View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.11.2007 13:22 Post subject: |
|
|
Jedidalen wrote: | Pusen er vel ikke så kresen på om det blir 4-4-2 eller 4-3-3, |
Kan være denne artikkelen jeg hadde i tankene. I såfall kan det se ut til at du har rett:
Quote: | Det kan nok være at det vil passe bra for Erik å spille i en 4-3-3-formasjon. Men det som betyr noe er uansett hvilke oppgaver en får i laget, sier Ingvald Huseklepp.
|
|
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.11.2007 13:29 Post subject: |
|
|
Jeg hevdet tidlig i vår at Huseklepp ville være med i landslagsdiskusjonen mot slutten av årets sesong. Ikke mange var enige med meg i det...
Jeg er overhodet ikke skeptisk til Huseklepp!
Han vil være en langt bedre ving en Traore (som etter min mening er for tam og lite målfarlig som ving). _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 08.11.2007 13:39 Post subject: |
|
|
Tror også at Traoré sitter inne med mer enn hva vi har sett av ham hittil i år. Men husk at han er 18 (?) år, og med finter som han viste mot Strømsgodset (som vil legge Winsnes-debatten død) har han nok større utviklingspotensiale enn hva Huseklepp har.
NÃ¥r det er sagt har jeg lyst til at Huseklepp skal komme til oss
Edit: .. fordi det ikke er sikkert at vi kommer til å spille 4-4-2 for all framtid. Det ville vel være like bombastisk og usikkert som å gi Rambo 3årskontrakt som hovedtrener, bare fordi det har gått bra i noen kamper _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 08.11.2007 13:42 Post subject: |
|
|
Jeg er hyperpositiv til Huseklepp jeg og. Det er en klassisk ving, som virkelig viser sin klasse nesten hver gang han får sjansen. Når jeg så kampen Brann-Viking, kunne jeg ikke skjønne at han ikke er fast på Brannlaget. Klassespiller med stort potensial. Ikke uten grunn at det store utland forhører seg om han. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 08.11.2007 13:44 Post subject: |
|
|
Det kan jo tenkes at siden Gummiball har betalt 6 mill (eller hva det var for noe) for DJ2G, at Brann føler at de må bruke ham. Det samme på motsatt side, med PVM. Ergo, et vingtalent til overs. Ja takk _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.11.2007 13:47 Post subject: |
|
|
Litt off-topic, men jeg tenker alltid på Tor Gunnar Johnsen når jeg ser Huseklepp. Syns han likner  |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.11.2007 13:48 Post subject: |
|
|
Vegviks,
jeg tror selvfølgelig at Traore også har mer å gå på - etterhvert. Pr tidspunkt er Huseklepp vesentlig bedre enn Traore (som ving).
1 Jeg er ikke spesielt begeistret for innleggene til Traore, derimot har Huseklepp svært gode innlegg (større fart og presisjon).
2 Det er sjelden jeg har sett at Traore skaper trykk i kampene han har spilt. Han er ikke en spiller som drar i gang et lag. Huseklepp er derimot en spiller som skaper trykk og drar i gang resten av laget.
3 Jeg vurder ikke Traore som en målfarlig spiller. Derimot vurder jeg Huseklepp som en meget målfarlig spiller.
4 Traore har ikke et spesielt godt skudd. Huseklepp har et meget tungt og presist skudd.
5 Huseklepp har større løpefart enn Traore.
Med bakgrunn i de 5 ovenforstående punkter rangerer jeg Huseklepp som en vesentlig bedre ving pr i dag (og helt sikkert også neste sesong). _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 08.11.2007 13:52 Post subject: |
|
|
Bedre ving er han enn Traore, men ingen bedre spiller.
Huseklepp-kjøp kommer helt an på formasjon. Vi har ikke bruk for ham i 4-4-2. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 08.11.2007 13:54 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
4 Traore har ikke et spesielt godt skudd. |
Tja... |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 08.11.2007 13:54 Post subject: |
|
|
TomH-->
1+2: enig egentlig
3:hmm, ingen er vel spesielt målfarlige, men det kan komme med rutine og læring
4:uenig. Tarore har kanskje ikke vist sine skuddferdigheter, men synes også EH har mye å bevise før jeg trekker den konklusjonen
5: mulig, aner ikke
**: Traore har vist på ØVERSTE nivå at han passer meget godt inn som venstre midtbane, mulig indreløper i 4-3-3 óg, mens EH bør spille lenger fram
Ja takk begge deler ?
ps..når det er sagt, tror jeg kanskje Traores engasjement i garderoben, med vill feiring og iver kan rive med seg et helt lag _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 08.11.2007 14:00 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | 4 Traore har ikke et spesielt godt skudd. |
Njasj. Tilslag har han ihvertfall. Det så man mot Valencia hvor han fyrte av fra 25. |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 08.11.2007 14:10 Post subject: |
|
|
Slik EH har spilt i høst kan det vel ikke væren noen tvil om at han er norges beste vingspiller i ett 4-3-3 system!
Så er planen å fortsett med 4-3-3 neste år, ville det vært en kjempe forsterkning! Men han er en klassisk ving på godt og vondt, og vil ikke passe inn i vårt nye 4-4-2 system.
Siden EH så sterket signaliserer at han er ute etter spilletid og vi ikke har noen trener til neste sesong. Som kan signalisere om han vil bli staset på eller ikke. Er jeg sikker på at vi er sjanseløse i kampen om hans signatur uansett, dessverre! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.11.2007 14:13 Post subject: |
|
|
he he,
et godt tilslag har jeg også, men noe annet er å treffe der man ønsker
Huseklepp er i høyeste grad målfarlig om man vurder målfarlighet ut i fra assists og skårede mål ift antall spilte minutter.
Som spiller minner Huseklepp meg om Aleksander Ødegaard, men at Huseklepp er enda bedre med ball (drible). _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.11.2007 14:15 Post subject: |
|
|
Buran,
du har et godt poeng. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.11.2007 14:22 Post subject: |
|
|
Tullete greie dette. Først kjøper vi 442-spillere og spiller, 433. Så legger vi om til en 442 diamant som passer hånd i hanske, da skal vi faen meg tøyse med 433-spillere igjen...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.11.2007 14:24 Post subject: |
|
|
For meg minner Huseklepp meg om Braaten en ustabil spiller som på sitt beste er meget god men på den andre siden også er begredlig når det ikke fungerer. Når det fungerer er han virkelig en publikum spiller på lik linje som Braaten.
Jeg synes vi trenger mer stabile spillere. Til dere som vil bytte Storflor mot Huseklepp så har også Storflor prestert på samme nivå ved enkelte anledninger og det handler om selvtillit. Andre ting som taler for Storflor er at er lojal, seriøs mens me Huseklepp vil en risikere en som sitter på benken og sutrer og forsurer miljøet. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.11.2007 14:25 Post subject: |
|
|
he he,
triste grier.
Det sier vel at vi MÅ få på plass en trener i løpet av svært kort tid. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 08.11.2007 15:18 Post subject: |
|
|
Jeg har fulgt noe med Brann i år, og ut ifra det jeg har sett, så syns jeg ikke Huseklepp er en spiller som kommer til å slå til i Rosenborg. Som sagt tidligere, han minner for mye om Braathen. Det liker jeg dårlig. Om vi er ute etter en klassisk ving(som jeg mener vi bør gjøre for jeg er enig med de som sier at Traore blir for vag som ving), så bør vi kanskje finne en Vaagan Moen type bare med mer spilleforståelse og innsats vilje. Men om vi inngår en bytte deal med Storflor og Huseklepp, så sier jeg jatakk, så får han pinadø bevise at han er verdig en plass i start elveren og han kan se langt etter klippekort. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2007 15:23 Post subject: |
|
|
Vi trenger ikke å bytte når Huseklepp er bosmanspiller.
Mener du at Traore ikke gjør en skikkelig innsats, forresten? |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 08.11.2007 15:53 Post subject: |
|
|
Det var et "søppeldynge" forslag om at Brann kan få vår reserve og Huseklepp kan bli vår reserve.
Traore gjør en formidabel jobb som indreløper og back, men jeg syns det er for sjeldent at det er han som utfordrer back. Det er jo dorsin som har gjort det i det siste, spes mot valencia på målet til kone. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 08.11.2007 15:57 Post subject: |
|
|
Jeg synes det virker som en god ide å gi Huseklepp kontrakt med RBK. Jeg forutsetter at han signerer for 3 år. Han blir neppe verdt mindre enn de 5(?) millionene i sign-on-fee i løpet av de første to sesongene. Dersom han ikke skulle lykkes, kan RBK selge ham, og dermed spare inn igjen disse pengene. Da er det bare lønn som er utgiften, og med resultatbasert lønn, er dette en sikker investering!
Jeg synes Huseklepp er en spiller som er:
God til å drible
Hurtig
Smart for alderen (i spillet)
DÃ¥rlig defensivt
I tillegg har han ganske bra innleggskvalitet og ok skuddfot.
Lukter 4-3-3-ving lang vei!!!!
Jeg er av de få som synes RBK bør tilbake til den gamle formasjonen, så snart spillerne/treneren som trengs er på plass. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 08.11.2007 16:22 Post subject: |
|
|
DenRodeBaron wrote: |
Jeg er av de få som synes RBK bør tilbake til den gamle formasjonen, så snart spillerne/treneren som trengs er på plass. |
Kan jeg spørre hvorfor? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
RBK88 Junior

|
Posted: 08.11.2007 16:26 Post subject: |
|
|
For eller mot Huseklepp blir naturlig nok også et spørsmål om spillestil, som mange har antydet. Som en ekte Nils Arne-nostalgiker så håper jeg at vi vil satse på å hente inn spillere som kan ta oss videre i en klassisk 4-3-3 formasjon. Derfor vil det være klokt å hente Huseklepp for den rette prisen.
Det å spille klassisk ving er nok den mest utfordrende posisjonen på en fotballbane, rent mentalt sett. Du må hele tiden tørre å prøve, og så kommer selvtillitten som et resultat av gode opplevelser over tid, som far sjøl så ofte har uttalt det. En ving må altså makte det å leve "på kanten" hele tiden, det er ingen sikker bedrift. Hvor en back el sentral midtbanespiller kan spille ballen fra seg, så må en ving alltid prøve å utfordre x antall ganger iløpet av en kamp, og helst lykkes med det.
Her ligger derfor mye av problemet til både Storflor og Ødegaard, da han var hos oss. Det sitter i det rent mentale.
Erik Huseklepp er imidlertid den mest spennende vingtypen vi har i Norge pr. idag. Hvis han tør å prøve og får han den nødvendige tillitten og selvtillitten ikledd svart og hvitt, så blir han garantert en suksess. Ergo, jeg mener at vi virkelig skal kjøre på for å få han til Lerkendal!!
En annen sak er at jeg mener at vi bør skaffe oss ett par spillere av Huseklepps kaliber, skal vi gå tilbake til vår opprinnelige formasjon. Diamantformasjonen som vi spiller nå er en fryd å se på og gjør oss mer "kontinentale" enn noen annen RBK-generasjon noen gang. Derfor bør vi satse på Huseklepp fremfor Lars Iver Strand, selv om han er en klassespiller. Fordi jeg tror neppe Strand kan omskoleres til ving og vil derfor kun bli et tredje valg bak Marek og eventuelt Ciljan. Forutsett at disse blir hos oss minst en sesong til. En drømmespiller og fått til Lerkendal ville vært Christian Chippen Wilhelmsson!! Men det er vel bare å dream on!
Forresten, er viktig å gratulere oss sjøl i disse dager!!Vi er i særklasse Norges beste lag og det vi viste mot Valencia representer kun RBK, IKKE norsk fotball!! Fordi ingen lag i Norge er i nærheten vårt beste nivå!!
 _________________ Ingen banke RBK åhei åhei åhei åhå |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 08.11.2007 16:36 Post subject: |
|
|
Jeg er vel betinget enig i det med spillestil. Det er etter min mening mer knyttet til utgangsposisjoner på banen. For min del, så syns jg at det spillet på vingene som er vist de siste kampene er bedre enn noe av det vi har gjort i 433 på endel år. Da bryr jeg meg mindre om det er en back og en indreløper som herjer ute på vingen der, enn om det er én mann som kalles ving. Poenget for meg er at vi gir gass framover og spiller offensivt og underholdende. Får 433 noen annen nostalgisk betydning enn det, tror jeg det kun vil bli en hemsko for oss i ennå mange år framover.
En løsrivelse (ikke nødvendigvis et brudd) med 433 tror jeg også vil bidra til å frigjøre oss for et annet gammelt spøkelse fra Orkdalen på Brakka. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
amess Senior

|
Posted: 08.11.2007 16:37 Post subject: |
|
|
Bare idiotisk hente ham, han har fått lovnader om mere spilletid i brann, det er spille tid denne mannen går etter, da kommer han ikke til oss.
Han er vel såpass lur at han skjønner at han ikke er fast på laget her. _________________ Allti, bestandi alt for RBK! |
|
Back to top |
|
 |
|