View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Morientes Junior
|
Posted: 02.11.2007 22:40 Post subject: |
|
|
er ikke prislappen rundt 10 mill? er ikke det vel mye? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.11.2007 22:43 Post subject: |
|
|
Skal vi ha norskt må vi betale slike summer.... |
|
Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 02.11.2007 22:45 Post subject: |
|
|
spørs hvor han er tiltenkt å spille. ER han midtbanespiller til benken er det dyrt. Men kan han spille forsvar er vel prisen ok |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.11.2007 22:46 Post subject: |
|
|
skal vi bruke opp masse penger på midtbanespillere så vi ikke har råd til stoppere. Hoff, jeg ser det for meg... |
|
Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 02.11.2007 23:14 Post subject: |
|
|
Bjørkøy kan spille høyreback. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 02.11.2007 23:23 Post subject: |
|
|
uansett om vi nå har flere gode nok midtbanespillere i troppen, så trenger vi backup. Ikke dermed sagt at bjørkøy må varme benken, men at han i enkelte kamper kan brukes som back er vel også greit.. Er forsåvidt ikke noe fan av ruleringstjænest i en vanlig dorsk sesong som Tippeligaen er i forhold til de Eruopeiske.. Drill inn en 11'er med varierende bytter. Skader og karantener får vi uansett. Bjørkøy vil heve laget! |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 02.11.2007 23:49 Post subject: |
|
|
Bjørkøy er bra. Velkommen skal du være. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 02.11.2007 23:52 Post subject: |
|
|
Ti millioner er alt for stivt!
Det beløper er ikke Rosenborg tjent med, hverken på sikt eller kortsiktig.
Et sted mellom 6-7 mill er fornuft vil jeg påstå. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.11.2007 00:10 Post subject: |
|
|
Nå må du jo huske at vi fikk 6mill for "vår levende feilpasning",
så 8 trur jeg vi kan investere.. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.11.2007 00:11 Post subject: |
|
|
Vi får også et bar "bonuser" ved å kjøpe en mann som Bjørkøy. For det første får vi en mann som er voksen, men ikke gammel. Greit å ha litt mellom Strand og Ciljan aldersmessig. Vi får også en sjef. Bjørkøy er et naturlig kapteinsemne, blør for drakta og går foran med intilling. Jeg regner med at Riseth fases ut noe i løpet av neste år, og da trenger vi en mann som Bjørkøy. Det kan også hende at vi trenger flere midtbanespillere dersom Traorè skulle imponere såpass at han settes som back permanent. Eller dersom vi ikke finner andre venstrebacker, noe som synes å være mangelvare. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 03.11.2007 00:15 Post subject: |
|
|
Tidligere i tråden er det diskutert heftig om Bjørkøy kan erstatte Sapara. Etter min mening er Rosenborg tjent med å ha en spiller i stallen som presser Sapara i treningssammenheng, og som kan gå inn å spille godt (om enn på en annen måte) når Sapara trenger hvile. Mener å ha forstått at Sapara har slitt med div belastningsskader denne sesongen og tror dette er en av grunnene til at vi ikke har sett han på riktig samme nivå som i fjor høst.
Om Bjørkøy i tillegg kan gjøre en god jobb på høyreback trenger ikke dette være dumt. Dog noe usikker på hans backkvaliteter, men regner med Stig og gutta har en plan med dette om det er hold i ryktene.
Som motagument til øverste avsnitt skal det jo sies at ingen vet hvilken trener som kommer til klubben og hva denne har slags formasjonsplaner. For alt vi vet kommer vi til å bruke 4-4-2 med diamant videre, og da er jo Konan Ya et alternativ til Sapara som OM. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.11.2007 00:57 Post subject: |
|
|
Bjørkøy er sikkert vel og bra, men vi må bruke pengene på forsvarsspillere!!! |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.11.2007 01:14 Post subject: |
|
|
Cluet her, da, henning, er at Bjørkøy som Strand er en midtbanespiller med decent back skills.
Så dette er helt ok. Får bare håpe vi ikke svir av mer enn maks 10 mill for han fyren der.
Litt bekymringsverdig er det at de siste kampene hans visstnok har vært dårlige, i tillegg til at han ikke lenger er like sikker i startoppstillingen. Men i motsetning til resten av verden har jeg tiltro til KTE, så hvis han vil ha Bjørkøy, ja så er jeg fornøyd.
edit:
Ja, reint bortsett fra at vi visstnok er interessert i Tarek Illihvordanmannåennstaverham. Maken til oppskrytt fotballspiller ser vi kanskje kun i Daniel Fredheim Holm i øya til Klanen. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 03.11.2007 01:43 Post subject: |
|
|
Bjørkøy har sikkert gode holdninger og er først på trening, men en "publikumsspiller" er han ikke. Få av dem i klubben nå. Mulig KTE burde se litt på kvadet om "offensiv og underholdende fotball" snart .......? |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.11.2007 02:43 Post subject: |
|
|
Nå er min påstand at du ikke veit hva du snakker om.
Bjørkøy har syke skudd, og en innsats som Lerkendal ville digget. Om du med publikumsspiller mener en spiller med teknikk som Jan Gunnar Solli, er en annen sak. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.11.2007 03:26 Post subject: |
|
|
Tobb wrote: | Tidligere i tråden er det diskutert heftig om Bjørkøy kan erstatte Sapara. Etter min mening er Rosenborg tjent med å ha en spiller i stallen som presser Sapara i treningssammenheng, og som kan gå inn å spille godt (om enn på en annen måte) når Sapara trenger hvile. |
I den rollen kan godt Per Ciljan vikariere... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 03.11.2007 09:47 Post subject: |
|
|
Om bjørkøy ønsker seg til rbk kan vi jo by 5-6 mill og storflor el konan i tillegg. FFK har jo ikke for mange brukbare spisser |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.11.2007 09:49 Post subject: |
|
|
Konan i tillegg? Det kaller jeg å være gavmild. Konan har et usedvanlig talent som vi kommer til å få mer glede av etter hvert. Det er jeg sikker på, så fremt han møter opp på trening, da. Husk at han blant annet har scoret seks seriemål i år. I tillegg er det verdt å nevne at den offensive midtbanerollen som Sapara har, er skreddersydd for Konan. Hvis han får spille noen kamper der, så tror jeg han vil blomstre for fullt. I den afrikanske mesterligaen scoret han åtte mål på ti kamper fra den posisjonen. I serien ble det seksten mål.
Vi prøver også å utvide stallen vår... |
|
Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 03.11.2007 09:59 Post subject: |
|
|
Konan er useriøs som fotball spiller, beholder han gjerne om han skjerper seg! Send storflor nedover og få bjørkøy hit. |
|
Back to top |
|
 |
RBK88 Junior

|
Posted: 03.11.2007 10:38 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sett Bjørkøy så mye, men han er uansett en tidligere elev av Knut Torbjørn og er således kjent med den fotballen som vi tilstreber på Lerkendal.
Et annet spørsmål er kvaliteten og til hvilken pris. 10 millioner kroner er etter min mening uaktuelt for en 28-åring som ikke har mer internasjonal erfaring enn hva Bjørkøy har. Vi trenger uten tvil en midtbanespiller til, men er ikke der jeg vil bruke hele 10 millioner kroner! Fordi midtbanen vår er i dag uten tvil tippeligaens sterkeste!!
Skal vi foreta en byttehandel kan nok det være Øyvinds tur til å søke nye utfordringer nå. Storflor har hatt alle forutsetninger for å føre videre go'fot-arven med rosenborgsk vingspill, men har ikke helt lykkes. Og hovedgrunnen til det sitter i det mentale. Fordi at gutten har talent er det ingen tvil om, noe vi fra tid til annen også har sett!
Nei, vi bør nok heller fokusere på å merke av en 30 millioner el noe på et nytt forsvar, hente inn 2 nye vingspillere og naturligvis sørge for at Trond Sollied kommer på plass! Det vil bli alfa omega for de neste sesongene og i vår kamp mot at gullet skal forbli "heme" altfor lenge.
P.S. Synes det er spennende at Traorè nok en gang får prøve seg som back ikveld!  _________________ Ingen banke RBK åhei åhei åhei åhå |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 03.11.2007 10:45 Post subject: |
|
|
Er det i midtbaneleddet RBK har problemer da? Nei, Forssvarsspillere! Å ikke skvis ut Per på midtbanen, makan til talent skal dem lete lengeetter!!
Håper RBK gjør det riktig fram mot nestesesong altså.. _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 03.11.2007 10:52 Post subject: |
|
|
Vi trenger faktisk litt back-up på midtbanen, kan fort få skader og suspensjoner. Og hvis Traoré brukes mer på backen, kan man jo flytte Skjelbred over på venstre side og sette Bjørkøy inn på høyre.
Tror Bjørkøy ville være et godt kjøp, men han bør ikke koste mer enn seks-syv millioner. Vi trenger, som sagt flere ganger før, penger til forsvarsspillere også. |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 03.11.2007 11:17 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi har god dekning på midtbanen. Tettey, Skjelbred og Sapara kan dekke så og si hele midtbanen, mens Traorè fungerer kan bekle begge indreløper-/ vingrollene. Defensivt har vi Riseth som over flere sesonger har vist at han er et solid anker. I tillegg til de har vi Konan som helt sikkert kommer til å blomstre i en offensiv midtbanerolle, han har dessuten vist at han er et godt alternativ på høyresiden.
Og vi må heller ikke glemme at spillere som f.eks Berbatovci er sugne på spilletid. Det er i mine øyne viktigere å satse på unge, lovende spillere enn å kjøpe inn dyre nordmenn som backup. |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 03.11.2007 12:09 Post subject: |
|
|
Jeg tror Bjørkøy hadde passet meget godt inn, men det er grenser for hva man ønsker å betale.
I årevis har innkjøperne prioritert innkjøp framover på banen, og jeg er enig at vi heller trenger å inverstere der bak. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.11.2007 12:27 Post subject: |
|
|
RBK88 wrote: | Skal vi foreta en byttehandel kan nok det være Øyvinds tur til å søke nye utfordringer nå. |
Storflor eier høyrevingen i hans beste stunder.. Vi må ikke glemme hvor god han var under Hareide i 2003. En spiller som må hjelpes i form dette... Og da trenger man en trener som har tro på ham, og som kan snakke selvtilitt inn i kroppen på han:P |
|
Back to top |
|
 |
|