English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 23.10.2007 20:27    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Ingen fikk sjansen. Han drepte jo ungdomssatsingen til RBK totalt.

Jeg var sjeleglad da han pensjonerte seg, og vil ikke ha ham tilbake.

Dette er vel en sannhet med modifikasjoner? Filosofien under Nils Arne Eggen var vel at får å få sjansen måtte man også være god nok. Det var da flust av trønderske spillere som slo gjennom på A-laget i Eggens periode som trener? Vegard Heggem og Steffen Iversen var gode nok til å etablere seg i relativt ung alder, andre som Roar Strand og Harald Brattbakk brukte litt lengre tid. Hvilke spillere på 90-tallet var det som ikke fikk den sjansen de fortjente? Selv en relativt middelmådig spiller som Børge Hernes fikk sjansen til å etablere seg på laget. Hvilke talentfulle spillere forlot Rosenborg og utviklet seg til storspillere i andre klubber? Den eneste jeg kan komme på er Vidar Riseth.

At færre talentfulle spillere fra egne rekker slo gjennom på slutten av Eggen-perioden kan ha en annen forklaring enn motvilje mot å satse på egne talenter. Etterhvert som klubbens posisjon ble sterkere ble også kravene til å opprettholde denne posisjonen sterkere - derav økt satsing på å hente etablerte spillere til klubben. Dette er jo ikke noe spesielt for Rosenborg, se på de største klubbene i Europa, på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet var det unntaket som bekreftet regelen hver gang en lokal spiller etablerte seg på førstelaget.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran

PostPosted: 23.10.2007 20:34    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med deg Totto, de som var gode nok fikk sjansen. Mangelen på trøndere som slo i gjennom på slutten kan også skyldes årsgrupper med manglende store talenter og dårlig utviklet juniorsystem (som Nils Arne strengt tatt ikke hadde så veldig mye med å gjøre).
Tettey og ciljan er da de eneste som har slått gjennom i ettertid..Nordvik får aldri sjansen til å bevise noe, og Jamtfall er bare ikke god nok.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.10.2007 20:36    Post subject: Reply with quote

årskullene mellom 1982 til 1985 var totalt fraværende i rbk
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 24.10.2007 07:29    Post subject: Reply with quote

Trond er på vei til RBK umiddelbart om styret får det slik de vil 2 helsider i Adressa idag! Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Haugen
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 07:34    Post subject: Reply with quote

RBK ønsker Sollied så raskt som mulig

Quote:
RBK-styret jobber intensivt med å få Trond Sollied som trener, og aller helst til nyttår. Noe Sollied selv ikke avviser.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2007 07:47    Post subject: Reply with quote

Kjære gud, la det skje!
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 07:50    Post subject: Reply with quote

Velkommen tilbake gamle gymlærer!
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 07:51    Post subject: Reply with quote

Jatakk! Tror Sollied er den eneste treneren, som er realistisk at Rosenborg får fatt i, som kan redde Rosenborg.
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 24.10.2007 08:29    Post subject: Reply with quote

Håper ryktene stemmer denne gangen. Og uttalelsene til Sollied kan jo tyde på det... Før har han vært bestemt negativ. Det står vel muligens på om han får overtalt familien.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 08:31    Post subject: Reply with quote

Med belgisk kone er det nok det som kan være problemet ja. Og selvfølgelig, hvilke andre klubber som måtte komme på banen.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 08:51    Post subject: Reply with quote

Knall. Bra at de prøver å hente han nå, og ikke venter til sommeren. Positivt hvis lagets kommende trener er i klubben og kan uttale seg når vi skal kjøpe et halvt fotballag. Det er vel strengt tatt bare å finne fram korrekturlakk, kulepenn og sjekken som skulle gå til Prödl.
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2007 08:51    Post subject: Reply with quote

Sollied til Trondheim
Trond Sollied bekrefter at han skal til Trondheim til helga. Men ikke for å snakke med Rosenborg, hevder ranværingen.

– Men turen til Trondheim har ikke noe med Rosenborg å gjøre. Det er mer en privat tur, hevder treneren overfor Nordlys.

– Har ikke vært der på to år, men jeg har en stor vennekrets i Trondheim. Så jeg blir der til mandag, sier Sollied, som dermed også får med seg seriekampen mot Lyn på Lerkendal søndag ettermiddag.

– Min situasjon er grei. Jeg har en kontrakt med Gent. Skal jeg bryte den, må jeg kjøpes ut, og alt er jo mulig i fotball, sier Sollied.

– Er det aktuelt for deg å bli Rosenborg-trener?

– Som jeg har sagt før er det ikke noe problem for meg å dra tilbake dit – eller å trene det norske landslaget, for den saks skyld. Men dette har med timing å gjøre, sier Sollied.

– Så det er de to jobbene i norsk fotball som først og fremst er attraktive for deg?

– Ja, i utgangspunktet er det det. Rosenborg vil alltid ha en plass i hjertet mitt, uansett, sier Sollied.

– Vil lønn være et problem?

– Nei, det vil ikke stå på lønn, svarer Sollied kontant.

Han har ikke vært der på to år. Dette er ikke tilfeldig...

EDIT: Dette må da bare gå i boks!? Sjekk den siste kommentaren hans: "Nei, det vil ikke stå på lønn". Den avslører jo alt... Very Happy
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 08:55    Post subject: Reply with quote

På en eller veldig går morgen var dette en stoor oppmuntring! Krysser alle fingre
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2007 09:01    Post subject: Reply with quote

Det er ikke meningen å lime inne absolutt hele artikkelen, men se her også: "Etter det ANB erfarer, var RBK-direktør Nils Skutle i Belgia i forrige uke for å snakke med Sollied. Det vil ikke Skutle selv kommentere overfor Nordlys. Men han avviser det heller ikke..."

Nå fikk jeg svære forhåpninger her.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 09:04    Post subject: Reply with quote

Noe er helt klart på gang.

Kanskje det er Sollieds verk at Perry skal tilbake til RBK? Som assistent?
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 09:15    Post subject: Reply with quote

Dette hadde vært helt perfekt, men som evig pessimist så tør jeg ikke håpe for mye Wink Sollied på benken, mer samhandling på banen og et par nye i forsvaret så er gullet hjemme igjen om et års tid..
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 09:22    Post subject: Reply with quote

Tørum får så mange støtteerklæringer at styret tør ikke å sparke ham. Dere kan nok bare glemme Sollied.
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 24.10.2007 09:25    Post subject: Reply with quote

Henriksen og Ingebrigtsen lansert som midlertidige kandidater, muligens helt frem til sommeren.. Grøss og gru... Bra man ikke lærer av egne feil
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.10.2007 09:26    Post subject: Reply with quote

Jeg må nesten le av Sollieds svar, han kan jo like gjerne innrømme alt i steden for å svare som han gjør. Ingen kommentar er det eneste som funker hvis du du ikke vil innrømme noe.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 09:27    Post subject: Reply with quote

Kåre Ingebrigtsen tror jeg er den eks-spilleren med størst potensiale til å bli RBK-trener i fremtiden, men det er litt for tidlig ennå. Frem til jul hadde det sikkert gått greit, men frem til sommeren blir for lenge.

Men jeg ser absolutt for meg at Ingebrigtsen er RBK-trener om fem-seks år.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 09:30    Post subject: Reply with quote

Dette høres meget bra ut. Hadde ikke vært meg imot om Trond Sollied presenteres som RBKs nye trener i pausen på søndag f.eks. Very Happy
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2007 09:33    Post subject: Reply with quote

Det hadde tatt seg ut hvis han hadde blitt presentert i pausen mens Tørum satt i garderoben med spillerne.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 09:33    Post subject: Reply with quote

Ja, ser for meg Knut Torbjørn Eggen presenterer Sollied som ny trener i pausen, mens han holder godt rundt ryggen på Knut Tørum som står smilende ved siden av.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 09:38    Post subject: Reply with quote

Som en siste hilsen til Tørum fra styret da eller?

Edit: opptil flere kom meg i forkjøpet..
Brady
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 09:43    Post subject: Reply with quote

Jeg dro det bare litt lengre for å fremstille hvor håpløst forslaget til trondhb hørtes ut.

Jeg syns Tørum virker som en fin fyr og ønsker ikke fyren noe vondt. Hele denne seansen begynner å få en vond smak nå syns jeg. Hadde det vært noe tak i styret hadde de gjort det reale og gitt ham sparken tidligere i år, når man så hvor alle pilene pekte, nemlig nedover.

Når man ikke gjorde det, er det bare ekkelt å se på hvordan man tydelig ønsker seg en annen trener, og gir Tørum falske støtteerklæringer i meda.

I går hadde styret sjansen igjen til å si at samarbeidet er over, men lot være å bruke muligheten.

Jeg syns de kunne ventet med å forhandle med Sollied til etter at Tørum var løst fra kontrakten.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 112, 113, 114  Next
Page 14 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb