| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 05.10.2007 23:57 Post subject: |
|
|
Eventuelt bør TV2 skjerpe seg... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.10.2007 23:57 Post subject: |
|
|
| Er enig i at fremstillingen til TV2 var noe drøy |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2007 00:00 Post subject: |
|
|
Dette sa han for et par uker siden:
Yssouf Konè gikk rett til sengs etter kampen i går kveld og visste ikke at det har stormet rundt Tørums framtid på Lerkendal.
- Det jeg kan si, er at det viktigste i fotball er å ha tro på deg selv. I dette spillet må du forberede deg på at ting kan endre seg på noen sekunder, og da må du tro at du kan det du driver med.
Men på direkte spørsmål om han selv ønsker Tørum som hovedtrener også neste sesong, tenker han seg litt om og gir følgende støtteerklæring til bergenseren:
- Hvorfor ikke? Det er ikke opp til meg å ta den avgjørelsen, men jeg kan ikke skjønne hvorfor han eventuelt må gå. Han kjenner laget, han kjenner spillerne. Jeg håper han er hovedtrener neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.10.2007 00:03 Post subject: |
|
|
| Sitter å venter på at nyhetssendingen kommer på nett, må se klippet engang til. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 06.10.2007 00:04 Post subject: |
|
|
| Om ikke TV2-vinklingen var skeiv, er dette meget merkelig og graverende uttalelser av Kone. Man kan bare ikke syte & klage etter én kamp på benken. Selg fyren! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.10.2007 00:09 Post subject: |
|
|
Hmm.. Vanskelig å vite hva man skal si om denne uttalelsen. Skjønner han vil spille, men han må finne seg i å ikke ha vetorett på spilletid. På den annen side skjønner jeg frustrasjonen hans, etter at Tørum ventet i det legnste og litt til før han ga Konè tillitt, med god hjelp av resten av spillerene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2007 00:26 Post subject: |
|
|
Hva i helvete? Det var da ingenting negativt fra Kone i det innslaget. Kun positivt, etter min mening, da han er åpen for å signere en ny, forlenget kontrakt. Innslaget var jo bare ei såpe med "TV2 erfarer" og atter "TV2 erfarer". Skammelig.
Forresten gledelig at klubben allerede nå jobber med en ny kontrakt til 2011. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.10.2007 00:30 Post subject: |
|
|
Tenkte på det du skrev i den siste setningen der selv, attach. Meget positivt at man begynner å forlenge kontrakter godt før de går ut.
Man kan si mye om KTE, men akkurat denne biten skal han ha ros for. Dersom han kan få Konè i tillegg til Traorè til å forlenge med flere år ser det meget lovende ut. Gutta kommer til å forstette godt spill, og vil gi oss klingende mynt dersom de skulle forsvinne. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 06.10.2007 00:56 Post subject: |
|
|
Tidenes tynneste suppe som tv2 koker her. For en gjeng.
Sier meg enig i at det er svært positivt at Eggen forlenger kontraktene tidligere enn sin forgjenger. Nå vil jeg se Tetteys underskrift! |
|
| Back to top |
|
 |
Sofafan Junior
|
Posted: 06.10.2007 09:11 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=192641 |
Har de angra seg i TV2 nå? Får ikke opp noe på den linken, bare laster inn pausebildet på TV2 Sport, og den forrige sportsnyhetene som ligger der nevnte ikke Konè i det heletatt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2007 11:35 Post subject: |
|
|
| Det er det rette klippet, men det starter med pausebildet til TV2 Sport. Legg merke til klokka nede til venstre. Den viser 22:29... Selve innslaget om Kone begynner forresten cirka 7 minutter ut i klippet. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 06.10.2007 12:05 Post subject: |
|
|
| Brann-tv benytter så klart enhver anledning til å sverte og splitte opp Rbk. Synes de bør føle seg for gode til å tolke alt i aller verste mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Klodvig Junior
|
Posted: 06.10.2007 12:42 Post subject: |
|
|
Det må jo være tydelig for alle og enhver at RBK og 4-3-3 har ikke vært en kjempebra kombinasjon de siste årene. All den tid klubben kjøper spillere som passer best inn i 4-4-2, må en vel også forvente at de tilpasse spillestilen til de spillertypene en har. Mange argumenterer med at arven etter Nils Arne Eggen og grunnlaget for Rosenborgs suksess må ivaretas, men jeg mener at her bommer man. Det er greit at Nils Arne Eggens suksess var basert i en 4-3-3 formasjon, men hovedmantraet til NAE var komplimenterende ferdigheter. Da må man også bruke dette som utgangspunkt når man bygger laget. Hvilke spissferdigheter har spillerene og hvem fungerer best sammen?
At Koné og Iversen ikke skal kunne spille sammen blir for dumt. Samtidig ser man at Skjelbred og Tettey sjeldent har figurert på banen samtidig i år. Ser vi tilbake på høsten 2005 fungerte Per glimrende i den hengende rollen bak spissen. Hvordan kan vi benytte dette? Hva med en slik oppstilling (basert ut fra de spillerene vi har nå, selvfølgelig må det komme nye spillere i det bakre leddet til neste sesong): Hirschfeld - Strand, Nordvik, Koppinen, Dorsin - Sapara, Riseth, Tettey - Skjelbred - Iversen, Koné. På denne måten får vi 2 fysisk sterke spisser og en løpsvillig hengende spiss, som kan stikke i bakrom på stuss. Per blir liggende relativt fritt i mellomrommet. Mister vi bredde med et slikt oppsett? Ikke nødvendigvis, men det forutsetter løpsvillige indreløpere og backer. Uansett, jeg mener at RBK er for opphengt i 4-3-3, og benytter spillere i posisjoner som er helt uvant for de. Er det i NAE ånd? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2007 13:00 Post subject: |
|
|
Du har et veldig godt poeng. Eggens ånd er ikke først og fremst formasjonen. Det er å utnytte gofoten til spillerne og det gjør vi absolutt ikke idag. Jeg synes uansett vi bør avvente til etter sesongen når Sollied forhåpentligvis overtar og vi i tillegg får handlet spillere til det systemet vi satser på, som sannsynligvis fortsatt blir 4-3-3.
Nå blir vel dette i feil tråd, men. |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 06.10.2007 14:49 Post subject: |
|
|
| Synes det er helt greit om Tørum vraker Kone i helga. Han har ikke akkurat storspilt i det siste han heller. Derimot virker iversen mer spillesugen nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.10.2007 15:29 Post subject: |
|
|
| Virker også som om Konè er lysten på Paris Saint Germain! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 06.10.2007 15:31 Post subject: |
|
|
Nå kan han plutselig forsvinne ja - Kan forsvinne fra RBK Reagerer på sitat: "- Føler du at Knut Tørum har tro på deg som spiller?
- Før, ja. Men hvis man ser på den forrige kampen mot Schalke, tror jeg faktisk ikke det, sier hovedpersonen selv."
Nå er jeg ikke langt unna å være enig med joko- om at han sutrer som ei anna kje**ing. Benkes en kamp, så har han plutselig mistet all tiltro til trenern. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.10.2007 15:45 Post subject: |
|
|
Du kan jo sammenligne med hvordan Tørum lot Iversen holde på i månedsvis uten å imponere annet enn speilbildet, og deretter på hvordan Kone ble behandlet sine første 16 mnd her, og hvor mange kamper som skulle til før han røk ut igjen.
Kanskje ikke så rart han mener dette da. Jeg har kritisert Tørums patetiske ledelse og behandling av Kone før. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.10.2007 15:59 Post subject: |
|
|
Da mener jeg Konè utrykker seg feil, hvis du da har rett Recon.
Han sier at han føler at Knut Tørum hadde tillit til ham før, men ikke etter Schalke 04-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.10.2007 17:01 Post subject: |
|
|
Enig med Recon her. Konè leverte varene til gangs i CL-kvalik, for så å benkes etter noen svakere kamper. Iversen på sin side, har blitt benka èn gang i år etter det jeg kan huske, og får plassen foran Konè etter å ha levert i èn kamp som var en av de få i år. Jeg kan se hvorfor Konè føler han blir bortprioritert, og at "Tørum har noe imot ham" for å sette det på spissen.
Hvis man ser historien til Konè under Tørum, skjønner jeg at han blir forbanna. Uttalelsene hans er dog noe uheldige. Alle de som dømmer han nå bør også ta en titt på hvor lojal denne spilleren har vært. Han ble holdt på benken til det siste, og forsøkt bytta bort eller solgt flere ganger, allikevel bretta han opp armene og har veldig mye av æren for at vi kom til CL. Jeg vet om veldig mange spillere som ikke hadde vært på langt nær så lojale. Tilogmed Strand i sin tid var vel misfornøyd i klubben pga lite spilletid.
At han bruker noe drøye virkemidler kan jeg også skjønne fra hans ståsted. Det kan godt hende han frykter benketilværelsen igjen, og derfor ønsker å si ifra tidlig om at det ikke er aktuellt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.10.2007 17:06 Post subject: |
|
|
Nå har det jo også blitt en fast rutine at personer som syter kommer på laget rett etterpå. Så det kan jo være en del av en taktikk.
Først Tettey, så Riseth, så Iversen og nå Kone som er tilbake på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2007 17:26 Post subject: |
|
|
| Jeg tror TV2 prøver å redde seg inn her. TV-innslaget ga da inntrykk av at han mente at Tørum ikke hadde tillitt til han før, men at han har det nå til tross for vrakinga mot Schalke. Jeg synes vi bør avvente med å dømme Kone her siden TV2 kommer med så mye tull og dritt. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 06.10.2007 19:05 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Da mener jeg Konè utrykker seg feil, hvis du da har rett Recon.
Han sier at han føler at Knut Tørum hadde tillit til ham før, men ikke etter Schalke 04-kampen. | Jepp, slik jeg tolker det også. Men det er vel som Recon sier et produkt av hele tiden han har hatt her, og ikke kun sett i lys av en kamp. Han er jo selvfølgelig ikke eneste som har mista tiltro til Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.10.2007 20:00 Post subject: |
|
|
| Uansett er jeg i likhet med flere positivt overrasket over at Eggen allerede ønsker å forlenge med Kone. Ingen vits å vente til april/mai slik som Bratseth ofte gjorde. |
|
| Back to top |
|
 |
|