| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
WegHard Veteran

|
Posted: 23.10.2007 08:25 Post subject: |
|
|
Kanskje er Tørum en for dårlig trener for RBK. Kanskje ikke. Det får vi etter min mening aldri vite. Grunnen til dette ser vi tydelig nå. Det snakkes mye om at spillerne ikke jobber som et lag for tiden. Vel - dette er noe som gjelder for resten av klubben også. Hva slags arbeidsvilkår er det klubben har gitt Tørum når de ansetter en sportsdirektør som har vært på kollisjonskurs med Tørum siden dag en? På hvilket grunnlag trodde man dette skulle bli en en braksuksess? Spurte man overholdet Tørum om innspill når de plukket det som på papiret skal være en av hans nærmeste samarbeidspartnere i klubben?
Jeg sier ikke at det skal være opp til treneren å diktere hvem som skal ansettes i klubben. Men hvis styret med vilje og viten ansetter to personer som ikke tåler trynet på hverandre i de to mest sentrale rollene i klubben - ja, da har de liten grunn til å spille overrasket når skuta synker (vi har jo allerede sett bosman-råttene forlate skipet).
Kall det hva du vil. God ledelse er det faen ikke.
Selv Mourinho ville støtt på problemer hvis han ble motarbeidet og vingeklippet i den grad jeg aner Tørum har blitt i RBK. I motsetning til Tørum tror jeg imidlertid Mourinho lagt tidligere ville sagt fuck this shit og tatt hatten. Jeg tror ikke han hadde giddet å lage omelett med alle de råttene egga han hadde måttet jobbe med i denne klubben. Det er kanskje det som er Tørums tabbe. Han har fortsatt jobben under de latterlige arbeidsvilkårene klubben har gitt han.
Nå er skaden skjedd, og siden KTE neppe kommer til å gå / få sparken på en stund, er det bare for Tørum å pakke kofferten. Jeg kan bare takke Tørum for innsatsen, og gratulere styret med atter en slett jobb. Fantastisk. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
HanCola Junior
|
Posted: 23.10.2007 08:38 Post subject: |
|
|
Hvis en trener lar seg bli "vingeklippet" som mange her mener han har blitt, så har han ingenting å gjøre som trener i RBK. Vi trenger en trener med hår på brystet, ikke en svak person som lar seg diktere av andre.
 _________________ Run Forrest, run! |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.10.2007 08:40 Post subject: |
|
|
| Har Tørum latt seg diktere? |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 23.10.2007 08:40 Post subject: |
|
|
Ja og amen. Nok et eksempel på at klubbens problemer starter på Brakka - og at styret må gjennomføre en grundig utrensking i administrasjonen for å legge grunnlaget for at klubben skal komme videre. Det som skjer nå mellom Eggen og Tørum virker som reprisetimen i BarneTV og nok en gjentagelse av det som ridd klubben som en mare de siste 5 årene. Det blir ikke bedre før noen tar tak - og det er defor vi har et styre!
PS Posten var ment til Weghard. Er enig i posten hans under også. Med ett slikt enkelt syn på livet burde en karriere på Brakka være innen rekkevidde.
Last edited by NÃ¥erdetnok on 23.10.2007 08:51; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 23.10.2007 08:46 Post subject: |
|
|
| HanCola wrote: | Hvis en trener lar seg bli "vingeklippet" som mange her mener han har blitt, så har han ingenting å gjøre som trener i RBK. Vi trenger en trener med hår på brystet, ikke en svak person som lar seg diktere av andre.
 |
Gratulerer. Du gir ordet overforenkling en ny mening.  _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
sic Junior
|
Posted: 23.10.2007 09:06 Post subject: |
|
|
| Enig med WegHard her. Det virker som Rosenborgs problemer er mer sammensatt enn bare Tørums eventuelt manglende kompetanse. I øyeblikket ser Rosenborg dessverre ut som en klubb i krise. Og med et mulig unntak av høsten i fjor virker det for meg som det ikke har vært harmoni i klubben siden 2003. Det begynner altså å bli mange år med rot - et rot som ser ut til å få fortsette. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.10.2007 09:15 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er det mange flere enn tørum som sitter med skyld her.
Men det kan ikke forsvare Tørums dårlige opptreden når det kommer til startoppstilling, sentral midtbane, taktiske disposisjoner under kamp og treningsarbeid.
Tørum blir ikke plutselig bedre på disse områdene om rosenborg får rensket opp på andre områder. Noe som er bakgrunnen for at jeg vil ha ham vekk.
Hadde han vist tegn på at han er i framgang, eventuellt var bedre på disse områdene så hadde det ikke vært meg i mot å beholdt ham, og rensket opp i andre områder. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.10.2007 09:21 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | startoppstilling, sentral midtbane, |
Startoppstilling og sentral midtbane henger mye sammen med hvilke spillere Tørum har å jobbe med. Det er ikke Tørums ansvar å hente inn nye spillere, han kommer med ønsker, så er det opp til Bratseth/Eggen å skaffe disse.
Og, det er vel ikke på sentral midtbane det har hanglet mest i år? |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.10.2007 09:24 Post subject: |
|
|
Det er vinglingen jeg irriterer meg over haugen, ikke hvem han har til rådighet. Han kjører sapara der i hele pre-season, dumper ham etter èn omgang mot viking, kjører tettey en stund, før han bestemmer seg for å kjøre riseth. Karakteristisk for en svak trener. Og strengt tatt er vel midtbanen der vi har best dekning.
Samme med vinglingen i laguttak.
Den sentrale midtbanen har faktisk vært et sårt punkt. Det er der alt spillet skal starte fra, men på grunn av bruken av riseth der så går det for tregt og for forutsigbart.
Man har rett og slett ikke lov til å klage over at det går for tregt offensivt hvis man er en tilhenger av riseth der, han er ok som skjerm, ikke mer. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 23.10.2007 09:32 Post subject: |
|
|
Mye enig i det som blir sagt her nå, men.....det er ikke sikkert at det er KTE som "vingeklipper" Tørum, det hele er kanskje så enkelt som at Knut Tørum er en "revirvokter" og ikke evner å samarbeide med sportsdirektøren, noen av uttalelsene til Knut Kjartan får meg til å tro det. I så fall er det bare å pakke snippveska. Snarest. At styret har sittet å "sett på dette" helt siden Mai, er jaggu ikke til å tro. Viser at det er flere på brakka som bør følge Tørum ut porten. Klubbens styreleder Svendsen er tydeligvis en veiking som ikke tar tak, SPZ og Brattseth likeså.
Om NAE´s godfotteori enda lever nede på brakka, er det vanskelig å få øye på den både i administrasjon og på banen. Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.10.2007 09:34 Post subject: |
|
|
Sapara gjorde det forsåvidt greit nok som sentral, men han er så mye bedre som indreløper. Vil tro det er derfor Tørum flytta han tilbake dit.
Tettey har også gjort det bra som sentral, men som Sapara er han mye bedre som indreløper.
Grunnen til at Riseth er blitt brukt der, i mine øyne, er at han i praksis har fungert som en tredje midtstopper. Dette har vært nedvendig pga at Bratseth/Eggen ikke har maktet å skaffe nye stoppere til Tørum.
| Quote: | | Den sentrale midtbanen har faktisk vært et sårt punkt. Det er der alt spillet skal starte fra |
Hvor står dette? I boka til Eggen sr?
Senior er ikke trener lengre, og du skal ikke se bort ifra at Tørum har en noe annen filosofi enn Sr. Problemet er at mange forventer at vi skal spille som under Eggens glansdager på 90-tallet. Isåfall må vi klone Eggen og gjøre han noen år yngre. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.10.2007 09:40 Post subject: |
|
|
Det spiller ingen rolle hvem sin fotballfilosofi det er haugen, en sentral midtbane i 4-3-3 skal være i stand til å sette i gang indreløperne og vingene. Det er elementært for at det spillet skal sitte.
Jeg forventer ikke at vi skal spille som eggen, men akkurat det der med den sentrale midtbanespilleren er noe alle skjønner. Selv de som på liv og død vil forsvare tørums disposisjoner.
Hvis den sentrale konsekvent spiller sidelengs og bakover går det for tregt, han skal være i stand til å stikke ballen i mellomrom til indreløpere i medløp, eller slå den direkte til ving/bakrom på ving. Det er ikke riseth i stand til. Og det er grunnen til at det blir så forutsigbart og tregt.
Haugen skrev:
| Quote: | | Sapara gjorde det forsåvidt greit nok som sentral, men han er så mye bedre som indreløper. Vil tro det er derfor Tørum flytta han tilbake dit |
Rart han ikke så det på en hel preseason, men plutselig innså det etter èn omgang mot viking..Han byttet fordi det begynte å brenne under føttene. Vinglete. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 23.10.2007 09:43 Post subject: |
|
|
enten en av de nærmeste dagene eller hvertfall i løpet av et par uker trekker Tørum seg, og så overtar Eggen jr. "midlertidig".
I januar har de fortsatt ikke klart å få en ny trener på plass og da vil Eggen jr. bli permanent hovedtrener i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.10.2007 09:51 Post subject: |
|
|
| Bommel wrote: | | en sentral midtbane i 4-3-3 skal være i stand til å sette i gang indreløperne og vingene. |
Den sentrale midtbanen skal til en hver tid gjøre det som treneren ønsker han skal gjøre. Hva det er , vet hverken du eller jeg.
Jeg forholder meg til hvordan det ser ut til at det fungerer, ikke hvordan jeg vil det skal fungere. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.10.2007 10:04 Post subject: |
|
|
Haugen skrev: | Quote: | Den sentrale midtbanen skal til en hver tid gjøre det som treneren ønsker han skal gjøre. Hva det er , vet hverken du eller jeg.
Jeg forholder meg til hvordan det ser ut til at det fungerer, ikke hvordan jeg vil det skal fungere. |
Det her er jo bare håpløst. De øverste linjene illustrerer hvorfor tørum ikke er rett for rosenborg, og de nederste er forskjellen på en dårlig og en god trener.
En dårlig ser bare det som tilsynelatende fungerer i nuet, dvs riseth defensivt (dog ikke offensivt), og en god en vil prøve å få det til å fungere slik han ser det i et lengre tidsperspektiv. Og det er å skape et mønster. Noe som overhodet ikke er mulig med riseth der. |
|
| Back to top |
|
 |
HanCola Junior
|
Posted: 23.10.2007 10:05 Post subject: |
|
|
| Quote: | HanCola skrev:
Hvis en trener lar seg bli "vingeklippet" som mange her mener han har blitt, så har han ingenting å gjøre som trener i RBK. Vi trenger en trener med hår på brystet, ikke en svak person som lar seg diktere av andre.
Weghard skrev:
Gratulerer. Du gir ordet overforenkling en ny mening.
|
Satt litt på spissen... poenget var at en trener som er vingeklippet, ikke har noe/lite makt igjen. Tror ikke Tørum som hovedtrener ville ha godtatt å arbeide under slike vilkår der KTE eller andre har det siste ordet _________________ Run Forrest, run! |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 23.10.2007 10:19 Post subject: |
|
|
Sluttet ikke KTE selv i FFK på grunn av samarbeidsproblemer med blant annet Morgan Andersen? Da burde han selv vite at de sportslig ansvarlige er avhengige av støtte og samarbeid fra administrasjonen. Noen lærer tydeligvis aldri. For meg ser det ut som at KTE ble hentet til Lerkendal som en ny medlem av Gutteklubben Ugrei. Uansett hvordan det går sportslig bør alle støtte opp om laget og trenerapparatet, indre spild vil også kunne gå ut over det som skjer på banen. Det har ikke skjedd, og alt er nå bare en herlig lapskaus av intriger. Tørum har sikkert hatt sine feil, men jeg tror vi kunne klart en bedre sesong om han hadde hatt bedre arbeidsvilkår (les bedre stoppere og arbeidsro). Tror vi kunne klart en By Rise-sesong der vi rodde oss i land på håret da, uansett om det hadde fusket litt her og der.
KTE - jeg er i tvil om du er riktig mann for klubben uansett stilling, Tørum - du bør nok gå av, det blir det beste for klubben, styret - her trengs det nytt blod. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.10.2007 10:28 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | Haugen skrev: | Quote: | Den sentrale midtbanen skal til en hver tid gjøre det som treneren ønsker han skal gjøre. Hva det er , vet hverken du eller jeg.
Det her er jo bare håpløst. De øverste linjene illustrerer hvorfor tørum ikke er rett for rosenborg, og de nederste er forskjellen på en dårlig og en god trener. |
Du er håpløs. De øverste linjene illustrerer slik jeg ser det, og de nederste presiserer jeg at jeg komenterer det jeg ser, ikke slik jeg vil at det skal være. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.10.2007 10:31 Post subject: |
|
|
| Fram til KTE og Tørum i større grad fremstår som kompiser utad, så har jeg ingen tiltro til KTE i Rosenborg. Han fremstår på meg som et maktmenneske, som en renkespiller, som en intrigemaker. Han har potensialet til å skape enda flere sår og arr i RBK-systemet over tid. Men nå danner jeg meg nå bare inntrykk av å lese aviser da... he he. |
|
| Back to top |
|
 |
sic Junior
|
Posted: 23.10.2007 10:33 Post subject: |
|
|
Hvis dagens adressa-artikkel medfører riktighet, det vel klart som en asurblå sommerhimmel at Tørum er ferdig. Spørsmålet er bare om han trekker seg selv eller blir sparket.
Var forresten på et foredrag med Bjørn Hansen forleden dag, der han snakket om forutsetninger for at en gruppe/organisasjon skulle prestere: Han nevnte blant annet samhold, trygghet, tilbakemeldinger mm. Tror RBK burde hyre inn Hansen til et foredrag snarest... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.10.2007 10:37 Post subject: |
|
|
Du misforstår. Jeg mener at hvis tørum virkelig vil at den sentrale midtbanen kun skal bestå av defensive fibre, noe han indikerer med riseth der, så er han ikke rett man, og det er heller ikke en langsiktig tankegang. Han har ingen plan.
Og hvis du bare forholder deg til det du ser så kan du umulig være fornøyd med at tørum har skyvd rosenborg enda nærmere total utvaskelse av spillestil. Det er da du bør begynne å tenke på hvordan man vil at rosenborg skal fungere. |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.10.2007 10:46 Post subject: |
|
|
| Bommel wrote: | | Du misforstår. Jeg mener at hvis tørum virkelig vil at den sentrale midtbanen kun skal bestå av defensive fibre, noe han indikerer med riseth der, så er han ikke rett man, og det er heller ikke en langsiktig tankegang. Han har ingen plan. |
Det er fordi du mest sannsynlig ønsker at RBK skal spille som under Eggen.
Enig i at Riseth som sentral ikke er langsiktig, men pr nå har vi ikke noen andre å bruke der.
| Quote: | | Og hvis du bare forholder deg til det du ser så kan du umulig være fornøyd med at tørum har skyvd rosenborg enda nærmere total utvaskelse av spillestil. Det er da du bør begynne å tenke på hvordan man vil at rosenborg skal fungere. |
Selvfølgelig er jeg ikke fornøyd med dagens situasjon, men Tørum har ikke all ansvar alene.
Personlig ønsker jeg at RBK spiller 4-4-2 med dagens spillerstall. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 23.10.2007 10:48 Post subject: |
|
|
| sic wrote: | Hvis dagens adressa-artikkel medfører riktighet, det vel klart som en asurblå sommerhimmel at Tørum er ferdig. Spørsmålet er bare om han trekker seg selv eller blir sparket.
|
Han blir nok sparket. Akkurat like råttent som de gjorde med Ola og Perry. Men hva gjelder Perry fikk de det til å se ut som han trakk seg. Så spørsmålet blir nok heller hvordan man pakker inn det hele. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.10.2007 10:52 Post subject: |
|
|
Jeg må le av Kroksæter
Fra fxt.no:
Det er behov for å skape optimisme, den tror jeg ikke Tørum er i stand til å skape, sier Kroksæter, som poengterer at RBK neppe trenger å lete lenge etter en midlertidig løsning.
- De har Trond Henriksen og de har Knut Torbjørn Eggen, som kan skifte i løpet av fem minutter. Litt senere i høst kan de bare rope på Erik Hoftun og kanskje Per Joar Hansen. De har trenere i hopetall.
Betryggende......  |
|
| Back to top |
|
 |
|