English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Roar Strand
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 50, 51, 52  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kenn30
Junior

PostPosted: 21.10.2007 23:39    Post subject: Reply with quote

Synd for Strand at han ikke ga seg etter seriegullet i fjor, hadde vært en langt bedre avslutning å se tilbake på enn det som kommer nå. Bortsett fra at det ble CL spill denne høsten da.
stolavs
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 04:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke strand var så dårlig..i første omgang løp han joog sto fram som bare det..i andre omgang ble han sliten, kanskje så rart ettersom han har vært syk de siste dagene....
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 17:50    Post subject: Reply with quote

Han var ihvertfall ikke god. Pasningene gikk i hytt og pine hele tida.
hhem
Proff

PostPosted: 22.10.2007 20:23    Post subject: Reply with quote

jeg tror problemene til Roar ligger på det personlige planet. Bitter skilsmisse med advokat på begge sider bedrer ikke akkurat prestasjonene på banen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2007 01:59    Post subject: Reply with quote

Kan være et godt poeng...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2007 02:05    Post subject: Reply with quote

Tenk å skille seg fra Roar... Det må ha vært han som gjorde det slutt!
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 23.10.2007 02:10    Post subject: Reply with quote

Nei, faktiskt ikke. Jeg forholder meg kun til "ryktebørsen" Wink
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2007 14:59    Post subject: Reply with quote

Bør man ta til seg tradisjonen fra England og ha en testimoniel kamp for supermannen vår? Så vidt jeg vet så er det vel kun Ivers som har fått det i RBK. Og iom at siste CL kamp er borte i år så hadde det vært særdeles trist å måtte si farvel via tv-skjerm...
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 23.10.2007 16:12    Post subject: Reply with quote

Trist og si farvell foran tribuner som er 1/3 fulle også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 23.10.2007 17:51    Post subject: Reply with quote

Strand kan legge opp etter hjemmekampen mot Chelsea, om han ønsker det.
Back to top
WengerKnows
Senior

PostPosted: 31.10.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

Roar nominert til gullskjerfet.

http://fotball.adressa.no...e93473.ece
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 31.10.2007 13:02    Post subject: Reply with quote

Får han det ikke i år, kan NSA legges ned. En skandale at han ikke har fått det tidligere for lang og tro tjeneste til norsk fotball.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 31.10.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Ble nesten sjokkert over at han ikke hadde fått denne prisen. Hoftun burde vel også ha fått den - og hvorfor har Nannskog fått prisen?

Sorry, denne diskusjonen blir OT...
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 31.10.2007 13:40    Post subject: Reply with quote

Nannskog fikk den helt sikkert for at Jansen satt i komiteen som delte den ut i fjor.

Audin Skorstad oppsumerer på forumet til Kjernen:

Quote:
Etter at det kom fram hvordan tildelingen egentlig avgjøres, mista den kåringa der siste lille bit av troverdighet.

1. Representanter fra alle supporterklubbene sender inn sine nominerte. (1 fra egen klub og 1 fra en annen klubb, om jeg husker rett)

2. NSA teller opp og legger sammen

3. De kandidatene som har fått flest stemmer går videre til finalen

4. I finalen er det NSA-styret sin jury som avgjør. Her satt en tidligere leder for Stabæk Support både da Martin Andresen og Daniel Nannskog fikk prisen. Antall stemmer som hver enkelt spiller har fått spiller ingen rolle i denne sammenhengen.

5. Kjernen uttaler seg kritisk på sine nettsider

6. NSA sender mail til Kjernen og oppfordrer til sensur av nettsidene.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 31.10.2007 16:13    Post subject: Reply with quote

Er det helt sikkert at han legger opp i år? Han har da sagt det en stund, men det virker som om mange fortsatt håper han tar en sesong til. Håper han legger opp i år, så får han avslutte i Champions League Cool
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.10.2007 16:19    Post subject: Reply with quote

Det som er litt artig er at han gjorde nettopp det sist vi var i CL. Takket for seg altså.

Det er litt vanskelig dette med Roar. På den ene siden bør han være ferdig nå. Gir seg på topp mens han fortsatt leverer, også på høyeste nivå. Han kan runde av med et begivenhetsrikt Champions League uansett hvordan det går videre nå. RBK har allerede imponert stort i CL, uansett hvordan det går heretter.

På den andre siden er Roar fortsatt en viktig spiller for oss. Både på banen og treningsfeltet. Han spiller der han blir bedt om, og fungerer bra over hele høyresida. Alle trodde han avslutta på topp for to år siden. Men han leverer fortsatt varene, men blir selvsagt mer skadeutsatt og fysisk nedslitt for hvert år som går.

Men han bør nok gi seg. Det er nok det rette. Den delen av meg som ønsker han skal fortsette er nok samme delen som griner som en unge da han takker av. Roar er nærmest umulig å erstatte, og da tenker jeg ikke først og fremst på ferdigheter med ball.
2mas
Sjef

PostPosted: 03.11.2007 14:16    Post subject: Reply with quote

Rosenborg står klar med ny ettårskontrakt. Dermed er mye opptil Strand sjøl. Han lover en snarlig avgjørelse, slik at publikum eventuelt skal kunne få tatt ordentlig farvel med sin store helt.

- Jeg tror nok vi blir ferdige med samtalene før Chelsea-kampen. Dere skal få vite det i løpet av 14 dagers tid, lover han.

Les mer: - Må bli satset på

Her er for øvrig en grei oversikt: Roar Strand - Matches in European Cups
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 03.11.2007 14:30    Post subject: Reply with quote

Han skal snakke med treneren sier han, men lover svar om 14 dager. Vil det si at vi har avklart trener-spørsmålet da? Ka du trur Thomas? Litt off-topic men...Wink

På den andre sida håper jeg Strand fortsetter. Han er viktig for å holde unggutta litt i øra...Wink
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2007 14:58    Post subject: Reply with quote

Veldig usikker på om jeg ønsker Strand med videre. For det første så frykter jeg en ny Hoftun. Hoftun hadde en glimrende 2003 sesong, middels 2004 sesong. Og en så dårlig 2005 sesong at han ble vraktet og huskes for det. Strand hadde en glimrende 2006 sesong. Og har hittil hatt en middels+ 2007 sesong. Frykter virkelig en dårlig 2008 sesong kommer neste år. For det andre så mener jeg at man bør satse på Stoor, han trenger tillit og spilletid på et lag som ikke sliter i motgang som RBK har gjort i år. Samtidig så sliter klubben med et tynt forsvar, noe som kan føre til at Stoor må inn som midtstopper og at man trenger Strand på backplassen. Og det vil være litt trist å måtte si farvel med Strand foran tv-skjermen.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 03.11.2007 15:32    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært noen av de andre på 35+ som hadde forslått å legge opp, hadde jeg applaudert før de fikk snakket ferdig, men med Strand er det ikke så lett. Han er den største av de store i mine øyne, og jeg tviler meget sterkt på at han får en dårlig sesong til neste år. Hvis han spiller da, for han blir vel ikke mindre skadet med årene. Uansett - ett år til, ja takk.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.11.2007 16:13    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge har egentlig Roar drevet med dette "Dette er siste sesong. Nå holder det. Helt sikkert!"-greiene sin nå? tre-fire år, altså siden han var 34?
Det var dette med gamle sirkushester og lukten av sagmugg, da...
vemundo
Veteran

PostPosted: 03.11.2007 16:33    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Hadde det vært noen av de andre på 35+ som hadde forslått å legge opp, hadde jeg applaudert før de fikk snakket ferdig, men med Strand er det ikke så lett. Han er den største av de store i mine øyne, og jeg tviler meget sterkt på at han får en dårlig sesong til neste år. Hvis han spiller da, for han blir vel ikke mindre skadet med årene. Uansett - ett år til, ja takk.

Helt enig. Vi får alltid i pose og sekk med Roar Strand. Mestvinnende gjennom tidene, stappfull av erfaring og kontinuitet, sympatisk og fair både på banen og utenfor, eksemplarisk innstilling, klager aldri enten han spiller eller ikke og uansett hvor på banen han spiller, målfarlig uansett posisjon, et forbilde for de unge spillerne, en inkarnasjon av en ekte klubbspiller og slik jeg vil en Rosenborgspiller skal være.

Jeg har savnet mange av de som har forsvunnet fra RBK, men ingen vil bli savnet som Roar Strand.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 03.11.2007 16:48    Post subject: Reply with quote

kom igjen og ta ett år til fotballens hedersmann nr 1.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.11.2007 16:49    Post subject: Reply with quote

Gi deg Roar, så er du fortsatt fotballens hedersmann nr 1 etter du har lagt opp og.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 03.11.2007 16:51    Post subject: Reply with quote

Der er jeg veldig enig med deg Vemudo. Men det jeg reagerer på er at Strand krever å bli satset på. Skal vi virkelig satse på en 38 åring?

Jeg syns at det hadde vært fantastisk om Roar ble med en sesong til, men da helst som en slags mentor for de unge, og da ikke noe åpenbart førstevalg. På midtbanen er det ikke plass til Strand lenger, når alle er skadefrie, og hvis vi skal satse på Stoor (evt, en ny spiller) på høyrebacken, hvor skal vi gjøre av Strand da?

Dessuten så er det en fare for at Strand kommer til å tape seg enda mer til neste år. Og det siste vi vil ha er en ny Hoftun.

Et generasjonsskifte krever at det tas tøffe valg, og det første en ny trener bør gjøre er å si til Roar at nok er nok. Det er bedre at han huskes for den fantastiske spilleren han var, enn at han skal pine ut det siste som er igjen av karrieren hans.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 50, 51, 52  Next
Page 13 of 52

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb