| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 18.08.2007 15:20 Post subject: |
|
|
| O'shea får hvertfall spille mot dårlige lag og hvis det er skader kommer han inn. Det gjør ikke Nordvik. Han ligger bak Kvarme i køen. Tørum kan ikke ha øyne hvertfall |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 18.08.2007 15:29 Post subject: |
|
|
Og hvor hadde du øya under royal leauge? Ikke mye som tydet på at Nordvik skulle holde tippeliganivå med det første da ihvertfall.
Det er ingen naturlov som tilsier at de på benken eller utlån er bedre enn de som spiller på førstelaget. Det kan til og med være en grunn til at de sitter på benken. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.08.2007 15:40 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Pa Modu Kah, vel tipper han ikke er god nok.
Men jeg er langt fra sikker, har ikke sett ham på en stund.
Han har vel ikke noen spesiell spisskvalitet heller. |
Har sendt en mail til Eggen jr, da de tydeligvis trenger litt hjelp i sin lete- aksjon.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Last edited by Maradona on 18.08.2007 18:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.08.2007 16:00 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | Og hvor hadde du øya under royal leauge? Ikke mye som tydet på at Nordvik skulle holde tippeliganivå med det første da ihvertfall.
Det er ingen naturlov som tilsier at de på benken eller utlån er bedre enn de som spiller på førstelaget. Det kan til og med være en grunn til at de sitter på benken. |
Nordvik hadde ikke tryggheten. Han gjorde mye bra, men også en del juniorfeil selvfølgelig. Men dette kommer seg hvis han får spille. Men skal jeg nevne alle juniorfeilene til Basma/Kvarme og resten? da blir ikke jeg ferdig i kveld hvertfall. Det er bedre at Nordvik får utvikle seg enn at Kvarme brukes som ikke har fremtid og gjør de samme feilene. Basma som var en av de mest erfarne spillerne vi hadde i RL var den mest dårlige både holdningsmessig og på banen.
Nordvik har et talent. Han er bedre på fart enn de som spiller bak der og han er bedre teknisk. Dette må utvikles videre gjennom spill. RBK2 er ikke godt nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.08.2007 18:08 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Og hvor hadde du øya under royal leauge? Ikke mye som tydet på at Nordvik skulle holde tippeliganivå med det første da ihvertfall. |
Hæ? Nordvik var jo bra i Royal League. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.08.2007 20:33 Post subject: |
|
|
I hvor mange kamper i år har Christer Basma hatt direkte skyld i baklengsmål? Det var en periode i sommer han gjorde feil i flere kamper på rad.
Hadde det vært Andreas Nordvik eller en annen spiller yngre enn 22 år som hadde gjort de samme feilene, ville gjennomgangsmelodien fra trenerne vært at han er for uferdig og/eller for ung.
Forskjellen mellom de to er at Nordvik har et potensiale til å bli en topp stopper, mens Basma sannsynligvis ikke vil bli noe bedre.
Hadde det da vært så dumt å latt Nordvik få spille? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.08.2007 20:41 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg tenkte på det samme i sommer. Av de 7 siste måla i mot ei stund, ble 5-6 av de scora av Basmas mann. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
RBK<3 Junior
|
Posted: 18.08.2007 22:33 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Når stenger overgangsvinduet egentlig? Latterlig hvis de ikke klarer å finne en ny midtstopper i dette vinduet. Lago, Koppinen, Kvarme, Riseth, Basma og Nordvik er langt fra den standaren vi trenger bak der. |
Uenig. Koppinen holder høy standard, synd han ikke godtar kontrakt forslagene RBK gir han... Nordvik er en spennende spiller. vi må ikke avskrive han, en mann for fremtiden er det RBK trenger. Sats på Nordvik! |
|
| Back to top |
|
 |
andersw Junior
|
Posted: 18.08.2007 22:42 Post subject: |
|
|
| Helt enig, synes Koppinen spiller bra og han sloss for laget på banen. Han scorer også en del mål på cornere, noe jeg synes er en kjempepositiv egenskap for en midtstopper. Hvis vi selger Koppinen mister vi mye av farligheten ved Sapi sine cornere, for til og med han er ikke god nok til å score fra cornerflagget. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 19.08.2007 00:32 Post subject: |
|
|
Selger vi Koppinen nå i sommer uten å hente andre erstattere enn Nordvik går alt helvette uansett  |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.08.2007 02:21 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Forskjellen mellom de to er at Nordvik har et potensiale til å bli en topp stopper, mens Basma sannsynligvis ikke vil bli noe bedre.
Hadde det da vært så dumt å latt Nordvik få spille? |
Haha, du prøver å være diplomatisk, Brady.
La meg fortelle deg en ting, Basma blir Garantert ikke bedre enn det han er idag.  |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 19.08.2007 06:20 Post subject: |
|
|
| det er en fin ting å ønske lokale talenter på laget, alle vil ha det, men ut fra det jeg så av nordvik i royal league er han ikke bare ett hakk utvikling unna å holde nivået, han er flere. og jeg er redd ønsketenkning kommer i veien for realiteter, slik at trøndere i perioder fortrenger bedre spillere (som kone og traore.) |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 19.08.2007 13:13 Post subject: |
|
|
| RBK<3^ wrote: | | Uenig. Koppinen holder høy standard, synd han ikke godtar kontrakt forslagene RBK gir han... Nordvik er en spennende spiller. vi må ikke avskrive han, en mann for fremtiden er det RBK trenger. Sats på Nordvik! |
Koppinen holder ikke høy standard. Det er et horribelt utsagn. Da bør du se noen kamper i opptak. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.08.2007 14:10 Post subject: |
|
|
Hva med Kristian F. Onstad, nå Esbjerg, tidligere Lyn. Tidligere U-21 kaptein? : http://www.fotball.no/his...nid=580143 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 19.08.2007 14:29 Post subject: |
|
|
| Lukter ikke særlig forsterkning av den karen, Maradona. Da kan vi likegodt bare være fornøyd med å hente tilbake Nordvik da. Regner med at Nordvik har et minst like høyt potensiale som Onstad. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 19.08.2007 14:45 Post subject: |
|
|
Snoket litt rundt på diverse Esbjerg-fora, men fant i det hele tatt lite om Onstad. Det lille som stod var midre positivt, som denne sakset fra mai 2007.
| Esbjergs forum Vestenvinden wrote: | | Selvom, at EfB har brugt "mange" penge på at styrke det svage forsvar med henholdsvis Onstad og Igors har det stadigvæk ikke fungeret. Derfor kunne jeg finde det interessant hvis man prøver at tiltrække den transferfrie Kim Madsen fra Hansa Rostock. |
_________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
leon92 Junior
|
Posted: 19.08.2007 15:46 Post subject: |
|
|
| Azar Karadas er jo opprinnelig midtsopper, og spilte jo midtstopper for oss en tid. KTE taper jo ingenting på å ta kontakt med han å høre hvordan stå er iallefall.. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 19.08.2007 16:00 Post subject: |
|
|
| Synes forslagene blir mer og mer desperate her inne nå. Karadas???? Flittie Onstad??? Får da inderlig ikke KTE er like desperat. Vi er ikke ute etter å forsterke benken med enda flere middelmådigheter. Nå er det forsterkninger av laget som skal gjøres. Og det er forsvaret som trenger det mest. Og pr idag så er det vel bare Hangeland og J.A Riise som er nordmenn som kan forsterke forsvaret til Rosenborg. Og som jeg mener er gode nok nordmenn. Og jeg tviler sterkt på om de kommer gitt... |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 19.08.2007 16:01 Post subject: |
|
|
Benfica er visstnok veldig motvillige til å frigi Karadas. Krever 8 mill.
http://fotball.adressa.no...e87959.ece
Dessuten synes jeg Karadas er klart bedre som spiss, enn midtstopper.. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.08.2007 16:23 Post subject: |
|
|
| Synes ærlig talt vi ikke burde sjanse med å hente en spiller som har vært borte fra fotballen så lenge grunnet et utmattelsessyndrom. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.08.2007 17:07 Post subject: |
|
|
Helt enig med Stano_11, man begyner å bli litt vel desperat hvis vi tror Karadas, Flittie Onstad, osv. forsterker oss. Desssuten bør vi se utover landegrensen, i førsterekke skandinavia. Deretter mener jeg øst-europa kan være interesant (spesielt hvis man tenker pris).
Nå har vi i tillegg CL å friste med, så jeg håper en "Hofseth" kommer inn snart, men jeg er langt fra sikker desverre. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 19.08.2007 17:48 Post subject: |
|
|
karadas skulle vel være nær de beste årene av karrieren, men han må selvfølgelig være frisk. karl oscar fjørtoft gikk jo også på en sånn smell, og spiller igjen nå, men jeg vet ikke om han spiller like godt.
jeg ser man vil ha en hofseth, men bratseth-delen (fart) må vel være mye mer prekært manglende enn hoftun-delen (gå fremover)? midtbanen vår greier seg jo bra, jeg ser fordelen men ikke det åpenbare behovet for å ha en ekstra mann frem. Mens fartsmangelen i forsvaret er direkte pinlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.08.2007 17:58 Post subject: |
|
|
Hvis man ønsker fart, så er det bare å trekke ned Tettey som stopper... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2823 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 19.08.2007 17:59 Post subject: |
|
|
Jeg må egentlig si jeg er litt forundret over at det ikke har kommet forsterkninger til midtforsvaret vårt enda, jeg tok det for gitt tidligere i sommer at det var noe av det første som kom til å skje. Isteden ser det ut for meg som om vi driver og byr litt tilfeldig på løst og fast rundt om i Norden, og tusler slukøret hjem straks vi får et avslag.
Hvis man virkelig er ute etter en spiller, burde man kanskje ikke gi seg etter det første avslaget. Det eneste vi viser da, er at spilleren kanskje ikke var så interessant i utgangspunktet. Dersom vi viser vilje til å hente inn en spiller, og den spilleren virkelig vil spille for RBK, så skal to klubber klare å komme til enighet om en overgang.
Vi er 99% klar for Champions League, med de titalls millionene det utgjør i inntekt. Da skulle en tro at det var vilje til å bla opp litt ekstra "for inntekts erhvervelse". Eller er det slik at styret helst vil vente til etter kampen den 29. august og se om vi blir 100% klare for CL, og ikke vil ut med noe ekstra penger før den tid, i tilfelle nederlag? Da ser jeg for meg at vi den 30 eller 31 henter inn en spiller til så langt over forventet prisnivå, fordi de på andre siden av forhandlingsbordet vet at vi er desperate.
Nå antar jeg at det foregår ting i kulissene som hverken vi eller noen i media har fått ferten av, men hvis vi kommer til returkampen mot Tampere uten forsterkninger i troppen, minner jeg om forrige avsnitt. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.08.2007 18:40 Post subject: |
|
|
| Klarer vi ikke skaffe en god midtstopper dette vinduet, klarer vi det aldri. Det er lenge til neste gang vi kan gå på spillermarkedet som nesten CL klare, å ved neste vinduet er vi ikke halvparten så attraktive for potensielle spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
|