English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2007/08
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 61, 62, 63  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 03.08.2007 22:00    Post subject: Nix Reply with quote

Warrick Brown wrote:
En mulighet er fly til Stockholm og båt til Turku. Turku ligger 5-6 mil unna Tampere vil jeg tro.

Hei.

Turku er nok litt lengre unna. 163 km. Uansett, de störste byene i Finland ligger rimelig näre hverandre, og infrastrukturen for tog er mye bedre utviklet i Finland enn i Norge (mens fly er desto mindre utviklet mht. innenlandsruter). Det går tog mellom de store byene hver time, og det tar f.eks. 2 timer mellom Tampere og Helsinki (178km) eller Turku-Tampere.

Mht. reise til Tampere. Ryanair flyr fra Tampere, men ikke til Torp/Sandefjord. Blue1 (eid av SAS) har rimelige turer Helsinki-Oslo, hvis man bestiller i god tid i forveien.

Tog/båt tar ganske lang tid, men er en ok tur for den som liker å reise. Du tar da ettermiddagstoget fra Trondheim til Stockholm (ankommer der midt på svarte natta), tar bussen fra City-terminalen ut til Viking- eller Siljalines båtterminal, og tar dagbåten over til Turku (Åbo). Deretter tog direkte fra båtterminalen i Turku til Tampere. Reiser fra Trondheim på ettermiddagen og er fremme sent neste kveld... På veien hjem er det fest hele natta på båten og dagtog fra Stockholm hjem til Trondheim. Bestill billetter Storlien/Stockholm hos sj.se og velg billett-type 2.-klass 'Just nu' (samme som minipris i Norge).

Reiser dere bil/buss (anbefales) er det enkleste å reise til Umeå, ta ferga over til Vasa, og kjör nedover til Tampere. Tar en dag det også men er nok KLART enkleste og billigste alternativet. (Jeg har selv gjort det, samt andre varianter via Oslo, Stockhollm m.m.).

Med fly fra Trondheim er billigste reisemåte med Blue1.

Gå til blue1.no Betal i euro (billigere enn i NOK). 14/15 august koster nå ca. 254 euro en vei og 224 euro den andre veien. Oslo-Helsinki koster 129 euro hver vei, men flyplassen til Helsinki ligger i nabokommunen Vanta, så blir litt pes å ta flybussen inn til Helsinki og så toget til Tampere (om det ikke går regional-buss fra flyplassen til Tampere).

I Tampere anbefales Hotell Omena som overnatting. Dette er et internettbasert hotell (ingen betjening). Booking/betaling av hotell via internett, pinkode inn/ut hotelldöra. Finfin standard og meget billig, midt i sentrum av Tampere. Eneste betjeningen er renholderne som fikser rommene om morgenen, eventuelt vektere skulle det väre problemer av noen art... (fulle tröndere på rommet ved siden av... Wink)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 03.08.2007 22:20    Post subject: Reply with quote

Takk for fyldig info!

Satt akkurat og så på VR.fi, da du skrev innlegget ditt. Ser at jeg som "studerande" slipper unna med 100 kr hver vei på toget, og dermed er det et greit alternativ å fly til Helsinki.

Om man er litt fleksibel med hvilken dag man reiser til og fra, kan man få billetter helt nede i 2000 kr t/r Oslo -Tampere med Finland om man er under 25 (rundt 2500 for de eldre). Oslo - Helsinki ligger på 1500 kr.

Det er vel ikke helt umulig at Tampere får et bortemål, og f.eks. taper 2-1 i Sofia...? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2007 12:51    Post subject: Reply with quote

arnt wrote:
HÃ¥per faktisk virkelig at FFK tar bajen knallhardt. Mest fordi jeg synes de har usmakelige fans. Se for deg en krysning av LSK og svensker...

Jeg tviler sterkt på at FFK tar Bajen, selv om de sliter. And me being me, syns jeg Bajen har fantastiske fans, selv om mine sympatier er i Skåne. Wink

Tidenes beste RBK-capo er forresten bajare nu

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Tysker'n
Senior

PostPosted: 04.08.2007 13:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror, at Levski blir en vanskelig motstander om de klarer å slå ut Tampere. Jeg var på Weserstadion ifjor og så kampen mellom Werder og Levski. Så returkampen på tv. De har et godt organisert og veldig disilplinert lag og har også tekniske ferdigheter. De var litt uheldige med gruppa, men kunne med litt flaks klart poeng mot Chelsea. Barca, Chelsea og Werder tilhører til de top 16 i europa, det gjør ikke Rosenborg, dessverre. Rosenborg har mer potensial i offensiven, som de ofte ikke klarer å utnytte. Jeg tror at kanskje at erfaringen er større i Rosenborg og at dette kan hjelpe. Levski er ikke uslåelig som Tampere har vist. En stor sjanse for RBK å rekke CL-spill.

Og at Rosenborg kan slå Werder for tiden, tror jeg nok ikke. De var bedre enn Werder en gang, men det har snudd fullstendig.

Hvor fint hadde det vært med begge mine lag i CL i år Smile
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 13:51    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Jeg tviler sterkt på at FFK tar Bajen, selv om de sliter. And me being me, syns jeg Bajen har fantastiske fans, selv om mine sympatier er i Skåne. Wink

Jeg trodde dine sympatier lå i Trondheim, jeg... Razz
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2007 13:52    Post subject: Reply with quote

arnt wrote:
Jeg trodde dine sympatier lå i Trondheim, jeg... Razz

Wink

Hysj, undercover...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 04.08.2007 17:49    Post subject: Reply with quote

uansett kan levski-rosenborg fort bli en kamp om hvem som skal få lov å tape seks strake kamper i Champions Leagues gruppespill i år ...
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 21:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Takk for fyldig info!

Satt akkurat og så på VR.fi, da du skrev innlegget ditt. Ser at jeg som "studerande" slipper unna med 100 kr hver vei på toget, og dermed er det et greit alternativ å fly til Helsinki.

Dessverre må du ha finsk studielegitimasjon for å få studentrabatt på finske tog. Men de får nå spille den kampen nede i Bulgaria först... Smile
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 06.08.2007 21:43    Post subject: Reply with quote

For å ta ting på forskudd;
Hvordan funker gruppetrekninga? Seedede og u-seedede organiseres og så plukkes det i vei, eller er det noen restriksjon ift. kvalikspillet?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.08.2007 21:47    Post subject: Reply with quote

Når de 32 deltakerne er klare, deles de inn i 4 seedingpuljer etter seedingpoeng. Dermed ett lag fra hvert nivå i hver gruppespills-gruppe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
primaten
Rutinert

PostPosted: 06.08.2007 23:11    Post subject: Reply with quote

...og hvis vi kommer dit havner vi 99% sikkert i pulje 4. de årene vi gjorde det bra var vi i 3. (og innom 2.?) gruppe.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.08.2007 23:51    Post subject: Reply with quote

Levski Sofia sliter med flere ting foran sin returkamp mot finnene i morra. For det første er deres ordinære hjemmebane full av vann, så de flytter kampen til en annen stadion. De har også skader på midtstopperne sine, og må i verste fall flytte sin sentrale midtbanespiller ned som stopper leser jeg på UEFA sine sider.

Men vi har vel også flyttet ned Vidar som stopper når det har knepet om enkelte ganger uten at det har svekket oss Smile

Det kan likevel ikke være noen tvil om at dårlige spilleforhold, bytte av bane og skader på sentrale spillere vil være til fordel for Tampere.

Hvis vi selv skulle klare jobben mot Astana er det jo langt å foretrekke å møte Tampere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Anders
Rutinert

PostPosted: 07.08.2007 00:40    Post subject: Reply with quote

Levski-Tampere går i følge L.J. på kanalen MegaSport (4w & 36e) og på NovaTV (16e & 39e) i følge deres program. Den streames kanskje her! Den starter som tidligere nevnt 19:30.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 07.08.2007 12:01    Post subject: Reply with quote

Anders wrote:
Levski-Tampere går i følge L.J. på kanalen MegaSport (4w & 36e) og på NovaTV (16e & 39e) i følge deres program. Den streames kanskje her! Den starter som tidligere nevnt 19:30.

Levski sier de ikke er favoritter

http://fotball.adressa.no...e87164.ece
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 07.08.2007 16:37    Post subject: Reply with quote

Anders wrote:
Den streames kanskje her!

Må man installere programvare for å se disse streamene?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 07.08.2007 18:46    Post subject: Reply with quote

Noen som har fått streamen til å funke?
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 07.08.2007 19:00    Post subject: Reply with quote

Fungerer med TVAnts.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.08.2007 19:04    Post subject: Reply with quote

streamen for beitar-fck er ikke riktig ihvertfall.

Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2007 19:05    Post subject: Reply with quote

NOVA TV fungerer brukbart hittil hos meg gjennom TVAnts. For de som ikke har TVAnts, kan det lastes ned her.

EDIT: For å se påå kanalen NovaTV er det bare å trykke på Anders' link etter å ha lagt inn TVAnts.

Last edited by Zorac on 07.08.2007 19:09; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.08.2007 19:08    Post subject: Reply with quote

Dere får bilde på NovaTV nå? Ikke jeg
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2007 19:10    Post subject: Reply with quote

Fungerer overraskende bra her. Hender den buffrer litt, men er fullt mulig å følge greit med.
longns
Veteran

PostPosted: 07.08.2007 19:10    Post subject: Reply with quote

Faen, hvorfor får jeg ikke bilde her?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2007 19:13    Post subject: Reply with quote

Lagt inn ActiveX-kontrollen også? Evt prøve å legge inn TVAnts på nytt o du ikke allerede har gjort det.
longns
Veteran

PostPosted: 07.08.2007 19:23    Post subject: Reply with quote

Media player link (Ganske bra kvalitet)

Code:
mms://66.90.103.33/42432238
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2007 19:30    Post subject: Reply with quote

Husk at bruge ["code]Link her["/code] uden " når i poster mms-adresser.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 61, 62, 63  Next
Page 27 of 63

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb