| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
primaten Rutinert
|
Posted: 04.11.2007 22:42 Post subject: |
|
|
| jeg tror egentlig ikke at chelsea slår oss på lerkendal ... er det noe som motiverer nordmenn er det engelsk motstand. men de to bortekampene kan bli tøffe ja. det pleier ikke hjelpe på formen at sesongen er over, heller. |
|
| Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 05.11.2007 01:07 Post subject: |
|
|
| det er nesten så jeg ikke tør å si disse ordene, men tenk hvor sykt det hadde vært hvis vi hadde vunnet gruppa! det er jo en teoretisk sjanse for at det kan gå enda.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.11.2007 01:16 Post subject: |
|
|
| For meg holder det i massevis å går videre til åttendedelsfinale. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 05.11.2007 01:18 Post subject: |
|
|
Det hadde vært som du sier, sykt. Jeg tror ikke vi havner sist i gruppa, håper, og tror, at vi tar tredje plassen. Likevel synd vi ikke vant kampen mot Schalke 04 som alle andre her også nevner, men så har vi da vunnet mot Valencia hjemme, og tatt poeng i England. Vi tar Schalke på bortebane. Hjemmekampen til Chelsea er jeg litt usikker på, de vil vel sette høyt press fra start, så de ikke blir ydmyket igjen.
Når vi snakker om forventninger må jeg si jeg ble overrasket både da vi scorte mot Chelsea og Valencia. Mot Chelsea var jeg på en bar i Tyrkia med masse engelskmenn, og da vi scora reagerte jeg så vidt. Var ikke forbedredt på det, og snudde meg rundt for andres reaksjoner. Samme skjedde mot Valencia, det første målet.
SÃ¥ med riktig innsats blir det mer poeng fremover! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.11.2007 01:23 Post subject: |
|
|
| Hvis vi på en eller annen måte skulle greie å slå Valencia borte samtidig som Chelsea slår Schalke så tror jeg det er stor sjanse for at vi kan slå Chelsea på Lerkendal. Hvorfor? Jo fordi at ved RBK og Chelsea seier på tirsdag så er Chelsea allerede videre. Og da kan det fort tenkes at det kommer et noe umotivert og kanskje reservepreget Chelsea-lag til Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 05.11.2007 01:25 Post subject: |
|
|
| Helt klart, det tenkte jeg ikke over. Det er absolutt en mulighet, men forsatt føler jeg de vil revansjere seg. Vi får se. Spennende blir det uansett 28. november! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.11.2007 06:07 Post subject: |
|
|
| jeg tror vi slår chelsea hjemme fordi vi er et bedre lag!! |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 05.11.2007 11:22 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | For meg holder det i massevis å går videre til åttendedelsfinale. |
Tredjeplass og UEFA-cup holder i massevis her, og vi skal være glade dersom det blir det. At vi ligger på andreplass nå strider mot all sunn fornuft. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 05.11.2007 15:17 Post subject: |
|
|
Avansement i Europa i vinter hadde vært knalltøft. Ser at 2.leg spilles i vinterferien og. Kanskje jeg får med meg min første bortekamp i Europa.  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 05.11.2007 15:52 Post subject: |
|
|
Hvordan er det med nye spillere til evt. 8-dels igjen.
Det kan jo bli et stort problem når Koppinen, Dorsin, Lago, Kvarme og kanskje Strand ikke er her i januar. Var det ikke 2 nye som kunne meldes på i januar da?
Kvarme og Strand må vel dermed gjøre som Mini i sin tid gjorde og fortsette karrieren til vi er ferdig med e-cup. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.11.2007 15:53 Post subject: |
|
|
| Strand har vel sagt at han fortsetter om man går videre. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 05.11.2007 16:13 Post subject: |
|
|
vi har jo ikke noen vakker statistikk for e-cupkamper etter jul. zenit, juve, bayern, dynamo og real har gruset oss. vi har aldri avansert. mulig vi har en seier i enkeltkamp, mot benfica, men det var i den kampen hvor de satte verdensrekord i å drøle tid fordi de likevel gikk videre med resultatet.
hadde vært artig å få fikset den statistikken, men da er vel sjansen størst i copa uefa. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.11.2007 16:26 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Hvis vi på en eller annen måte skulle greie å slå Valencia borte samtidig som Chelsea slår Schalke så tror jeg det er stor sjanse for at vi kan slå Chelsea på Lerkendal. Hvorfor? Jo fordi at ved RBK og Chelsea seier på tirsdag så er Chelsea allerede videre. Og da kan det fort tenkes at det kommer et noe umotivert og kanskje reservepreget Chelsea-lag til Trondheim. |
Hvis nå det utenkelige skulle skje at vi slår Valencia, og Chelsea i tillegg slår Schalke, tror jeg vi vil få kjempetrøbbel mot et reservepreget Chelsea. De er et lag som har en førsteellever det meste av sesongen, så når reservene deres for en gangs skyld får sjansen er de desperate etter å vise seg fram. I stedet for å møte en gjeng verdensstjerner som ser på oss som oppkomlinger med dertil hørende undervurdering, risikerer vi å få grisebank av en gjeng topp motiverte U21-landslagsspillere og benkevarmere fra flere av verdens beste landslag.
Først er det uansett Mestalla. En av de vanskeligste bortebanene i Europa. La oss overleve morgendagen før vi begynner å tenke på Chelsea. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.11.2007 18:31 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Med Stig Inge Bjørnebyes overgang til Liverpool får Rosenborg et hull å fylle i forsvaret. De hadde håpet på Joakim Bjørklund, men han valgte til slutt IFK Göteborg. Nå skal trener og assistenttrener Nils Arne Eggen og Bjørn Hansen ha et møte for å diskutere en erstatter. Det eneste som synes klart er at de ikke vil jakte på utenlandske spillere. (NTB)
En interessant artikkel som også nevner interessen for Bjørklund, spørsmålet om utenlandske spillere (noe Bjørklund tydeligvis ikke var...) og at Souness var begeistret over motstanden Rosenborg ga. |
- Absolutt. Om en ser på tabellen så kan RBK gå videre fra gruppa. Det er ingen umulighet selv om det virker tøft. Hvert år pleier det å være en eller to sensasjoner i Champions League. Det hadde vært kult for skandinavisk fotball, sier den tidligere svenske landslagskjempen Joachim Björklund til Dagbladet.no.
- RBK kan gå videre |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.11.2007 22:47 Post subject: |
|
|
Satte Liverpool forøvrig ny rekord i kveld? 8-målseier i CL kan vel ikke ha hendt før? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.11.2007 22:53 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Hvis vi på en eller annen måte skulle greie å slå Valencia borte samtidig som Chelsea slår Schalke så tror jeg det er stor sjanse for at vi kan slå Chelsea på Lerkendal. |
SÃ¥nn sett var det bra at Schalke fikk ett poeng? |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 06.11.2007 22:55 Post subject: |
|
|
Nei, det var dumt. Hadde chelski vunnet hadde vi klart oss med uavgjort i tyskland i siste kamp nå må vi vinne der (hvis vi taper mot chelski og schalke vinner mot valencia) _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 06.11.2007 22:58 Post subject: |
|
|
| VerneTroyer wrote: | | Satte Liverpool forøvrig ny rekord i kveld? 8-målseier i CL kan vel ikke ha hendt før? |
Jepp, det er ny rekord. Arsenal hadde rekorden før denne runden med 7-målseier i forrige runde. |
|
| Back to top |
|
 |
Svendsea Senior
|
Posted: 06.11.2007 23:47 Post subject: |
|
|
| Det var godt. Mulig jeg tar feil, men hadde ikke Rosenborg denne negative rekorden tidligere. Psg kampen tenker jeg på. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.11.2007 23:48 Post subject: |
|
|
Vi hadde den med 7-2 mot PSG(?) frem til Deportivo tapte 8-3.
Forrige rekordholder var Sparta Praha med 6-0 mot Arsenal. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.11.2007 23:58 Post subject: |
|
|
Det het da virkelig ikke CL? I så fall sier jo den siden at Viking var første norske lag i CL.
Jeg er uansett for ung til å huske det der. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 07.11.2007 00:02 Post subject: |
|
|
Hjelper seieren noe for seedinga til neste år i intertoto cup? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 07.11.2007 00:04 Post subject: |
|
|
"The competition was named to UEFA Champions League for the 1992-1993 season. Marseille won the 1993 final, defeating A.C. Milan."
I den grad man skal stole på Wikipedia så var det den første CL-sesongen.
http://en.wikipedia.org/w...n_of_Milan |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 07.11.2007 01:18 Post subject: |
|
|
| Hunk wrote: | | Hjelper seieren noe for seedinga til neste år i intertoto cup? |
litt på nasjonsranmkingen, men ikke så mye at det spiller noen rolle. men det hjelper på seedingen til champions league og uefa-cupen i fem år fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
|