English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
quarterback
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 21:02    Post subject: Reply with quote

Det er jo i utgangspunkt helt irrelevant at vi taper mot Brann i dag, mtp det å vinne serien. Det kunne like gjerne vært en annen motstander. Selvfølgelig bør vi vinne mot samtlige lag, spesielt på hjemmebane. Men når laget er så sinnsykt ustabilt (fra å vinne 3-0 mot brann og stabæk på hjemmebane, til å tape mot Odd Grenland), sier det seg selv at vi ikke fortjener noe gull.

For øvrig har jeg ikke noe grunnlag å uttale meg spesielt om kampen, da jeg kun hørte 60% av den på RadioAdressa. Men ut fra årets kamper sier det seg selv at spillere som Basma, Koppinen, Dorsin, Tettey ikke har holdt mål. Det er mye å sette fingeren på, men de burde i første omgang prøve å finne seg selv. Når ble RBK et lag som spilte 4-5-1 defensivt? Samhandlingen mellom enkeltspillere er også under enhver kritikk.

Hvis, og bare hvis, vi kommer til cl, så bør klubben hente inn forsterkninger på nevnte plasser, samt to klassiske vingtyper. Da får Tørum velge enten Iversen eller Kone på topp, og ikke begge deler. Vi benytter spillere i posisjoner de ikke egner seg i og vi får dermed ikke utnyttet potensiale i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:02    Post subject: Reply with quote

Tørum har sagt "at vi slipper inn (to) billige mål"... Nå må Tørum begynne å se litt hvorfor RBK slipper de inn.. Holder midstopperene mål, Tørum ? Å er Riseth bedre enn Tettey på midten;Tørum ? Hvem spiller stopper for Koppinen, og hvem spiller back for Dorsin, Tørum ?
BillyBremner
Junior

PostPosted: 11.08.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Så negative mange her inne er til alt og alle som har noe med RBK å gjøre. Fatter ikke at dere gidder

Det må jo være lov å kalle en spade for en spade, Basma har vært DRITTDÅRLIG så å si konstant de siste åra. At de som styrer butikken ikke ser at vi har store problemer i backfireren, er fullstendig ufatteligt for meg.

Nå som seriegullet ser ut til å gå rett i dass, så kan vi begynne å matche A. Nordvik, han kan ikke gjøre det dårligere enn Basma og Koppinen.

Skal bli artig å høre hvem Basma skylder på denne gangen, han tar iallefall ingen skyld selv.
Maradona
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

[quote="quarterback"Men ut fra årets kamper sier det seg selv at spillere som Basma, Koppinen, Dorsin, Tettey ikke har holdt mål. [/quote]

Tettey var vel den som jobbet litt i dag...
quarterback
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 21:06    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
[quote="quarterback"Men ut fra årets kamper sier det seg selv at spillere som Basma, Koppinen, Dorsin, Tettey ikke har holdt mål.

Tettey var vel den som jobbet litt i dag...[/quote]

Jeg sa; i år. Jeg har ikke grunnlag for å si noe om dagens kamp
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:06    Post subject: Reply with quote

Se for dere Miika Koppinen mot Henry, Eto'o, Messi, Ronaldinho og co på Nou Camp i høst da. Vi kan jo klare å hjelpe dem med å ta scoringsrekorden i CL!
Back to top
roger
Senior

PostPosted: 11.08.2007 21:07    Post subject: Reply with quote

Alt for slapt dette. Slipper inn to billige mål i 1 omgang, og synes det lukter frispark iallefall på mål 2 der Helstad går tøft inn i Koppinene. Vinner ikke dueller, vinner ikke andre baller, går ikke til i duellene.

Koppinen laget ALT for mange unødvendige frispark. Dette må det bli slutt på. Skjønner ikke vitsen med å lage slike frispark 30 meter fra mål, spissen med ryggen til målet!!!

Rett å slett skuffende....nå er det bare å håpe at Viking, Stabæk eller LSK tar dette hjem.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:09    Post subject: Reply with quote

Må si jeg stusser på hodet når jeg hører at Tettey ikke har holdt mål. Rolling Eyes
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter seriøst og overvejer om folk herinde ser kampene eller om de følger dem via. radio eller VG-live, når man læser kommentarer som at Tettey ikke har holdt mål i år.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
roger
Senior

PostPosted: 11.08.2007 21:11    Post subject: Reply with quote

Det var på ingen måte Tettey sin skyld at vi tapte i dag!!
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 21:11    Post subject: Reply with quote

Lidenskap slik det burde være her i Trondheim: http://www.youtube.com/wa...mp;search=
Men nei, her skal vi i soliasismens navn unnskylde hva vi føler!!
longns
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:12    Post subject: Reply with quote

Tettey var ikke god i dag, men det var ingen andre heller. Problemet er BASMA OG KOPPINEN, de sprer usikkerhet i hele jævla laget.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:12    Post subject: Reply with quote

Det virker ikke som vi er på nett etter seieren mot Astana. Virker som det ble en utladning som ødela spenningsnivået i laget. Vi verken orker eller vil nok. Samtidig så er midtstopperne pr dags dato ikke gode nok og slipper inn litt for billige mål i kamp etter kamp.
bommel
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:13    Post subject: Reply with quote

Nå må vi konsentrere oss om å skaffe en Uefa-cup plass til neste sesong. Er ingen selvfølge at det blir det, og ville vært en veldig stor nedtur både rent attraksjonsmessig med tanke på nye spillere og med tanke på økonomi.
Og er enig med -Joko. Det er ikke bare det at midtstopperne er helt horrible defensivt, de skaper usikkerhet i resten av laget, og alle avklareringer og pasninger går til motspillere

Last edited by bommel on 11.08.2007 21:14; edited 1 time in total
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 21:14    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg sitter seriøst og overvejer om folk herinde ser kampene eller om de følger dem via. radio eller VG-live, når man læser kommentarer som at Tettey ikke har holdt mål i år.

Selvfølgelig har jeg sett Tettey spille i kampene.
Men å si at Tettey har fungert i den sentrale rollen i RBK i år, blir som å si at Dorsin har fungert på venstre backen til RBK i år. Begge to mangler de siste kvalitetene for å heve nivået på spillet. Tettey har en god fysisk kondisjon, men å prege spillet fra sin sentrale posisjon (hvor han har spilt i vår), har han absolutt ikke klart. Mangel på kreativitet og offensiv tankegang
Back to top
roger
Senior

PostPosted: 11.08.2007 21:14    Post subject: Reply with quote

Einherjar wrote:
Lidenskap slik det burde være her i Trondheim: http://www.youtube.com/wa...mp;search=

Eller denne...

http://www.youtube.com/wa...mp;search=
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2007 21:16    Post subject: Reply with quote

Jeg gidder ikek endnu en Tettey diskussion, det eneste jeg vil sige til den sagen er at jeg kan se på kåringene af månedens spiller, hvor i Tettey har gjort det veldig bra, at de fleste er enige i at Tettey har været en af vores bedste i år.
At der så stadig er nogle som synes han er dårlig, ligemeget hvor godt han spille, får så bare være.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

roger wrote:
Einherjar wrote:

Eller denne...

http://www.youtube.com/wa...mp;search=

Takker for den Roger! Wink
Mainn
Rutinert

PostPosted: 11.08.2007 21:28    Post subject: Reply with quote

Her kommer jeg med min nesegruse beundring av SK Brann. Neida, bare flippa litt, undertegnede har ikke sett kampen og kan følgelig ikke si så mye om den. Ser at mangen her inne klager på stopperne til RBK, Koppi og Basma. De har vært solide hele sesongen, med noen få unntak. Å gi de sparken etter EN kamp blir bare for dumt. Men, når det er sagt, er jeg ikke videre overrasket over disse "postene", da flere debatanter sikkert er under seXuel lavalder, og tap fører til syting om at spillere bør sparkes dit peppern gror. Wake up, ikke slik det er i den virkelige (voksne) verden. Men dere lærer vel etter hvert...
Back to top
Maradona
Veteran

Enig, Harald.

Problemet er med midtstopperene er så stort, at Tørum se seg nødt til å bruke Riseth som buffer foran..

Dette med at Tettey mangler kreativitet og offensiv tankegang tviler jeg på, da han er både kreativ og offensiv som indreløper.. Tror dette kommer seg når han får like mange kamper som sentral, som han har som indreløper... Dette kalles å samle erfaring...
uglevett
Veteran

Så ikke kampen i dag dessverre, kom hjem for de siste 5 minuttene, men at Tettey har vært blant våre beste i år er det ingen tvil om. Så målene til Brann i reprise og det er katastrofale mangler på markeringer på de to første målene (Basma og Koppinen) og en Tettey som blir for veik og blir knuffet over ende av Eirik Bakke på det tredje. Pluss et par overganger til Brann uten en jævla RBKer som jobber bakover. Trist å se på. Ingen tvil om at det må handles til backrekka, for der svinger det i kvalitet som Bobbysocks i 1985.
bommel
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:31    Post subject: Reply with quote

Mainn, du kan umulig ha sett mange kamper i år. For forsvaret har vært direkte svakt i de aller fleste kampene. Det går knapt en kamp uten et eller to tabbemål.
Back to top
hmm82
Junior

PostPosted: 11.08.2007 21:32    Post subject: Reply with quote

Ser med gru på hvordan vi skal bli rundspillt borte i cl med dette forsvaret. Forsterkninger og en autoritær leder på benken er hva vi trenger nå........
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 11.08.2007 21:34    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
Ser at mangen her inne klager på stopperne til RBK, Koppi og Basma. De har vært solide hele sesongen, med noen få unntak. Å gi de sparken etter EN kamp blir bare for dumt.

Ingen gir de sparken etter èn kamp. Har du sett noen Rosenborg-kamper i år, vet du at de har prestert elendig.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.08.2007 21:46    Post subject: Reply with quote

Jeg bare hørte siste del av kampen på radio i dag, men ut ifra de siste 20 minuttene fikk jeg med meg såpass at jeg fint klarte å plukke opp symtomene fra årets tidligere kamper.

Forsvaret burde rett og slett ha hatt en begynnende utskifting allerede for 2-3 sesonger siden, minst, i stedet for at vi nå snart må bytte ut hele lagdelen på en gang. Snittalderen der bak må jo ha passert 30 med god margin, og det ser man tydelig på spilerne også.
De er skadeutsatte, de henger ikke med i forflytningsmønstrene, og selv den engang relativt raske Kvarme (alt er relativt) blir nå rettg og slett fraløp og/eller utspilt av smarte, raske forflytninger blandt spissene. Når da fysikken deres svikter i tillegg må de lage frispark for å i det hele tatt ha sjans til å stoppe motspillerne, de har ikke noe valg.
Og passningsføttene gidder jeg ikke engang snakke om, siden de ikke eksisterer.

Folka på Brakka har sovet i timen de siste fem åra, eller lukket øynene med vilje, og slev om jeg ikke liker svartmaling a la Rasmus, så må noe snart gjøres. Ellers vil klubben ende opp som IFK. Heller tre-fire uten seriegull med satsning og utvikling av unge spillere som kan gi langsiktig gevinst enn dette gamlehjemmet uten evne til selvkritikk.

Eggen-æraen er over, nå er det på tide at Rosenborg snart begynner å følge med på dagens fotball. Dette er som Drillo-epoken NFF nekter å gi slipp på hva gjelder landslaget. Landslaget er en skygge av seg selv, og fortsteter dette vil Rosenborg bli det samme.

Det er nesten så jeg håper vi blir rundspilt av Tampere, så det i alle fall er en mikroskopisk sjanse for at folk skjønner at noe må gjøres. Enten det eller et nytt møte med Lyon i gruppespillet..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next
Page 11 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb