English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Maradona
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:56    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er vel så nær en IFK-kopi det går ann å komme... Det å kjøpe hjem "gamle" utenlandsproffer er en tvilsom gesjeft..... De store klubbene bruker og kaster spillere uten å mucke.. Mens RBK støtter de langt inn i AFP-ordningen...
shinyskjel
Junior

PostPosted: 11.08.2007 21:58    Post subject: Reply with quote

Kampen i dag var helt jævlig!

Ikkeno gøy å være tilreisende på Brann stadion i kveld Sad
Liker ikke at Tørum ikke bryr seg så mye om serien, bare om cpl kvallik.

Seier kommer ikke dalende fra himmelen, men må jobbes hardt for her på jorden!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Valiant
Senior

PostPosted: 11.08.2007 22:01    Post subject: Reply with quote

innsatsen kunne vært bedre idag, men jeg synes likevel at denne kampen bar preg av at brann fikk lettkjøpte frispark, samtidig som de unngikk å bli felt selv ...
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 22:03    Post subject: Reply with quote

Årets flause for Koppinen og Basma. De har vært dårlige i hele år, her kuliminerer det med at Helstad / Winters kler av dem fullstendig...
Plasma er en skygge av gammel storhet. Koppinen nekter å skrive under ny kontrakt.... takk for det. La oss hente hjem Nordvik og kjøpe en komplementær stopper i tillegg.
Dette var sannhetens øyeblikk for begge stopperne.

Last edited by julegrisen on 11.08.2007 22:13; edited 1 time in total
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Den eneste grunnen til at det blir Kvarme og Basma som stoppere mot VÃ¥lerengen er Koppinens gule kort.
gm
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Rosenborgs Eggen tid sluttet i 2002. Vi blir ikke gode igjen før den kommer tilbake. (Trond Sollied) Nå ligner det ikke i det hele tatt.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 22:07    Post subject: Reply with quote

Kampen i dag viser at vi akkurat som tidligere klapper sammen når vi blir satt under hardt press. Da er vi helt avhengige av to midtstoppere i sentrallinjen som står opp og rydder unna det som kommer med autoritet og vilje. Det vi derimot har er to midtstoppere som virker tafatte, usikre og med dårlig plasseringsevne.

Rosenborg er et spillende lag som er kjempegode når vi får litt mer tid og rom enn det vi får i slike kamper. Da får vi ballen til å gå fort fra spiller til spiller og bevegelsen er stor. Dette har vi sett i Europa, hvor motstanderlagene ofte er mer avventende i presset. De beste norske lagene har imidlertid skjønt hvor svakheten vår ligger, og vi kan i dag se at de utnytter det til det fulle i første omgang. Det er da det hele blir avgjort.

Da Brann senker seg i andre omgang i kveld styrer vi kampen, men det er for sent å snu det etter den svake første omgangen. At Brann også har en veldig god periode i midten av andre omgang og scorer et mål til, bekymrer meg ikke, det skyldes i all hovedsak at vi må sende mange folk fremover for å redusere ledelsen.

Strand i første omgang og Tettey i andre omgang er våre beste i dag.
Basma og Koppinen i begge omganger er våre verste.

Fokuset fremover nå bør være å avslutte høyest mulig på tabellen for å sikre europacupspill neste år, og å komme oss inn i gruppespillet i årets Champions League.
batigol
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 22:13    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Torbjørn, dette oppsumerer veldig godt RBK for tiden!
batigol
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 22:16    Post subject: Reply with quote

Forøvrig så slakter Tørum dagens forsvarspill!

- Vi var passive fra start, og ga to gode Brann-spisser (Helstad og Winters) alt for mye rom. Forsvarsspillet vårt var slett, sier Tørum.

http://fotball.adressa.no...e87478.ece

http://www.rbk.no/incomin...87480.ece#

Last edited by batigol on 11.08.2007 22:33; edited 4 times in total
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 22:21    Post subject: Reply with quote

Hvor har Tørum uttalt seg? Media har vært så velsigna fri for hans bortforklaringer at jeg begynte nesten å håpe han allerede var ute av porten...
Valiant
Senior

PostPosted: 11.08.2007 22:33    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Hvor har Tørum uttalt seg? Media har vært så velsigna fri for hans bortforklaringer at jeg begynte nesten å håpe han allerede var ute av porten...

nå har jeg svært lite tro på at tørum forsvinner denne sesongen, men dersom rbk havner utenfor uefa kvalik plass (til neste år), så er han nok ikke trener til neste år (uavhengig av cl deltakelse eller ei i år) ...
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 22:35    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Årets flause for Koppinen og Basma. De har vært dårlige i hele år, her kuliminerer det med at Helstad / Winters kler av dem fullstendig...
Plasma er en skygge av gammel storhet. Koppinen nekter å skrive under ny kontrakt.... takk for det. La oss hente hjem Nordvik og kjøpe en komplementær stopper i tillegg.
Dette var sannhetens øyeblikk for begge stopperne.

Spikern på høvvet. Så kan vi diskutere oss ihjel om hvem som bør bli ny midtstopper ved siden av Nordvik. Min kortsiktige favoritt så langt i debatten bor i St. Petersburg for tida. Den langsiktige spiller for Glimt.
Valiant
Senior

PostPosted: 11.08.2007 22:40    Post subject: Reply with quote

nordvik er ikke klar enda. men jeg sier ja takk til panzer som erstatter til koppinen.
og send lago hjem, han spiller jo til og med dårlig mot alta ...
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 22:41    Post subject: Reply with quote

Problemene skyldes i hovedsak forsvarsspillet slik jeg ser det. Pga våre svakheter i den bakre fireren legger vi oss med lav presshøyde for å satse på kontringer, noe som sikkert er en fornuftig taktikk i utgangspunktet. Dette fungerer likevel ikke fordi forsvaret er svakt, men også fordi vi av en eller annen grunn ikke er aggressive nok når vi presser lavt(dette har skjedd tidligere også). I tillegg ser det ut til at den manglende aggressiviteten i forsvarsspillet forplanter seg til angrepsspillet også; bevegelsen er totalt fraværende i første omgang, resultatet blir planløst angrepsspill og mange feilpasninger pga få pasningsalternativer.

Når vi flytter presset høyere i banen i 2.omgang fungerer det bedre, men hvor mange mål hadde Brann fått hvis Helstad hadde vært på banen i 2.omgang?

Nå skal det uansett sies at angrepsspillet vårt er ganske planløst selv i gode perioder. Bevegelsesmønster, samhandling og samtidige bevegelser hører fortiden til. Nå er vi stort sett avhengig av individuelle prestasjoner, forsvarssfeil eller å vinne ballen i gunstig posisjon. Med andre ord spiller vi angrepssfotball som et hvilket som helst annet norsk lag har gjort de siste 10-15 åra.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 22:45    Post subject: Reply with quote

Så forøvrig S.L.Bjørdahl spille for Glimt tidligere idag. Han var enorm med fart og hodestyrke + duellspill. Kjøp fort, fort.
Basma har hevet lønn lenge nok uten å prestere, Koppinen er bare en hårsbredd fra at kroppsdelene faller fra hverandre pga. tidligere skader.
Selg, fort.
Skuffende ellers at Iversen i sin rolle ikke kommer til mange avslutninger, han er god, men herjer ikke i motstanderens målgård. Synd.
Nå bør kanskje RBK se utover i Europa på hvordan effektiv fotball spilles og kjøpe inn typer som passer inn i spillemønsteret. Om det eksisterer noe spillemønster da. Det virker som om Tørum "vingler" og ikke har pondus og tro nok på egne vurderinger. OK, bygg opp laget på nytt med unge sultne spillere over tid. Det er oppsummeringen så langt. Hiv ut udugeligheten på trenersiden i jr. avdelingen og bygg opp spillerne der til å bli de neste RBK stjernene. Om 3-5 år er laget da like suverene som de var under NAE.
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 23:02    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Lurer på offside..

Jepp, det stemmer nok det. Jeg var på stadion i dag, og var så å si på linje med Helstad når han sender pasningen. Det er en offside!!! Det skal sies at dommerne var helt rævva idag, spesielt hoveddommeren og den ene linjemannen., men jeg legger ikke skjul på at forsvaret vårt funka dårlig i tillegg. En uheldig kombinasjon, og vi taper derfor 3-2.

Håper forøvrig at noen andre enn Brann tar gullet hjem. De er jo så skråsikre på at de vinner gullet. Heia Stabæk, Viking, Lillestrøm. Hvem som helst, bare ikke Brann. Selvgode folkeslag.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

blir kvalm og småspyr av innsatsen til rbk etter å ha sett deler av kampen på nett. Klarer faen meg produsere to sjangser på 90 minutter. Skandale!
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 23:28    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
blir kvalm og småspyr av innsatsen til rbk etter å ha sett deler av kampen på nett. Klarer faen meg produsere to sjangser på 90 minutter. Skandale!

De hadde vel strengt talt mer enn to sjanser Rolling Eyes , men jeg er enig i at innsatsen er for dårlig.
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 23:38    Post subject: Reply with quote

Men la oss no ikke glemme hva dette dreier seg om folks. Jeg er også frista til å gi fan og bare la alt seile, men det blir feil. La oss synge som bare faan resten av sesongen og vise gutta at det er noen som bryr seg veldig mye Wink
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 23:43    Post subject: Reply with quote

Nesten så jeg begynner å tro at Verdal IL i kraftig kollektiv bakrus hadde rundspilt RBK i kveld :-/
Sif<3
Junior

PostPosted: 11.08.2007 23:57    Post subject: Reply with quote

Ikke at det betyr noe, men dette hadde dere smertelig godt av. Jeg har alltid trodd at Bergensere var arrogante og naive, men herlighet mann.

Etter og har lest her inne :

" Bergen skjelver ! "

" Sikker seier 3-0 "

" Full fordel at Bakke startet "

Dere er noen arrogante trønderkjerringer som lever fremdeles på det som skjedde for 10 år siden. Dere og laget deres må skjønne at greit.. Nå er vi ikke så gode som vi er vant med. Vi er ikke best.. Kjemp for 3 poeng. Enhver kar med liitt peiling på fotball ser at Brann fremstår som ett bedre kollektiv, og itillegg mye bedre innenfor inviduelle ferdigheter. Jekk dere ned noen hakk.

Nå vet jeg ikke om stemning på Brann Stadion ikveld var mic`et, men fyfader for ett trøkk. Selv ett Lerkendal med 23000 blekner jo.

Men for all del. Klarer dere Bronse skal dere vel gjerne være fornøyde.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.08.2007 00:01    Post subject: Reply with quote

Gullet har vi i år tapt mot de dårligste lagene. Selv i Eggens glansdager tapte vi ikke så sjelden mot de beste konkurrentene, mens vi tapte svært sjelden mot bunnlagene.

Det som skuffer ekstra idag er forsvarsspillet samt de planløse langballene når midtbanen blir kjempet ut av stilen av Brann.

Brann har kunnet lade opp til denne kampen gjennom hele uken, mens vi tydeligvis ikke har taklet å spille så viktige kamper på så kort tid. Det aggressive presset fra Stabæk og Astana kampen var borte som dugg for solen.

Brann vinner fortjent og er pr dags dato et bedre lag enn RBK. Sad
puckno
Veteran

PostPosted: 12.08.2007 00:38    Post subject: Reply with quote

Gullet i år har vi tapt på elendige midtstoppere. Vi må til og med sette midtstoppere på midtbanen for å kamuflere hvor dårlige midtstopperne vi har. Det hjelper tydligvis bare av og til.

Hvor lenge har Bratseth vært sportsdirektør? Han er tidligere landslagsstopper. Og nå har vi KTE der.

Det er rett og slett en SKANDALE at RBK ikke har bedre stoppere.

Jeg håper Bratseth går fordi han har blitt bedt om det av styret. Er det mulig å sparke ham en ekstra gang i tillegg? Skulle gjerne sparket Bratseth en ekstra gang.
Back to top
brann_copper
Senior

PostPosted: 12.08.2007 01:00    Post subject: Reply with quote

Du verden som dere skylder på klubbens ledelse! La meg gjøre dere oppmerksomme på at RBK har forsøkt å hente flere solide stoppere til klubben bare det siste året. Jeg nevner Pelle N som eksempel. At spillerne enten blir for dyre eller ikke vil til RBK, er det i grunnen fint lite klubbens ledelse får gjort noe med. Det er ikke slik lengre at klubber trenger å selge for å få økonomien til å gå rundt, eller at alle spillere med ambisjoner ønsker seg til Trøndelag.

RBK stilte med 11 kapable spillere mot Brann i kveld og tapte for et bedre lag enn resultatet skulle tilsi. Brann er for tiden et betydelig bedre lag enn RBK, det er det liten tvil om. Og hvordan ar det kunnet bli slik; jo Brann har satset både økonomisk og sportslig og vunnet på begge fronter. HardBall er selvsagt en joker her i en peridoe hvor Brann pøser ut hundrevis av millioner på nytt stadion, men det er langt fra hele forklaringen. Jeg tror suksessen mer er et resultat av god gammel bergensk (tysk) kremmerånd. Så får det heller passere at vi har et kjøpelag. For det har alle andre også.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen)
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 12.08.2007 01:06    Post subject: Reply with quote

kan ikke si at basma var god idag han stoppet helt opp før 1-0 scoringen. hadde ledelsen fått inn en god midtstopper før serien startet hadde vi kanskje vært høyere oppe. derfor klager vi på ledelsen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next
Page 12 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb