| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lavik Proff

|
Posted: 05.09.2007 13:10 Post subject: |
|
|
Odd: Jarstein _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 05.09.2007 13:30 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | | Petter Vaagan Moen passer ikke inn i RBKs system slik vi spiller for tiden. |
Denne må du utdype mere. Tror Vaagan Moen kunne passet meget bra hos oss. Så har han i tillegg en meget god passningsfot, noe som alle være venstre vinger og backer mangler. Noe som er meget viktig i måten vi spiller på. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 05.09.2007 13:43 Post subject: |
|
|
nei faen. Kommer Vaagan Moen kommer jeg til å gråte meg i søvn i månedsvis...
makan til ekkel, klysete, sutrete, fittetryne og på årets flopplag skal man lete lenge etterpå..
Det skjer ikke!! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 05.09.2007 13:46 Post subject: |
|
|
| Hunk wrote: | nei faen. Kommer Vaagan Moen kommer jeg til å gråte meg i søvn i månedsvis...
makan til ekkel, klysete, sutrete, fittetryne og på årets flopplag skal man lete lenge etterpå..
Det skjer ikke!! |
men det var jo gode argumenter. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 05.09.2007 13:49 Post subject: |
|
|
Skal love deg at majoriteten av rbk supportere støtter meg på denne... jeg får lyst til å streake banen og slå han ned når han spiller.
Men som sagt: Skjer ikke at han kommer til klubben! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 05.09.2007 13:49 Post subject: |
|
|
For det første er gutten fullstendig tulling, typisk Hamar-tulling egentlig, men jeg er vel ikke helt enig i at han passer hverken som ving eller back. Mener han spiller venstre kant i Branns 4-4-2, og det er en vesentlig forskjell. Måtte heller være indreløper som var den plassen han kunne spillt på, men jeg er enig i at han ikke ville passe inn i måten Rosenborg spiller på. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2007 14:42 Post subject: |
|
|
Interessant å se at når forsterkninger fra norsk serie tas fram så er det i hovedsak spillere fra lag bak oss på tabellen, og gjerne de absolutte bunnlagene.
Som jeg har sagt før, at spillere vurderes å være så gode kan ha med å gjøre at de blir så synlige i de mindre gode klubbene.
Mitt eksempel sist var Rune Tangen. En spiller som ikke var god nok i RBK hadde flere sesonger tilbake i Moss hvor han tilsynelatende storspilte, og kjempet helt i toppen på spillerbørsene.
Mange mente på 1990-tallet at det var en større prestasjon av en spiller i en annen klubb å score 15 mål i serien enn det var for Harald Martin Brattbakk å score 25 i RBK, fordi RBK kom til så mange flere sjanser. Det er en tankegang jeg er helt uenig i, for i en mindre klubb er kanskje alt rettet inn mot at denne ene spissen skal score målene.
Jeg føler eksempelvis at spillere som Elyounoussi blir litt for geniforklart fordi de gjør en del fikse ting på et lag der de ellers kan gjøre null og niks uten at noen kritiserer dem for det.
Piiroja som noen har nevnt vinner en hel masse på hodet for et lag som ligger ganske langt tilbake og motstanderne er nødt til å spille mye langt i mot. Hvordan han vil fungere i et forsvar som må delta aktivt i angrepene, og i langt sjeldnere grad ligger dypt når motstanderne angriper er jeg veldig spent på.
Noen keepere blir veldig lett synlige når de spiller på lag som har dårlig struktur defensivt. De varter opp med den ene praktredningen etter den andre, mens de i en klubb hvor de har mindre å henge fingrene i ikke klarer å være så konsentrert og god i de få avgjørende situasjonene.
Espen Johnsen forekommer meg litt sånn. Passer ypperlig til å spille på bunnlag med mye å gjøre. Der han kan gi en masse returer og varte opp med en dobbeltredning i beste fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 05.09.2007 15:02 Post subject: |
|
|
Kan ikke Frode Kippe bli et alternativ for Rosenborg? Personlig ser jeg han som en av tippeliganes klart beste stoppere, sterk på hodet, hurtig og god fotballerfaring. Ikke er han for gammel, helelr, riktignok blir han 30 neste år, men jeg tror han har mange år igjen som fotballspiller. _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 05.09.2007 15:26 Post subject: |
|
|
enig i at Rudd burde være høy aktuell! men waagan moen??????
fy, for en fæl fyr....mjøsa`s svar på morten berre |
|
| Back to top |
|
 |
Clash Senior

|
Posted: 05.09.2007 15:46 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | | Petter Vaagan Moen passer ikke inn i RBKs system slik vi spiller for tiden. |
Han passer ikke inn i et lag som spiller dårlig mener du?
Jeg ser for meg han først og fremst som en indreløper. Tror han kunne gjort en god jobb der.
Ser mange er i mot mr. Vaagan Moen her. Men som oftest går det på ting som overhodet ikke har noe med fotball å gjøre. Det blir litt feil. Han er ung, landslagsaktuell og burde dermed også være aktuell for RBK. Om han er den rette mannen får andre bedømme.
Tror heller ikke at Brann er så veldig interesserte i å selge. _________________ Insert funny quote here |
|
| Back to top |
|
 |
leon92 Junior
|
Posted: 05.09.2007 15:49 Post subject: |
|
|
Min ønskeliste for 2008 sesongen:
Ruud
Lædre Bjørdal
En ny midstopper i europa-klasse (må nok utenlands)
Ny venstreback (må nok utenlands der også)
Bjørkøy
Yttergård Jensen?
Elyounoussi
Austnes (litt usikker) |
|
| Back to top |
|
 |
Clash Senior

|
Posted: 05.09.2007 15:53 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Interessant å se at når forsterkninger fra norsk serie tas fram så er det i hovedsak spillere fra lag bak oss på tabellen, og gjerne de absolutte bunnlagene.
|
Det kan jo ha noe med at andre norske lag stort sett har vært under oss på tabellen de siste 20 årene. (Untatt i år og i 2005 da selvfølgelig).
Jeg tar poenget ditt med en del av spillerne du nevner her (Spesielt Piroija). Men det virker på meg som om du mener at en spiller ikke er god hvis han ikke spiller på et godt lag. Og det er jo helt feil. Måten du undervurderer kvalitetene til Tarik tror jeg er helt feil. Hvis han tar de riktige karrierevalgene kommer han til å bli en klassespiller. _________________ Insert funny quote here |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 05.09.2007 16:07 Post subject: |
|
|
| Vaagan Moen er som nevnt over her mer en kantspiller i 442, noe slik som Jan Gunnar Solli er. Han ville her bli en indreløperkantving og ikke få kommet til sin rett, slik som Jan Gunnar Solli. Solli gjør det uansett bedre på kanten i 442 enn han noensinne har gjort på kanten i 433. Har derfor en dårlig magefølelse ang. Vaagan Moen og kant i RBK. Mjøsas Beckham som han blir kalt kostet Bånn 12 millioner. Hvorfor skulle de selge han billigere til oss? Sapara for 10 og Vaagan Moen for 20? Det er derfor RBK er tvunget til å se etter utlendinger. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.09.2007 16:13 Post subject: |
|
|
Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar, Forsvar.
Fikk jeg fram poenget mitt? Det må prioriteres nå. Da kan vi ikke kjøpe inn en sykt oppskrytt venstreving til 10 mill. At han er på landslaget har ingenting med kvalitet å gjøre. Alle vet jo at Hareide plukker ut de media omtaler. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 05.09.2007 16:33 Post subject: |
|
|
| leon92 wrote: | Yttergård Jensen?
Elyounoussi
Austnes (litt usikker) |
Tre vinger. Virkelig? Syns det er litt i meste laget jeg.
Er forsåvidt enig i at de bare kan kjøpe et helt nytt forsvar. Ingen der som er noe å samle på allikevel. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldenFeet Junior

|
Posted: 05.09.2007 16:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | Tre vinger. Virkelig? Syns det er litt i meste laget jeg.
Er forsåvidt enig i at de bare kan kjøpe et helt nytt forsvar. Ingen der som er noe å samle på allikevel. |
Tarik Elyounoussi kan brukes som offensiv midtbane også, hvis det er det du lurte på. Han kan også brukes som midtspiss, selv om han ikke er noen goalgetter. For hva som angår forsvaret duger Miika Koppinen for oss i massevis, og Fredrik Stoor er heller ingen rævafotballspiller, for å si det rett ut. Men stoppere er hva vi trenger, og en RASK back. Nils Arne Eggen kunne ha gjort det bedre som back enn Dorsin. Herre, for en spiller som har mistet sitt gamle "jeg".
 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
|
|
| Lillhammring wrote: | | Kan ikke Frode Kippe bli et alternativ for Rosenborg? Personlig ser jeg han som en av tippeliganes klart beste stoppere, sterk på hodet, hurtig og god fotballerfaring. Ikke er han for gammel, helelr, riktignok blir han 30 neste år, men jeg tror han har mange år igjen som fotballspiller. |
Hurtig er han nok ikke... Men en god stopper, i tippeligaen er han, men internasjonalt tviler jeg sterkt på at holder mål... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Last edited by Maradona on 05.09.2007 16:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
GoldenFeet Junior

|
|
|
Nei takk til Frode Kippe.  |
|
| Back to top |
|
 |
Asbjorng Junior
|
Posted: 05.09.2007 17:06 Post subject: |
|
|
| Frode Kippe er midtstopperen med mest kort, og jeg liker og tenke på RBK som det fairplay-laget det er. Kippe lager masse frispark hvor han har intensjoner om å kun gå på spilleren istedet for ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.09.2007 17:07 Post subject: |
|
|
Dersom vi skal fortsette med ideen om spillende midtstopper er Kippe skivebom. Han er en god duellspiller, men det stopper i grunn der. Vi har mange duellstoppere og krigere fra før (Riseth og Koppi f.eks.), selv om Kippe er noe bedre enn disse. Dessuten er Kippe den som har dratt på seg i særklasse mest kort i år i TL, og nest mest frispark om jeg ikke husker feil. Og akkurat denne biten ser ut til å bli værre og værre jo eldre han blir. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.09.2007 17:11 Post subject: |
|
|
| Asbjorng wrote: | | Frode Kippe er midtstopperen med mest kort, og jeg liker og tenke på RBK som det fairplay-laget det er. Kippe lager masse frispark hvor han har intensjoner om å kun gå på spilleren istedet for ballen. |
Helt enig her. Alt som heter fair play går i driter'n når Kippe går ut i media etter kampen mot Viking, og sa han bevisst dro på seg gult kort i duellen med Andrè Danielsen, fordi han uansett måtte ha karantene. Jeg ser argumentet (synes forøvrig det burde vært regelendring her - rødt kort SKAL svi mer enn gult. Kanskje to kampers karantene?), men jeg liker ikke tendensen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.09.2007 17:12 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig med deg der, Zorac. Hvordan greide han seg i kampene mot Newcastle, forresten? |
|
| Back to top |
|
 |
GoldenFeet Junior

|
Posted: 05.09.2007 17:32 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jeg er enig med deg der, Zorac. Hvordan greide han seg i kampene mot Newcastle, forresten? |
Om dette ikke er et retoretisk spørsmål: mildt sagt ikke bra.  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.09.2007 17:39 Post subject: |
|
|
| GoldenFeet wrote: | For hva som angår forsvaret duger Miika Koppinen for oss i massevis, og Fredrik Stoor er heller ingen rævafotballspiller, for å si det rett ut.
 |
Du har ambisjoner du? Trenger jeg si at jeg er så uenig at jeg nesten blir sint? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.09.2007 18:27 Post subject: |
|
|
Men Koppinen er jo bosman spiller og står fritt i å finne seg en ny klubb, noe jeg tror han gjør om ikke RBK kvalifiserer seg for UEFA cup for 2008/09... Men jeg synes at Koppinen har vært rbk forsvarets beste, men ingen har vært knallgode.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
|