| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Valiant Senior
|
Posted: 21.09.2007 00:27 Post subject: |
|
|
| det var for øvrig artig å se karadas i aksjon igjen ... samtidig som jeg er glad for at han ikke kom tilbake til rbk ... |
|
| Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 21.09.2007 00:34 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | At Mjelde tar ut to sentrale spillere (og spiller uten Sigurdsson) viser bare at Brann ikke bryr seg. Alle tre spiller nok 90 min mot Odd. Synes Mjeldes holdning er pussig, skjønner han ikke at erfaring fra e-cup er veldig viktig når man skal kvalifisere seg til Mesterligaen neste sesong? |
Sigurdsson spilte ikke pga overtråkk. Ellers stilte Brann med samme lag som mot Fredrikstad. Det som skuffer meg mest i dag er innsatsten, ikke Mjeldes disposisjoner. Men jeg er for å spare spillere, ingen grunn til å miste et seriegull pga tulleskader på sentrale spillere i UEFA-cupen. Et seriegull fra eller til betyr ingenting for dere, men det gjør det for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.09.2007 00:37 Post subject: |
|
|
| Må vi vise at det går an å satse på begge deler i 15 år til før dere forstår det? |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 21.09.2007 00:48 Post subject: |
|
|
| Vil tro Brann holdte litt igjen i kveld, de vil heller vinne serien og kvalifisere seg for CL neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.09.2007 00:53 Post subject: |
|
|
| Heller serien? Leste du hva jeg skrev? Mulig du gjorde det, men poenget er ihvertfall at det går an å prestere i begge turneringene samtidig. Dette kommer til å slå tilbake på Brann selv. Eller, det vil ihvertfall begrense den utviklinga de kunne fått. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 21.09.2007 13:30 Post subject: |
|
|
Hvordan tror Brann at det skal bli dersom de blir seriemester og skal ut i kvalifisering til CL? Tror de at det bare er å "slå på turboen" når de møter lag som Deportivo, Slavia Praha og Arsenal?
Det tror nemlig ikke jeg .. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.09.2007 13:58 Post subject: |
|
|
Brann blir vel heller ikke seedet i kvalikk runde 2, i motsetning til RBK. Så tenker de ryker på hodet og ræva ut allerede der jeg.
Skremmende at det laget som leder Tippeligaen skal være så inn i hampen dårlig i Europa. En skam for Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 21.09.2007 18:05 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Heller serien? Leste du hva jeg skrev? Mulig du gjorde det, men poenget er ihvertfall at det går an å prestere i begge turneringene samtidig. Dette kommer til å slå tilbake på Brann selv. Eller, det vil ihvertfall begrense den utviklinga de kunne fått. |
Her snakker jeg om hva Brann gjorde, ikke hva jeg ville gjort. Hadde det vært opp til meg (om jeg var overhode på Minde) ville jeg selvsagt satset hardt både på Europa-cup og eliteserie, dog er nok serien viktigere. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 21.09.2007 21:05 Post subject: |
|
|
brann har deltatt i uefa i flere år nå, og burde ha samlet mye mer poeng enn det de har ...
og ja jeg fikk med meg hele kampen i går, slik som jeg har med alle tv sendte uefa kamper til brann (og alle andre norske lag) siden 96 ... |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 22.09.2007 20:45 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | At Mjelde tar ut to sentrale spillere (og spiller uten Sigurdsson) viser bare at Brann ikke bryr seg. Alle tre spiller nok 90 min mot Odd. Synes Mjeldes holdning er pussig, skjønner han ikke at erfaring fra e-cup er veldig viktig når man skal kvalifisere seg til Mesterligaen neste sesong? |
Siggurdsson skadet, Helstad var i faresonen og Andresen svak. Argumentene dine holder ikke mål. At Brann var svake lå ikke her, i hvert fall! _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.09.2007 16:45 Post subject: |
|
|
| Forskjellen er vel at du tror på Mjelde ang. skadesituasjonen til de spillerne, mens jeg er mer skeptisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 23.09.2007 20:38 Post subject: |
|
|
| Tar sjansen jeg og gratulerer Brann med gullet, så får vi håpe at det er dette som gjør at Brann rakner fullstendig de gjenværende kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.09.2007 20:47 Post subject: |
|
|
| Ja, gratulerer med gullet. Dette kan dere ikke tape... Kjør på med gullpils nå! |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 23.09.2007 23:02 Post subject: |
|
|
Hva i all verden skjedde etter kampslutt Brann-Odd? Har Mjelde mentale problemer?
Bare bergensere klarer å bli sånn etter en 4-0 seier.  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.09.2007 23:23 Post subject: |
|
|
Må si jeg ble sjokkert av Mjeldes oppførsel. Dette er en trener jeg i utgangspunktet ser på som sindig, profesjonell og ganske sympatisk. Så går han til fysisk angrep på egen spiller midt på banen etter 4-0-seier. Dette skal Mjelde holde seg for god til. Greit å reagere på at en spiller "blander seg", men krangelen tar man på kammerset, og den fysiske biten holder man seg unna. Hadde Tørum gort noe sånt med Dorsin etter kampen i dag for å ta et tilfeldig eksempel, ville jeg nærmest krevd hans avgang. Det var jo i hvertfall på grensen til slag der! Holder med ene hånda, og beveger den andre mot kroppen til Hanstveit. Uholdbart, uansett grunn. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 24.09.2007 00:03 Post subject: |
|
|
i. Mjelde angrep ingen, han dyttet vekk Hanstveit som var på god vei til å pådra seg et unødvendig gult kort, noe som ville gjort at han hadde måttet stå over kampen borte mot LSK. Som Mjelde sa: "dette er ikke verre enn dans på Osterøy"
ii. Andresens gule kort er fortsatt et mysterium; som Andresen sa: "at en sindig og rolig mann som Hanstveit reagerer så mye sier litt om hvor alvorlig den situasjonen var" (jfr. noe dommeren skal ha sagt). Etter hva jeg forstod så får vi vite i morgen hva som hendte. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.09.2007 00:54 Post subject: |
|
|
På meg synes det soleklart at Mjelde går til angrep på Hanstveit. Han går etter Hanstveit som er på vei bort, tar tak i skjorta hans, drar ham til seg og "knuffer" ham med hånda.
Klippet ligger forøvrig på Brann-vennlige Nettavisen, med ingressen "Se Brann-trener Mons Ivar Mjelde gå til fysisk angrep på sin egen spiller." _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 24.09.2007 01:04 Post subject: |
|
|
Sterkt av Brann å vinne 4-0 i kveld. Og jeg er fristet til å gi Brann & Bergen gullmedaljen i kveld, MEN, Brann & Bergen har lært. De går ikke lenger av hengslene fordi de leder serien noen serierunder før slutt. De venter med å feire til de virkelig kan kalle seg seriemester. De lærte av forrige sesong. Derfor er Bergenserne forholdsvis rolige ennå. Så ingen gullpils fra Hansa ennå.
Mjelde visste oss hvordan man bør bry seg om laget sitt i kveld, dyttet vekk en illsint Hanstveit som i stedet for gult kort, fikk en arm av sin kjærlige trener. Så nå kan Brann & Hanstveit konsentrere seg om neste kamp, istedefor karantene. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 24.09.2007 02:09 Post subject: |
|
|
Skikkelig sære greier.
Vinner 4-0 men oppfører seg som om de nettopp har tapt seriegullet ved en dommertabbe på overtid. _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
Fortunate Junior
|
Posted: 25.09.2007 07:58 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=170516
Hva slags straff risikerer Karadas eller Brann?
- Dette er en forholdsvis ny regel som ble vedtatt på tinget i 2006. Ingen saker er så langt behandlet etter denne hjemmelen.
Jeg foreslår at Brann blir trukket 10 poeng! Da hadde vel scenene som utspilte seg etter kampslutt mot Odd blitt barnemat.... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.09.2007 11:44 Post subject: |
|
|
Hva med å plassere dem i 7. divisjon og nekte dem å rykke opp på minst 10 år? :p _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 25.09.2007 12:57 Post subject: |
|
|
| Karadas & Brann riskerere neppe noe som helst, da han har inngått et privat veddemål med en bekjent. Altså ingen kommersielle aktører. |
|
| Back to top |
|
 |
|