English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny midtstopper
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JellyFish
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 20:40    Post subject: Reply with quote

Gir katten i hvordan han er til å score mål, men er han en midtstopper som vil heve nivået til forsvaret vårt? Kan ikke si at jeg har sett han spille så altfor mye.
View user's profile Send private message
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 04.08.2007 21:13    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:

Basma har klart svakheter med markeringsspillet. Koppinen har helt klart svakheter med pasningsspillet. Men mener at de har sine styrker og utfyller hverandre.

Hva med å prøve Riseth sentralt en kamp. Sikker på vi klarer å holde nullen da.

WORD! RBK
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.08.2007 21:36    Post subject: Reply with quote

Du fikk rett der Thor Arild Smile Målet imot i Astanakampen kan vel uansett ikke lastes veldig på forsvarsspillerene, så det er vel 2 kamper uten forsvarsfeil med fatalt utfall.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:29    Post subject: Reply with quote

Jakten på ny midtstopper bør fremdeles være første prioritet i klubben, men i dag var Basma dagens bestemann. Kald og rolig, og flink til å avskjære Stabæks gjennombruddsforsøk.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

Jakten bør helt klart fortsette, men idag så vi at fjorårets suksesstrio fortsatt kan gjøre en utmerket jobb, ihvertfall mot TL-motstand.

Spørsmålet er hvordan det blir når vi møter motstandere som kan utfordre oss på høyrebacken.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 14.08.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

Hehe, bare jeg som fikk med meg KTE på NRK nå? Snakka om at Skammelsrud lærte av Brandhaug på midtbanen og at en ny midtstopper skulle lære av våre midtstoppere. Hva faen ? Smile

Last edited by longns on 14.08.2007 22:21; edited 1 time in total
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 14.08.2007 22:19    Post subject: Reply with quote

Mannen er og blir håpløs.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 14.08.2007 22:19    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke være så dumt det da. Det er jo bare å se på hva de gjør og så forstå at sånn må man ikke gjøre for da går det til helvete.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2007 22:26    Post subject: Reply with quote

Kan dette være et hint om en viss unggutt i nord som skryter av læredommen fra en gammel traver vi kjenner godt? Wink
longns
Veteran

PostPosted: 14.08.2007 22:27    Post subject: Reply with quote

Gi meg en som kan forsterke nå, vi har nok talenter.
Back to top
leon92
Junior

PostPosted: 14.08.2007 22:56    Post subject: Reply with quote

nå må styret vise seriøsitet og vilje til å handle inn en etablert og moden midstopper som kan gå rett inn på laget. Gjerne en utlending for min del, bare noe blir gjort snart! Vi kan ikke stå å se på at Brann henter inn spiller som el fakiri og kanskje karadas.. jeg krever handling fra brakka umiddelbart
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 07:42    Post subject: Reply with quote

Tv2 i kveld: "Etter et hardt og bastant krav fra en hittil ukjent bruker på RBKWeb: "leon92", har RBK kastet seg rundt og bydd på samtlige midtstoppere i Europa"

"Vi tør ikke annet" sier KTE i en kommentar

..........
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 08:04    Post subject: Reply with quote

Ha ha, den var god Sandvika.
Jeg vil ikke si at RBK ikke har prøvd hardt nok med å få tak i en midstopper. Det har jo faktisk vært mange forsøk vil jeg si. Wæhler, Pelle og de andre svenskene som det ikke ble noe av. Jeg synes det er bra de har is i magen og ikke byr hva som helst for å få tak i en ny spiller. Det som er enda viktigere er vel at ingen av disse spillerne har uttrykt et ønske om å komme hit heller. Pelle gikk jo til en tysk bakgårdsklubb, og hvis han vil dit fremfor å spille for oss er iallefall jeg glad at han ikke kom hit. Vi trenger et par nye stoppere, det er det ingen tvil om, men ikke hvem som helst, og ikke til hvilken som helst pris.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 08:20    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Kjello,
selv om det, akkurat for øyeblikket, ikke verserer konkrete rykter omkring stoppere, leter selvfølgelig RBK etter spillere i denne posisjonen også.

Midtstoppere vil bli hentet når den rette stopperen blir tilgjengelig.
Slapp av.

Er stygt redd for at den stopperen ikke blir tilgengelig i tide TomH, og da er det ikke mulig å slappe av, og det vet de nok på brakka også. Regner dog med at det dukker minst en stopper iløpet av høsten, om det ikke gjør det er det mulig at rekka ser slik ut neste år:

Stoor - Riseth - Mathiesen/Lago - Traore

Og om det ser stygt ut i år ser dette om mulig enda verre ut.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 09:45    Post subject: Reply with quote

Takk SoZo.

Midtstopperjakten i RBK burde vært et enkelt regnestykke:

Kostnad for å hente og HOLDE to gode midtstoppere i RBK i 2 - 3 år:
ca 60 - 80 millioner (40 - 50 mill i innkjøp, 20 - 30 mill i lønn og bonus)

Gevinst ved å spille CL to høster på rad:
ca 150 - 200 millioner

Dette er uten å ta med en eventuell inntekt ved salg av disse spillerene, og vi havner fortsatt ganske greit i pluss...
Selvsagt er det ikke gitt at vi kommer til CL selv med et forsvar som slipper inn færre enn 3 mål i hver kamp, men det er JÆVLIG mye mer sannsynlig...

PS!

Gevinst ved å slå Brann i høstinnspurten IGJEN; PRICELESS
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 09:47    Post subject: Reply with quote

er horn, fra VIF, en interessent person med tanke på fremtia?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 09:48    Post subject: Reply with quote

Det regnestykket er feil satt opp.

Jeg er stygt redd for at de tallene du opererer med vil skape presedens når det kommer til lønn for andre spillere også. Da blir ikke regnestykket ditt seende slik ut lenge...
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 09:53    Post subject: Reply with quote

Ikke helt enig der TomH

RBK har vel en tradisjon for å gi ganske lav grunnlønn (relativt sett), og heller legge inn bonuser for seier i cup, kvalifisering til CL osv.

Dersom de to midtstopperene hadde fått avtaler på linje med Iversen og vi hadde vunnet serie + kvalifisert oss til CL to år på rad, hadde det sett omtrent slik ut..
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 09:58    Post subject: Reply with quote

En midtstopper til 25 mill vil ikke godta en lav grunnlønn - risikoen til at han ikke oppnår noen vesentlige sportslige bonuser er for stor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 10:39    Post subject: Reply with quote

Må jo bare si at jeg synes midtstopperjakten kom i gang rimelig sent. En del av arbeidet de har gjort i sommer burde vært gjort før sesongen startet. Greit nok at spillere som Antonson,Svensson osv ikke kunne hentes før sommeren pga serieavslutningen i ligaene de spilte i, men spillere som Wæhler, Nilsson og Jimmy Dixon burde vært sjekket ut allerede i vinter. Det er vel ingen grunn til å tro at f.eks. Vålrenga skulle være mer interessert i å selge Wæhler midt i sesongen?

Dessuten er det ganske besynderlig at vi har to sportsdirektører, men ingen av de var på jobb i slutten av juli, midt i overgangsvinduet, da måtte Bjørn Rime steppe inn. Jeg kjenner ikke allverden til hva slags kompetanse Rime har i sportsdirektørrollen, men det er vel kanskje grunn til å tro at spillerjakten stoppet litt opp en periode?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.08.2007 10:55    Post subject: Reply with quote

Det er egentlig j.. merkelig om Dixon brått skulle bli så mye bedre i RBKs øyne etter overgangen til MFF. Vi har i flere år visst vi trengte nye stoppere. Hvor var RBK da, dengangen i desember når MFF henta Dixon?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 10:57    Post subject: Reply with quote

SoZo wrote:
Ha ha, den var god Sandvika.
Jeg vil ikke si at RBK ikke har prøvd hardt nok med å få tak i en midstopper. Det har jo faktisk vært mange forsøk vil jeg si. Wæhler, Pelle og de andre svenskene som det ikke ble noe av. Jeg synes det er bra de har is i magen og ikke byr hva som helst for å få tak i en ny spiller. Det som er enda viktigere er vel at ingen av disse spillerne har uttrykt et ønske om å komme hit heller. Pelle gikk jo til en tysk bakgårdsklubb, og hvis han vil dit fremfor å spille for oss er iallefall jeg glad at han ikke kom hit. Vi trenger et par nye stoppere, det er det ingen tvil om, men ikke hvem som helst, og ikke til hvilken som helst pris.

Rettelse :
Pelle ville ut av landet for å SPILLE fotball, ikke SPARKE. I TL sparker man fotball, tyskerne spiller. En viss forskjell og jeeg skjønner PN godt...
Bakgårdsklubb er vel å ta i... med et snitt på 25000 på tribunen ....
Du burde komme deg ut av nissehullet ditt litt....... pleier å hjelpe på når nasjonalismen blir for påtrengende...
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 13:12    Post subject: Reply with quote

Vel der Pelle spiller nå er det langt fra et snitt på 25000. Stadion deres tar 6000 tilskuere. Og byen laget han gikk til er en bitte liten landsby med 3000 innbyggere....
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.08.2007 13:49    Post subject: Reply with quote

For det første Julegrisen, så brukte jeg Pelle som et eksempel på en spiller som ikke viste stor interesse for å komme til RBK. Og det stemmer jo. For det andre bør du ha nogen lunde rett når du korrigere noen. Stadioen han spiller på nå tar vel ca 5000.
Komme meg ut av nissehullet mitt. Der er du helt på jordet. Det er da vel ingen ting i den posten eller noen av de andre jeg har skrevet som skulle tilsi at jeg er i overkant nasjonalistisk. Og mener du at Rosenborg ikke spiller fotball?
Såvidt jeg har hørt så er det Julegriser som bor i nissehullet.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 15.08.2007 13:55    Post subject: Reply with quote

Du mener det ser ut som Rosenborg spiller fotball om dagen?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 64, 65, 66  Next
Page 25 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb