View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 08.08.2007 10:26 Post subject: |
|
|
Hmmm...
Etter å ha vært så nær på å signere Pelle Nilsson vil det bli en aldri så liten nedtur å se Erik Hagen i RBK-drakt. Greit at han spilte bra borte mot Skottland, den kampen var som skapt for ham, men det jeg har sett av Panzer generelt sier meg at han er langt fra det RBK trenger på stopperplass.
Han er rett og slett for gammel og for dårlig med ballen i beina. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 08.08.2007 12:32 Post subject: |
|
|
Erik Hagen er ikke så treig som en del her vil ha det til, farten er absolutt brukbar, men han mangler litt eksplosivitet på de første meterne, noe som absolutt er kjekt å ha.
Det er verre at han har en tendens til å ruse inn i situasjoner + lage unødvendige frispark. Ikke den spillern jeg helst ville hatt, men hvis han kommer får vi se hva han duger til. _________________ Følg oss her:
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.08.2007 15:20 Post subject: |
|
|
Han virket utrolig solid, og faktisk temmelig rask, når Zenit slo RBK på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.08.2007 15:29 Post subject: |
|
|
Selv Erik Hoftun har vunnet noen løpsdueller, men det betyr ikke at han var nevneverdig rask av den grunn.
Steffen Iversen kan også vinne noen løpsdueller, men han er ikke spesielt rask han heller.
Hvis ikke jeg husker helt feil var RBK ganske så dårlige mot Zenit, så da var det kanskje ikke noen stor overraskelse at Hagen fremsto som en klassestopper. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2007 16:05 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hva vi skal med en 32 år gammel, treig, utbrent og svak teknisk huleboer med karrieren på hell. Som tusen stykker har sagt før meg, Koppinen er samme spillertype og en bedre spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.08.2007 16:19 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med deg helt til de tre siste ordene. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2007 17:32 Post subject: |
|
|
Som jeg skrev tidligere;
Hagen løp landslagets sprint test på ca 4.90 (mulig litt i overkant av 4.90).
Bratseth løp sin tid på ca 4.70. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.08.2007 17:38 Post subject: |
|
|
Ok. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 08.08.2007 17:40 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke noe fan av hagen, men han har vinnerinstinkt og guts. Og mer talent en koppis og loose-a-ball-basma. Ja, takk! han kan ikke svekke oss uten å gå langtidsskadet.. _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2007 17:41 Post subject: |
|
|
Thor Arild,
jeg går ut fra at du forsto poenget.
Poenget var bl.a myntet til deg og andre som mener at Hagen er treg. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.08.2007 17:51 Post subject: |
|
|
Kjenner du Hagen? Hva mener du er hans styrker og svakheter? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2007 18:33 Post subject: |
|
|
Ja,
jeg kjenner Hagen. Vi spilte fotball sammen i noen år (begynner å bli noen år siden).
Har beskrevet Hagen som spiller tidligere. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 09.08.2007 09:25 Post subject: |
|
|
FamousGrouse wrote: | Rull inn da! Nordvik og Panzer? En junior og tungvektsbokser?
Koppinen og Basma blir jo Nesta og Cannavaro i forhold  |
Eh.. Nei. Nordvik er ikke junior og Hagen driver med foppall. Nordvik viste mot Brann i novmeber at han kan bli en god spillende stopper. Noe av det samme som Hoftun men kjappere. Hagen minner i såfall kanskje mer om gode gamle Bragstad i spillestill. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
BillyBremner Junior
|
Posted: 09.08.2007 09:50 Post subject: |
|
|
Ser ut som at denne interessen for Hagen er medieskapt.
Fra Nettavisen
Quote: | Jakter ikke Hagen
Tolker en Eggen rett, er det imidlertid svært lite trolig at Hagen faktisk ender opp på Lerkendal.
- Det er veldig viktig å serve media på en god måte. Men det er noen ganger det er riktig å si noe, og andre ganger bør en ikke. Jeg må nok bli flinkere å si «ingen kommentar» ved noen anledninger.
- Og da du kommenterte Erik Hagens navn, var det en slik anledning?
- He he, ja. Det jeg sa, var at om vi skal ut og hente noen nye spillere, må det være noen som fyller på med noe ekstra. Så ble jeg spurt om Erik Hagen var en slik spiller, og svarte: «Ja, han har litt aura». Men det betyr ikke at vi jakter på ham, presiserer Eggen. |
_________________ We play with 2 stoppers and 3 spisses.
Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.08.2007 10:00 Post subject: |
|
|
BillyBremner wrote: | Ser ut som at denne interessen for Hagen er medieskapt.
|
Takk, takk, en god nyhet dagen etter vi kvalifiserer oss til 3. kvalrunde også. Herlig! |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 09.08.2007 10:23 Post subject: |
|
|
Må si meg veldig enig i Lyngens uttalelser til Nettavisa i dag, både når det gjelder Hagen og Koppinen. Nesten som jeg skulle sagt det selv, rent bortsett fra at det ikke er så viktig for meg å behode Koppinen hvis vi får hentet et par gode erstattere.
http://www.fxt.no/tippeli...277667.ece |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.08.2007 10:57 Post subject: |
|
|
Hahaha...Bjørn, din sleipe jævel!
pippe stankelbein wrote: | - Han er en høyrisikospiller å ha i forsvaret i slike kamper som vi skal ut i nå. Men jeg skjønner at en slik spiller blir populær i en klubb som Vålerenga, som ikke har altfor mye å vise til internasjonalt. |
_________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2007 11:56 Post subject: |
|
|
Det ser ut til at enkelte ikke er klar over at Hagen har blitt langt bedre de siste årene. I Russland trenes det langt bedre enn i feks VIF hvor Hagen kom fra(noe som Hagen også har sagt selv). Han har blitt mer ballsikker og bedre taktisk under sitt utenlandsopphold. Når enkelte hevder han er treg er det rett og slett usakelig. Blir Koppinen i RBK er kanskje Hagen overflødig, viss ikke, er Hagen den beste norske spileren på kort sikt, som kan hentes til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 09.08.2007 18:12 Post subject: |
|
|
henning wrote: | stjørdaling wrote: | Han har egenskaper som er bedre enn de vi har på stopperplass fra før |
Som hva? |
Unødvendig av meg å gi meg ut på denne debatten når jeg kun står med landskamper og to uefa-cup-kamper som bakgrunn for mine tanker rundt spilleren.
Jeg står likevel med inntrykket med at han er spenstig, hurtig, klok, god i dueller, posisjonsterk, pasningsdyktig, evne til å tenke kjapt og være konsekvent, gode taklinger i tillegg til å alltid ofre alt for laget.
Jeg sier ikke at han er veldig rask, eller at han slår til med sappara-pasninger ved enhver anledning. Men at han er typen som ikke har store mangler på en bestemt ferdighet som han kan bli straffet sterkt på og at han derfor sjelden gjør tabber. Se på koppinen som er en kjempe duellspiller, men som ofte blir passert på fart og Basma som veldig ofte glipper sin spiller. Jeg tror ikke Hagen har slike store ferdighets-mangler.
Jeg ser også på han som en motivator og en lagleder, selv om RBK ikke har stort behov for dette er det viktig at vi finner en spiller som tar ansvar og som kan gi noe videre til de yngre spillerne. Han var f. eks kaptein i FC Zenit om jeg ikke tar feil? |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 09.08.2007 22:01 Post subject: |
|
|
Det er helt riktig at han har mange av de samme egenskapene som noen av de stopperne dere allerede har på laget, men det blir dumt å påstå at han ikke er bedre enn de dere allerede har. Det er han. By a mile. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 09.08.2007 22:06 Post subject: |
|
|
Syntes Hagen var god for Valerenga, men at han har blitt darligere i Russland. Det samme gjelder Jalland...... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2007 22:17 Post subject: |
|
|
Åjaaaa, har de det Riise har også blitt mye dårligere etter han forlot AaFK, men Flo har blitt enda bedre etter sine opphold i VIF og Leeds, enn han var for Chelsea i sin tid  |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.08.2007 00:40 Post subject: |
|
|
Har ingen god forklaring på hvorfor de har blitt det, men det er ingen tvil om at Hagen og Jalland var på sitt beste i Vålerenga 2004. Husker landskampen Hagen hadde mot Skottland, fantastisk stopperspill. Han er ikke i nærheten av den formen i dag. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 13.08.2007 01:00 Post subject: |
|
|
Hagen er en primitiv spiller teknisk / taktisk. Møter han tekniske spisser som i tillegg har fart blir han avslørt. Som TL spiller holder han selvsagt godt, men jeg trodde RBK skulle kjøpe inn spillere som dugde utenfor landets grenser i CL.
Nå vokser ikke gode norske stoppere på trær, men man kunne se litt på Reginiussen(Tromsø), Bjørdahl ( BG) eller Madsen (SFK)
Ikke akkurat rutinerte spillere, men som har et reportuar Hagen mangler. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.08.2007 11:36 Post subject: |
|
|
Julegrisen,
he he,
jeg måtte flire litt av innlegget ditt om reportoaret til Reginiussen, Bjørdahl og Madsen som gjør at Hagen blir en "junior" sammenlignet med disse.
Det er ikke uten grunn at hele Norge roper ut at det er nå er på tide å få Madsen og Bjørdahl som stoppere på landslaget... _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
|