|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.04.2005 09:51 Post subject: Det holder nå, Erik! |
|
|
Så har kapteinen vært ute å sutret til Akersgata igjen. Denne gangen sier han visst at han forlater RBK etter denne sesongen hvis han ikke får fast plass på laget, for da er, ifølge han, verken han eller klubb interessert i at han skal sitte på benken lenger. En annen klubb er absolutt ikke uaktuelt, sier han.
Erik, se sannheten i øya! Du nærmer deg 37 år, og begynner å bli en gammel mann til fotballspiller å være, og dermed kan du ikke regne med å spille fast på laget helt til du selv finner ut at nok er nok! Du kan alltids prøve å finne en ny klubb, men skal jeg være ærlig tviler jeg på at du vil lykkes, i alle fall blandt klubbene på Tippeliganivå. Dette har rett og slett med alder å gjøre. Du er ikke akkurat noen investering for fremtiden lenger!
Jeg har lenge vært redd for hva som ville skje når klippekortsystemet til Eggen vill forsvinne, og nå ser vi det. Gamlegutta takler rett og slett ikke situasjonen det å måtte kjempe for en plass på laget innebærer. Det som gjør dette enda være er at det i tillegg er en av kontinuitetsbærerne og mest lojale spillerne i klubbens historie som nå sier fra om at det er fast plass eller ingenting. I tillegg er han trønder og ikke minst klubbens kaptein, og dermed den som skal gå foran med et godt eksempel. Alt tatt i betraktning er dette over grensen, Erik, og det er ikke første gang det skjer. Skjerp deg, eller føl fansens vrede!
Skulle ikke forundre meg om dette viser seg å være smittsomt, og at f. eks. tidenes scoringskonge sier det samme. Han kan nok fortsatt være rimelig attraktiv fortsatt, også..
Dessuten, hva er egentlig poenget med at han fortsatt skal være kaptein hvis han stort sett skal sitte på benken denne sesongen? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.04.2005 10:11 Post subject: |
|
|
Hei!
1)Her var det mye rart aa lese fra deg VerneTroyer. Litt merkelig, siden du ofte har gode innlegg. For det foerste er jeg overbevist om at det finnes tippeligaklubber som vil hente Hoftun om han finner ut at han skal gaa fra RBK (om enn kanskje ikke de 3 4 beste klubbene).
2)Klart Hoftun kan vaere kaptein selv om han ikke spiller (spes en saa meritert spiller som Hoftun). En kapteins oppgaver omfatter LANGT mer enn bare det som foregaar paa banen i kamp.
3)Det var en ting til, men jeg ble distrahert og naa husker ikke hva det var......
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 08.04.2005 11:01 Post subject: |
|
|
VerneTroyer, les artikkelen en gang til. Hvor finner du sutring? Les spesielt disse to avsnittene engang til:
Quote: | Men Hoftun, som har trent knallhardt på egenhånd i vinter for å bli raskere og sterkere, poengterer at han vil kjempe hardt for sin videre eksistens på Lerkendal - selv om han må slite benken i starten av sesongen.
- Jeg kan ikke gjøre stort annet med det enn å stå på. Og det er jeg også veldig klar for. Jeg har aldri trent så mye som i år, og formen er upåklagelig. Men det sier seg selv at det blir rart hvis jeg ikke får spille, sier Hoftun. |
Dette er IKKE sutring, heller tvert imot. Han aksepterer at han pr dato ikke er god nok og er benket. Det har han tatt tak i selv ved å trene ekstra på egen hånd. Han vil prøve å kjempe seg inn på laget igjen.
At han syns det er rart å ikke få spille etter å ha startet 78 kamper på rad for RBK, syns jeg er en helt OK reaksjon, og definitivt ikke sutring.
Stå på, Erik. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 08.04.2005 11:01 Post subject: |
|
|
Tror du Hoftun ringte VG for å får førstesideoppslag??
Det er bare VG (Vredens Gnag) som blåser opp en ikke-sak... Igjen.
Selvfølgelig er ikke Hoftun interessert i å sitte på benken når han er 36 år... |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.04.2005 11:46 Post subject: |
|
|
Ja, jeg så det etterpå at dette kanskje var en liten bomposting. Jeg veit at det er VG som igjen blåser opp en ikke-sak, men siden det har vært mye styr rundt Rosenborg den siste tiden, var det nok mest fustrasjonen og skuffelsen som tok overhånd da jeg forfattet innlegget. Etter å ha fått litt tid til å tenke gjennom saken, samt lest artikkelen et par ganger til, ser jeg at dette ikke var noe å blåse seg opp for. I alle fall ikke i såpass stor grad som jeg gjorde med innlegget. Beklager, alle sammen, jeg må snart lære meg å tenke og handle rasjonelt i steden for på impuls. Jeg skjønner ikke hvorfor slike ting skjer hele tiden, kanskje (og forhåpentligvis) vil det bli bedre med alderen og litt mer trening og erfaring.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 08.04.2005 11:53 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Etter å ha fått litt tid til å tenke gjennom saken, samt lest artikkelen et par ganger til, ser jeg at dette ikke var noe å blåse seg opp for. I alle fall ikke i såpass stor grad som jeg gjorde med innlegget. Beklager, alle sammen, jeg må snart lære meg å tenke og handle rasjonelt i steden for på impuls. Jeg skjønner ikke hvorfor slike ting skjer hele tiden, kanskje (og forhåpentligvis) vil det bli bedre med alderen og litt mer trening og erfaring.. |
Du er vel ikke akkurat alene om dette...  |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 08.04.2005 12:06 Post subject: |
|
|
Syns at det er helt greit at Hoftun svarer som han gjør når VG spør.
Ikke noe uredelig med dette.
Er mer spent på Basma.... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.04.2005 15:28 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke en gang giddet å lese artikkelen. Nettopp fordi jeg med en gang skjønte at det ikke var noe å bekymre seg for. VG må jo ha noe å skrive om, og når Frode Johnsen har signa ny kontrakt, så må de lage en sak ut av ingenting. Her er det antakelig VG-redaksjonen som har ringt Erik Hoftun og spurt: "Du har jo sittet mye på benken hittil i år, hva vil skje om dette fortsetter?" Erik har svart på en lojal måte, og ødelagt saken til VG. Men VG tar seg friheter og svarer for Hoftun. Kan han ikke svare selv, så må avisen svare for ham. Altså, hvis Erik overhodet ikke får spilletid i år, noe som er totalt usannsynlig, så vil han nok vurdere situasjonen. Men Erik har aldri sagt i klartekst at "jeg forlater RBK hvis jeg ikke får fast plass". Og takk og pris for det.
Dette er ikke en gang verd å bry seg om. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.04.2005 15:42 Post subject: |
|
|
Typisk VG dette her. Forarbeidet til saken ble gjort på tirsdag, men man sparer "skandalesaken" til i dag i et forsøk på å skade RBK rett før seriestart med påstander om intern uro.
Kan for øvrig fortelle at Perry forsto hva som var i gjerde, og var steike forbannet på VG-journalisten underveis i telefonintervjuet, som ble foretatt med meg på gangen, ventende på audiens. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |