| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 21.10.2007 22:14 Post subject: |
|
|
| bluenova wrote: |
Dessuten mener jeg Tørum har hatt svært dårlige arbeidsvilkår i RBK dette året, med høye krav og liten støtte. |
Er en plass blant de fire beste slik at vi får spille i Europa neste år høye krav?
Og jeg syns ikke han har fått annet enn støtte fra styret i RBK jeg. Hadde dette spillet og resultatene vært for tre år siden hadde han vært ut døra for lenge siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.10.2007 22:20 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Og jeg syns ikke han har fått annet enn støtte fra styret i RBK jeg |
Ahhhh. Han burde strengt taget have haft bedre valgmuligheder i forsvarsrækken. At golddiggerne Dorsin og Koppinen præstationer måske kan være påvirket kontraktsituationer at gøre er heller ikke Tørums fejl. Læg derefter til second guessing og andre idiotiske udtalelser i media fra Bratseth og KTE, så må konklusionen være at han måske har fået støtte fra styret, men langt i fra fra sportdirektøren, hvad end han hedder KTE eller Bratseth. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 21.10.2007 22:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 21.10.2007 22:20 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | bluenova wrote: |
Dessuten mener jeg Tørum har hatt svært dårlige arbeidsvilkår i RBK dette året, med høye krav og liten støtte. |
Er en plass blant de fire beste slik at vi får spille i Europa neste år høye krav?
Og jeg syns ikke han har fått annet enn støtte fra styret i RBK jeg. Hadde dette spillet og resultatene vært for tre år siden hadde han vært ut døra for lenge siden. |
Her har du klippet vekk at jeg mener han BØR byttes! |
|
| Back to top |
|
 |
fluffy Junior
|
Posted: 21.10.2007 22:24 Post subject: |
|
|
| Ikke bare har vi dyrest stall, men skattelistene viser at vi tjener nesten tre ganger så masse som hele stallen til Brann. Klarer de ikke prestere, fortener de heller ikke 3 mill i lønn. Bør være mye per prestasjonsrettet!! |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 21.10.2007 22:28 Post subject: |
|
|
Jeg syns synd på Tørum skal jeg være ærlig. Intervjuet etter kampen var bare trist.
Men likevel så kan jeg ikke skjønne at både Dorsin og Basma fikk fullføre dagens kamp. Dette, sammen med at Stoor ble foretrukket som erstatter for Strand (når vi istedet kunne gitt Nordvik verdifulle minutter i TL) var dråpen som fikk begeret mitt til å renne over.
Knut Kjartan er en sympatisk fyr, men han bør innse nå at han ikke er rett man til jobben. Dette tror jeg også han kommer til å gjøre nå. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 21.10.2007 22:32 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 21.10.2007 22:36 Post subject: |
|
|
Rosenborg Ballklubb kan ikke sitte å se på at laget framstår som det gjør nå. 2 seire på bortebane så langt iår, defensiv taktikk på hjemmebane mot presumtivt svake lag som FFK og ODD, feig taktikk mot Schalcke 04......
Hvor langt må man trekke det ? Tørum pisser på arven etter NAE....Hent Sollied snarest. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.10.2007 22:38 Post subject: |
|
|
- Jeg vet ikke hva som skjer nå. Jeg vet ikke om jeg har lyst å fortsette, eller om jeg er ønsket med videre.
Tørum åbner for å gå
Jeg tror ikke Tørum er trener meget længere i hvert fald. Overtager KTE, ved jeg ikke hvad jeg gør. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.10.2007 22:41 Post subject: |
|
|
| Hvis Tørum går nå, er det da i det hele tatt noen andre realistiske alternativer ut sesongen? Jeg mener, hvem skulle det vært? Gamlefar selv? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.10.2007 22:41 Post subject: |
|
|
kontinuitet er et ord som misforstås i norge. fordi det var kontinuitet under nils arne eggen er altså nødvendigvis koninuitet det samme som suksess uansett.
faktum er at kontinuitet handler om å forsterke effekten av en utvikling over lengre tid. med en god leder som tar riktige avgjørelser vil kontinuitet føre til suksess. men slik situasjonen er nå. med en trener uten taktisk kunnskap. sportsdirektør(er) som ikke evner å ta beslutninger så har rosenborg en negativ kontinuitet som går nedover. jo lengre den får virke, lo lengre ned trekkes rosenborg.
her må det brytes med kontinuiteten. det må taes avgjørelser. hoder må rulle, og nye ansikt må inn. kontinuitet fungerer bare når pila peker oppover |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 21.10.2007 22:42 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Jeg tror ikke Tørum er trener meget længere i hvert fald. Overtager KTE, ved jeg ikke hvad jeg gør. |
Vi kan leve med KTE i en måned eller to. Men han bør ikke være i tvil om at det er en overgangsperiode vi snakker om.
Om ikke annet bør supportere entydig melde at det er tilfellet... |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.10.2007 22:42 Post subject: |
|
|
| Bra innlegg robbie |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 21.10.2007 22:43 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Overtager KTE, ved jeg ikke hvad jeg gør. |
Vet ikke lenger jeg. Har vært skeptisk selv, men mye verre kan det jo ikke bli. Som en midlertidig løsning er jeg ambivalent, som en permanent løsning er jeg fremdeles svært skeptisk. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 21.10.2007 22:44 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | her må det brytes med kontinuiteten. det må taes avgjørelser. hoder må rulle, og nye ansikt må inn. kontinuitet fungerer bare når pila peker oppover |
Enig jeg også!  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.10.2007 22:45 Post subject: |
|
|
Er der nogen herinde der seriøst tror at KTE nogensinde kun vil være en midlertidig løsning? Jeg har nul tro på det, og KTE som permanent træner giver mig gåsehud, af den dårlige slags. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 21.10.2007 22:45 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Hvis Tørum går nå, er det da i det hele tatt noen andre realistiske alternativer ut sesongen? Jeg mener, hvem skulle det vært? Gamlefar selv? |
Ut sesongen kan primitive Rambo lede laget, det blir ikke værre enn det er uansett.... Jeg forventer derimot at KTE setter seg på flyet ned til Belgia for å forhandle med Sollied snarest. Her er det bare å hive en sekk med penger på bordet. Straks. At Bratseth enda svever som et spøkelse på brakka er tragisk. Uten posisjon , uten ansvar. Takk Rune , for det du var. Finn deg nå en annen jobb........ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.10.2007 22:46 Post subject: |
|
|
| Tørum trekker seg nok i morra. Greit nok at vi trenger en SJEF på sidelinja, men vi trenger et par sjefer på banen også. Jeg ser ingen på laget i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.10.2007 22:47 Post subject: |
|
|
| Riseth er sjef han, men du er ikke høy i hatten når du er sjef for Titanic. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 21.10.2007 22:51 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Er der nogen herinde der seriøst tror at KTE nogensinde kun vil være en midlertidig løsning? Jeg har nul tro på det, og KTE som permanent træner giver mig gåsehud, af den dårlige slags. |
Som jeg skrev: Jeg tror det. Joko spør om det finnes realistiske alternativ, og det er i den ånd jeg hevder det.
Sollied er ikke her på mandag, selv om jeg ønsker det. Ei heller noen andre.
Det som er VIKTIG er at KTE ikke blir en permanent løsning... |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 21.10.2007 22:57 Post subject: r |
|
|
RBK sliter så mye nå at dere hadde sikkert ikke en gang merket om jeg hadde tatt plassen til Tørum  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.10.2007 22:58 Post subject: |
|
|
jeg er bitter når jeg ser rosenborg i dag. jeg liker tørum men han skulle ikke vært ansatt. jeg var utrolig skeptisk da ansattelsen skjedde. jeg var sterkt i tvil om hvor mye av seriegullet som skyldtes tørum og hvor mye som man kan takke høgmo for.
per mattias høgmo ble skviset ut fordi han tråkket rune bratseth på tærne. rune bratseth er mannen som ikke ville ha en talentspeider i klubben fordi "han fikk så mange fakser fra agenter hver dag". rune bratseth er mannen som hentet petter belsvik, morten knutsen, christer george og torjus hansen til klubben. rune bratseth er mannen som har siklet etter nils arnes makt i klubben siden 1994 og fikk den da åge hareide dro. rune bratseth har en viktig rolle i det som har vært en nedadgående tendens i klubben siden 2000.
at den mannen fremdeles hever lønn i klubben i mitt hjerte gjør meg kvalm |
|
| Back to top |
|
 |
Kenn30 Junior

|
Posted: 21.10.2007 23:00 Post subject: |
|
|
Så enig som det går an å bli, godt skrevet.. _________________ Svart å kvit te døden tar mæ! |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.10.2007 23:19 Post subject: |
|
|
For å sitere VGs dekning av saken:
"Knut Tørum sto alene igjen og svarte på spørsmål til alle journalistene hadde fått sitt. Til slutt kom det et hjertesukk fra RBK-treneren:
- Du ser hvor mange som står rundt oss her. Du blir litt mett av å være den eneste som står og svarer, sier han og legger til:
- Jeg tror livet mitt kan være bra selv om jeg ikke skulle være RBK-trener også... "
Og da kommer jeg til mitt neste poeng:
Hvorfor står det ikke 30 journalister på dørstokken til Rune Bratseth og ber om en forklaring på hvordan det kunne komme til dette når det gjelder RBKs spillerstall og ikke minst forsvarsspillere? Hvorfor står det ingen på dørstokken hans og avkrever forklaring på Arven etter Bratseth?
Kroksæter spesielt men også de fleste andre i pressen får du billig for meg.
Tørum er en stor mann. Han er antageligvis ikke trener i RBK lenger, men han er en stor mann. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 21.10.2007 23:36 Post subject: |
|
|
Jeg synes synd på Tørum, men den beste løsningen for alle er nok at han forlater klubben i løpet av morgendagen. Synes VG faktisk fikk fram et godt poeng gjennom siste del av artikkelen, mye å lese mellom lijene der. Denne sumpa vi sitter i nå er ikke bare Tørums feil, men det er veldig lett for å la ham ta støyten. Bratseth, KTE hvor er dere når det begynner å bli varmt?
Det må tas tak administrativt og sportslig slik at vi får reist skuta igjen. At Hoftun erstatter Bratseth er forhåpentligvis bare positivt, med en sterk trener som setter krav til alt og alle kan vi få sving på lagspillet igjen. Med nye, sultne spillere får vi nytt liv ute på banen. Gamle spøkelser og lik må ut av skap og mørke kroker, det er på tide med husvask! |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.10.2007 00:07 Post subject: |
|
|
Faktisk en del bra innlegg over her, nå begynner folk å forstå hva som foregår på brakka og i klubben vår.
Knut Tørum har vært en vingestekket trener fra første stund. Han overtok for PMH i fjor på spillergruppas nåde, han lot endel eldre spillere få litt for mye makt. Det skaffet oss seriegull i fjor.
Tørum ville fortsette den gode tendensen, men ble pissa på av spillergruppa under RL. Ja, vet det var mange skader, men gud for en slett innsats det var.
Problemene har bare fortsatt siden. Spillergruppa gidder ikke, fordi det er en klikk der som styrer det meste. Hva faen har de med å fly på golfbanen dag ut og inn, de skal heller sørge for å holde seg fit for fight til kamp og trening. Hva har de på byen å gjøre midt i uka, når det er kamp på lørdag/søndag?
Rydd opp i gruppa, 3 mann er på vei ut, flere bør slå følge. Og nei, jeg har ikke noe svar på hvem som skal inn.
Administrasjonen sørget for å kvitte seg med PMH, fordi han tråkket en av kontinuitetsbærerne på tærne. PMH gjorde mer for klubben enn denne personen evnet å gjøre på hele sin tid frem til da.
De har ikke gjort jobben sin med tanke på å hente inn nye spillere.
De vingestekker sin egen trener i media osv.
Jeg er faen så lei av de folka der nå, men hva skjer? Joda ansett den ene etter den andre tidligere spilleren i den ene direktør stillingen etter den andre, sigh!
Har dere ikke skjønt at for å komme videre så må det tenkes nytt, det som var en suksess oppskrift for sju år siden duger ikke i dag?
Vi har en visjon om å være en av Europas 30 beste klubber, men hvor er handlingsplanen, hva er delmålene, hvordan har dere tenkt å komme dit?
Fy faen så synd jeg synes på deg Knut Tørum, takk for det du har gjort. Du er en kjempekar, bare så synd at du må jobbe med en gjeng med så udugelige folk som det er i klubben i dag! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
|