| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 21.10.2007 01:31 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Pelle har den siste måneden sittet på benken i 2. Bundesliga...... Han har blitt beskyldt av treneren for å være treg og lite besluttsom. Klubben hans har plukket brukbart med poeng etter Pelle ble vraket. "Kicker" er en fin kilde for de av dere som er interessert i tysk fotball. Nettadressen er muligens; kicker.de |
Da må man vel stille et spørsmålstegn ved treneren, som kjøper en spiller som etter hans mening er for treg og lite besluttsom. Han bør strengt tatt se spilleren i aksjon før han kjøper, og hvis han har set Pelle spille (noe som er rimelig å anta) så må det vel sies at han ikke akkurat evner å se spillernes ferdigheter/potensialet, hvis han etter en mnd plutselig finner ut at: "Å nei, han der var jo ikke så hurtig gitt!" På tide å ta en sjekk hos øyelegen kanskje?
Edit: Trynefaktor høres mer sannsynlig ut, ja... _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.10.2007 02:06 Post subject: |
|
|
| jeg er blendet av trynefaktor og sier rett ut at jeg har ikke noe mer lyst til å se pelle nilsson i rbk-drakt enn erik hagen, frode kippe, henning berg, marco materazzi eller mika koppinen |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 21.10.2007 08:55 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | Det spørs jo også hva vi skal men en spiller som ikke spiller fast på et Bundesliga 2-lag engang. |
Hvor mange stoppere har vi som ville spilt fast på et 2. Bundesliga-lag? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.10.2007 10:35 Post subject: |
|
|
| Pelle Nilsson var vel ikke en like stor suksess den første tiden i Odd-trøya som det han ble senere. Som jeg husker det trengte han ganske lang tid på å omstille seg. På Lerkendal i 2005 ble han jo direkte rundspilt og var den klart svakeste Odd-spilleren. Treg og ubesluttsom var ganske dekkende den gangen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 21.10.2007 11:09 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | Hvor mange stoppere har vi som ville spilt fast på et 2. Bundesliga-lag? |
De fleste vil jeg påstå, men nå har jo verken du eller jeg et fasitsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
Barost Junior
|
Posted: 21.10.2007 12:52 Post subject: |
|
|
| Så ålesund- brann igår.. Hvordan har Haraldur Gudmundsson spilt tidligere kamper i år? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.10.2007 14:14 Post subject: |
|
|
| Har lurt på det samme. For han var stor i går. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2823 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 21.10.2007 17:46 Post subject: |
|
|
Etter AaFK-Brann tok jeg meg i å lure hvor lang tid Gudmundsson ble lansert som potensiell RBK-spiller, gitt.
Her er i hvert fall spillerbørsnoteringene hans denne sesongen, for alt det må være verdt.
http://www.dagbladet.no/p...;pliga=110
Han er "bare" 26 år gammel enda, så hvis han har nivået inne kan han kanskje være et alternativ for oss. Med PJH i systemet kommer vi til å ha et sterkt forhandlingskort i så måte.
EDIT: På Wikipedia står det at han har en tendens til å pådra seg en del gule kort, men 3 gule på 21 seriekamper i år er ikke akkurat avskrekkende. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 21.10.2007 21:12 Post subject: |
|
|
| Om Werder får hente Prödl i vinteren, så foreslå jeg å ta et forespørsel hos finske Petri Pasanen som i tilleg også kan brukes på høyre siden i forsvarsrekket. Han er i en veldig god form og kontrakten hans går ut i sommer 2008. Det ser ut som om han ikke vil forlenge siden han er bare nummer tre på posisjonen bak Mertesacker og Naldo. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 21.10.2007 21:20 Post subject: |
|
|
Har vi behov for nye stoppere ??? Dere fikk vel med dere kampen mot LSK...
...grav humor... |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 22.10.2007 18:00 Post subject: |
|
|
| etter basma og riseths fantastiske forestilling i går, begynner jeg virkelig å drømme om stopperparet demidov/tore reg......nordvik som h.back og traore som v.back......her har vi unge sultne gutter som vil noe. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.10.2007 18:22 Post subject: |
|
|
| En forferderlig naiv forsvarsrekke. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 22.10.2007 18:32 Post subject: |
|
|
| Verre kan det vel ikke bli, men den så noe uprøvd ut ja. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 22.10.2007 18:37 Post subject: |
|
|
må føye meg inn i rekken av de to over her ja; den rekka så lite bra ut.
Jeg kunne tenkt meg Wæhler og en spillende stopper med han, da svakheten til Wæhler er nettopp dette.
Hangeland er en slik type, men han blir for dyr og er således urealistisk.
Mulig Speider-Stig har en hofseth i kikkerten |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 22.10.2007 19:14 Post subject: |
|
|
| mulig vi skal stikke fingern i jorda og akseptere at vi ikke lenger er en selvskreven medaljekandidat i norge lenger, og dermed forvente at de aller mest attraktive norske spillerne ikke ønsker å spille for rbk.....bygg nytt og ungt, en plass må man starte. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.10.2007 22:33 Post subject: Birger Madsen |
|
|
Noen som har studert Madsen i sandefjord. Har sett at han har blitt linket til RBK som en evt forsterknimg i backrekka..
Er han god nok for oss?
hvilke kvaliteter har han?
type? Hoftun-typen eller mere koppinen-bautaen? |
|
| Back to top |
|
 |
Kenn30 Junior

|
Posted: 26.10.2007 22:41 Post subject: |
|
|
Linket til klubben via forumene, media eller klubben ? KTE som har kasta ut navn uten å tenke over hva han skal si før han har sagt det igjen ?
Birger Madsen er sikkert en god spiller men har ikke trua på at han er rett mann for RBK, og kan gå rett inn å styrke forsvarsrekka vår.
Sier ikke at trådstarter her gjør det, men føler at veldig mange inne på diverse forum sitter å ramser opp å foreslår en drøss med spillere fra FM etter å ha kommet noen sesonger fra start der og sett hvem spillere som er gode å havner i store klubber i 08 og 09 sesongen. Blir som å trekke lapper opp av en hatt med alle spillerne i eliteserien å gå den veien. _________________ Svart å kvit te døden tar mæ! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.10.2007 22:56 Post subject: |
|
|
Nei, jeg spiller ikke FM, så det er ikke derfra jeg har det, men en solid midtstopper i en klubb som rykker ned, og vi får han antakeligvis billig hvis vi vil ha han..
Lurte bare på om han er noe og god nok for oss.. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 26.10.2007 23:20 Post subject: |
|
|
Like viktig er det vel med potensiale for å bli enda bedre og at spilleren er en klubbspiller som ikke bare nødvendigvis er innom en tur, men som har lyst til å bli og utvikle seg. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 26.10.2007 23:51 Post subject: |
|
|
Ikke at det betyr noe, men madsen suger på FM  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
arvid85 Junior
|
Posted: 27.10.2007 00:37 Post subject: |
|
|
http://hyenfotball.diskus...ut105.html
Har lest det her flere plasser. Kjenner dere til denne Vatnamo? Skal visst være ekstremt hurtig og ikke minst god på hodet!
"Årets spelar for Hyen, Geir Sigurd Vatnamo, skal være svært nær å signere for Rosenborg med virkning 01.januar 2008! Talentspeidar i Rosenborg, Stig Torbjørnsen, ønsker hverken bekrefte eller avkrefte, men seier at Geir er en spelar dei har hatt i kikkerten over lengre tid, men at alt avhenger av prisen Hyen krev. Ole Christer Basma blir nevnt i en eventuell byttehandel." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.10.2007 00:50 Post subject: |
|
|
Høres fornuftig ut! Et ungt talent fra en god liga. Det er slike spillere vi burde sikte etter! Bare han ikke blir for dyr.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.10.2007 00:51 Post subject: |
|
|
VAr det 6.divisjon Hyen spilte i.. ? Tror Basma gjør seg meget bra der..  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.10.2007 00:55 Post subject: |
|
|
Årets spiller med god margin på laget midt på tabellen i 6. divisjon avd. 3. Vil tro både RBK og Basma taper stort på denne dealen. Men vi er kanskje blitt så desperate i spillerjakt?
Hele denne tråden bør vel forresten flyttes til "nye spillere", hvor Madsen også har vært tatt opp flere ganger.
EDIT:
| RBKfan100% wrote: | | type? Hoftun-typen eller mere koppinen-bautaen? |
Han er mer Koppi enn Hoftun i hvertfall. Høy og sterk, men mangler en del på fart og pasningsspill det jeg har sett. Han er også brukbar på spissplass (som for eksempel Riseth er/har vært), hvor Sandefjord har kjørt han opp når det går på det harde.
Han kan sikkert fungere helt greit i tospann med en stopper som utfyller hans mangler, men at han blir noen stjerne i RBK-drakt eventuellt er ganske så usikkert.. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 27.10.2007 00:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 27.10.2007 00:57 Post subject: |
|
|
| Eventuelt gapestokken pga nettopp det. |
|