| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 18.10.2007 22:26 Post subject: |
|
|
He-he, den godeste Christiansen hadde hørt det fra en annen gjest i restauranten på Leangen travbane, og kjeftet på Eggen for at han ikke hadde fått høre det offisielt fra klubben.  |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 18.10.2007 22:52 Post subject: |
|
|
| Godt at Koppinen takker for seg. Håper Dorsin sier farvel med det første også, og at han tar med seg godeste Stoor i samme slengen. Vil helst bytte ut alle i den bakre firer. Eller, Strand er aldri helt på jordet, og Basma kan få spille hvis han opptrer som mot Chelsea i 1. omgang på SB. Blir spennende å se hva som skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.10.2007 22:55 Post subject: |
|
|
- Det er selvfølgelig synd for oss at han ikke ville forlenge. Jeg er sikker på at Miika kunne ha blitt en av klubbens bærebjelker i årene som kommer. Jeg hadde derfor gjerne sett at han ble hos oss, men når det ikke går får vi håpe det går godt på hans neste stoppested, sier Tørum til RBK.no.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 18.10.2007 23:01 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | Jeg synes Koppinen har gjort en rævva jobb, verken mer eller mindre. Mika har vært den verste eksponenten for elendig forsvarsspill sammen med Basma.
Blir derfor ganske provosert når jeg leser innlegg som oppfordrer til å hylle Koppinen i de siste kampene. Det har han ikke fortjent, og slik skal ikke RBK-publikummet oppføre seg!
Mannen vil videre i sin karriere, han ønsker ikke å være en kontinuitetsbærer for elendig forsvarsspill i RBK, og da må vi takke klubben som for en gangs skyld ikke lar seg rævkjøre av Kuka. |
Er du RBK-supporter Dags? Vet du hva det går ut på å være supporter?
Det handler faktisk om å støtte laget. Det er selvsagt lov å være forbannet og å mislike spillere som gjør en for dårlig jobb, men Koppinen har ikke gjort seg fortjent til den personhetsen som jeg føler at han får her på forumet.
Jeg har heller ikke oppfordret til noen hyllest. Det er forskjell på hyllest og en takk for insatsen-applaus.
PS. Prøv neste gang å skriv et eget innlegg, og ikke skriv om innlegget mitt! |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 18.10.2007 23:24 Post subject: |
|
|
| Hvis han mener at laget er bedre uten Koppinen, støtter han vel laget ved å ønske han langt vekk. Ingen spillere er større enn laget, blabla... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.10.2007 23:28 Post subject: |
|
|
Skal ikke blande meg altfor mye inn her, men å være kritisk til en spiller er fullt mulig samtidig som man støtter laget spilleren spiller på. Dags setter det noe på spissen, men han setter laget foran enkeltspillere, slik en supporter skal. Koppinen er godt unna den statusen og lønna han tydeligvis mener han fortjener. Rosenborg har lagt fram lønnstilbud gang på gang, men det har aldri vært bra nok. Han begynner å bli voksen, kronisk halvskadd, og spiller i grunn i mangel av noe bedre. Ironisk nok er det fort målet mot Chelsea han blir husket for, ikke årene som stopper hos oss. Bue han ut er jeg imot, da han egentlig ikke har gjort noe galt, han krever bare høyere lønn enn RBK er villig til å betale. En fair sak fra begge sider.
Jeg synes dette forumet er veldig bra nettopp på grunn av ting som at man er kritisk til spillere, prestasjoner, støtteaparat og til og med stadionanlegg. Ingen lag er tjent med supportere som smiler uansett. Det er nettopp av kjærlighet til klubben vi er kritiske. Vi er fans og klubben lever av oss, derfor mener jeg vi har rett til å ytre meninger om det vi skulle finne for godt, og stille visse krav. Om klubben hører etter er opp til dem.
Bottom line, vi er en del av klubben på godt og vondt. Det er ikke Koppinen etter siste kamp i år. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 18.10.2007 23:36 Post subject: |
|
|
Forstår hva du mener og er til dels enig med deg. Dog er det mange her inne som er negativ for å gjøre seg selv viktig. Det mener jeg blir feil. Nevner ingen navn, og jeg sikter ikke til noen spesielle. Jeg er også kritisk til Rosenborg, men støtter alltid laget på banen. Stor forskjell på det du beskriver som kritikk og mye av den ensidige kritiske holdningen til mange her inne. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.10.2007 23:39 Post subject: |
|
|
| Ludakris wrote: |
Er du RBK-supporter Dags? Vet du hva det går ut på å være supporter?
Det handler faktisk om å støtte laget. Det er selvsagt lov å være forbannet og å mislike spillere som gjør en for dårlig jobb, men Koppinen har ikke gjort seg fortjent til den personhetsen som jeg føler at han får her på forumet.
Jeg har heller ikke oppfordret til noen hyllest. Det er forskjell på hyllest og en takk for insatsen-applaus.
PS. Prøv neste gang å skriv et eget innlegg, og ikke skriv om innlegget mitt! |
Vet du hva det er å være supporter? Det er ikke å være en nikkende dukke, som godtar alt. En supporter er like mye en vaktbikkje som å støtte i ett og alt. Folk støtter laget og reiser rundt land og strand og bruker penger på det. De som ikke har lagt ned den innsatsen som forventes, får regne med å høre det. De som prøver å rævpule klubben økonomisk, får regne med å høre det. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.10.2007 23:56 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Stor forskjell på det du beskriver som kritikk og mye av den ensidige kritiske holdningen til mange her inne. |
Tja, man må se etter poengene mer enn hvordan de blir lagt fram, føler jeg. Om mye av kritikken sant nok er i en skarp tone, er det ofte berettiga, og "posteren" har som regel et poeng.
For å ta et eksempel, Recon (no offence) er ofte så brutal og spiss i formuleringene sine at han framstår som en surmaga pessimist. Det hindrer ham ikke i å ha fanden så rett, som jeg mener han ofte har.
Jeg vil ha folk som tar av i gledesrus når det blir prestert, når sakene løses som de skal, og når arbeidet bærer frukter både på og utenfor banen. På samme måte ønsker jeg at folk skal fleske til når de har sterke negative meninger. Så lenge man holder seg saklig, selvfølgelig. Akkurat det er kanskje en tolkningssak... _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 19.10.2007 00:14 Post subject: |
|
|
Jiiiiipiiii... Han tok eget initiativ til å stikke. Kun en god kamp i løpet av en hel sesong som følge av et giga klippekort er det endelig klart at koppinen ikke er rbk spiller mer Nå håper jeg også rbk's andre moral dreper fra sverige takker nei til ny kontrakt. Så er jeg spent på å se hvilke erstattere som kommer inn. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 19.10.2007 00:29 Post subject: |
|
|
Den fyren har jammen høye tanker om seg selv,med korsbåndskade og til tider hasardiøst forsvarspill tror han at han kan diktere markedsverdien.
Leave u mokkerfokker sier no jeg da.
Og til vår kjære Tørum,han har ikke noe på benken engang å gjøre bare så du vet det.
 _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.10.2007 01:16 Post subject: |
|
|
Ja,ja... Liker at Koppinen drar jeg, for det betyr at RBK er nødt til å handle, og må antagelig bruke litt mer cash enn de egentlig ønsker... Å ergo få en stopper som faktisk styrker RBK, kjøp gjerne 2... For Basma & Riseth har bare 1 år igjen... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 19.10.2007 01:20 Post subject: |
|
|
| Nå blir det jævelig spennende å se om det er nok bein i Tørumen til å sette eks-RBK'er Koppinen på tribunen i de siste kampene. Alt annet vil være en langfinger rett i været til både Storvik, Lago og oss lojale RBK-supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 19.10.2007 01:23 Post subject: |
|
|
Lago fra start mot Lsk  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.10.2007 02:19 Post subject: |
|
|
| Ludakris wrote: | | Er du RBK-supporter Dags? Vet du hva det går ut på å være supporter? Det handler faktisk om å støtte laget. Det er selvsagt lov å være forbannet og å mislike spillere som gjør en for dårlig jobb, men Koppinen har ikke gjort seg fortjent til den personhetsen som jeg føler at han får her på forumet. |
Fyren fortjener fyord fordi han så til de grader setter seg foran klubben. Det er forsåvidt greit med ambisjoner, men jeg setter liten pris på en spiller som forsøker å utnytte klubben Rosenborg som han gjør. Han har i lang tid prøvd å presse seg til en lønn klubben ikke mener han fortjener. Ikke er det bra for klubben at de skal strekke seg så langt heller. Spillere jeg setter pris på, er spillere som ikke gjør seg urimelige i forhold til klubben sin. Skjelbred kunne sikkert presset seg fram til ei dobbelt så bra lønn, men det gjorde han ikke. Strand har heller aldri stilt slike ultimatum. Sapara kunne tjent mye mer i andre klubber, men han satte pris på de sportslige utfordringene i Rosenborg. Det er slike spillere vi vil ha.
Koppinen har i lang tid nå ikke vist motivasjon til å fortsette i Rosenborg. Da skal han benkes og deporteres.
At han ikke har prestert det store, er en annen sak. Det har ikke noe med min vurdering av hans lojalitet til klubben å gjøre bortsett fra koblingen motivasjon og innsats, men det er mer vanskelig å bedømme.
Og spar meg med at "det handler om å støtte laget". Hvis det påvirker så forbanna mye at man viser sin misnøye ved enkelte anledninger, så får man heller leve med at laget taper en kamp. Disse verdiene er mye viktigere. Støtt klubben! |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 19.10.2007 06:10 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Recon (no offence) er ofte så brutal og spiss i formuleringene sine at han framstår som en surmaga pessimist. Det hindrer ham ikke i å ha fanden så rett, som jeg mener han ofte har. |
Enig med den første delen der, Zorac!
Jeg lurer oppriktig talt på hva dere ser etter, eller forventer, når dere slakter Koppinen. Greit nok, han passer ikke inn i den Rosenborg-stilen Tørum ønsker å bruke. Men derfra til å nærmest si at han er udugelig, er en lang vei. Det hele minner om Fredrikstad-supporterne som har (hadde?) et sykt bilde av hva laget deres bør prestere med den eksisterende stall. Hadde Koppinen vært noen få hakk bedre på enkelte områder hadde han vært ganske nærme å være den forsvarsspilleren vi ønsker oss. Fyren ER en god midtstopper i norsk målestokk. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.10.2007 08:37 Post subject: |
|
|
| Koppinen er helt okei i norsk målestokk. For min del hadde det vært helt greit om han hadde blitt værende, men da som squadplayer, ikke kontinuitetsbærer. Tenk på de kontinuitetsbærerne vi har hatt - Koppinen er ikke akkurat i nærheten. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 19.10.2007 08:57 Post subject: |
|
|
Greit nok at www.kjernen.no tar et oppgjør med Koppinen,
MEN - vi MÅ stable best mulig lag på beina i serieinnspurten så lenge vi har mulighet til å kunne sikre oss UEFA-cup-plass
Da nytter det ikke å sende Nordvik på banen borte mot LSK,
Er skikkelig skuffa og overraska over at Kjernen ikke ser dette,
En heldig kamp av Lago kan eventuelt til nøds fungere som erstatning for Koppinen, men please ikke send Nordvik utpå der som midtstopper, det vil være galskap. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.10.2007 09:04 Post subject: |
|
|
| Quote: | Andreas Nordvik, nå er det din tur i startelleveren. Sesongen er uansett kjørt, så vi kan godt eksperimentere litt med yngre spillere. Vi ønsker oss spillere som har et minimum av lojalitet overfor klubben.
|
Men Kjernen må forstå at sesongen ikke er kjørt og at det å komme til Eurpopa neste år er viktig. |
|
| Back to top |
|
 |
SillyMe Junior
|
Posted: 19.10.2007 10:05 Post subject: |
|
|
| Hva er viktigest? Å spille i europa neste år eller at klubben tar tilbake makten over spillerene? Jeg vet ærligtalt ikke, på en side vil jeg veldig at vi skal spille europacup men på en annen side er jeg forbanna på spillere som mener de er så uerstatlige at de kan diktere hele klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.10.2007 10:16 Post subject: |
|
|
Det er viktigere å spille Europa neste år enn at vi vinner en "stolthets" krig mot Koppinen. Denne enkelte epsioden handler ikke om makten over hele spillergruppen.
Når det gjelder det å ikke komme til Europa neste år, så handler ikke det bare om neste år. Det å ikke kvalifisere oss til Europa neste år vil gi langvarige effekter, da det er stor sannsynlighet for at det veier opp eller ned hva angår seeding til uefa cupen. Mister vi den seedingen, kommer vi i en kjedelig situasjon hvor vi må slå antatt sterkere lag bare for å komme med i uefa gruppespillet. Dette gjør at det igjen blir vanskeligere å skaffe disse coeffi poengene som sørger for seeding til uefa gruppespillet. Det blir fort en ond sirkel vi ikke vil inn i, det å kvalifisere oss for Europa til neste år er livsviktig i forhold til fremtidens deltagelse i Europa cupene. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 19.10.2007 10:20 Post subject: |
|
|
| SillyMe wrote: | | Hva er viktigest? Å spille i europa neste år eller at klubben tar tilbake makten over spillerene? Jeg vet ærligtalt ikke, på en side vil jeg veldig at vi skal spille europacup men på en annen side er jeg forbanna på spillere som mener de er så uerstatlige at de kan diktere hele klubben. |
Selvfølgelig ønsker man mest mulig lojalitet til klubben, og mest mulig lange konktrakter så ikke slike ting blir issue alt for mye.
Men bortsett fra det er det viktigste at partene holder seg til de konktraktene som allerede er inngått og opptrer profesjonelt ifht dette.
Koppinen holder seg til de kontrakter som er inngått. Jeg ser ikke at noe rundt det kontraktsmessige skal være en grunn til å hindre Koppinen å gå på banen.
Det Tørum må stille seg spørsmål om er
a) hvorvidt Koppinen har den rette motivasjon og innstilling tross at han snart drad
b) om det er det beste for laget og klubben at Koppinen spiller ifht øvrige alternativer, sett ifht neste års lag, og sett ifht neste års muligheter for europacup
Om konklusjonen på dette er at Koppinen bør spille så er det helt greit!
Jeg regner uansett med at neste års midtstopperpar ikke engang er i klubben ennå, det blir nok to nye over ferien. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.10.2007 10:28 Post subject: |
|
|
| Helt enig med de som vil prioritere sterkest mulig lag i sesonginnspurten for at RBK bla skal ha mulighet til å kvalifisere seg for Europa til neste år, og ikke minst gjøre en god figur i CL. Kan Koppinen havne i en klubb som er bedre enn RBK? Det tviler jeg på.....For å tjene vesentlig bedre enn i RBK må han nok spille i en stor liga og i noe sånt havner ikke Koppinen. Brøndby neste for Koppinen? I såfall ikke et steg opp i karrieren.... |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 19.10.2007 11:16 Post subject: |
|
|
| PIN-kode wrote: | Lago fra start mot Lsk  |
Hvilken av afrikanerne skal på tribunen da? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.10.2007 11:38 Post subject: |
|
|
Koppinen: - Trist
Stor underholdning i dette intervjuet. Dakkar Kuka og hele familien hans som må flytte fra trivelige Trondheim, så trist. |
|
| Back to top |
|
 |
|