View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mads Junior
|
Posted: 30.03.2005 13:23 Post subject: Bredden i troppen |
|
|
Rosenborg har vel sjelden hatt en bredere tropp enn i år! Har lagd ett lite forslag til hvordan jeg tror 1. laget og 2. laget vil være:
1. laget
Johnsen
Basma Kvarme Riseth Stensaas
Berg
Strand Solli
Ødegaard Braathen
Helstad
2. Laget
Rønningen
Russel Hoftun Koppinnen Dorsin
Winsnes
Skjelbred Tettey
Storflor Brattbakk
Johnsen
|
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 30.03.2005 13:48 Post subject: |
|
|
Skal si meg enig i at A-stallen 2005 er svært sterk. Ganske sikkert den sterkeste stallen noensinne på papiret. Så gjenstår det bare å se om spillerne presterer like sterkt på banen når serien er i gang. |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 30.03.2005 15:34 Post subject: |
|
|
Ikke dumt det oppsettet, skjønt jeg vil gjerne se Koppinen på 1.laget. Det som fremgår av denne oversikten er helt klart at forsvaret og angrepsrekka har solid dekning - midtbanen er litt spedere - men Skjelbred og Tettey trenger noen år og litt muskler så blir det nok bra... |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 30.03.2005 15:56 Post subject: |
|
|
jenssenc wrote: | ...Skjelbred og Tettey trenger noen år og litt muskler så blir det nok bra... |
Hvorfor i all verden er vi så redde for å slippe til talenter i dette landet (og spesielt denne klubben)??? Synes ærlig talt ikke at det er noe argument at de "bare er 17-18 år". Det de først og fremst mangler er erfaring og det får de kun gjennom å spille kamper. Hadde blitt kjempeglad dersom PCS hadde fått kamper fra start på midtbanen i år i stedet for Solli/Winsnes. |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 30.03.2005 16:20 Post subject: |
|
|
Nå har vi ikke noe å syte for om en god spiller er skada hvertfall;)
Enig med Jadda, at de trenger å spille a-kamper for å bli bedre, men Jenssenc snakker ikke bare om erfaring, men at de trenger mer muskler. Skjelbred er ikke store karen heller, i forhold til dem han møter i Tippeligaen, men så er han tross alt bare 17 år. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 30.03.2005 17:41 Post subject: |
|
|
Eneste jeg gjerne skulle sett i troppen nå, er en ny sentral midtbanespiller. En ung spiller som samtidig har en del erfaring. Da har vi en komplett stall, slik jeg ser det. For å ikke bli misforstått: jeg er storfornøyd med stallen vi har for øyeblikket. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 30.03.2005 17:43 Post subject: |
|
|
Begge to har fått prøvd seg ganske mye synes jeg! I viktige kamper til og med! Gøy  |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
|
Back to top |
|
 |
foppa Junior
|
Posted: 31.03.2005 15:20 Post subject: morro |
|
|
En skal heller ikke se bort fra at koppinen tar plassen til riseth. iflg. eksperter har han et god pasningfot, fart og styrke. jeg mener passningskvaliteten til riseth er for svak, samt har han en tendens til å "ruse" for mye .... passningskvaliteten er også et ankerpunkt mot flere av de andre forsvarskandidatene i stallen. det er en grunn til at vif (i fjor) og stabekk tidligere har hatt hell med å stå høyt mot RBK. presist pasningsspill gjennom pressleddet til motstander er særs viktig for troillongan, siden raske angrep trenger rytme og presisjon
på midten synes jeg skjeldbreid og tettey skal få mye spilletid ,,,, si 5 til 10 kamper i serie og cup.. lille per er blitt 18 år, og trenger matching, det samme gjelder tettey. på den annen side trenger strand og berg mer restitusjon for å unngå skader. dette er en hårfin balanse som trenerteamet må ta hensyn til.. i årets serie, som har et potensiale til å bli jevn pga VIFs opprustning og kyniske spillestil, er det viktig å ikke miste sentral spillere. i rbk er det 4 spillers som kommer til å innha slike roller: braaten og johnsen på topp. berg og kvarme. resten av soillerene kan kles av andre spillere ved skader.
spillerkjøp sesongen 04/05. f. johnsen sitter i dag med for mange kort i en forhandlingssituasjon. ingen i stallen kan på nåværende tidspunkt utøve en stor nok trussel i luftrommet til å rokke ved hans posisjon. derfor kan også frode johnsen gå ut i media, på utradisjonell rbk maner, og kreve mer. jeg liker frode johnsen som spiller, men ikke hans ukollegiale måte bruke sin makt på. Av den grunn håper jeg at Bratseth kan hente inn yngre og potensielle ala johnsen. jeg håper at Jesper Mathisen snart entrer lerkendal. 194 cm , slepen teknikk og god på hodet. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 31.03.2005 17:27 Post subject: Re: morro |
|
|
foppa wrote: | jeg liker frode johnsen som spiller, men ikke hans ukollegiale måte bruke sin makt på. |
Tja... hvem er mest ukollegial av Johnsen og Bratseth i dette tilfellet? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 31.03.2005 19:59 Post subject: |
|
|
Per Ciljan hakke bursdag før i juni. 6. mener jeg det er.
Så er nok ikke 18 enda! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
foppa Junior
|
Posted: 01.04.2005 10:16 Post subject: |
|
|
bratseth har tilbudt alle over 30 to års kontrakter. det er et helt greit prinsipp. johnsen går til media for å presse gjennom sine argumenter. det er ikke kollegialt. se på RBK.no for en jævla parodi det har blitt. man kan som sesongkortinnehaver gå til brakka for å stemme på om johnsen skal bli tilbudt kontrakt eller ikke. for meg er det tegn på bratseths svakhet.
Jesper Mathisen må hentes inn. Johnsen kan bli en squadplayer i england |
|
Back to top |
|
 |
foppa Junior
|
Posted: 01.04.2005 10:23 Post subject: |
|
|
RBK har vært fall sans for humor..... .. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.04.2005 12:43 Post subject: |
|
|
- Ser du på ferdigheter i snitt, er det den beste stallen som har vært i Norge, sier Rune Bratseth.
Les mer: - Tidenes beste norske stall |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.09.2005 14:03 Post subject: |
|
|
Eggen er uenig - i likhet med mange andre:
- Rosenborg-spelarane trur dei er betre enn dei verkeleg er, meiner tidlegare trenar, Nils Arne Eggen.
Les meir: - RBK-spelarane er oppskrytte |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.09.2005 14:13 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er de oppskrytt.. Frode Johnsen er den mest oppskrytte av dem alle.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.09.2005 14:35 Post subject: |
|
|
Synes det er bra at Eggen sier i mot Bratseth på denne måten.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.09.2005 14:43 Post subject: |
|
|
Smaker litt av etterpåklokskap også da. Som alle andre trodde vel Eggen også før sesongen at vi hadde "tidenes beste stall". Kan ikke huske at han klaga på stallen da i alle fall. I dag er det imideltid åpenbart at stallen ikke er så god som vi trodde. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 19.09.2005 15:07 Post subject: |
|
|
Etterpåklokskap eller rolleendring. Som trenerkonsulent ville vel en uttalelse som dette vært noe omdiskutert.
Men av og til kan det jo også lykkes...
Følger ikke så mye med på engelsk 1.div, men i fjor var det vel sjefen i Stoke som gikk ut å sa at stallen var så dårlig at de måtte regne med en eneste lang kamp mot nedrykk og at de sannsynligvis kom til å tape den kampen. Etter 5 runder var de helt i toppen, dabbet vel av etter hvert, men de berget da plassen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 19.09.2005 15:15 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Smaker litt av etterpåklokskap også da. Som alle andre trodde vel Eggen også før sesongen at vi hadde "tidenes beste stall". Kan ikke huske at han klaga på stallen da i alle fall. I dag er det imideltid åpenbart at stallen ikke er så god som vi trodde. |
Hvad skulle han da have gjort? Skulle han have sagt Bratseth imod gennem pressen? Tror du det havde hjulpet?
At han ikke har givet nogen kommentar om det før sesongen, betyder ikke at han var enig med Bratseth. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.09.2005 15:28 Post subject: |
|
|
Slik jeg kjenner Eggen så tror jeg han sier akkurat hva han mener hvis han blir spurt. Hadde noen spurt han før sesongen så hadde han sikkert sagt imot Bratseth. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2005 19:40 Post subject: |
|
|
Det er også lov til å forandre mening.. |
|
Back to top |