View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brandy Proff
|
Posted: 20.08.2007 21:30 Post subject: |
|
|
Stensaas? |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 20.08.2007 22:22 Post subject: |
|
|
Det som er slående er at alle backene som er nevnt i tråden er dårligere enn Dorsin, med ett mulig unntak i Stefanutto. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 20.08.2007 22:36 Post subject: |
|
|
Derfor passer det fint med en kompromissløs øst-europeer. Gjerne med teknikk som sappara. Det finnes ikke gode nordiske alternativ. Verken på stopperplass eller back. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.08.2007 22:43 Post subject: |
|
|
Det samme sa jo Bratseth (eller var det Eggen?) nettopp. Derfor jobber Torbjørnsen og gjengen med spillere fra utlandet.
EDIT: Men det var kanskje mer i forhold til midtstopperplassen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.08.2007 23:38 Post subject: |
|
|
ballaballaballa wrote: | Det som er slående er at alle backene som er nevnt i tråden er dårligere enn Dorsin, med ett mulig unntak i Stefanutto. |
Det er dette som er noe av det som er vanskelig. Stefanutto var dårlig i starten på LSK men har vokst inn med tillit. Mulig Nordlies 4-3-3 med dobling på kant kan trekke fram noe han ikke fikk ut i det klassiske 4-4-2 LSK har spilt med i alle år.
Som kristobal nevnte, har jeg vanskelig for å se at en spiller i dag skal få tid - en halv, kanskje hel sesong - før man vraker spilleren for godt. Stoor har vist lite hittil, men har heller ikke fått all verdens tilitt. Jeg sier ikke det er sånn, men i teorien kunne Stoor vært en meget god back neste år, dersom han hadde fått spilt masse i år.
I Norge er det bortimot umulig å finne en backtype vi trenger. Vi kan heller ikke regne med at en ny spiller, norsk eller utenlandsk, skal ta en Sapara og storspille etter ei formiddagsøkt i svart og hvitt. En back i Rosenborg må bli kjent med systemet og bevegelser, både for å time inlegg og for å doble på kant, noe vi ønsker i vår 4-3-3. En slik spiller kan jeg ikke se med norsk fødselsattest i dag (i hvertfall ikke innen rekkevidde), og vi må regne med å bruke tid før vi har den optimale ving-backen vi sikler etter. I RBK føler jeg de offensive kvalitetene er minst like viktige som de defansive på backplass. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.08.2007 13:59 Post subject: |
|
|
Når Nordvik nå er hentet heim igjen til RBK blir han cover for Dorsin på venstrebacken ut sesongen vil jeg anta. Han spilte bra på denne plassen i går på Norges u-21landslag. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.08.2007 14:57 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Som kristobal nevnte, har jeg vanskelig for å se at en spiller i dag skal få tid - en halv, kanskje hel sesong - før man vraker spilleren for godt. Stoor har vist lite hittil, men har heller ikke fått all verdens tilitt. Jeg sier ikke det er sånn, men i teorien kunne Stoor vært en meget god back neste år, dersom han hadde fått spilt masse i år.
|
Takk for støtten
Som jeg har nevnt, Jan Derek Sørensen var ingen suksess i RBK den første sesongen han var her. Han hadde i mine øyne sitt gjennombrudd i den siste hjemmekampen mot Athletic Bilbao sent på høsten, og fikk en knallsesong i 1999.
De fleste kritikerne til Dorsin den første tida han var her mente jo Stensaas burde foretrekkes fordi han var bedre offensivt enn svensken. Jeg synes Dorsin har vært bra en mot en defensivt hele tida, offensivt har han hevet seg mange hakk med tilliten. Den største svakheten i Dorsin nå synes jeg er posisjonsspillet og det taktiske, men selv der holder han bra på dette nivået synes jeg.
Dorsin er i mine øyne den som leverer mest stabile prestasjoner over tid. Så er han også den som har hatt tillit i størst grad, og heller ikke vært skadet noe særlig. Jeg beholder gjerne Dorsin på venstrebacken i 2008 jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 23.08.2007 15:08 Post subject: |
|
|
Arti at det finnes fornuftige journalister i adressa-systemet (Verdalingen) kristobal.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.08.2007 15:32 Post subject: |
|
|
Hehe, det gjenstår bare å se når de får plass på A(dressa)-laget
Sliter med å få tillit
Men jeg vil fortsette å si mine meninger og stå for dem med fullt navn. Så kan hvem som helst konfrontere meg med dem når som helst. Jeg snur iallfall ikke kappa etter vinden. Står alltid for det jeg har sagt, selv om jeg naturligvis kan innrømme at jeg har tatt feil i blant. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.08.2007 18:12 Post subject: |
|
|
Tenkte jeg bare skulle navne at i dagens Romerikes Blad, papirversjonen, er Shane Stefanutto veldig usikker angående fremtida. Kontrakata går ut etter denne sesongen, og han er usikker på om han vil fortsette i LSK eller "komme seg videre". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 25.08.2007 18:36 Post subject: |
|
|
For å komme dette spørsmålet i forveien, ja, han har italiensk pass og går så vitt jeg vet ikke på kvota. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 21:34 Post subject: |
|
|
Denne tråden bør vel nesten heller hete "ny venstreback/ving", for nå ser det ut som Traore kan funke, i tillegg til Nordvik, som reserve på venstrebacken. |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 25.08.2007 21:34 Post subject: |
|
|
vi trenger ingen ny beck! _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 25.08.2007 21:37 Post subject: |
|
|
Lavik wrote: | vi trenger ingen ny beck! |
Hadde ikke vært så dumt med en ny Beck Hansen!  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 21:39 Post subject: |
|
|
Lavik wrote: | vi trenger ingen ny beck! |
beck? "A"'en er et stykke fra "e"'en på tastaturet, så det der kan vel faktisk ikke være en skrivefeil, bare idioti. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 25.08.2007 21:42 Post subject: |
|
|
Traore spilte jo bra på backen i dag. La`n fortsette så lenge Dorsin ikke signerer. Og kjør Koppinen på benken også, trekk Vidar ned og la Ciljan spille på midten. Gi et signal til folk som ikke vil skrive ny kontrakt - og til unge gutter som vil være her! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.08.2007 21:44 Post subject: |
|
|
Det var da fryktelig til overhøvling, da PIN-kode..
Alle skjønte hva han mente, så det er ikke noen krise. Går an å bare fortelle at det heter 'back' og ikke 'beck' også, uten å bli ufin. Men nok om det.
La merke til samtalen mellom repoerter og Tørum etter kampen i dag. "Hvem spiller venstreback mot Tampere?" Tørum: "Roberto Carlos" Reporter: "kommer Roberto Carlos til Treondheim, eller var det bare noe du sa?" Tørum: "Han spilte i dag".
Kan dette bety at Traorè rett og slett imponerte såpass i dag at Tørum vil satse på ham som back? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 25.08.2007 21:48 Post subject: |
|
|
Særdeles godt sagt av Tørum. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2007 21:49 Post subject: |
|
|
Hørtes sånn ut. Men la oss ikke konkludere med at alt er så bra nå igjen. Vi har jo prestert topp og bunn om hverandre i store deler av sesongen.
Så å konkludere etter en kamp tror jeg ikke vi skal gjøre.
Forkjell på Brann i Bergen og VIF på Lerkendal også da. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 25.08.2007 21:50 Post subject: |
|
|
Her er det få forventninger, bare håp. |
|
Back to top |
|
 |
leon92 Junior
|
Posted: 25.08.2007 21:53 Post subject: |
|
|
hehe.. for et konge sitat av Tørum!  |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 22:02 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
La merke til samtalen mellom repoerter og Tørum etter kampen i dag. "Hvem spiller venstreback mot Tampere?" Tørum: "Roberto Carlos" Reporter: "kommer Roberto Carlos til Trondheim, eller var det bare noe du sa?"
|
Husker jeg ble flau på reporterns vegne der. Hvor dum går det ann å bli? |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 25.08.2007 22:14 Post subject: |
|
|
Endelig ser det ut som om det kan være at Traoré har funnet sin plass på laget. La mannen spille venstre back!
Skaff oss så en erstatter for Øivind Storflor hvis tanker så ut til å være på Reeperbahn i kveld og ikke på Lerkendal....  |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 22:15 Post subject: |
|
|
Når Dorsin kommer tilbake, bør nok traore flyttes opp som ving igjen. Jeg hadde tro på Storflor før denne kampen, men han skuffet stort  |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 25.08.2007 22:17 Post subject: |
|
|
PIN-kode wrote: | Når Dorsin kommer tilbake, bør nok traore flyttes opp som ving igjen. Jeg hadde tro på Storflor før denne kampen, men han skuffet stort  |
Jeg hadde tro på Storflor i 2003. Nå minner han mest om en Brattbakk med scoringsvegring. |
|
Back to top |
|
 |
|