English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aktuelle trenere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 18.09.2007 12:21    Post subject: Reply with quote

Da ser vi med totalt forskjellige øyne på Nordlie.

For meg er han en tjukkhua bamse som tråkker i de bedene han greier å tråkke i. Han er en av de mest oppskrytte trenerne vi har i Norge. Hva har han egentlig oppnådd?

- Grei plassering med Odd Grenland, men ingenting å hoppe i taket for

- Nedrykk med Vålerenga, der han viste at han slet med litt større omgivelser og mer navngjetne spillere

- Mye nesten med Sandefjord i divisjonen under. Et lag som rykket opp og holdt seg oppe etter at Nordlie forlot klubben.

- Et godt første halvår etter opprykk med Start. Mye pga overraskelsesmomentet og litt undervurdering fra de andre lagene. Fra august og til han fikk sparken neste år hadde de resultater som stavet nedrykk.

- Grei redningsoperasjon for Viking i fjor, men ikke glem at dette var et lag som var mye bedre enn hva tabellen sa.

- Kjemper i teten med LSK i år, men burde ligget lengre nede på tabellen da de spesielt de første månedene hadde mange heldige resultater. Spillet har kun imponert glimtvis, og han har en av de beste spillerstallene i Tippeligaen. I europacupen falt de igjennom så til de grader at man måtte gni seg i øynene for å tro det.

- På overgangsmarkedet har han ikke imponert. Han fikk de to spillerne han ønsket seg før sesongstart i Essediri og Brenne. Førstnevnte har knapt vært på banen og sistnevnte har underprestert kraftig i forhold til hva han viste for FFK i år.

Jeg kan ikke se én god grunn for at Tom Nordlie i det hele tatt bør regnes som en kandidat til en trenerjobb i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 18.09.2007 13:41    Post subject: Reply with quote

Denne mannen er forøvrig ledig på markedet, og her snakker vi 4-3-3 og mye mål....

Zdenek Zeman
Back to top
bønna
Junior

PostPosted: 18.09.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

Nå skal jeg banne i kirka,og si at jeg faktisk tror at Kjetil Rekdal kunne fått sving på Rosenborg om han hadde vært ledig på markedet...han har den nødvendige autoriteten som må til for å lede et lag som Rosenborg. Mulig Vålerenga spilte kjedelig fotball under Reka,men det betyr ikke at det nødvendigvis hadde blitt kjedelig her oppe...
Men når det er sagt bør Tørum få ett år til på seg,og etter en vinter med forhåpentligvis solide forsterkninger,spesielt i forsvar - bør han levere varene.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2007 14:18    Post subject: Reply with quote

Den oppfattningen deler jeg faktisk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 18.09.2007 14:21    Post subject: Reply with quote

Håper du har posta på dette forumet for siste gang, bønna. Kjetil Rekdal står for en dørgende kjedlig fotball og virker som en stokk dum fyr. Usympatisk er han også.
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 18.09.2007 14:50    Post subject: Reply with quote

Rekdal? Hvis RBK har tatt et valg, noe de tydeligvis har gjort, å spille underholdene og offansiv 4-3-3 ser jeg ikke på noen måte hvordan Rakdal skulle passe inn i dette. Jeg mener det har kommet helt klart og tydelig fram gjennom de siste trenerne klubben har hatt at man MÅ hente noen som har en 4-3-3-filosofi, og ikke en trener som egentlig ville ha spilt 4-4-2 ol, som man nærmest på påtvinge å spille 4-3-3.

Slik jeg ser det: Enten la treneren få full styring hvordan han ønsker å spille, om det er 4-4-2, eller drillo-fotball eller hva enn det skulle være..eller hente en trener som ØNSKER å spille 4-3-3, og som VET hvordan man skal spille 4-3-3 og som tidligere har vist at han kan det.

Nå har tydeligvis RBK bestemt seg for å ta var på 4-3-3 å da mener jeg ALLE burde klare å se at man MÅ hente en trener som HARMONERER med dette ønsket, ellers er jeg redd det aldri vil bli noe langvarig løsning på hvem som skal være trener.

Om man ønsker å spille 4-3-3 så hent noen som KAN det, og som har noe å vise til...fatter ikke at dette er så vankelig å forstå...

Jeg er helt enig med de som mener man bør se bør se utenlands. Jeg mener RBK(om de ikke har det..jeg tviler litt på at de har det) bør skaffe seg oversikt over hvilke trenere som ønsker å spille fotball slik klubben ønsker å spille fotball, og så gjøre det de kan får å få tak i den treneren man mener er den beste treneren blandt disse (av de som kan tenke seg å trene klubben)

ang Zeman... synes han virker interesang. Vet ikke så mye om han men...

wiki:

Tactics
Zdeněk Zeman is probably the strongest advocate and forerunner in Italy for the 4-3-3 tactic, defined by him as "geometry", and also for a football philosophy clearly based on the attacking side, the offside, and zone marking. His teams are well-known for their easiness to score goals, but also vice versa for the corresponding tendency to be easily scored on. In fact, during the 2004/2005 season his Lecce team captured the hearts of many neutrals with their Cavalier approach even against the might of Juventus and the Milanese teams.

Teams managed: (wiki)
Palermo youth squad
Licata
Foggia
Parma
Messina
Foggia
Lazio
AS Roma
Fenerbahçe SK
SSC Napoli
Salernitana
Avellino
Lecce
Brescia
Lecce
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.09.2007 14:55    Post subject: Reply with quote

Zeman trenger et miljøskifte, da han har slitt de siste årene i Italia med upopularitet. Dette fordi han gikk så sterkt imot doping og var toneangivende i å angi Juventusspillere og trenere som hadde brukt ulovlige midler.

Han er dessuten veldig god til å utvikle unge spillere.
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 18.09.2007 14:56    Post subject: Reply with quote

Zeman er absolutt et spennende navn, husker han både fra Roma og Lecce, fotball så offensiv at selv Nils Arne Eggen til sammenligning virket kynisk.

Likevel tror jeg ikke tidspunktet er riktig for Zeman eller en annen utenlandsk trener. En slik signering vil være en gambling, spesielt under de rådende forhold på Lerkendal hvor maktfordelingen mellom trener og sportsdirektør er uavklart, og har vært forskjøvet i retning sportsdirektøren helt siden Åge Hareide ga seg i 2003.

Det vi trenger nå er en ubestridt sjef. En trener som har det siste ordet i alle saker som er viktige for fotballaget Rosenborg. Vi kan ikke ha flere år med interne konflikter og maktkamp, ikke flere trenere som har begrenset tillit og begrenset påvirkningskraft på avgjørelser av største betydning for den jobben treneren skal gjøre. Nå trenger vi en sterk leder som er så ubestridt nummer 1 at alle i støtteapparatet, sportslig administrasjon og spillergruppa trekker i samme retning.
Knut Thorbjørn Eggen har manøvrert seg til en slik posisjon, som sammen med etternavnet og hans/farens posisjon i klubben, gjør at Eggen jnr er en av få personer som vil kunne tre inn i en slik posisjon.

Med KT Eggen som trener vil han være den udiskutable sjef på Lerkendal, hans autoritet vil være uangripelig. Han vil som den første treneren siden Åge Hareide få sjansen til å gjennomføre sin plan 100% uten innblanding fra andre, uten kompromissløsninger. Han vil få den spillerstallen og støtteapparatet han ønsker seg. En trener med all makt vil trolig også i større grad enn tidligere bety at spillere som ikke presterer på banen og treningsfeltet blir vist døra.

KT Eggen er nok faglig sett på høyde med de fleste norske trenere. Hvordan han vil fremstå når han etterhvert blir satt på prøve mot europeisk motstand er jeg usikker på. Jeg tror likevel at gevinsten av å ha en sterk sjef og stabiliteten det vil gi oss, vil være at vi i alle fall i løpet av 3-4 sesonger skaper en platform som gir oss et utgangspunkt for å gjenta tidligere bedrifter i europa. Forøvrig tror jeg Eggen vil være flink til å benytte de ressurser som finnes i støtteapparet og personer utenom - som Eggen snr.

Man kan sikkert si mye negativt om Eggen jnr, men at han har ambisjoner kan ingen ta fra ham. Når han har bestemt seg for noe, gir han seg tydeligvis ikke før han har det. Kanskje ikke en beundringsverdig holdning i seg selv, men likevel en form for vinnerinnstinkt jeg gjerne hadde sett mer av både i spillergruppa og klubben forøvrig.
Back to top
Bonnien
Proff

PostPosted: 18.09.2007 15:05    Post subject: Reply with quote

Dersom det blir trenerskifte i RBK, er jeg sikker på at klubben vil ansette en profilert trener. De kan umulig gå på enda en ny blemme. Tror løsningen fort kan bli Knut-Torbjørn Eggen som trener. Eller man kan vente og se hvordan det går med landslaget. Dersom de ikke blir kvalifisert til EM, kan Åge Hareide bli ledig. Hadde vært stas å få han tilbake (jada, husker avgangen hans forrige gang). Men utifra hva vi kan få så er dette nok en meget god løsning. Hoftun, Skammelsrud eller Bjørnebye kan fort bli aktuelle til sportsdirektørstolen dersom Eggen tar over.

Samtidig vil jeg komme med noen forslag til hva som også bør gjøres sportslig. Jeg mener vi må ha to nye forsvarsspillere, en midtbane og en ny kant. (Tar forbehold om at alle blir bortsett fra Kvarme som legger opp, håper på Roar enda et år). Jeg er samtidig kritisk til alle disse afrikanerne. De har IKKE det som trengs fremme i angrepet, spesielt Konan og Traore. De har ikke peiling på samhandlingen som skal prege RBKs angrepsspill. Få Steffen inn i midten og la han bli der. Han er ikke kantsspiller,men den beste avslutteren vi har i landet. Da får heller Kone spille kant. Stallen er altfor og tynn og det ser både vi og styret. Så jeg krever nesten at de blar opp for 4-5 klassespillere (vet det blir dyrt). For vi kan ikke fortsette i den tralten vi er inne i...kan bli en spennende høst/vinter. Det kommer til å skje masse...det MÅ skje masse!
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 18.09.2007 15:24    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Zeman trenger et miljøskifte, da han har slitt de siste årene i Italia med upopularitet. Dette fordi han gikk så sterkt imot doping og var toneangivende i å angi Juventusspillere og trenere som hadde brukt ulovlige midler.

Han er dessuten veldig god til å utvikle unge spillere.

KJØP KJØP KJØP!!

(eller kanskje helst: ANSETT ANSETT ANSETT!!)
Johnny W
Veteran

PostPosted: 18.09.2007 15:55    Post subject: Reply with quote

Bonnien wrote:
Jeg er samtidig kritisk til alle disse afrikanerne. De har IKKE det som trengs fremme i angrepet, spesielt Konan og Traore. De har ikke peiling på samhandlingen som skal prege RBKs angrepsspill. Få Steffen inn i midten og la han bli der. Han er ikke kantsspiller,men den beste avslutteren vi har i landet. Da får heller Kone spille kant.

Jeg tror nesten aldri jeg har lest noe jeg er mer uenig i noen gang. Kone har overbevist til de grader den siste drøye måneden, mens Iversen har vært rævva i hele år. Traoré er kanskje det største talentet i tippeligaen. Konan er jeg usikker på om passer inn i RBK, men han har gjort sakene sine ok han også synes jeg. Neste år vil de tre dominere tippeligaen hvis de får noen ok lagkamerater baki der.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 18.09.2007 15:57    Post subject: Reply with quote

Dette er en gode liste over folk som bør være aktuelle som hovedtrener før Jr.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
pingvin
Veteran

PostPosted: 18.09.2007 15:57    Post subject: Reply with quote

Støttes Johnny W, det er faktisk det dummeste jeg har lest på mine 28 år...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2007 17:05    Post subject: Reply with quote

Deca wrote:
SÃ¥ lenge det er styrevedtak om 4-3-3

Jeg har sagt det før, men sier det igjen: Det er ikke noe styrevedtak på at vi skal spille 4-3-3. Det er kun noe ledelsen har bestemt seg for å gjøre.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 18.09.2007 17:27    Post subject: Reply with quote

Hareide med Ola By Rise er den beste løsningen.

Vi trenger en som kan være sjef!
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 20.09.2007 15:51    Post subject: Reply with quote

Tørum
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 20.09.2007 16:12    Post subject: Reply with quote

For å være litt/veldig sprø...
Tilby Mourinho 20 mill i grunnlønn og en haug med bonuser etter prestasjoner! Markedsavdelingen kan tjene det inn igjen på ekstrem økning i sponsorinntekter med en så profilert og glimrende trener i førersetet..

Med den sluttpakka han får er vel en utfordring som å ta RBK videre i CL noe som kan lokke mannen, og kunne noen klart det er det nettopp Mourinho..
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 20.09.2007 16:16    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært moro å høre hans kommentar til et slikt forslag. "Hahaha, man kan ikke lage omelett med råtne egg" eller noe slikt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.09.2007 16:21    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:
For å være litt/veldig sprø...
Tilby Mourinho 20 mill i grunnlønn og en haug med bonuser etter prestasjoner! Markedsavdelingen kan tjene det inn igjen på ekstrem økning i sponsorinntekter med en så profilert og glimrende trener i førersetet..

Med den sluttpakka han får er vel en utfordring som å ta RBK videre i CL noe som kan lokke mannen, og kunne noen klart det er det nettopp Mourinho..

Og dæven så moro det skulle blitt å se reaksjonene til resten av fotball-Norge...
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.09.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

Hadde vært en drøm å få en så profilert og sterk trener som Mourinho til RBK. Men jeg syns han er i overkant arrogant...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Solo
Veteran

PostPosted: 21.09.2007 09:18    Post subject: Reply with quote

Her har vi fått forslag til noen som kan bli den nye Rosenborg treneren. Smile
http://fotball.adressa.no...e90447.ece
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 21.09.2007 09:53    Post subject: Reply with quote

For en klovn han der Gunnar Evensen.

Quote:
Gunnar Evensen er sportsjournalist og moromann i Adresseavisen.

Kan noen forklare meg hva som er så morsomt med det der?

Eneste Adressa oppnår med den artikkelen der er at de får kokt mer suppe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Johnny W
Veteran

PostPosted: 21.09.2007 10:04    Post subject: Reply with quote

Smak og behag, Haugen. Husk at det faktisk fins folk som syns Dan Børge Akerø og Tande P er mer enn ufrivillig morsomme.

Edit: For ikke å snakke om Flettfrid.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 21.09.2007 10:39    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
For en klovn han der Gunnar Evensen.

Quote:

Kan noen forklare meg hva som er så morsomt med det der?

Eneste Adressa oppnår med den artikkelen der er at de får kokt mer suppe.

Adressa har eget suppekjøkken her på heimdal. Vegg i vegg med kontoret til Kroksæter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 21.09.2007 10:58    Post subject: Reply with quote

Quote:

For en jævla brønnpisser.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 48, 49, 50  Next
Page 18 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb