View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 06.08.2007 11:45 Post subject: |
|
|
Kanskje han vil til VÃ¥lerenga etter sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 06.09.2007 16:23 Post subject: |
|
|
Hva er status for Andresen nå? Har sett på gamle opptak av Skammelsrud i dag. Det bare slår meg enda mere at vi trenger en ballfordeler på midten. M. Andresen er Bosman og tilgjengelig. NÅ må vi løpe å hente han. Ikke noe tull med at han ikke passer inn. Selvfølgelig gjør han det. Synes faktisk han er litt lik Skammelsrud i spillestilen. |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 06.09.2007 18:57 Post subject: |
|
|
Jeg er litt bekymret over at du i det hele tatt nevner Andresen og Skammelsrud i samme setning. |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 06.09.2007 19:04 Post subject: |
|
|
Som fotballspillere så er jeg ikke i tvil om at Andresen ligner mere på Skammelsrud enn hva tettey/riseth gjør. Så hva er det som er så bekymringsfullt? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.09.2007 23:13 Post subject: |
|
|
Andresen er elendig, Skammelsrud er en legende...
Andresen er mildt sagt på vei ned og har maks 2 år igjen på toppplan. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.09.2007 23:26 Post subject: |
|
|
To år mer enn mye av forsvaret til Rosenborg... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 06.09.2007 23:42 Post subject: |
|
|
Andresen er god nok i tippeligaen men ute i europa blir det for tynt paga manglende fart og teknikk. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.09.2007 01:08 Post subject: |
|
|
Hmm.. Hva skal RBK med 2 ballfordelere på midten, nå er Sapara balfordeler, som indreløper, og da kan den defensive godt være en balanserende spiller... Vi har Tettey, det er tull å hente inn Martin Andresen. Andresen holder i Tippeligaen, men internasjonalt faller han igjennom... Jeg har tid til å vente på Tettey... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.09.2007 02:07 Post subject: |
|
|
Det blir tull å si at indreløperen skal være ballfordeler. For at spillet skal gå raskt i lengderetning er det essensielt at den sentrale har gode ballfordelingsegenskaper, noe verken tettey eller riseth har.
Når de to får ballen går den utelukkende til noe annet sted enn tilbake til back, stopper eller en kort pasning til indreløper.
Hovedpoenget med 4-3-3 er raskt spill i en slik stil, dvs lengderetning: Stopper til enten back eller sentral-> får backen den så skal han enten til sentral, eller til indreløper i medløp enten i mellomrommet eller mellom back og stopper-> får den sentrale så skal han spille raskt ut til ving i bakrom, som så legger inn/skyter selv, eller til indreløper i medløp-> som så utfordrer ytterste mann og skyver den ut til enten ving eller back som legger inn.
Dette får ikke rosenborg til uten en skikkelig pasningsspiller i midten, og det er hovedgrunnen til at ballen går tregt.
Og hvem har sagt at man ikke kan ha en god pasningsfot -og- være stabiliserende?
Dette uten at jeg sier at Andresen ville vært den rette |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 07.09.2007 07:31 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | To år mer enn mye av forsvaret til Rosenborg... |
Kan Andresen brukes i forsvar? |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 07.09.2007 08:38 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Andresen er elendig, |
Vet ikke helt hvor jeg plasserer dine fotball kunnskaper?? |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 07.09.2007 08:43 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Hmm.. Hva skal RBK med 2 ballfordelere på midten, nå er Sapara balfordeler, som indreløper, og da kan den defensive godt være en balanserende spiller... |
Hva i alle dager? Du mener vel ikke det du sier? Ballfordeler som indreløper? |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.09.2007 10:43 Post subject: |
|
|
blackwater wrote: | Ballahl wrote: | Andresen er elendig, |
Vet ikke helt hvor jeg plasserer dine fotball kunnskaper?? |
Andresen er ærlig talt ikke mer enn en middelmådig fotballspiller. Når han er på sitt beste er han en dominant skikkelse i Tippeligaen på grunn av et godt fotballhode og sin konstante kjeftbruk på dommere og motspillere. Løftes kravene til landslagsnivå reduseres Andresen til en anonym, treg og uautoritær midtbanespiller, som kun får spille i mangel på bedre alternativer. Tettey er allerede bedre enn Andresen på mye, og vi har denne sommeren sett tendenser til at pasninger i lengderetning forover på banen også er noe han kan mestre. Nei, her er jeg enig med Ballahl, Andresen er ikke det vi trenger nå. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.09.2007 10:47 Post subject: |
|
|
blackwater wrote: |
Hva i alle dager? Du mener vel ikke det du sier? Ballfordeler som indreløper? |
Både Runar Berg og Fredrik Winsnes opererte mye som ballfordelere fra sin 'indreløperposisjon'. |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 07.09.2007 10:51 Post subject: |
|
|
Men vi trenger en ener i den sentrale rollen. Tettey er best som indreløper. Holder Andresen i 2 år til så er han et utmerket valg for oss. Tror nok ikke det blir aktuellt om vi ikke kvalifiserer oss for Uefa cupen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.09.2007 10:55 Post subject: |
|
|
Hver gang jeg har sett Andresen spille i år, har han hatt minimum to feilpasninger på egen banehalvdel som motstanderen har skapt en farlig sjanse ut av. I enkelte kamper har han hatt mellom 5 og 10 av disse pasningene. I tillegg har han en tendens til å gå seg inn i pressede situasjoner som ender opp med ballmist.
Dette er hovedårsaken til at jeg ikke ønsker Martin Andresen til klubben.
Syns dere Solli var skummel som sentral, så er ikke Andresen et hakk bedre. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.09.2007 15:43 Post subject: |
|
|
Brady skrev:
Quote: | Både Runar Berg og Fredrik Winsnes opererte mye som ballfordelere fra sin 'indreløperposisjon'. |
Du kan da ha ballfordelingsegenskaper -og- være indreløper..Men poenget er at vi trenger en som kan fordele baller bedre enn tettey og riseth, der ballen hovedsaklig går sidelengs eller bakover.
Man kan ikke klage på dårlig balltempo så lenge man er en forkjemper for å ha en av disse som sentral, da har man allerede gravd sin egen grav.
Ingen av disse to er i stand til å være stabile i avleveringene når det kommer til lange bakromspasninger og smarte stikkere til indreløper i medløp. Greit, Tettey har vokst dette året, men en stabilt god pasningsfot vokser plutselig ikke frem når man er 21. |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 07.09.2007 15:52 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig. Synes det var veldig bra skrevet og forklart. |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 07.09.2007 15:53 Post subject: |
|
|
Synes at prosjektet med Sapara på sentral midtbane ble gitt opp litt vel raskt. Hvem sier at ankeret på midtbanen må være en klassisk defensiv midtbanespiller med sin force i forsvarsspillet? I Skjelbred og Tettey har vi to løpssterke og aggressive indreløpere som kan veie opp for manglende defensiv styrke hos Sapara.
Sapara vil kunne ligge bak indreløperene og styre spillet, litt på samme måte som Pirlo i AC Milan som også styrer spillet fra en relativt dypt posisjon til tross for begrensede defensive ferdigheter.
Var Skammelsrud i utgangspunktet en defensiv midtbanespiller da han ble hentet fra Malmø? Evnen til å lese spillet og fange opp andreballer var vel kanskje noe han utviklet etter en viss tid i rollen? |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.09.2007 16:09 Post subject: |
|
|
Sapara ble visst gitt opp etter èn omgang i tippeligaen. Det er ikke rart han etter kampen sa at han følte seg ukomfortabel i den rollen når han aldri helt hadde tillit i den. |
|
Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 07.09.2007 19:54 Post subject: |
|
|
Totto_Dahlum wrote: | Synes at prosjektet med Sapara på sentral midtbane ble gitt opp litt vel raskt. Hvem sier at ankeret på midtbanen må være en klassisk defensiv midtbanespiller med sin force i forsvarsspillet? I Skjelbred og Tettey har vi to løpssterke og aggressive indreløpere som kan veie opp for manglende defensiv styrke hos Sapara.
Sapara vil kunne ligge bak indreløperene og styre spillet, litt på samme måte som Pirlo i AC Milan som også styrer spillet fra en relativt dypt posisjon til tross for begrensede defensive ferdigheter.
Var Skammelsrud i utgangspunktet en defensiv midtbanespiller da han ble hentet fra Malmø? Evnen til å lese spillet og fange opp andreballer var vel kanskje noe han utviklet etter en viss tid i rollen? |
Skammelsrud-rollen ble skapt pga av at skammels ikke funka offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 07.09.2007 20:46 Post subject: |
|
|
Ikke funka defensivt, mener du vel? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 07.09.2007 21:11 Post subject: |
|
|
nei |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 07.09.2007 21:29 Post subject: |
|
|
Eh nevermind, jeg blanda sammen med Brandy (helligbrøde, muligens, men det får nå være så). _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 08.09.2007 15:19 Post subject: |
|
|
Bare så det er sagt, internasjonale spillere, som spiller sentral midtbane, løper bortimot like mye som det Skjelbred, Sapara,Strand og Tettey gjør i sin indreløperplass.. Og har bedre teknikk enn alle i Rosenborg, og gjør skjelden feil, så jeg skjønner ikke hvordan Andresen skal heve RBK internasjonalt, da det er der han faller igjennom. Andresen holder i tippeligaen, jeg synes at han var bra for 2 år siden. Men han tåler ikke hard kjør med mange kamper, og er for mye skadet... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
|