| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 05.03.2005 23:35 Post subject: |
|
|
| jonte1010 wrote: | | jag har INTE skrivit något om att MFF ska vara överlägsna Rosenborg.. Den tiden kommer men just nu är MFF inte det. MFF har inte varit bra alls i RL det var nu i slutet av Turneringen som dem vaknade och kämpade iallfall i matcherna. Borta matchen mot er ska bli skoj att se och Hemma kommer inget lag vinna över oss. Våran publik stöttar MFF till 100%! Vi ska sjunga så högt så att det hörs ända till Oslo eller trondheim eller var ni nu kommer ifrån!! |
Det er bra du har humor! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.03.2005 18:09 Post subject: |
|
|
Di himmelblaae sliter med skader:
Tre spelare kommer definitivt att missa matchen mot Rosenborg. Det handlar om Jon Inge Höiland, Patrik Andersson och Johan Nilsson Guiomar. Ytterligare sju spelare har mindre problem. Det handlar om spelare som Mattias Asper, Thomas Olsson och Yksel Osmanovski.
- Det är för tidigt att säga hur det blir med någon av dessa spelare. Vi har tid på oss innan det är dags för match och har vi tur så kan alla bli tillgängliga, säger assisterande tränaren Patrik Johansson.
Läs mera: Skadeproblem i MFF infö...borg-match
Når spilte egentlig Patrik Andersson sist for MFF? I fjor sommer? Gamlingen har vært skadet lenge nå... |
|
| Back to top |
|
 |
jonte1010 Junior
|
Posted: 06.03.2005 18:47 Post subject: |
|
|
Patrik Andersson har varit borta ganska länge. Men har tränat nu i cirka 2 månader och kan kanske vara redo i matchen mot er hemma. Men det är inget allvarligt med skadorna i laget just nu. Alla kommer bli friska i tid. _________________ Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!) |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 06.03.2005 19:34 Post subject: |
|
|
| jonte1010 wrote: | | Patrik Andersson har varit borta ganska länge. Men har tränat nu i cirka 2 månader och kan kanske vara redo i matchen mot er hemma. Men det är inget allvarligt med skadorna i laget just nu. Alla kommer bli friska i tid. |
Mycket fint at de kan være med på tapene mot Rbk da!  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 07.03.2005 01:23 Post subject: |
|
|
Ja, kjedelig om de skulle kunne bortforklare tapene med skader...  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.03.2005 16:12 Post subject: |
|
|
| Kåffe/Himmelriket wrote: | Jag blir lika frustrerad varje gång någon av Europas topplag kommer till Trondheim och fryser fast i gräsmattan och blir sönderkontrade, samtidigt som folket på läktaren presterar ramsor som inte ens platsat i hockey. Värst av dem alla är den där läktarsektion ett skriker "RO", läktarsektion två svarar med ett "SEN" och läktarsektion tre sluter kalkoncirkeln med ett "BORG". Numera sjunger de svartvita dessutom "Ett skott, ett mål"-melodin, som vi importerade till Skandinavien. Och det låter alldeles för jävligt.
Dessutom har Rosenborg blivit något av "hela Norges lag", ett folkligt epitet som irriterar mig i vilket land det än förekommer. Jag har norska kolleger som säger sig heja på Vålerengen, Tromsö respektive Odd Grenland, men alla tre har de Rosenborg som andralag och hejar stenhårt på dem när Arsenal och andra toppklubbar kommer på besök. Kappvändare. |
Läs mera: Måndag morgon och redaktör Kåffe förklarar krig mot Norge
RO-SEN-BORG-ropet er langt i fra avansert, men på hvilke andre stadioner i Norge eller Skandinavia for den saks skyld er 20 000 med på kampropene under kampene? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.03.2005 16:39 Post subject: |
|
|
"Måndag morgon och redaktör Kåffe förklarar krig mot Norge"
morsomt innlegg.den mannen var sannelig bitter.er tydeligvis ikke greit å være supporter for et bakgårdslag! |
|
| Back to top |
|
 |
jonte1010 Junior
|
Posted: 07.03.2005 16:44 Post subject: |
|
|
Vi är fler än 20 000 på dem flesta hemma matcherna och vi hörs 3 gånger så högre än er det kan jag lova. Ingen kan sjunga ut oss på våran "Himmaborg" och vårat lag har bara förlorat en match hemma under hela förra året och i början av detta. Vi kan spela ut vilket lag som helst här i våran vackra stad Malmö..... Kvittar om det är barcelona eller om det bara är ni vi spelar ändå ut er! det största hotet i mina ögon är Köpenhamn.. Men dem kommer vi också spela ut! Vi kommer ta hem hela Turneringen!  _________________ Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!) |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 07.03.2005 16:49 Post subject: |
|
|
| Fantastisk godt skrevet innlegg av svensken. Etter min mening er det en ære for Rosenborg å bli omtalt på en slik måte. Selv om innlegget er skrevet med en (humoristisk) negativ vinkling, skinner skribentens misunnelse og beundring gjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.03.2005 17:01 Post subject: |
|
|
tar glatt æren for at vi nå bruker ett skott ett mål!
Og RO-SEN-BORG gruser "andra sidan e ni klara - jajamensan, fattas bara", Jonte!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 07.03.2005 17:08 Post subject: |
|
|
| Quote: | Vi kan spela ut vilket lag som helst här i våran vackra stad Malmö..... Kvittar om det är barcelona eller om det bara är ni vi spelar ändå ut er! det största hotet i mina ögon är Köpenhamn.. Men dem kommer vi också spela ut! Vi kommer ta hem hela Turneringen!  |
Hva? Spille ut Rbk?? Er du full?? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
jonte1010 Junior
|
Posted: 07.03.2005 17:09 Post subject: |
|
|
Vi sjunger inte så Recon haha
Vi sjunger så här!
Klacken börjar med att skrika "Andra sidan är ni klara"
så skriker dem tillbaka" jaja mensan fattas bara"
Sen sjunger vi "Forza Malmö"
Så skriker dem på andra sidan "Heja di blåe" så fortsätter det så och det KNUSER eran lilla RO-SE-NBORG.
FORZA MALMÖ HEJAAA DI BLÅE _________________ Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!) |
|
| Back to top |
|
 |
jonte1010 Junior
|
Posted: 07.03.2005 17:10 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Quote: | Vi kan spela ut vilket lag som helst här i våran vackra stad Malmö..... Kvittar om det är barcelona eller om det bara är ni vi spelar ändå ut er! det största hotet i mina ögon är Köpenhamn.. Men dem kommer vi också spela ut! Vi kommer ta hem hela Turneringen!  |
Hva? Spille ut Rbk?? Er du full?? |
Ja jag blir ofta full på matcherna och jag tror inte du vill möta mig när jag är det och jag behöver inte vara full för att tro att MALMÖ kan KROSSA rosenborg hemma... _________________ Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!) |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 07.03.2005 17:19 Post subject: |
|
|
| jonte1010 wrote: | | siggetheman wrote: | | Quote: | Vi kan spela ut vilket lag som helst här i våran vackra stad Malmö..... Kvittar om det är barcelona eller om det bara är ni vi spelar ändå ut er! det största hotet i mina ögon är Köpenhamn.. Men dem kommer vi också spela ut! Vi kommer ta hem hela Turneringen!  |
Ja jag blir ofta full på matcherna och jag tror inte du vill möta mig när jag är det och jag behöver inte vara full för att tro att MALMÖ kan KROSSA rosenborg hemma... |
Rett og slett lav fotballintelligens du da.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
jonte1010 Junior
|
Posted: 07.03.2005 17:25 Post subject: |
|
|
haha herregud! Kommer från rätt person eller? haha  _________________ Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!) |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.03.2005 18:05 Post subject: |
|
|
| jonte1010 wrote: | Vi sjunger inte så Recon haha
Vi sjunger så här!
Så skriker dem på andra sidan "Heja di blåe" så fortsätter det så och det KNUSER eran lilla RO-SE-NBORG.
FORZA MALMÖ HEJAAA DI BLÅE |
Hva er feil med FRAMÅT Malmø?
Jeg VET hva dere synger da! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.03.2005 18:15 Post subject: |
|
|
| jonte1010 wrote: | | siggetheman wrote: | | Quote: | Vi kan spela ut vilket lag som helst här i våran vackra stad Malmö..... Kvittar om det är barcelona eller om det bara är ni vi spelar ändå ut er! det största hotet i mina ögon är Köpenhamn.. Men dem kommer vi också spela ut! Vi kommer ta hem hela Turneringen!  |
Ja jag blir ofta full på matcherna och jag tror inte du vill möta mig när jag är det och jag behöver inte vara full för att tro att MALMÖ kan KROSSA rosenborg hemma... |
Hahaha tror du skal minske din internet-penis lidt, ellers bliver du svær at tage seriøs.
Håber vi lammetæver jer 3 - 0 på Malmø stadion det kan måske lukke munden på dig, for som jeg ser det er du ikke selvsikker men arrogant. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
jonte1010 Junior
|
Posted: 07.03.2005 20:36 Post subject: |
|
|
... 3-0 jag vet inte om du skriver från Mental sjukhuset i Oslo men hur som helst så mycket kommer vi aldrig förlora med på våran Himmaborg! det blir rättare sagt 3-0 till oss kanske. _________________ Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!) |
|
| Back to top |
|
 |
jonte1010 Junior
|
Posted: 07.03.2005 20:37 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | jonte1010 wrote: | Vi sjunger inte så Recon haha
Vi sjunger så här!
FORZA MALMÖ HEJAAA DI BLÅE |
Hva er feil med FRAMÅT Malmø?
Jeg VET hva dere synger da! |
Det låter bättre med "Forza" än med "Framåt" _________________ Haur du sett malmö Haur du sett Världen(!) |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2005 00:12 Post subject: |
|
|
Fra Tips i fjor høst:
Jon Inge Høiland har god kontroll på nordisk fotball, og mener at lagkameraten Afonso Alves (23) er den beste spilleren i de nordiske seriene akkurat nå. MFF-spissen er, som andre brasilanere, kjent for sitt utrolige tekniske repertoar.
- Han er vel her på lånt tid. Egentlig er det utrolig at vi fikk kjøpt ham fra Örgryte foran denne sesongen, skryter Høiland om lagkameraten som kostet ti millioner.
Mer om brassen: Veckans spelare: Afonso Alves
Høiland på spørsmål om MFF er best i Skandinavia:
- Nei, det kan vi ikke påstå. Rosenborg spiller jo i Champions League hvert år, så de er best akkurat nå. Men potensialet er stort - veldig stort. Vi har et veldig spennende lag, sier den gamle Kongsvinger- og Bryne-backen. |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 08.03.2005 01:28 Post subject: |
|
|
Haha, denne var god! Kåffe skriver godt... det er mye aggresjon der. Ingen tvil om at han har fått endel juling i barndommen... Stå på! Det dere ikke klarer på banen, får du ta igjen på tastaturet... |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 08.03.2005 02:27 Post subject: |
|
|
syns ikke red Kåffe sitt innlegg var så gærnt jeg, selvironisk og nokså orientert slik jeg leser det...tilsvaret er vel litt mer enkelt/platt og uten noen selvironisk distanse....
1-0 til svenskene der....
Forøvrig så skrives det om ett skadeskutt Malmø, og det stemmer vel ikke helt.
De stiller vel ett minst like sterkt lag som det som vant borte i siste kamp i grunnspillet ? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.03.2005 06:11 Post subject: |
|
|
jonte1010:
Artig å se noen hovne fans innimellom som prøver å skape litt temperatur og trykk rundt kampene blandt motstanderfansen også Så lenge du/dere på nettet er disiplinerte nok til å holde dere til en tråd og slikt...
Når det er sagt så lurer jeg på... Hvordan tror du Malmö vil gå ut og møte Rosenborg på Lerkendal... ? Kommer de til å legge seg langt bakpå fra start, eller prøve å presse høyt eller noe? Hva tror du? Og hva slags type spill vil vi få se eksempler på? Hva vil Malmö prøve å spille på o.l.
Deretter, tror du de kommer til å lykkes med taktikken de legger opp rundt kampen... ? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 08.03.2005 09:37 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | syns ikke red Kåffe sitt innlegg var så gærnt jeg, selvironisk og nokså orientert slik jeg leser det...tilsvaret er vel litt mer enkelt/platt og uten noen selvironisk distanse....
1-0 til svenskene der.... |
For å si det sånn, du har missa webred's innlegg totalt. Hele poenget med det var at man syntes det svenske innlegget var topp, og fant ut det var på tide med litt nasjonal "krig" rundt RL. Hype med andre ord. Det er ikke vanskelig å se standard tørr webred humor i det innlegget om man tenker seg om. Og faktisk alle svenskene (jeg har spredd det til sverige, det var vel derfor besøket økte på kjernen i går) som har kommentert det, har sett humoren. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
|