View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.10.2007 18:11 Post subject: |
|
|
Helstad og Solli hadde garantert kommet. Talentløse gutta der. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 10.10.2007 19:06 Post subject: |
|
|
Ja, spillerne har jo virkelig gjort seg fortjent til en fest med "band" i høst. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 12.10.2007 14:40 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvor lenge før kampstart (evt dagen før eller lignende) bortebillettene selges på Åråsen? _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.10.2007 14:43 Post subject: |
|
|
Antar billettlukene åpner seinest 18.00, muligens en halvtime tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 12.10.2007 18:47 Post subject: |
|
|
Det kommer vel en fler enn 600 tilreisende fra Kjernen? Tviler uansett på at det blir utsolgt. Tar turen lell. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 13.10.2007 02:51 Post subject: |
|
|
jeg bestilte 4 billetter på kjernens hjemmside. altså jeg fylte inn noen registreringsrubrikker. etter at jeg trykket registrer kom det opp en kort beskjed om at registreringen var bekreftet. det jeg da lurer på er om d ikke kommer noen annen bekreftelse, f.eks litt billettinfo??? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.10.2007 10:22 Post subject: |
|
|
Kom i dag til meg, betalingsinfoen. Grunnen til det, er - som du kan se på kjernenforumet - at LSK har prøvd seg på en spansk en, og Kjernen nektet å tape penger på å hjelpe de. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 14.10.2007 02:24 Post subject: |
|
|
fikk d i dag jeg og, så da e d duket for kamp. har aldri stått sammen med kjernen før, gleder meg t å føle trøkket  |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.10.2007 09:44 Post subject: |
|
|
Vi andre gleder oss til du begynner å skrive ordentlig norsk... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 14.10.2007 16:10 Post subject: |
|
|
hm... |
|
Back to top |
|
 |
HenrikC Junior
|
Posted: 15.10.2007 10:45 Post subject: |
|
|
Mouelhi fikk noen minutter i en treningskamp i helgen, så dere får nok æren av å møte et tilnærmet skade- og karantenefritt LSK, det har ikke blitt så mange andre forunt denne sesongen (= |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.10.2007 19:09 Post subject: |
|
|
Nei, hadde dere ikke spilt så forbanna grisete, hadde nok ikke dét vært en begivenhet å skrive hjem om. Godt poeng. |
|
Back to top |
|
 |
HenrikC Junior
|
Posted: 15.10.2007 19:27 Post subject: |
|
|
Nå var ikke det mitt poeng, heller det at Mouelhi var tilbake fra skade siden det var slått fast tidligere i denne tråden at han ikke kom tilbake tidsnok til helgens oppgjør.
Når det gjelder vårt spill tør jeg påstå at det ikke har vært spesielt grisete, men heller en kombinasjon av idiotiske kort (fra vår side) taktiske fellinger og noen tvilsomme kort (fra dommerenes side). Dette samt Heinz Muller som jeg vil mene var et uhell og du sikkert kan påstå at han gjorde med vilje og dermed var grisete uten at vi kommer noen vei der... |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 15.10.2007 19:45 Post subject: |
|
|
Ja, alle keepere skrever som ei hore når de går opp for å ta ballen. |
|
Back to top |
|
 |
HenrikC Junior
|
Posted: 15.10.2007 19:53 Post subject: |
|
|
Nei, men det er ikke dermed sagt at han plasserer kneet sitt i ansiktet til Fevang med vilje. Selvfølgelig er det mulig, men det vet du like lite som meg. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.10.2007 20:20 Post subject: |
|
|
Alle som har sett reprise av det "uhellet" kan se at det ikke var et uhell... |
|
Back to top |
|
 |
HenrikC Junior
|
Posted: 15.10.2007 20:33 Post subject: |
|
|
Jeg har også sett reprise av det og lagt merke til at Muller ser et helt annet sted enn der Fevang befinner seg. Jeg har snakket med mange som mener det var overlagt, men jeg har også snakket med mange som mener det var et uhell. Mitt synspunkt er at det er umulig å vite men jeg har vanskelig for å tro at det var overlagt, og det er umulig å konkludere den ene eller andre veien utifra reprisen. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 15.10.2007 21:08 Post subject: |
|
|
Henrik synes du muller gjør en naturlig bevegelse der? |
|
Back to top |
|
 |
HenrikC Junior
|
Posted: 15.10.2007 21:16 Post subject: |
|
|
Nei det syns jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.10.2007 23:08 Post subject: |
|
|
HenrikC wrote: | Jeg har snakket med mange som mener det var overlagt, men jeg har også snakket med mange som mener det var et uhell. |
Min erfaring der: fotballnorge generellt mener det var overlagt, og rundt halvparten av kanarifansen mener det var uhell, og enkelte tilogmed at Fevang nærmest ba om det fordi han "ikke hadde noe der å gjøre".
For meg er det opplagt at LSK selv har skaffet seg grisespill-benevnelsen. Det er laget med flest kort, de har spilleren med flest kort, og de har de mest omtalte situasjonene defensivt (Mülller) og offensivt (handsen til Sungodt) i år. Flere av de røde kortene har også vært usportslige ting, og ikke bare ei takling som har slått feil/siste mann e.l. De har ledere som Nordlie og Fjørtoft som jevnlig oppfører seg og uttaler seg som idioter i media. I tillegg hadde man denne kaste-lighter-episoden på toppen av det hele. De har i det hele tatt bidratt godt til mitt hat til klubben, som er sterkere enn noen gang.
Uansett prøver jeg å holde meg nøytral i spillervurderinger, og LSK er den klubben eg kan best etter RBK, da jeg bor i området, kjenner fans, og leser lokalavis osv. En spiller som Kiko (Mouehli) har jeg syns vært spennende siden han spilte flanke (?) under Rösler. Klarer klubben å gi ham samme nivåøkning som etterhvert Stefanutto fikk, tror jeg dere har en voldsom ressurs. Midtbanen generellt kan bli meget god om det løsner for flere (som Brenne har vist tendenser til i det siste). Synd for LSK også at Søgård ikke spiller fast, etter min mening. Han er en klubbspiller med hjertet utapå drakta uten like. Fotballen dere spiller hadde også blitt mye mer underholdende om dere ikke kjørte Occean og Sungodt samtidig. Blir mye dueller og lite finspill av disse.
Håper uansett at dere gruses både fysisk, psykisk og resultatmessig på søndag. Da er det hakket før jeg løper skrikende gjennom Martin's kun iført CL-drakta til RBK.
Lykke til, og måtte det beste laget grisebanke LSK. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.10.2007 23:43 Post subject: |
|
|
Den Müller-episoden er da ikke noe å henge seg opp i. Hadde han fortsatt i Lillestrøm, ville han uansett vært såpass redd for å bli stemplet som voldsmann at han knapt ville våget å gå i en duell igjen. Verre synes jeg det er med den helvetes kynismen til Lillestrøm på dødball. De lemper Kippe og et par til inn i feltet for å hoppe inn i keeper, om ikke annet så for å skremme ham. Etter et par-tre like episoder har forsvarerne begynt å henge seg opp i dette, og da står Sundgot der, umarkert, og header inn nok et neandertalermål. Javisst er det lov, men det er norsk fotballhistories mest reaksjonære trekk når man ennå ikke har maktet å vokse fra 70-tallet, og det hemmer utviklingen i toppfotballen når et lag som Lillestrøm fortsatt tillates å hevde seg i toppen. Når de også har den paranoide oppkomlingen Nordlie som hovedtrener, kommer det nok ikke til å bli festfotball på Åråsen de nærmeste årene heller.
Heldigvis er stallen deres for svak til å vinne serien, det er jo enda noe. |
|
Back to top |
|
 |
HenrikC Junior
|
Posted: 15.10.2007 23:46 Post subject: |
|
|
Min erfaring er mye den samme som din. Men at de fleste mener at det var overlagt gjør det ikke til en sannhet, ei heller motsatt. Jeg velger dog å tro at han ikke ønsket å kveste Fevang med vilje. I tillegg til det moralske aspektet ville det bare være idiotisk. Det var helt i slutten av matchen og vi ledet 1-0. Det at han skal risikere straffe mot, utvisning, karantener etc etc på grunn av et ønske om å sparke ned Fevang får jeg meg ikke til å tro. Men som jeg har sagt før her det kan jeg umulig vite, og bare Heinz selv vet sannheten.
At vi har fått flest kort og at vi i hovedsak har oss selv å skylde på skal jeg ikke si noe på. Men jeg tror ikke at LSK er av de værre lagene om du ser på årene før dette. Jeg tror også vi er tilbake til normalen neste år.
Når det gjelder Sundgot saken så sier det mye at vi må 25 år tilbake i tid for å finne frem til en som sa fra at det ikke var mål når han scoret. Det Sundgot gjorde var ikke værre enn å ikke fortelle at du var offside, felle/holde noen i straffefeltet uten å si fra om det etc etc.
Når det gjelder episoden med lighter-kastingen mener jeg det var idiotisk av Brann å løpe bort til kanarifansen for å feire målet sitt, og enda mer latterlig av de som kastet på spillerne.
Ellers så står det klart for meg at klubben burde ansette en medierådgiver (har vi en så bør den få fyken ASAP) etter å ha behndlet diverse saker klønete. F. eks i forhold til Sundgot burde klubben ha lagt seg flat med en gang og fremmet fair play.
Når det gjelder kiko har jeg tidligere ment at mannen var en vandrende skandale da han virket blottet for evnen til å slå noe annet enn støttepasninger. Men etter at Wehrman ble solgt har han virkelig stått frem og etter min mening vært vår klart beste spiller i høst. Klubben fornyet med han forrige uke, og en midtbane med han, Brenne (som du riktig påpeker har vært meget god i det siste) og Riise lukter det litt svidd av Alle har kontrakter ut 2010 eller lenger.
Når det gjelder angrepet er jeg meget skeptisk til Occean og Sundgot sammen. Syns det sesongen sett under ett har vært bedre flyt fremover når vi har spillt med bare Occean (som også har vært meget god). Mye av grunnen til at de har spillt sammen er jo også mangelen på kompetente vinger. Sundgot har dessuten i mine øyne vært skikkelig dårlig i år, selv om mange her borte ikke ønsker/klarer å innse det.
Ønsker dere på samme måte lykke til med et inderlig ønske om at dere taper  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 15.10.2007 23:59 Post subject: |
|
|
Med vilje eller ikke; det var feil Fevang han tok. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
|