View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.10.2007 17:12 Post subject: |
|
|
Helt riktig at RBK må gi gode kontrakter dersom vi skal bli et bra europeisk lag. Men jeg nekter å tro at Koppinen ville bidratt all verden i den retningen.. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 20.10.2007 19:01 Post subject: |
|
|
Kuka tilbakeviser at det har vært snakk om en lønn på nesten to mill:
TRONDHEIM: Miika Koppinen mener sitt krav til RBK ikke var i nærheten av "nesten to millioner" i grunnlønn.
- Tallet er feil, og for høyt. Det har aldri vært snakk om noe i nærheten av "nesten to millioner", sier han.
Ikke så lett å forstå hva som egentlig skjer her. Er det klubben eller Kuka som ikke forteller hele sannheten? Hvis kuka snakker sant, og altså har forlangt noe omking 1,5 millioner, lyder ikke dette spesielt høyt i mine ører (uten at jeg har fullstendig oversikt over hva RBKerne tjener).
Saken: Koppinen: - Tallet er for høyt _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Clash Senior

|
Posted: 20.10.2007 19:27 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Clash wrote: | Så vidt jeg har sett så har de klart å signere ny kontrakt med de de virkelig vil ha med videre (jmf. Traore og Ciljan). Kanskje de ikke de på død og liv trengte Koppinen. Du skal ikke tro på alt du leser. |
Kanskje fordi disse kontraktene ble signert før de hadde 3-4 måneder igjen av kontrakten? Kanskje fordi de er unge og ikke har hastverk med å komme seg ut?
Man må jo bruke det sportsligledelse sier som utgangspunkt, når Tørum sa her omdagen at han trodde Koppinen kunne være en bærebjelke i Rosenborg, så er det ingenting som tyder på at de ikke ville ha han.
Personlig er jeg glad for at han skal vekk, men at sportsligledelse ville beholde han i Rosenborg er hevet over enhver tvil. Å da er det helt latterlig at denne saken ikke ble behandlet høsten 2006. |
Klart de ville ha de med videre, ellers ville de ikke ha tilbydd de ny kontrakt, spørsmålet er bare hvor sterkt de var ønsket....tydeligvis ikke nok til å tilby de den lønna spillerne ønsket. Verden er ikke binær, det fins ikke bare svart og hvitt (bortsett fra når det gjelder klubbfarger da ) det er mest gråtoner.
Og ikke kom å fortell meg at det er så enkelt at hvis vi bare hadde tilbydd en kontrakt for et halvt år siden så hadde de signert. _________________ Insert funny quote here |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.10.2007 19:58 Post subject: |
|
|
Koppinen tjente 1,2 millioner i fjor, men da er det sikkert en bonus for Tippeligaseier innberegnet i tillegg til grunnlønnen.
Til sammenligning tjente hans forsvarskolleger følgende:
Dorsin - 2,2
Basma - 2,7
Strand - 2,8
Kvarme - 3,0
Riseth tjente over 4 mill. men han har vel inntekt fra flere hold enn RBK. |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 20.10.2007 20:59 Post subject: |
|
|
Vi får vel aldri vite sannheten eksakt mht tilbud/krav. Uansett har Koppinen i stort gjort en god jobb for RBK, og takk for det.
Men Dorsins og Koppinens "exit" viser at det er lettere for utlendinger med tillit på laget, å forsvinne fra RBK. Det er naturlig, men bør tar i betraktning under investering i nye kontinuitetsbærere. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.10.2007 21:16 Post subject: |
|
|
Clash wrote: |
Klart de ville ha de med videre, ellers ville de ikke ha tilbydd de ny kontrakt, spørsmålet er bare hvor sterkt de var ønsket....tydeligvis ikke nok til å tilby de den lønna spillerne ønsket. Verden er ikke binær, det fins ikke bare svart og hvitt (bortsett fra når det gjelder klubbfarger da ) det er mest gråtoner.
Og ikke kom å fortell meg at det er så enkelt at hvis vi bare hadde tilbydd en kontrakt for et halvt år siden så hadde de signert. |
Med tanke på de andre forsvarsspillernes lønn, og denne debattantens opphav er jeg tilbøyelig til å ta dette for god fisk. Altså at de sikkert ville ha ham, men ikke så desperat. I såfall blir jeg happy. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.10.2007 01:11 Post subject: |
|
|
Jeg tror at ledelsen ikke har vært så utrolig gira på ha med Micke og Mika videre. Da ville de ha innfridd lønnskravene deres. Det som RBK er i ferd med å gjøre, tror jeg, er å bygge opp en tropp med temposterke spillere. Disse to er ikke det og var nok uansett ikke tiltenkt å spille førstefiolin på neste sesongs RBK. Ledelsen tar med andre ord konsekvensen av sine uttalte målsettinger for fremtidens RBK, og dermed fikk disse to spillerne denne sortien. De ble egentlig rett og slett vraket, tror jeg. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 21.10.2007 03:15 Post subject: |
|
|
håper det. men i så fall må de da for svarte kjøpe inn noen temposterke spillere. jeg har snart gitt opp at det skal komme inn noe som helst |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 21.10.2007 19:07 Post subject: |
|
|
Ja, gir opp jeg også. Bare seks måneder igjen til seriestart 2008. Løpet er nok allerede kjørt for nye spillere neste år...  |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.10.2007 17:39 Post subject: |
|
|
Spørs om Kuka skifter rådgiver dersom TIL blir neste stoppested. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 29.10.2007 17:40 Post subject: |
|
|
Merkelig. Jaja, kan vel hende han trivdes bedre der oppe. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 29.10.2007 18:43 Post subject: |
|
|
Helt fantastisk viss TIL kan gi bedre økonomiske betingelser en oss.. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.10.2007 18:44 Post subject: |
|
|
Hvis det stod på pengene så synes eg det virker svært tvilsomt om tromsø kan gi mer en rbk, kan det være noe i det enkelte har spekulert i at koppinen og delvis dorsin har halveis blitt vraket... |
|
Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 29.10.2007 18:50 Post subject: |
|
|
nesten litt komisk, med tanke på at det han sa i forbindelse med kontraktavslag osv.. "ut i europa" my ass!  |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 29.10.2007 18:53 Post subject: |
|
|
Reagerte litt paa denne linja:
"Miika Koppinen har hatt en god sesong i RBKs midtforsvar i år" |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 29.10.2007 19:27 Post subject: |
|
|
Hvis dette kan åpne for at Tore Reginiussen kommer til Trondheim, ja takk! Kan tyde på at du ikke var så attraktiv på kontientet likevel da Kuka, du får trøste deg med at Tromsø er Nordens Paris! |
|
Back to top |
|
 |
MH Senior
|
Posted: 29.10.2007 19:30 Post subject: |
|
|
SOLGT!!
Godt å se det kom en avklaring fort.
Gi mannen en klapp på ryggen og send han på første fly. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.10.2007 19:31 Post subject: |
|
|
Hahahahahahahahaha. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 29.10.2007 19:32 Post subject: |
|
|
bluenova wrote: | Vi får vel aldri vite sannheten eksakt mht tilbud/krav. Uansett har Koppinen i stort gjort en god jobb for RBK, og takk for det.
Men Dorsins og Koppinens "exit" viser at det er lettere for utlendinger med tillit på laget, å forsvinne fra RBK. Det er naturlig, men bør tar i betraktning under investering i nye kontinuitetsbærere. |
Hm, er ikke så sikker på at det er der er en glassklar ting. Martin Andresen, Azar Karadas, Ivar Rønningen var/er viktige førstelagsspillere på Brann, to av de dro/drar på bosman og Karadas gikk som kjent til oss.
Kan jo også nevne Helstad og Kvisvik som dro til Østerrike for å kaste bort talentet de har/hadde. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 29.10.2007 19:40 Post subject: |
|
|
Koppinen til Tromsø. Jaja, får si det var litt overraskende.
Men om dette betyr at Tromsø er villig til å selge Reginiussen til RBK så er det knallbra  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2007 19:41 Post subject: |
|
|
Bekreftelse: Miika Koppinen til Tromsø
Samboeren er vel fra byen, så det er vel en hovedårsak. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.10.2007 19:53 Post subject: |
|
|
Jada,jada,jada. Bytte bort ess med en joker, ja Skulle ikke gutten til en større liga da? Flaut, men ikke uventet utfall for en som overvurderte seg selv. Hva med agenten da? En klabb? Hele Europa er visst ute etter Dorsin..... Hørt den før? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.10.2007 20:47 Post subject: |
|
|
Back where he belongs. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.10.2007 21:03 Post subject: |
|
|
Nesten merkelig hvor lite attraktiv han var på overgangsmarkedet. Media i norge er samstemte i at han har hatt en god sesong hos oss, han har tilogmed begynt å skåre mål, og fikk stor internasjonal eksponering i forbindelse med målet mot Chelsea. Når han da er Bosman-spiller i tillegg, burde han vært attraktiv nok for en del mindre klubber i Europa som betaler vesentlig mer enn TIL, og for den saks skyld Rosenborg.
Kanskje du overvurderte deg selv, Miika? _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
|