English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Espen Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Skip
Proff

PostPosted: 28.09.2004 17:22    Post subject: Reply with quote

troinndern skrev:
hallåiz:D
Det målet til fredheim holm var ikke så bra lixom :roll .......... , men han lite teite ezpen johnsen var bare lite ikke dårlig dah........!!!!!

Jeg skriver ikke sånn!

Last edited by Skip on 13.10.2004 14:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
duttend
Proff

PostPosted: 28.09.2004 17:29    Post subject: Reply with quote

Bratigol-jenta wrote:
Lykkes med å løpe uten for 16 meteren og gjøre drimasser Question
Kanskje han trodde at han skulle skremme Fredheim Holm.....

Holm er alene med keeper, og Espen Johnsen kan bare gjøre to ting som er rett.
Den ene hadde vært å stå et par meter foran linja og håpe på at Holm er dårlig til å skyte. Og den andre er å løpe mot han, stresse han og samtidig gjøre seg stor slik at spilleren må drible seg rundt han. Johnsen gjør helt rett i å løpe ut, men Holm drar av Johnsen med en lekker finte og legger ballen i mål. Ingen andre steder enn i Norge hadde dette blitt sett på som en tabbe. Derimot skal forsvaret trekkes i tvil når en spiller får løpe fra forsvaret lettere enn Henry løper fra Maradona, uten å settes i offside. Riseth stopper jo opp i løpeduellen med Holm.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert

PostPosted: 28.09.2004 20:18    Post subject: Reply with quote

Å drive å kritisere Espen Johnsen fordi det ble mål i en kamp for lenge sida er vel litt unødvendig. Synes Espen Johsen spiller bra. Husker ikke den "tabben" eller hva det enn nå var. Men om en keeper er alene med en spiller er det ikke galt å gå ut å prøve å treffe ballen da, mener jeg.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 28.09.2004 23:28    Post subject: Reply with quote

espen har vært litt usikker i enkelte valg han gjør... men ellers er alt bra.... han var sikrere i fjord....
hermsty
Senior

PostPosted: 29.09.2004 12:28    Post subject: Reply with quote

RBK- jenta wrote:

Espen Johsen er absolutt ikke blandt de beste keeperne i Norsk Tippeliga. Han er helt ok, men ikke noe mer. Hadde det ikke vært for hans manglende ferdigheter med beina hadde han kanskje vært blant de beste, men det komemr han aldri til å bli hvis han ikke innser at det faktisk er et problem at han er såpass dårlig med beina og begynner å trene på det. Han er fortsatt ung og hvis han trener mye på det kan han bli ordentlig god Smile hvis ikke vil han aldri bli noe mer enn en middelmådig Tippeliga spiller, dessverre Sad

Det er jo faktisk en grunn til at "alle" på Lerkendal blir skit nærvøse hver gang han skal sparke ut ballen.

Og vi går ikke i mot han. Vi sier bare sannheten. og sannheten kan svi noen ganger.

Eneste keeperen i norsk tippeliga som kan måle seg med Espen Johnes er Arni.
Før se siste 3 kampene var RBK en av de lagene som har sluppet inn minst mål i årets tippeliga. Det var vel ett par lag som hadde sluppet inn mindre mål.
Vi har fått syv mål mot oss åp de siste kampene, og jeg vil ikke beskylde Johnsen for de. Det er forsvarstabber.

Fotarbeid er mindre enn en brøkdel av jobben til en keeper.
Og Johnsen er heller ikke så ille som folk skal ha det til. Det er medias store makt som har gjort det til at folk holder pusten når han får tilbakespill. Husker to episoder jeg hvor ting kunne blitt fatalt, men det ble det ikke. Det er mye som spiller inn.
Å så kom idioten Hareide i media hvor han kritiserte Johnsen og hadde "skole" for han i hvordan stoppe en ball med føttene. SKAMMELIG! Skjønner godt at Espen reagerte på den.

Kan noen nevne noen keepre i Norsk Tippeliga som er bedre enn Arni og Johnsen??
- Du sårer meg RBK-jenta.

Du sier bare sannheten?
Vel sannheten er noe helt annet enn det du tror!
jenssenc
Senior

PostPosted: 29.09.2004 12:51    Post subject: Reply with quote

Johnsen og Arason er de klart beste keeperne i Tippeliagaen. Jeg mener imidlertid at ferdighetene med beina ikke skal undervurderes hos keeperen, fordi: 1. Medspillere kvier seg for å spille ballen tilbake til Johnsen, noe som kan føre til at det velges andre løsninger som i utgangspunktet er dårligere. Dette kan medføre usikkerhet blant medspillerne. 2. Keeperen selv slipper å være nervøs for å få tilbakespill 3. I moderne fotball er keeperen mer og mer blitt en del av spillet ute på banen. Når motstanderen ligger lavt er det ofte keeperen som står for oppspillene. Hvor ofte har vi sett Johnsen ta med seg ballen rolig frem til midten av egen halvdel, for så rolig og avbalansert slå en krempasning opp mot Frode Johnsen? Jeg vil påstå ALDRI. Nå vet jeg at RBK har som filosofi å spille gjennom midtbanen, men i kamper hvor laget ligger under mot slutten, er det ofte at ballen pumpes opp mot motstanderens 16-meter. Jeg sier imidlertid ikke at Espen Johnsen er en dårlig keeper, tvert imot, men jeg skulle bare ønsket at han var ENDA bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior

PostPosted: 29.09.2004 14:35    Post subject: Reply with quote

jenssenc wrote:
Jeg sier imidlertid ikke at Espen Johnsen er en dårlig keeper, tvert imot, men jeg skulle bare ønsket at han var ENDA bedre.

Smile Espen er enda ung, og han blir bedre. Det er jo ikke lenge siden Erik Thorsvet sa at Espen er mye bedre nå enn han var på den tiden.
Gutten har tallent, og det er viktig at han får spille kampene.
Skip
Proff

PostPosted: 30.09.2004 10:51    Post subject: Reply with quote

Hermsty skrev:
Vel sannheten er noe helt annet enn det du tror![/quote]

Ã… sannheten er det du tror Confused
Alle er ikke E.J fan 4ever heller da, han er ikke den beste keeperen i tippeligaen. Du sier at vi ikke skal klage på E.J, men vi skal klage på forsvaret??
Back to top
Svennie
Senior

PostPosted: 30.09.2004 18:12    Post subject: Reply with quote

Hermsty skrev:
Kan noen nevne noen keepre i Norsk Tippeliga som er bedre enn Arni og Johnsen??
- Du sårer meg RBK-jenta.

Du sier bare sannheten?
Vel sannheten er noe helt annet enn det du tror!

Jeg sa bare at Espen Johsen ikke er spesielt god med fot arbeidet og at han ikke er en av de beste keeperne i Tippeligaen, og hvis det sårer deg så beklager!

Og du bad med nevne en keeper som er bedre enn Arni og Espen i Tippeligaen: Ali Al-Habsi på Lyn har hatt en kjempe sesong i år og sluppet inn færrest mål i Tippeligaen. (han har ikke bare vært god i år, men helt siden han kom til tippeligaen)
Ivers1
Junior

PostPosted: 02.10.2004 23:18    Post subject: Reply with quote

Hei, det er nå ca 14 dager siden jeg startet denne tråden om Espen J. Jeg syns kanskje at for mange er opphengt i fotarbeidet hans. Som sagt syns jeg at plasseringsevnen er et større problem. Han står ofte altfor langt ute. Det kan sikkert hevdes at han dermed er offensiv og redder en del på dette, men jeg er overbevist om at han hadde tjent på å holde seg mer i mål når det er kamp om ballen. Ellers bør vel Rønningen få et par kamper snart når seriegullet er sikret...
2mas
Sjef

PostPosted: 08.02.2005 14:57    Post subject: Reply with quote

Espen påstår sjøl at han har blitt mye bedre med føttene i løpet av vinteren:

- Jeg føler at jeg har lært mye når det gjelder fotarbeidet. Jeg fikk beskjed om å bli bedre, og det er jeg også blitt, sier Johnsen.

Les mer: Johnsen føler han har lært

...satser på at han har god sjølinnsikt og at dette er tilfellet. Cool
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 08.02.2005 16:28    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Espen påstår sjøl at han har blitt mye bedre med føttene i løpet av vinteren:

- Jeg føler at jeg har lært mye når det gjelder fotarbeidet. Jeg fikk beskjed om å bli bedre, og det er jeg også blitt, sier Johnsen.

Les mer: Johnsen føler han har lært

...satser på at han har god sjølinnsikt og at dette er tilfellet. Cool

Man får håpe...men med den sjølinnsikta han har vist tidligere... Rolling Eyes

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 11.04.2005 12:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har egentlig ikke lyst til å bidra til å begynne med noe hylekor av noen som helst sort mot Espen Johnsen nå...

Dog... Etter å ha sett på Aalesundkampen i går, og særlig det første målet RBK slipper inn, er det en litt gnagnede følelse i meg likevel. Jeg vet at Espen Johnsen ikke ser utgangen av det skuddet så godt og alt mulig. Likevel mener jeg at det er nettopp slike situasjoner som viser at han ikke er en "klassekeeper", ihvertfall ikke for øyeblikket.

Etter min mening ville en "klassekeeper" ha reddet det der, mens en mer ordinær keeper trolig ville sluppet det inn... Det er hva jeg har en følelse av...

Jeg vil likevel legge til at jeg synes Espen Johnsen er en god keeper, og jeg liker ikke å se etter negative ting, men jeg har likevel denne vemmelige følelsen av at han har tapt seg litt...

En ting til, hvorfor får ikke Rønningen flere sjanser enn han gjør... Nå i denne FCK kampen som kommer på torsdag, hvor tydeligvis flere andre RBK-spillere skal få en ny sjanse, hvorfor ikke Rønningen...? Er Espen Johnsen virkelig SÅ mye bedre enn ham...? Det tviler jeg litt på, for å være ærlig... Skulle likt å se Rønningen mer, han var en meget god keeper i Brann... Men trenerne vet nok best! Smile
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 11.04.2005 13:18    Post subject: Reply with quote

Om hvorvidt Espen Johnsen så utgangen på skuddet eller ikke vet bare Espen Johnsen. Og så han ikke utgangen på skuddet så kan han vel ikke lastes for målet.
^Mirth
Veteran

PostPosted: 11.04.2005 13:51    Post subject: Reply with quote

Jeg laster han da ikke så veldig for det målet heller... Det eneste jeg antyder er at jeg er ganske overbevist om at en "klassekeeper" hadde kunnet ta det skuddet...

Det var jo ikke veldig godt plassert, eller veldig hardt... Dog betviler jegi kke at Johnsen trolig var litt dekket... Men jeg heller fortsatt mot at en "klassekeeper" ikke ville sluppet den forbi seg...

Det er bare det at jeg har litt slik en ekkel fjorårs høstfølelse... Spesielt når jeg satt på stadion og så den gå inn første gang... Syns det så så enkelt ut bare... Og tv-bildene hjemme hjalp ikke helt på mitt inntrykk...

Men det er så lett å se etter negative ting... Tross alt bare første kamp, håper Espen Johnsen varter opp med skikkelig storspill utover og virkelig nok en gang beviser at han ER en meget god keeper og tar litt revansje for sist høst!
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 11.04.2005 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg ble faktisk positivt overrasket over Espen Johnsen i går! Kan ikke huske å ha sett ham så trygg med ballen i beina før - han fintet jo faktisk bort en Aalesund-spiller ved en anledning! Han kunne kanskje tatt målet, men det var ingen keepertabbe. I går skyldes ikke tapet av poeng Espen Johnsens innsats - det var heller mangel samhandling framover på banen som ødela kampen etter min mening.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 11.04.2005 14:32    Post subject: Reply with quote

For å være helt ærlig gir jeg fullstendig blanke i hvor mange spillere en keeper finter ut før han sparker ballen ut... I mine øyne er det faktisk mer å utsette seg for en unødvendig risiko, enn å bevise trygghet. Dog er det bra Johnsen føler seg trygg nok på seg selv til å gjøre dette ihvertfall.

Dessuten har jeg aldri ment at det var en keepertabbe av Johnsen å ikke ta det målet, jeg mener bare at hadde han vært en "klassekeeper" tor jeg han hadde reddet den. Mulig han har dette potensialet, men da er han foreløpig ikke i en slik form. Vi for se om den kommer.

Derimot er jeg helt enig i at det heller var samhandling fremover på banen som ødela litt av kampen.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 11.04.2005 21:54    Post subject: Reply with quote

Av og til kan det være nødvendig for en keeper å dra av en motstander. Dersom han føler at et evt. utspark vil kunne skape en farlig situasjon, eller være til ingen nytte, så kan det være en riktig vurdering av en keeper å finte bort en aggressiv motstander før han sparker ut ballen. Tross alt, så vil det vel være bedre om ballen kan gi oss muligheten til å starte et angrep enn om den skulle gå utover sidelinja og lage et innkast til motstanderen høyt oppe på vår banehalvdel. Det er du vel enig i ^Mirth?

Jeg tror det vil være svært vanskelig, også for Peter Cech i Chelsea, som nok må regnes som en av verdens beste keepere, å ta et slikt skudd, hvis han først er dekket og ikke ser utgangen på skuddet. Jeg tror det har noe med hvor du er plassert i forhold til ballen som avgjør om du vil kunne ta skuddet eller ei. Dersom Espen ikke hadde vært dekket og han glatt hadde sett utgangen av skuddet, så hadde jeg vært kritisk. Men så lenge han ihvertfall ser ut til å være dekket, slik at han ikke ser utgangen av skuddet, så støtter jeg Espen. Men det kan godt hende at de aller aller beste keeperne har lettere for likevel å ta slike skudd, enn de nest beste har. Uten at jeg vil slå fast det.

Men som det sies, i går var det samhandlinga fremover på banen som ikke fungerte. Det var ikke Espens feil at Aalesund fikk med seg et noe ufortjent poeng hjem.
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.04.2005 22:12    Post subject: Reply with quote

Har ikke tenk å gi Espen skylda for det målet - han var spiller nummer 3-4 i rekken når det gjaldt å "påvirke" det målet.

Jeg syns det var ett typisk Hoseth mål. Rask lav avslutning fra retur-rommet som han alltid vaker i. Han skårer mange mål av den typen.

Spørsmålet er om vi er dyktige nok til å klarere/blokkere skudd fra 16-18 meter...syns det har blitt endel slike i det siste der tacklingsforsøket kommer noen tideler for sent. Samtidig så er vi lite dyktige til selv å avslutte fra rett utenfra 16...
Veteran

PostPosted: 12.04.2005 00:01    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Spørsmålet er om vi er dyktige nok til å klarere/blokkere skudd fra 16-18 meter...syns det har blitt endel slike i det siste der tacklingsforsøket kommer noen tideler for sent. Samtidig så er vi lite dyktige til selv å avslutte fra rett utenfra 16...

Er veldig enig i det du sier her, LitjEggen!

Men bare for å avslutte poenget mitt om Espen Johnsen. Jeg mener heller ikke han kan lastes for målet. Det jeg sier er at jeg tror en "klassekeeper" ville tatt det. Med andre ord tror jeg Cech ville tatt dette i samme situasjon. Dette blir jo bare synsing selvsagt. Hovedpoenget mitt er likevel at jeg tror Arason ville tatt det. I mine øyne er han den suverent beste keeperen RBK noen gang har hatt. Han har sin svakhet i dødball foran mål og slikt, men er likevel en fantastisk keeper. Dog blir det også bare synsing om han ville tatt dette eller ei også.
Jeg anser meg nå ferdig med det jeg ville ha frem her, og forstår godt at sålangt ingen er enige, men jeg syns det var et altfor enkelt mål.

Trolig kan like gjerne, og kanskje heller, skylde på forsvaret i den situasjonen, dog kan ikke jeg fri meg fra at det var et litt for enkelt mål. Slike ting kan ikke et lag som skal vinne serien tillate seg for ofte. To billige mål i en kamp, som i går er minst ett, og gjerne to for mange.

Enda et lite kort svar til joakleis:
Jeg er helt enig i at av og til kan det for en keeper være greit å dra av en angriper for å unngå en farlig situasjon. Men personlig føler jeg meg aldri trygg når en keeper prøver å dra av en spiller. Jeg har sett det SÅ mange ganger at slikt mislykkes. Derfor ser jeg også en potensiell stor risiko hver gang dette skjer. Slik sett ser jeg ikke på dette som på langt nær det viktigste en keeper kan gjøre. Derimot å redde vriene situasjoner så enkelt som mulig, skaper trygghet og sikkerhet i de bakre rekker.

Likeledes skaper det trygghet å unngå "lette" baklengsmål. Som LitjEggen helt riktig nevner, kan man nok legge mye av skylden på dette målet, kanskje heller på forsvaret. Men "klassekeepere" redder akkurat slike situasjoner som i går, mener jeg! Smile
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 12.04.2005 00:52    Post subject: Reply with quote

Spania-Norge 15. november 2003...

Raul kommer alene mot Espen Johnsen. Espen vet at Raul er glad i å lobbe, og finter at han rykker ut. Raul lobber, Espen stopper bare opp og fanger ballen lett. Espen ler og geiper(!) i triumf...!

Mimre mer her: Lo da han reddet Raul-lobb

Noe av det kuuleste jeg har sett en keeper gjøre noen gang...! Tenk å gjøre en slik redning i sitt livs kamp...?
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 12.04.2005 01:34    Post subject: Reply with quote

Hele den kampen der stod Espen Johnsen fantastisk, og fikk vist sitt potensiale. Synd han etter min mening aldri har vært i nærheten av det nivået der i etterkant...

Håper dog han når dit igjen da...! Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.04.2005 08:13    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Spania-Norge 15. november 2003...

FÃ¥r oss som liker levende bilder: Espen Johnsen: En gave fra oven

Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.06.2006 21:26    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen er altså med i budet på Fredrik Strømstad. Det er ikke akkurat overraskende at han er på vei bort. Jeg synes det er helt greit. Vi har jo Alex i bakhånd. Han er mer enn god nok til å være andrekeeper. Da slipper vi kanskje alt maset om spilletid også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.06.2006 21:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette er helt greit. Hirschfeld er et klart førstevalg i øyeblikket, og Alex er god back-up.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Next
Page 2 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb