English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 03.10.2007 08:23    Post subject: Reply with quote

På tide å trekke hodet opp av bakken?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 10:03    Post subject: Reply with quote

Ordnet sluttpakke før sesongstart
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 10:17    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Små deler av kjernen? Tror det er ganske mange som har tillit til Tørum. Likevel foretrekker jeg at KTE overtar. Han har de rette kvalitetene, og styrer gladelig Rosenborgskuta til 30 seriegull på rad, og et par uefa-cupseire og en CL-tittel på veien.

Og ellers har du det bra?
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 10:18    Post subject: Reply with quote

Det er nesten sykt hvor kritiske omtrent samtlige av de største avisene her i landet har vært rundt Tørum den siste tiden. Det meste som skrives høres også ut som en gjeng unger som ikke får brus på butikken av mamma. De sutrer og klager og legger all skyld på Tørum for at enkelte av spillerne presterer så ustabilt at man skulle tro de var 13 år.

Godt voksne spillere på toppnivå i Norge skal f... meg klare å motivere seg selv og prestere, samt vise stolthet for seg selv og laget. Trenerens ansvar, slik jeg ser det, er å få laget til å fungere godt sammen offensivt og defensivt, samt terpe på individuelle ferdigheter. Som Tørum selv har nevnt i media de siste dagene har vi stort sett vært spillemessig overlegne i de aller fleste kampene, noen kamper kunne gått begge veier og noen kamper har vi vært totalt håpløse, (FFK og Stabæk borte f.eks). Generelt har bortekampene vært svake, mens vi har vært mer eller mindre totalt overlegne hjemme (med unntak). Dermed mener jeg Tørum har gjort en god jobb, ikke svært god, men det er holdningene til spillerne og de individuelle defensive og offensive ferdighetene som har vært altfor ustabile.

Ikke vet jeg, men jeg tror ikke Tørum har noen fjernkontroll på beina til spillerne under kamp...

FÃ¥r se hvor kritiske folk er til disse synspunktene da.. Smile
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 10:37    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at Kjernen har tillit til Tørum er at de ikke vil ha flere sparkinger av trenere. Det var slik jeg forsto han talspersonen. Og det har vært mye trenere nå som ikke har vært god nok. Og Tørum føyer seg glatt inn i den rekka. Resultatene i år har vært alt annet enn bra. Og man ser ingen positiv utvikling heller. Det er det motsatte som har skjedd. Rosenborg har blitt dårligere utover sesongen.

Så for en gangs skyld er jeg enig med Morgen Pedersen i Dagbladet, kjøp Trond Sollied og gi det han vil ha. Punktum.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 10:53    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle svært godt likt å se Sollied som trener i Rosenborg, men han har ambisjoner som utelukker RBK i lang tid framover. Med mindre han endrer sine ambisjoner ser jeg ikke for meg noen annen ledig, iallfall norsk, trener som er aktuell og bedre enn Tørum. Nordlie muligens, men han er heller ikke ledig.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 10:57    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Grunnen til at Kjernen har tillit til Tørum er at de ikke vil ha flere sparkinger av trenere. Det var slik jeg forsto han talspersonen.

Da har kjernen missforstått, det er ikke sparkingen av trenerene det har vært noe feil med, men ansettelsene. Å fortsette med en dårlig trener bare fordi vi har sparket mange trenere før er det tåpeligste argumente jeg noensinne har hørt. Feilen ble allerede gjort i Desember 2006, feilen blir ikke noe mindre ved å beholde Tørum lenger.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 10:59    Post subject: Reply with quote

Funker ikke et lag, så er det bare å bytte trener... fotball er sannelig enkelt!
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 03.10.2007 11:06    Post subject: Reply with quote

Oppsummering så langt: 7-3-1 i serien på hjemmebane er godkjent og innsatsen i Europa har så langt vært utmerket. Bortebane i TL og innsatsen i NM er for dårlig. Hadde vi skjerpet oss litt på bortebane så ville vi vært oppe å kjempet om medalje. Da hadde sesongen vært godkjent.

Man kan ha målsetting om gull, men dette må ikke være et krav. Vi er alt for godt vant. Det viktigste for meg er måten vi spiller på, da kommer resultatene av seg selv. Problemet er at vi ikke har tatt generasjonsskiftet alvorlig og fjernet Basma for lenge siden. Da ville denne overgangen blitt noe jevnere. Nr.1, nr.7, nr.1, nr.7, nr.?. Noen som skjønner hvor dette ender neste år? Smile
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 03.10.2007 11:11    Post subject: Reply with quote

Knut Tørum er kanskje ikke Guds gave som trener, men er det noe stort poeng i å kvitte seg med han? Å finne en trener som får Iversen til å trene seriøst er neppe mulig, å finne en ny NAE er neppe mulig, det viktigste er å få et godt lag som fungerer.

I Eggen jr, Hoftun og Tørum så har RBK nok kompetanse til å bygge et velfungerende lag. Det virker litt meningsløst å kaste vekk CL-millionene på å skifte trener hvert eneste år.

Poenget mitt er: Så lenge du ikke ansetter noe gull (Sollied) så er det ressurssløsing å skifte trener år etter år. Mjelde er vel et godt eksempel på at treneren ikke trenger å være briljant for at laget etterhvert blir bra. Skulle tro Rosenborg, av alle, så verdien i kontinuitet
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 12:25    Post subject: Reply with quote

Blir det fiasko i kveld kan det kanskje føre til at Tørum trekker seg......?
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 03.10.2007 12:54    Post subject: Reply with quote

Hyggelig å se at Supermann er enig med meg:
Vil dere ødelegge for Tørum?
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:00    Post subject: Reply with quote

Med mindre man får på plass Sollied eller kanskje Nordlie ser jeg heller vi fortsetter med Tørum. Jeg har tillit til han og spillet vi har levert på hjemmebane og til tider på bortebane er absolutt ikke dårlig. Får vi litt mer jevnlige prestasjoner er vi definitivt med i toppen neste sesong. Å fjerne Tørum nå mot slutten av sesongen for å håpe på en "ny trener"-effekt ser jeg på som mer eller mindre meningsløst.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:04    Post subject: Reply with quote

Nordlie begynner å bli, det man på Brakka kaller, usmakelig. Mye sutring fra den kanten. Eneste norske alternativet er Sollied. Fagermo har potensiale, men har ikke mye å vise til enda.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:11    Post subject: Reply with quote

Jepp, Sollied er for meg også det eneste gode norske alternativet. Derimot tviler jeg sterkt på at han ønsker seg hjem nå, og eventuelt vil han nok bare hoppe til en storklubb igjen så snart noen banker på døra. Da har jeg også vanskelig for å se hvorfor folk på død og liv skal ha Tørum bort? Mener dere han virkelig er såppas håpløs at det er mulig å anskaffe et langt bedre alternativ her til lands? Hvem? Utenlandske trenere ser jeg ikke helt for meg at folket på brakka ønsker å ansette.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:14    Post subject: Reply with quote

Fagermo har IKKE potensiale, fyren er komplett idiot og udugelig. Smile

Last edited by longns on 03.10.2007 13:14; edited 1 time in total
Back to top
HanCola
Junior

PostPosted: 03.10.2007 13:14    Post subject: Reply with quote

Tørum har nå hatt lang tid på seg til å få til noe med laget, og resultatet er absolutt ikke bra. Rosenborg trenger en helt annen type enn han som trener, en som f.eks kan å motivere spillere og samkjøre laget bedre.
Er dessuten ganske utrolig at det tok et år på å skjønne at Kone er en bra spiller....
Inn med en trener som kan faget sitt!
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg gjentar, hvem? Smile
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:21    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Fagermo har IKKE potensiale, fyren er komplett idiot og udugelig. Smile

Kjenner han tydeligvis ikke så godt som deg..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
netrom
Senior

PostPosted: 03.10.2007 13:24    Post subject: Reply with quote

Prinsen fra Os wrote:
Knut Tørum er kanskje ikke Guds gave som trener, men er det noe stort poeng i å kvitte seg med han? Å finne en trener som får Iversen til å trene seriøst er neppe mulig, å finne en ny NAE er neppe mulig, det viktigste er å få et godt lag som fungerer.

I Eggen jr, Hoftun og Tørum så har RBK nok kompetanse til å bygge et velfungerende lag. Det virker litt meningsløst å kaste vekk CL-millionene på å skifte trener hvert eneste år.

Poenget mitt er: Så lenge du ikke ansetter noe gull (Sollied) så er det ressurssløsing å skifte trener år etter år. Mjelde er vel et godt eksempel på at treneren ikke trenger å være briljant for at laget etterhvert blir bra. Skulle tro Rosenborg, av alle, så verdien i kontinuitet

Veldig enig i dette, er vel ingen som hadde sagt nei hvis Sollied eller andre hadde vært aktuell, men mener ikke Tørum er det som gjør dette laget dårlig. Tror Tørum har godt av dette året med mye motgang. Kanskje han stolte for mye på spillerne i fjor og tok gullet, dette året har han lært å være tøffere (håper jeg).

Å back'e (hehe) opp med noen gode spillere i riktig alder som har lyst til å ta RBK til toppen tror jeg er mye viktigere. Tror Tørum har kunnskapen som skal til men det er kanskje ikke riktig mann til å trene 35 år gamle menn som er lei av serie fotball. Gi ham mannskap som Tettey, PCS og en Prödl, og dette hadde godt bedre tror jeg. Sapara har en godt fotball hjerne og jeg tror ikke han føler at han har en dårlig trener.

Blir godt å banke Schalke 04 i kveld uansett.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2007 13:30    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Jeg gjentar, hvem? Smile

Trenger vi å ha det så klart vedrørende hvem som kan ta over laget, da? Det er garantert trenere ute i Europa som kan få til mye mer med Rosenborg enn Tørum. Det er bare for ledelsen å starte prosessen med en gang. Lag ei liste og spør ivei, så finner de nok en god trener som svarer ja ganske kjapt.

Hvis de ikke klarer det, så har de enten prøvd for lite eller så er de udugelige, for en god trener som er interessert, finnes helt sikkert.

joko- wrote:
Da har kjernen missforstått, det er ikke sparkingen av trenerene det har vært noe feil med, men ansettelsene. Å fortsette med en dårlig trener bare fordi vi har sparket mange trenere før er det tåpeligste argumente jeg noensinne har hørt. Feilen ble allerede gjort i Desember 2006, feilen blir ikke noe mindre ved å beholde Tørum lenger.

Jeg er så enig!
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:43    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg synes det er litt merkelig å være så imot en trener når man ikke kan nevne noen gode aktuelle alternativer. Men, det er jo meg...

Klart, de fleste har noe med laget, klubben, treneren eller noe/noen man ikke er fornøyd med. Det å være fornøyd med situasjonen slik den er nå er jo en smule tafatt for å si det slik. Jeg mener derimot at klubben, sammen med Tørum vil klare å vidreutvikle laget neste sesong til å bli mer stabilt og solid. Et godt grunnlag å bygge vidre på. Det høyeste nivået er utvilsomt sterkt, men bunnivået er også til å få frysninger av. Heves bunnivået er vi utvilsomt med og kjemper i toppen neste sesong, mener jeg.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:50    Post subject: Reply with quote

Sollied er eneste nordmann som jeg mener kan føre Rosenborg Ballklub flere steg vidre.
Men også jeg håper at vi kan få inn en trenerkapasitet til RBK som ikke har noen som helst tillknytning til Brakka gjenerelt.
Men det blir ikke lett, så der er jeg litt uenig med deg attach.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2007 13:53    Post subject: Reply with quote

Jeg sa ikke at det er lett. Jeg sa at det garantert er mulig.

EDIT: Ser jeg skrev "ganske kjapt", men da tenker jeg på til neste sesong.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:55    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke vært meg i mot å gi Tørum lenger tid. Hadde vi tatt poengene vi har gitt bort pga enkle personlige feil spesielt av trioen Kvarme, Basma og Koppinen ville vi vært medaljelag i år også. Det får så være at det ikke går på skinner framover, på sitt beste har Tørums RBK vist masse fint offensivt spill.
Sammenlignet med offensive spillere skulle mange av tabbene bakover tilsvare å ha full kontroll på ballen på 5-meteren og bomme på åpent mål.
La Tørum få et par gode stoppere og en høyre back som holder mål (Dorsin tror jeg på hvis han kan føle seg trygg på de han har ved sida av seg) og så kan vi vurdere om han er god nok.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 95, 96, 97  Next
Page 60 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb