| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.08.2007 21:47 Post subject: |
|
|
Dags: Da var det sikkert bare jeg som misforsto metaforen med hønseegg og Franz Jäger.
Thor Arild: Det finnes en mellomting. Vi trenger noe i mellom en stopper som prøver å drible seg ut av alle situasjoner og risikerer å miste ballen, og Koppinens mæle-ballen-retning-andre-enden-med-vekslende-hell-pasninger. Vil ha en stopper som er litt tryggere med ball, som kan dra seg forbi en spiller, og ikke minst sende en kontrollert pasning med overlegg mot medspiller. Han behøver ikke leke Alanzinho av den grunn. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.08.2007 21:53 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare pasningsfoten og teknikken som feiler Koppinen. Mannen er en vandrende katastrofe. Jeg sitter med hjerte i halsen hver gang ballen kommer hans vei. Hvis noen gidder å gå gjennom kampene i år, vil de se at Koppinen nesten uten unntak skaper kjempesjanser for motstanderen i hver eneste kamp han spiller, med unntak av Brannkampen på Lerkendal og nå sist mot Stabæk. Nå skal han ikke ha skylda alene for forsvarsprobleme (og til slutt også problemene med det oppbyggende spillet og angrepsrytmen), men han er en solid bidragsyter.
Hvis dere er fornøyde med å ha Koppinen som vår forsvarsklippe behøver dere ihvertfall ikke klage på manglende resultater og latterliggjøring i europacupen i tida kommer.
Edit: Tok bort et forsiktig utbrudd. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.08.2007 21:56 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Dags: Da var det sikkert bare jeg som misforsto metaforen med hønseegg og Franz Jäger.
|
Jeg skulle nok bare ha brukt Otto Jespersen sin metafor da han omtalte John Arne Riise: "Møkk pakket inn i silke er fortsatt bare møkk."
Edit: Poenget er at vi blir aldri bedre enn lagets svakeste ledd, som for øyeblikket er midtforsvaret, og hvis vi hele skal kompensere for andre folks udugelighet forskyver vi bare problemet til andre ledd. Og joda, jeg har lest go'fot-teorien og om komplementære ferdigheter, men når spisskompetansen din ikke er spesielt imponerende (i mine øyne) og resten av ferdighetene er på meget lavt nivå, er det mer trefot enn go'fot. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 06.08.2007 22:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.08.2007 22:00 Post subject: |
|
|
Det er vel egentlig ingen av stopperene våre jeg er særlig trygg på i situasjoner med ball løs i feltet og mye motstandere rundt. Det er ikke få ganger i år stopperparet vårt har blitt redda av Tettey, som villig kommer ned fra midtbanen og får ballen ut av feltet foran en lettere panisk og usikker Koppinen og Co. Tre stoppere som vi spiller med i dag, skal være en for mye. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 06.08.2007 22:11 Post subject: |
|
|
Jeg lener meg ikke tilbake, og er fornøyd med at vi har en spiller som Koppinen.Vil selvfølgelig hele tiden ha bedre og bedre spillere,til vi er i europatoppen. Jeg får heller sende spørsmålet mitt tidligere videre til deg Dags; | Quote: | | Problemet ligger vel heller i å finne fullverdige erstattere, helst flertall ja, til en fornuftig pris, FØR 31. august. Jeg vil gjerne høre hvordan du hadde forespeilet deg det scenarioet, i nye spillere-tråden:) |
|
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.08.2007 22:11 Post subject: |
|
|
Jeg synes Koppi er god
(og at hans Marianne er søt). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 06.08.2007 22:16 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Det er vel egentlig ingen av stopperene våre jeg er særlig trygg på i situasjoner med ball løs i feltet og mye motstandere rundt. |
Du beskriver vel den minst trygge situasjonen som kan oppstå på en fotballbane.
Vet jeg kverullerer nå, men poenget mitt er at Basma og Koppinen holder mest sannsynlig for å komme seg til CL eller UEFA cup i år. Da er målet med sesongen nådd. Vi er blitt mer samspilt fremover på banen, og kan satse på å styrke forsvaret vårt.
Det tar tid å bygge det nye Rosenborg som skal gjøre oss stolt i mange år fremover. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.08.2007 22:21 Post subject: |
|
|
Joda, løs ball i felt er en veldig utrygg situasjon. Men jegg synes allikevel det er påfallende hvor få ganger vi rydder opp i slike situasjoner. Kampen mot VIF var et godt eksempel der. Det jeg savner er rett og slett evnen og viljen til å bestemme seg for å rydde opp. Slike situasjoner kan selvsagt vippe begge veier, men jeg savner at den vipper vår vei.
Det er vel stort sett farlig hver gang forsvaret ikke klarer å avklare i første duell. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.08.2007 22:35 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: |
Det tar tid å bygge det nye Rosenborg som skal gjøre oss stolt i mange år fremover. |
Problemet er vel at det allerede har tatt alt for lang tid, fordi man absolutt skal tyne siste safta ut av alt som ennå evner å reise seg om morran.
Jeg sørger heller ikke om Koppinen forsvinner. Han er etter min mening, grusomt dårlig taktisk, og ruser inn i de fleste situasjoner. Kompromissløs takling er gull det, men ikke når du selger deg.
I tillegg stusser jeg på at folk sier man må gi ham en god nok kontrakt. Er det ingen limit for dere på hva spillerne kan kreve og klubben skal bøye seg over og si: stig inn... ?
Fyren har vl omtrent vært mer på klinikken enn banen for RBK den tiden han har vært her. Hvorfor i all verden skulle RBK _ikke_ begrense varighet og legge opp lønnen med en grunnlønn og ellers basert på spilte kamper? Tenker dere overhodet over dette, eller går klubbens økonomiske resultater dere hus forbi? Jeg er ofte forbannet på at klubben venter i det lengste med å fornye kontrakter, men i denne situasjonen har de min fulle støtte.
Og å finne alternative stoppere innen 31. august er ikke min jobb. Dersom speidingen virkelig drives profesjonelt nå, har man en shortlist man jobber seg nedover til man får tilslag. Har de ikke det, bør de vurdere om de ikke bør ha bedre oversikt over Norden enn Afrika. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.08.2007 22:37 Post subject: |
|
|
| På tross av sine åpenbare mangler er Koppinen dessverre vår beste stopper per i dag. Det er mange andre jeg vil ha ut før han, men jeg ser ingen grunn til å strekke seg veldig langt for å beholde han. Hent inn en ny stopper, og sats på den nye sammen med Nordvik fra neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.08.2007 22:52 Post subject: |
|
|
Stiller meg bak siste taler. Det viktigste nå er å få inn en ny klassestopper. Så får vi prøve å redde stumpene med denne stopperen og det vi har fra før, med eller uten Koppinen. Så får man se etter sesongslutt, om Nordvik er klar eller om man må vurdere å hente en til. Uansett ingen grunn til å forlenge Koppis kontrakt hvertfall. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.08.2007 22:59 Post subject: |
|
|
He he, jeg tror du må snu problemstillingen.
Det er jo de tidligere TIL spillerne som ER gode.
Det er jo derfor de ikke spiller i TIL lenger. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.08.2007 23:36 Post subject: |
|
|
Hirshfeldt har gjort det bra. Utenom det må Tromsø vri seg i latter over at vi hentet storspillerene Koppinen og Essediri. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 07.08.2007 09:36 Post subject: |
|
|
...fullstendig gratis? Neppe.
EDIT: Vel, kan hende vi betalte penger for Essediri? Jeg husker neimen ikke. Billig var han i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 15.08.2007 19:16 Post subject: |
|
|
Hva i all verden var vitsen med det intervjuet på engelsk??? Ikke er Koppinen spesielt god i det, og det var jaggu ikke reporteren heller...
Norsk, derimot, kan han vel rett og slett mye bedre enn de fleste finner prater svenskog ikke minst engelsk...
Merkelig |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.08.2007 19:32 Post subject: |
|
|
En ting jeg har lurt på, hvilke kort er det Koppinen mener han sitter på som kan kreve så bra kontrakt?
* Ikke på det finske landslaget (Ingen i Finland vet hvem han er engang)
* Generelt slappt forsvarspill over en lengre periode.
* En veldig dårlig skade historikk
Bare disse punktene i seg selv gjør at han bør være fornøyd bare en klubb på Rosenborgs størrelse vil gi han kontrakt.
Håper han står på sine krav og at han forlater Rosenborg, selvom jeg ikke helt ser for meg hvilken bedre klubb enn Rosenborg som vil gi han kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.08.2007 21:42 Post subject: |
|
|
Kanskje at han er vår eneste stopper under 30 år...
og at han er den som pr tidspunkt har mest tillit blant trenerne. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 15.08.2007 22:06 Post subject: |
|
|
Syns du selv det var et godt svar?
Koppinen viser gang på gang hvor dårlig han er, men det får aldri konsekvenser. Det er heller ingen overraskelse, for han har vært dårlig helt siden han kom til klubben. Han var heller ikke så god i fjor høst som mange vil ha det til. Man kan takke Riseth, Hirschfeldt, marginer og dårlige avsluttninger for at vi holdt såpass tett på høsten. Det var mange situasjoner som det ikke ble mål av.
PS: det samme gjelder Basma. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 15.08.2007 23:10 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det var et godt svar. Det spiller vel liten rolle hvordan du eller vi eller noen andre mener han spiller så lenge de som velger ham ut ser ham som et klart førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.08.2007 07:38 Post subject: |
|
|
| At det ikke får konekvenser er vel ikke så rart. Vi har ikke bedre stoppere som kan settes inn for Basma/Koppinen. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.08.2007 08:12 Post subject: |
|
|
Konsekvensene burde vel blitt at vi hadde kjøpt inn en ny stopper (eller to) for lenge siden. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 16.08.2007 14:35 Post subject: |
|
|
Er det bare jeg som syns at Koppinen var helt elendig igår?
Fyren ruste inn i de fleste duellene, og ble lurt trill rundt flere ganger. I tillegg så greide finnene å spille seg gjennom venstresiden flere ganger, og det må godeste Koppinene ta vel så mye av skylda for som Dorsin, han var elendig i sikringsspill som andreforsvarer.
Han ødela også "offsidefella" vår ( hvis vi kan kalle det for en offsidefelle) flere ganger.
Gi han bort til Ranheim etter sesongen takk! _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
leon92 Junior
|
Posted: 16.08.2007 14:56 Post subject: |
|
|
| Koppinen er som mange andre spiller i Tipeligaen, talentløs, men han klarer seg OK fordi han er godt trent og fysisk sterk. |
|
| Back to top |
|
 |
|