English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny venstreback
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brandy
Proff

PostPosted: 20.08.2007 21:30    Post subject: Reply with quote

Stensaas?
Back to top
View user's profile Send private message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 20.08.2007 22:22    Post subject: Reply with quote

Det som er slående er at alle backene som er nevnt i tråden er dårligere enn Dorsin, med ett mulig unntak i Stefanutto.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 20.08.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Derfor passer det fint med en kompromissløs øst-europeer. Gjerne med teknikk som sappara. Det finnes ikke gode nordiske alternativ. Verken på stopperplass eller back.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Det samme sa jo Bratseth (eller var det Eggen?) nettopp. Derfor jobber Torbjørnsen og gjengen med spillere fra utlandet.

EDIT: Men det var kanskje mer i forhold til midtstopperplassen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2007 23:38    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:
Det som er slående er at alle backene som er nevnt i tråden er dårligere enn Dorsin, med ett mulig unntak i Stefanutto.

Det er dette som er noe av det som er vanskelig. Stefanutto var dårlig i starten på LSK men har vokst inn med tillit. Mulig Nordlies 4-3-3 med dobling på kant kan trekke fram noe han ikke fikk ut i det klassiske 4-4-2 LSK har spilt med i alle år.

Som kristobal nevnte, har jeg vanskelig for å se at en spiller i dag skal få tid - en halv, kanskje hel sesong - før man vraker spilleren for godt. Stoor har vist lite hittil, men har heller ikke fått all verdens tilitt. Jeg sier ikke det er sånn, men i teorien kunne Stoor vært en meget god back neste år, dersom han hadde fått spilt masse i år.

I Norge er det bortimot umulig å finne en backtype vi trenger. Vi kan heller ikke regne med at en ny spiller, norsk eller utenlandsk, skal ta en Sapara og storspille etter ei formiddagsøkt i svart og hvitt. En back i Rosenborg må bli kjent med systemet og bevegelser, både for å time inlegg og for å doble på kant, noe vi ønsker i vår 4-3-3. En slik spiller kan jeg ikke se med norsk fødselsattest i dag (i hvertfall ikke innen rekkevidde), og vi må regne med å bruke tid før vi har den optimale ving-backen vi sikler etter. I RBK føler jeg de offensive kvalitetene er minst like viktige som de defansive på backplass.
josinho
Veteran

PostPosted: 23.08.2007 13:59    Post subject: Reply with quote

Når Nordvik nå er hentet heim igjen til RBK blir han cover for Dorsin på venstrebacken ut sesongen vil jeg anta. Han spilte bra på denne plassen i går på Norges u-21landslag.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.08.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Som kristobal nevnte, har jeg vanskelig for å se at en spiller i dag skal få tid - en halv, kanskje hel sesong - før man vraker spilleren for godt. Stoor har vist lite hittil, men har heller ikke fått all verdens tilitt. Jeg sier ikke det er sånn, men i teorien kunne Stoor vært en meget god back neste år, dersom han hadde fått spilt masse i år.

Takk for støtten Smile

Som jeg har nevnt, Jan Derek Sørensen var ingen suksess i RBK den første sesongen han var her. Han hadde i mine øyne sitt gjennombrudd i den siste hjemmekampen mot Athletic Bilbao sent på høsten, og fikk en knallsesong i 1999.

De fleste kritikerne til Dorsin den første tida han var her mente jo Stensaas burde foretrekkes fordi han var bedre offensivt enn svensken. Jeg synes Dorsin har vært bra en mot en defensivt hele tida, offensivt har han hevet seg mange hakk med tilliten. Den største svakheten i Dorsin nå synes jeg er posisjonsspillet og det taktiske, men selv der holder han bra på dette nivået synes jeg.

Dorsin er i mine øyne den som leverer mest stabile prestasjoner over tid. Så er han også den som har hatt tillit i størst grad, og heller ikke vært skadet noe særlig. Jeg beholder gjerne Dorsin på venstrebacken i 2008 jeg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 23.08.2007 15:08    Post subject: Reply with quote

Arti at det finnes fornuftige journalister i adressa-systemet (Verdalingen) kristobal....
kristobal
Legende

PostPosted: 23.08.2007 15:32    Post subject: Reply with quote

Hehe, det gjenstår bare å se når de får plass på A(dressa)-laget Smile

Sliter med å få tillit Cool

Men jeg vil fortsette å si mine meninger og stå for dem med fullt navn. Så kan hvem som helst konfrontere meg med dem når som helst. Jeg snur iallfall ikke kappa etter vinden. Står alltid for det jeg har sagt, selv om jeg naturligvis kan innrømme at jeg har tatt feil i blant.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2007 18:12    Post subject: Reply with quote

Tenkte jeg bare skulle navne at i dagens Romerikes Blad, papirversjonen, er Shane Stefanutto veldig usikker angående fremtida. Kontrakata går ut etter denne sesongen, og han er usikker på om han vil fortsette i LSK eller "komme seg videre".
Anders4
Proff

PostPosted: 25.08.2007 18:36    Post subject: Reply with quote

For å komme dette spørsmålet i forveien, ja, han har italiensk pass og går så vitt jeg vet ikke på kvota.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 25.08.2007 21:34    Post subject: Reply with quote

Denne tråden bør vel nesten heller hete "ny venstreback/ving", for nå ser det ut som Traore kan funke, i tillegg til Nordvik, som reserve på venstrebacken.
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 25.08.2007 21:34    Post subject: Reply with quote

vi trenger ingen ny beck!
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 21:37    Post subject: Reply with quote

Lavik wrote:

Hadde ikke vært så dumt med en ny Beck Hansen! Wink
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 25.08.2007 21:39    Post subject: Reply with quote

Lavik wrote:

beck? "A"'en er et stykke fra "e"'en på tastaturet, så det der kan vel faktisk ikke være en skrivefeil, bare idioti.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 21:42    Post subject: Reply with quote

Traore spilte jo bra på backen i dag. La`n fortsette så lenge Dorsin ikke signerer. Og kjør Koppinen på benken også, trekk Vidar ned og la Ciljan spille på midten. Gi et signal til folk som ikke vil skrive ny kontrakt - og til unge gutter som vil være her!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

Det var da fryktelig til overhøvling, da PIN-kode..

Alle skjønte hva han mente, så det er ikke noen krise. Går an å bare fortelle at det heter 'back' og ikke 'beck' også, uten å bli ufin. Men nok om det.

La merke til samtalen mellom repoerter og Tørum etter kampen i dag. "Hvem spiller venstreback mot Tampere?" Tørum: "Roberto Carlos" Reporter: "kommer Roberto Carlos til Treondheim, eller var det bare noe du sa?" Tørum: "Han spilte i dag".

Kan dette bety at Traorè rett og slett imponerte såpass i dag at Tørum vil satse på ham som back?
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 21:48    Post subject: Reply with quote

Særdeles godt sagt av Tørum.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 25.08.2007 21:49    Post subject: Reply with quote

Hørtes sånn ut. Men la oss ikke konkludere med at alt er så bra nå igjen. Vi har jo prestert topp og bunn om hverandre i store deler av sesongen.

Så å konkludere etter en kamp tror jeg ikke vi skal gjøre.

Forkjell på Brann i Bergen og VIF på Lerkendal også da.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

Her er det få forventninger, bare håp.
Back to top
leon92
Junior

PostPosted: 25.08.2007 21:53    Post subject: Reply with quote

hehe.. for et konge sitat av Tørum! Wink
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 25.08.2007 22:02    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

La merke til samtalen mellom repoerter og Tørum etter kampen i dag. "Hvem spiller venstreback mot Tampere?" Tørum: "Roberto Carlos" Reporter: "kommer Roberto Carlos til Trondheim, eller var det bare noe du sa?"

Husker jeg ble flau på reporterns vegne der. Hvor dum går det ann å bli?
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 25.08.2007 22:14    Post subject: Reply with quote

Endelig ser det ut som om det kan være at Traoré har funnet sin plass på laget. La mannen spille venstre back!
Skaff oss så en erstatter for Øivind Storflor hvis tanker så ut til å være på Reeperbahn i kveld og ikke på Lerkendal.... Rolling Eyes
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 25.08.2007 22:15    Post subject: Reply with quote

Når Dorsin kommer tilbake, bør nok traore flyttes opp som ving igjen. Jeg hadde tro på Storflor før denne kampen, men han skuffet stort Sad
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:
Når Dorsin kommer tilbake, bør nok traore flyttes opp som ving igjen. Jeg hadde tro på Storflor før denne kampen, men han skuffet stort Sad

Jeg hadde tro på Storflor i 2003. Nå minner han mest om en Brattbakk med scoringsvegring.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb