| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
primaten Rutinert
|
Posted: 07.11.2007 01:19 Post subject: |
|
|
Jeg mener at Rosenborg nå har ca. 97,4% sjanse til å gå videre i Europa-cupen.
- Sjansen for å bli blant de to beste i gruppa og gå til cupspillet i Champions League er ca. 59%. Det er det du og jeg vil.
- Sjansen for å bli nummer tre og gå til UEFA-cup er ca. 38%.
Hvis vi ser på neste runde er det noen interessante momenter.
Dette:
Rosenborg-Chelsea U
Valencia-Schalke H
er bedre for Rosenborg enn dette:
Rosenborg-Chelsea H
Valencia-Schalke B
Det første scenariet gir oss 88% sjanse til å gå videre i CL, mens det andre gir oss 70%. Selv om vi vinner i det andre og bare spiller uavgjort i det første.
Valenciaseier er altså kjekt hvis vi tar poeng mot Chelsea, men hvis vi taper for Chelsea er det plutselig bedre med uavgjort i den andre kampen enn Valenciaseier (det gir hhv 40% og 36% sjanse).
Jeg tar høyde for at en ikke-Rosenborgfan kan vurdere sjansene en aning mer pessimistisk, men uansett gjelder dette i neste runde:
- Hvis Rosenborg vinner og Schalke ikke gjør det, er Rosenborg garantert nummer to i gruppa.
- Hvis enten Chelsea eller Valencia ikke vinner, er Rosenborg garantert 3.plassen.
Oh happy day. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 07.11.2007 01:34 Post subject: |
|
|
Flotte analyser, primaten. Jeg tenker uefa akkurat nå. Schalke-påeng i Valencia, som jeg tror, gir oss garantert videre spill i 3.runde av uefa-cup  |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.11.2007 01:37 Post subject: |
|
|
| Uten Kuranyi var Schalke tannløse foran mål, om enn gode ellers. Noen som vet hvorfor og hvor lenge han blir ute? |
|
| Back to top |
|
 |
dotcom Senior
|
Posted: 07.11.2007 01:45 Post subject: |
|
|
| Kuranyi er muligens tilbake innen et par uker, han har tydeligvis problemer med en lårmuskel |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.11.2007 01:51 Post subject: |
|
|
Kanskje revet fant jeg endelig ut. Here's to hoping  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.11.2007 02:29 Post subject: |
|
|
folkens, jeg tror det kan være lurt å allerede nå begynne å søke om russisk visum og skaffe billetter til finalen!!!
jeg skal til moskva!! |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.11.2007 03:58 Post subject: |
|
|
| 1917 wrote: | | Uten Kuranyi var Schalke tannløse foran mål, om enn gode ellers. Noen som vet hvorfor og hvor lenge han blir ute? |
Da så vi ikke samme kamp, S04 rundtspilte faktisk Ch@l$ki. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 07.11.2007 04:06 Post subject: |
|
|
| Uten å ha sett kampen, kan jeg jo nevne at man godt kan rundspille noen og likevel være tannløse foran mål. |
|
| Back to top |
|
 |
larki1 Junior
|
Posted: 07.11.2007 05:22 Post subject: ROSENBORGS SJANSJER TIL KNOCK OUT |
|
|
Etter slik jeg ser det og går ut ifra. Så mener jeg at chealsea kommer til å vinne minimum 1 av de 2 siste kampene. Og mot ett så formsvakt lag som valencia så kommer det til å bli stygge sifre. Så da er det kun 1 kamp som kommer til å avgjøre. For jeg har faktisk ikke magefølelse for at rosenborg slår chealsea på lerkendal. Jeg forventer også at det blir hard kamp mellom shalcke og vallencia som kan vippe begge veier. Tror nok at koman har fått så mye orden på troppen sin at han kan ta revansje hjemme mot schalcke.
Men uansett hva rosenborg gjør kan de ikke spille seg helt ute av champions league.
Men en ting er ihvertfall klart Vinner rbk mot chealsea og spiller uavgjort mot schalcke så vinner de gruppa. Men der blir nok for mye å håpe på. Så jeg regner med allt står og feller på bortemøtet mot Schalcke. Og håpe på at valencia klarer å frarøve poeng mot schalcke. Da blir det ett bikkje slagsmål i tyskland når 3 verdenskrig kommer på besøk. Det at det blir vanskeligere hvis valencia vinner er ikke så veldig mye. For jeg regner med at chealsea heller vil møte rbk senere enn hva valencia. Så Valencia kommer nok ganske sikkert til å gå på poeng tap i møte mot chelsea. Og Hvis dette går bra så holder det med. uavgjort eller seier for rbk.
Da kan man tenke på hva slags taktikk man skal ha.....
Er nok stygt redd for at rosenborg blir for ferske i en slik situasjon og feiger ut. Men "its still hope in the henging snoor".
Ja jeg er rbk fan... men må være litt realistisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.11.2007 08:47 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Uten å ha sett kampen, kan jeg jo nevne at man godt kan rundspille noen og likevel være tannløse foran mål. |
Jøpp. Litt som Chelsea mot oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.11.2007 08:47 Post subject: |
|
|
Unnskyld? Hva sa du? "Rosenborg for ferske i en slik situasjon"?
Hallo, laget er helt i toppen over flest deltagelser i Champions League, mann! Riktignok har de kanskje ikke vært i en slik situasjon før, men å si at de blir for ferske blir uansett for dumt. Kampene i går, f.eks., hadde et midtstopperpar som oste av rutine og sikkerhet. De skal faktisk ha mye av æren for at resultatet blei som det blei, de også. I BEGGE kampene!
Den største trusselen mot RBK nå er jo faktisk det at sesongen er over, men på den annen side, det var den da "Miraklet i Milano" fant sted, også.
Men saken er grei den, avgir Valencia flere poeng i gruppa, kan ignenting hindre videre e-cupdeltagelse for RBK. Så gjenstår det bare å se om det blir CL eller UEFA.
Personlig har jeg tro på at alt er mulig. Kan IFK klare å spille seg fram til europa-finale, kan vi også, selv om det nok er i overkant optimistisk. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.11.2007 08:55 Post subject: |
|
|
VT: folk som må presisere at de er RBK-fans er ikke det.
Se også: "jeg er ikke rasist, men..." |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.11.2007 08:58 Post subject: |
|
|
Jada jada, jeg veit det godt. Men den der ba om svar i såpass grad at jeg ikke klarte å dy meg, spesielt ikke når jeg da kunne benytte anledningen til å skryte litt av laget igjen. (Nei, jeg har fortsatt ikke funnet bakkekontakten helt ) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 07.11.2007 12:12 Post subject: |
|
|
Ser at mange har regnet på statistikk her. Men jeg vil poengtere at den eneste måten vi kan bli slått ut på i gruppespillet er dersom vi taper begge kampene og Valencia vinner begge kampene. Men det er også slik at skal vi ta 2. plassen så må vi ha minst ett poeng til.
Ok, det er faktisk ett sært resultat som er unntak fra dette, dersom vi, Schalke og Valencia alle ender på 7 poeng. Da vil alle ha tatt 6 poeng i innbyrdes oppgjør, og det blir målforskjellen som avgjør. Men i alle andre tilfeller er det ovenstående som gjelder.
Edit: til tross for statistikkutregningen som er presentert på forsida, så vil jeg påstå at det er størst sannsynlighet for at vi blir nr. 3 i gruppa, bak Chelsea og Schalke. Men vi har en meget god sjanse til å bli nr. 2, men da må vi som sagt ta poeng (eller ha best målforskjell dersom det blir trippel-7). |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 07.11.2007 12:31 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Jeg sitter med en eller annen følelse for at RBK kommer til og gjøre det godt i CL i år, får bare håpe man klarer og gjøre det, gjenstår bare og se hvem som strekker de 3 lengste stråene.. |
http://www.rbkweb.no/foru...ht=#159785
Steike, den følelsen gjorde seg rett  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.11.2007 12:33 Post subject: |
|
|
Interessant prosentregning, Eskil/primaten. 97% liker vi.
Det er forresten kjekt at vi tjente nok penger til en brukbar spiller bare i går. 3 millioner for kampen og 4,5 millioner for seieren. |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 07.11.2007 14:35 Post subject: |
|
|
http://www.xs4all.nl/~kas...f2008.html
(Bilde for fremtiden.. siden det mest sannsynlig vil endre seg )
Ser uansett pent ut  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 07.11.2007 15:32 Post subject: |
|
|
Ta dere en bolle Liverpool og Bayern. I tilegg holdt vi på å toke nummer en på lista  |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 07.11.2007 18:43 Post subject: |
|
|
vi har vært i en sånn situasjon minst TO ganger før i CL sammenheng. Første gang var på San Siro. Da måtte vi vinne, mens Milan ville gå videre med poeng. Den andre gangen var mot Olympiacos i Hellas. Da måtte vi vinne, eller håpe på at juventus stokket beina feil, men tapte seieren på grunn av et hull i muren i omtrent siste spilleminutt.
Så 1-1 i suksess med kniven på strupen... begge ganger på bortebane. Og det skjer antagelig med oss i år også! _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.11.2007 18:53 Post subject: |
|
|
Vi slår da selvfølgelig Chelsea, mens Koman har begynt å få struktur i Valencia-laget og tar minst poeng mot Schalke.  |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 07.11.2007 19:38 Post subject: |
|
|
Hehe... vi slår Chelsea og Valencia slår Schalke. Vi har 10 poeng, Chelsea har 8 og Valencia 6. I siste kamp slår Valencia Chelsea på Stanford. vi taper mot Schalke but who cares. vi får 10, Valencia 9, Chelsea 8 og Schalke 7. Valencia og RBK går videre.
Alarmen ringer snart, det er på tide å våkne. _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.11.2007 19:48 Post subject: |
|
|
| Har ikke lyst til å våkne, bedre drøm enn denne har jeg ikke hatt på år og dag... |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 07.11.2007 20:06 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Chelsea slår sikkert Schalke i Tyskland, men jeg antar at vi får stryk på Mestalla. |
Kan ikke en av dere være så vennlig å stappe disse ordene ned i gapet mitt? Latterliggjør gjerne den patetiske pessimismen min på det aller groveste i samme slengen. På forhånd takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 07.11.2007 20:18 Post subject: |
|
|
| Nero wrote: | Ser at mange har regnet på statistikk her. Men jeg vil poengtere at den eneste måten vi kan bli slått ut på i gruppespillet er dersom vi taper begge kampene og Valencia vinner begge kampene. Men det er også slik at skal vi ta 2. plassen så må vi ha minst ett poeng til.
Ok, det er faktisk ett sært resultat som er unntak fra dette, dersom vi, Schalke og Valencia alle ender på 7 poeng. Da vil alle ha tatt 6 poeng i innbyrdes oppgjør, og det blir målforskjellen som avgjør. Men i alle andre tilfeller er det ovenstående som gjelder.
Edit: til tross for statistikkutregningen som er presentert på forsida, så vil jeg påstå at det er størst sannsynlighet for at vi blir nr. 3 i gruppa, bak Chelsea og Schalke. Men vi har en meget god sjanse til å bli nr. 2, men da må vi som sagt ta poeng (eller ha best målforskjell dersom det blir trippel-7). |
Får Schalke 7 poeng så betyr det at vi taper borte mot de nevnte. Altså kommer de foran oss på innbyrdes oppgjør og tar andreplassen. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 07.11.2007 20:22 Post subject: |
|
|
På gfrunn av hvordan poengene er tatt, vil innbyrdes oppgjør gå over i målforskjell hvis Valencia, Rosenborg og Schalke måles innbyrdes på poenglikhet. (Innbyrdes oppgjør er ikke bare mellom to lag). Dermed har Rosenborg en fot i utslagsrunden hvis det skjer. _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
|