| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.09.2007 10:17 Post subject: |
|
|
José Mourinho er jo ledig  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 20.09.2007 10:26 Post subject: |
|
|
ADRESSA-KOMMENTAR: En øvelse i selvpining
| Quote: | | Knut Tørum ga fra seg autoritet til noen av de mest rutinerte spillerne i fjor, og evnet ikke å ta den tilbake da kuldegradene kom med lite attraktive Royal League-kamper. I hele år har han betalt prisen for det grepet som ga seriegull i fjor. |
Det er desverre mye riktig i den setningen der
http://fotball.adressa.no...e90359.ece |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 20.09.2007 10:32 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Hvis Tørum må gå - som virker veldig sannsynlig - så må de ha en kanon utenfra til å ta over. Hvis det blir Hoftun så blir jeg skuffa, hvis det blir KT Eggen så blir jeg forbanna. |
Helt enig. Å ansette Hoftun blir å gå i samme fella som med Ola og til dels Perry. Eggen går bare ikke. Da kan like gjerne Tørum fortsette. Legg penger på bordet å hente noen av de store. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.09.2007 10:36 Post subject: |
|
|
Roar Stokke ? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Deca Junior
|
Posted: 20.09.2007 10:36 Post subject: |
|
|
Om Tørum går, tror jeg da det finnes dårligere MIDLERTILDLIGE alternativ en Eggen. Kan ikke se andre interne alternativ i allefall.
Regner med at en slik situasjon vil gjøre at tiden nå frem til jul brukes til å finne "Den rette", som det så fint sto skrevet. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 20.09.2007 10:48 Post subject: |
|
|
"Den Rette" eller kanskje "den Spesielle"  |
|
| Back to top |
|
 |
Permj Junior
|
Posted: 20.09.2007 11:03 Post subject: |
|
|
| blackwater wrote: | | Haugen wrote: | | Det er ikke bare treneren sitt ansvar. Spillerne bør klare å "fyre" seg opp selv til kamp. . |
jo for såvidt, men når det skjer gang på gang, så er det treneren sitt ansvar. Der sitter sultne folk på benken som aldri blir brukt i de periodene. Det blir aldri gjort noen grep. De fikk jo sjanse på sjanse |
Word!!!
Vi har mange sultne spillere på benken, tenker da på Lago. Som etter min mening er en svært god midtstopper, mye bedre enn Basma og Kvarme!! Hvorfor satse på en spiller som skal legge opp etter denne sesongen (Kvarme) og hvorfor får Basma som ALDRI har vært god, spille fast? Jeg tror det er riktig som mange sier at enkelte spillere på laget har alt for mye makt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.09.2007 11:14 Post subject: |
|
|
Tørum må sparkes nå, før helgens kamp mot Sandefjord.
Alt annet er dårlig ledelse av RBK-styret.
Så får de bruke tiden frem til januar med å få i en erstatter. På kort sikt ville det beste vært å latt Nils Arne Eggen fått trene laget, men kun ut sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 20.09.2007 11:17 Post subject: |
|
|
Har egentlig ikke noe i denne tråden å gjøre, men Lago blir nok ofret pga at det ikke er tillatt med flere enn 3 spillere utenfor EØS området i troppen til hver kamp.
Så tilbake til topic. Klubben har igjen skutt seg selv i foten, sparket seg selv i ballene, gått på døra etc. Denne klubben er så råtten på rot at det er rart brakka ikke snart detter sammen. Dimlingen KTE er så kåt på trenerjobben til Tørum at han omtrent ikke klarer å vente på å sparke ham. Resten av brakka driver sitt sedvanlige spill når ting ikke går som det forventes i RBK, les seriegull, noen må få skylda. Denne gangen er det stakkars Knut Tørum.
Men hva faen har mafiaen på brakka gjort for å skaffe nye spillere som holder mål?? Satset alt på en spiller??? Helvete, dere skulle bladd opp mer penger en den tyske bakgårdsklubben for Pelle Nillsson, dere skulle slengt på en ekstra million for Wæhler, så hadde vi hatt de forsvarspillerne vi trengte.
I stedet så sitter de bak lukkede dører å konspirerer slik de er blitt vant til å gjøre, de stakk kniven i ryggen på Ola, de gjorde Perry en bjørnetjeneste ved å ansette ham. De lo av Høgmo og hans visjoner for klubben. Høgmo gjorde mer for RBK på det sportslige planet, den korte tiden han var her enn resten av gjengen evnet på siden 1992.
De bar Tørum på gullstol da han vant seriegullet i fjor, nå er han ikke til å leve med, faen så kvalm jeg blir.
Og til spillergruppa, hvis dere har tillit til Tørum, så blø for ham og klubben de seks siste kampene! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.09.2007 11:18 Post subject: |
|
|
| Problemet til Lago er at Traore, Konan og Kone blir foretrukket lengre frem på banen, da blir det ikke plass til Lago pga EØS-kvota. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.09.2007 11:20 Post subject: |
|
|
| Egentlig bør vel de aller fleste i RBK sparkes, og de som sparker de bør trekke seg fra alle verv etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 20.09.2007 11:20 Post subject: |
|
|
Fantastisk bra skrevet Ace. Desverre er alt du skriver, sant. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.09.2007 11:24 Post subject: |
|
|
| Slenger meg på Thor Arild her. Fantastisk skrevet Ace! |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 20.09.2007 11:57 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | ADRESSA-KOMMENTAR: En øvelse i selvpining
| Quote: | | Knut Tørum ga fra seg autoritet til noen av de mest rutinerte spillerne i fjor, og evnet ikke å ta den tilbake da kuldegradene kom med lite attraktive Royal League-kamper. I hele år har han betalt prisen for det grepet som ga seriegull i fjor. |
Det er desverre mye riktig i den setningen der
http://fotball.adressa.no...e90359.ece |
Hva faen er dette for noe spekulering? Hvordan har han tenkt å bevise at det er sånn det har foregått? "Jeg bare vet det."? Han presenterer spekulasjon som fakta, typisk når man skal prøve å klemme mest mulig ut av en "skandale-sak". Adressa gjør som vanlig alt de kan for å skade RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 20.09.2007 12:46 Post subject: |
|
|
Ace oppsumerer situasjonen glimrende.
Aftenposten kommentatoren ser det også:
| Quote: | | Derfor er det kanskje på tide at de som har ansatt alle disse trenerne de siste årene ser seg selv i speilet. |
Mens vår kjære Kroksæter i Adressa setter kniven inn og fullfører jobben Eggen har gitt han. Helt uten refleksjon eller kritisk sans over måten Tørum skvises ut på, eller de arbeidsforholdene ledelsen har gitt ham:
| Quote: | | Rosenborg har sagt A gjennom Knut Torbjørn Eggens situasjonsbeskrivelse, som er tydelig nok selv om den er parfymert. Nå bør resten av ledelsen stille seg bak sportsdirektøren og si B. |
Gratulerer Kroksæter, du er Eggens nyttige idiot.
Ved å ikke klare å forholde seg til konsekvensene av sine egne valg (Tørum som trener), ved å løse problemer de selv har skapt på enkleste måte (spark treneren) - uten å evne å ta selvkritikk , og ved å gjøre det gjennom et råttet maktspill - mister jeg fullstendig smaken for måten RBK drives på. Det er ingen ting å være stolt av. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2007 12:52 Post subject: |
|
|
Jeg ser det er mange som misliker styre og stell i Rosenborg, men det er få som melder seg inn. Jeg har nettopp meldt meg inn nå. Gjør det samme og bli med og bestem hvem som skal styre klubben fremover.
EDIT: For til syvende og sist, er det medlemsmassen som ikke har gjort jobben sin med å sette inn de rette personene i styret. La oss nå bli flere enn gammelkaillan og gjøre noe med det.
Last edited by attach on 20.09.2007 12:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 20.09.2007 12:55 Post subject: |
|
|
det er lett å la seg rive med, især ad egen klubb.
men tørum har eksplisitte resultatkrav å forholde seg til - og viss han ikke klarer å innfri, så er det vel helt naturlig at han går av, eller fortsetter som assistent under en annen trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 20.09.2007 13:06 Post subject: |
|
|
jeg skal få ordnet med medlemskap, og oppfordrer alle andre her inne til å gjøre det samme ...
også får vi se om det kun er talk the talk eller faktisk også walk the walk her inne ...
hehe ... |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 20.09.2007 13:31 Post subject: |
|
|
Tørum uttaler seg for første gang om oppstyret: Overrasket over oppstyret
| Quote: | | Det er ingen som har sagt noe som ligner på det dere skisserer til meg personlig, så dersom dere har utspillene fra interne kilder reagerer jeg på at de snakker med journalister og ikke med meg |
det ville jeg også gjort.. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.09.2007 13:43 Post subject: |
|
|
Samtidig avkrefter han her at noen overstyrte han med tanke på laget mot Chelsea som også har vært hevdet i media...
Tenkt scenario.
Tørum: Jeg tror kanskje jeg velger Iversen på høyre kant. Hva synes dere om det?
RB el KTE: Tja, Iversen var vel ikke særlig imponerende i landskampene selv om han avgjorde i Moldova. Per Ciljan har imidlertid virket kvikk i det siste. Han er jo kanskje mer løpssterk midtbanespiller enn Iversen siden du skal starte 4-5-1.
Tørum tenker, hm det var ingen dårlig ide. Går opp på rommet og setter elleveren som startet på papiret.
Journalisten som vaket i bakgrunnen ville høre:
Tørum: Iversen må få spille, han tar høyrekanten.
RB eller KTE: Ikke f..., Per Ciljan ska spill! |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 20.09.2007 14:18 Post subject: |
|
|
Hva som skjer med Tørum er avhengig av hva som skjer de resterende kampene. Det er KTE åpen om, og noe annet ville vært dumt å si. Vinner vi alle, blir Tørum hovedtrener neste år også. Taper vi alle, blir det ny hovedtrener.
Men sånn situasjonen er nå, er det gode muligheter for at Rosenborg innleder samtaler med Tørum etter sesongen med det utgangspunkt at de er positivt innstilt til å la ham være hovedtrener også i 2008-sesongen. Når den tid kommer vil nok Tørums tro på seg selv og laget være utslagsgivende for hva Rosenborg velger å gjøre. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.09.2007 14:25 Post subject: |
|
|
| Tørum har vel allerede signert en 3-årskontrakt så dersom han har tillit hos styre/ledelse skulle vel det møtet bli ganske kort. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.09.2007 15:04 Post subject: |
|
|
Tørum er ferdig ... Resten av høsten er bare seigpining.... At RBK fikk poeng i London harr kun i Chelsea's udyktighet å gjøre.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 20.09.2007 15:37 Post subject: |
|
|
Fjas! Rosenborg var fantastisk aggressive i presset, og var så tidlig inne i situasjonene at Chelsea ikke evnet å spille bedre. Når vi i tillegg ser glimt av storhet offensivt, blir det for dumt å hevde at 1-1 skyldes Chelseas udyktighet.
Var Chelsea udyktige noe sted så var det foran mål. Noe som i og for seg forsvarer utsagnet ditt, men det blir for enkelt. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.09.2007 15:41 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | Har egentlig ikke noe i denne tråden å gjøre, men Lago blir nok ofret pga at det ikke er tillatt med flere enn 3 spillere utenfor EØS området i troppen til hver kamp.
Så tilbake til topic. Klubben har igjen skutt seg selv i foten, sparket seg selv i ballene, gått på døra etc. Denne klubben er så råtten på rot at det er rart brakka ikke snart detter sammen. Dimlingen KTE er så kåt på trenerjobben til Tørum at han omtrent ikke klarer å vente på å sparke ham. Resten av brakka driver sitt sedvanlige spill når ting ikke går som det forventes i RBK, les seriegull, noen må få skylda. Denne gangen er det stakkars Knut Tørum.
Men hva faen har mafiaen på brakka gjort for å skaffe nye spillere som holder mål?? Satset alt på en spiller??? Helvete, dere skulle bladd opp mer penger en den tyske bakgårdsklubben for Pelle Nillsson, dere skulle slengt på en ekstra million for Wæhler, så hadde vi hatt de forsvarspillerne vi trengte.
I stedet så sitter de bak lukkede dører å konspirerer slik de er blitt vant til å gjøre, de stakk kniven i ryggen på Ola, de gjorde Perry en bjørnetjeneste ved å ansette ham. De lo av Høgmo og hans visjoner for klubben. Høgmo gjorde mer for RBK på det sportslige planet, den korte tiden han var her enn resten av gjengen evnet på siden 1992.
De bar Tørum på gullstol da han vant seriegullet i fjor, nå er han ikke til å leve med, faen så kvalm jeg blir.
Og til spillergruppa, hvis dere har tillit til Tørum, så blø for ham og klubben de seks siste kampene! |
WORD! Kunne ikke vært mer enig! |
|
| Back to top |
|
 |
|