View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.08.2007 20:09 Post subject: |
|
|
ok. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.08.2007 20:10 Post subject: |
|
|
Utlending kan hende, men tror nok neppe det blir flere afrikanere nå. Med tre gode non-EØS-spillere med en god del tillitt allerede i stallen, og Lago på benken, er det lite taktisk klokt å hente enda en vi "ikke kan bruke". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 14.08.2007 20:19 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Blir vel noe sånt tenker jeg, ut med en trønder (kvarme), inn med en afrikaner *juhu* | Bedre med en god utlending, enn en ubrukelig nordmann. |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 14.08.2007 20:29 Post subject: |
|
|
Ja, kan ikke RBK bli Norges svar på Chelsea eller Arsenal hvor 80-90% er utlendinger. Da bli det liv Rai Rai  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.08.2007 20:38 Post subject: |
|
|
Du Mainn, hvor smart synes du selv det ser ud når du brokker dig over at der kommer endnu en afrikaner til RBK, hvilket slet ikke behøver at være tilfældet, når du selv maser om sigurdsson fra Brann konstant? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.08.2007 21:03 Post subject: |
|
|
Det er synd at Kvarme skal bli husket litt negativt som en spiller som holdt på for lenge. Han sa jo flere ganger at han ikke hadde motivasjon for å komme tilbake til Norge etter at utenlandskarrieren var over, noe jeg har en mistanke om viste seg å stemme. I tillegg har han selvsagt vært svært uheldig med skader etter returen til Lerkendal.
Jeg var på den kampen Kvarme debuterte i. Det var sommeren 1991 og en treningskamp (eller sommerturnering?) mot Kongsvinger mener jeg å huske. Han imponerte stort på vingen, og etter kampen kansellerte Eggen sommerjobben han hadde skaffet seg.
De neste årene mener jeg han ikke fikk nok oppmerksomhet for de mange bra kampene han spilte på høyreback. Han var i tillegg til en god takler også veldig hurtig, og det var ikke et sjeldent skue å se ham komme som en reddende engel inn fra siden og få avklart bak midtstopperparet.
Den første halvsesongen han var i Liverpool var han helt enorm på midtstopperplass. Stopperlegende hadde han som årets spiller i Liverpool den sesongen. Senere storspilte han også for Real Sociedad, som var med helt til slutt og kjempet om serietittelen i Spania. Ikke hverdagskost for et så lite lag.
Det er synd og skam at han ikke fikk flere landskamper enn hva han gjorde. Antagelig norges mest undervurderte utenlandsproff gjennom tidene.
EDIT:
Den stopperlegenden jeg på forunderlig vis har prestert å utelatt fra posten er Tommy Smith.
Last edited by Brady on 27.08.2007 17:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2007 17:26 Post subject: |
|
|
Hovedgrunnen til at Kvarme har blitt så mye dårligere,bla mistet et bra tempo, skyldes visst en operasjon i mage/lyskeregion for noen sesonger siden, ifølge Eggen sr. Dårlig spill var grunnen til at Kvarme måtte ut i pausen mot VIF. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.08.2007 17:46 Post subject: |
|
|
Enig med Brady her ja, Kvarme bør ikke få et ettermele ut fra det han har prestert de siste par sesongene. Kvarme debuterte vel i den såkalte Millioncupen sommeren 1991 ja, i likhet med Ståle Stensaas.
Han har hatt en fantastisk karriere, men i noen av sine beste år spilte han i Spania, og det er naturligvis ikke like bra som å spille på nivå to i England for eksempel når det handler om landslaget... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2007 21:04 Post subject: |
|
|
I følgen Eggen sr hadde Kvarme en begrenset rolle i Spania; Kvarme skulle løpe opp angrep, evt bryte foran motspiller. Når ballen var erobret skulle nærmeste spiller få ballen da Kvarme ikke kunne behandle den. Han fikk heller ikke gå inn på motstanderens banehalvdel. Stensås hadde til sammenligning i sine klubber mye mer å bidra med offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.08.2007 00:37 Post subject: |
|
|
Fint at du Josinho bidrar til at Kvarme får et fint ettermele... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.08.2007 13:57 Post subject: |
|
|
ettermæle? han er da ikke dau? så han på nordre for noen uker siden  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.08.2007 14:01 Post subject: |
|
|
Helt enig. Hoftun, Kvarme, etc sørget/r selv for sine ettermæler ved å tyne det litt ekstra. Det er ikke noe jeg har dårlig samvittighet over i hvert fall. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.08.2007 14:09 Post subject: |
|
|
Kvarme har da gjort en stort sett en god jobb for de klubbene han spilt for, bortsett de siste par årene i RBK. Hans manglende styrke i lufta gjorde at han ikke passet særlig bra i PL. Når folk som har trent ham i årevis poengterer at han VAR rask, god til å bryte foran motstanderen, men mangler en del på ballbehandling er vel det helt riktig påstand og ikke et forsøk på å sverte ham, Magadonna! |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.08.2007 14:10 Post subject: |
|
|
jeg er enig i at kvarme var en av norges største spillere på 90-tallet. men synes ærlig talt det er litt i tidligste laget å skrive nekrolog... |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 26.10.2007 17:45 Post subject: |
|
|
Rundens lag på goal.com:
"Bjorn Tore Kvarme (Rosenborg): David Silva and Fernando Morientes were made to look ordinary despite already having scored 10 goals between them this season. Rosenborg are now second in the group, ahead of Valencia and Schalke. "
http://goal.com/en/Artico...oId=457734 |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 26.10.2007 19:15 Post subject: |
|
|
kvarme på rundens lag i CL, det lar seg høre
vi har vel ikke hatt noen der siden espen johnsen, etter borteseieren mot olympiakos? |
|
Back to top |
|
 |
Asbjorng Junior
|
Posted: 27.10.2007 12:29 Post subject: |
|
|
Gleder meg at Beto fremdeles kan spille gode kamper  |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 27.10.2007 12:39 Post subject: |
|
|
Jeg er sikker på at Beto kunne ha prestert vesentlig bedre for RBK etter utenlandsoppholdet med mere tillit. Kanskje er han RBKs beste midtstopper også, så det er litt synd at han legger opp.
Jeg kunne heller tenkt meg en Kvarme i storform enn en Basma i storform neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 07.11.2007 01:10 Post subject: |
|
|
Kvarme burde revurdere besluttningen om å legge opp. Særlig hvis det blir overvintring i europa! Riseth og Kvarme enorme idag. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 07.11.2007 01:16 Post subject: |
|
|
Kvarme har vært stor de siste ukene, kronet med en kjempekamp med makker Riseth idag. Uansett, nok er nok, og han gå av med en del av stoltheten i behold.
Ikke tyn ut et år med aldringsplager og benkesliting. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.11.2007 01:24 Post subject: |
|
|
Kvarme har klart noe jeg ikke trodde skulle være mulig. Han har framstått nå på slutten av karrieren såpass framtredende at han blir husket med verdighet. Det hadde jeg aldri i verden trodd etter årets hjemlige sesong. Vi har igjen i dag et stopperpar ingen i Norge engang lukter på. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 07.11.2007 02:37 Post subject: |
|
|
Jeg blir rørt av å se Beto spille i dag. Stort! _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 07.11.2007 02:53 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er greit at Beto legger opp nå. Vi vil mye heller huske ham for disse superkampene mot feterte luksusspillere på tampen av karrièren, enn å huske ham for begredelige forsvarstabber på Aspmyra til neste år. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.11.2007 03:27 Post subject: |
|
|
han klarer vel å motivere seg for noen ekstra kamper til våren vil jeg tro.
BETO!!! skriv kontrak ut mai, så vi vet at vi har deg i laget når vi skal til Moskva!! |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 07.11.2007 04:14 Post subject: |
|
|
Du verden hvor godt det er å være kvitt Kuka og Basse fra startoppstillingen! Ja, det var dårlig kollektivt forsvarsspill også, men utryggheten hos dem forplantet seg i laget, og endelig blir spillerne satt til å spille på plasser og på en måte som får ut det beste i dem!
Endelig spiller Kvarme som den spillern vi håpet vi skulle få da han kom hjem...utrolig, etter å ha vært så langt nede! _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
|