View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.08.2007 15:41 Post subject: |
|
|
Dette med Tettey/Riseth grunner vel i at Skjelbred og Sapara er litt for glade i balllen og løper ikke så direkte i lengderettningen som Tettey gjør... Det blir litt for lite løp fra midtbanen med begge teknikkerene i lag... Og at Tørum velger å la Strand være back, hadde Stoor vært bedre, så hadde nok Roar spilt indreløper så lenge han holder, for å så bytte med SKjelbred, og fortsattt med Tettey sentralt...
Det er noe som heter komplemetære ferdigheter i Eggen's godfot bok, og det er det Tørum mener han finner i midtbanen Sapara-Riseth-Tettey, ikke at Tettey er dårligere enn Riseth, de løser den setrale midtbanen litt forskjellig, men det gangner RBK at Tettey er indreløper akkurat nå, i Tørum's øyne.
Selv om jeg mener at Riseth nå lever på at han ble byttet inn sammen med Kone, og flyter litt på at Kone gjorde RBK bedre mot Tromsø, for mot Astana så var ikke Riseth allverden i følge RadioAdressa..
Stusser litt mer på om Tørum teller antall gule kort, i og med at Koppinen starter, enten surer Tørum/RBK eller så surer Nettavisen/VG
http://dyn.tv2.no/sport/m...asonId=329 og http://dyn.tv2.no/sport/m...teamId=313
http://fotball.vg.no/bors...ong_id=383 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2007 17:32 Post subject: |
|
|
Ha! Jeg hadde rett likevel: Det var Basma som fikk kortet: Offisiell NFF-rapport |
|
Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 03.08.2007 18:37 Post subject: |
|
|
I tillegg har RBK tre løpshurtige offensive spillere som kan true bakrom. trekanten Tettey, Jamtfall og Kone er alle veldig raske, noe som gjør det vanskelig for et hvilket som helst forsvar i Norge å forsvare seg. Norske lag har som regel kun en hurtig spiller i sin firer, og da blir det vanskelig å ta ut alle tre.
Jeg er veldig posetiv til det nye systemet, men synes kansje det er feil tid å prøve det ut og det kommer sikkert til å gå litt rustent de første 2-3 kampene.
Men noe måtte gjøres, og det faktum at klubben velger å ta tak, er kansje viktigere for spillergruppen enn hva som faktisk blir gjort. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 03.08.2007 19:14 Post subject: |
|
|
Jeg stussa også på det der. Synes så tydelig det var nummer 5 som viste oss ryggen da han fikk kortet. Da jeg kom hjem og så opptaket på tv2 sumo, sa kommentatorne også Koppinen. Viser bare hvem som følger med ..  _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 03.08.2007 19:16 Post subject: |
|
|
Etter det jeg har sett av Stabæk i år så er det ganske overtydelig at dette laget er best offensivt. Defensivt er de ikke særlig mye bedre enn andre lag, men det er ikke så dårlig som de verste lagene i Tippeligaen. Derfor vil jeg også tro at en ballbesittende stil er best - komme rundt på kanten og innlegg inn mot midtstoppere (IAO er vel fortsatt ute?) som neppe matcher Koné og Iversen vil gjøre at RBK vil vinne denne toppkampen. I tillegg har ikke backene imponert meg noe særlig. Alazinho er morsom, men særlig brukbar defensivt er han ikke. Tchoyi er en klassespiller, men mer Zokora enn Makelele - syns han av og til sluntrer unna defensivt arbeid. Denne kampen må vinnes på midtbanen. Derfor tror jeg Riseth og Tettey som nøytraliserer Stabæks offensive kraft her er nødvendig.
Dog skal Riseth få bryne seg på tre tekniske spillere som er kjappe i vendingene og som vil søke det rommet han skal dekke. Riseth skal nok få problemer med å unngå kort og frispark mot seg i farlig sone.
Lykke til btw. Ønsker å se Stabæk bak Viking. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.08.2007 19:48 Post subject: |
|
|
Fint for deg, fint for RBK... Men det er ikke bare TV2 som har bommet, d har også Nettavisen,Dagbladet og VG gjort...
Tror faktisk at dette er det beste stopperparet som RBK kan stille med pr. i dag.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 04.08.2007 01:28 Post subject: |
|
|
Synes også det er synd at Tettey igjen skal bli "forvist" til indreløper når han har gjort sakene sine så bra sentralt. Men kjøper argumentasjonen ifh til både at Tettey og Jamtfall er raske spillere og at Skjelbred er akkurat litt for glad i ballen ifh til å få den kjapt fremover.
Personlig er jeg svært glad for at Koné endelig har fått tillit og bruker den til omsette den i mål. Koné/Iversen er i hvertfall langt mer målfarlig enn Iversen/Braaten.
Og jammen hadde det ikke vært veldig godt å få beholde den samme forsvarsfireren i mer enn to kamper på rad. Hos meg er det ingen tvil om at alle skadene og byttene har gjort sitt til at vi har klønet det så innmari til i forsvar i år. Sammen med undervurdering av motstanderlaget.
Er veldig, veldig spent på denne kampen, da den er helt avgjørende for høsten - tabellmessig og som indikasjon på videre spill og formasjon.... _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.08.2007 12:53 Post subject: |
|
|
Synes det er positivt at tørum klarer å endre litt på system og taktikk når vi sliter i kamper vi skal vinne tromsø- og ålesund spesielt.. Det handler vel først og fremst om å få spillerne trua på at dette er et godt system å spille fotball med, slik at de ikke skal tvile på egne kvaliteter under kampen..
Dette er jo kampen RBK bare må vinne! siste sjanse idag om vi skal kunne nå igjen seriegullet. |
|
Back to top |
|
 |
vacko Junior
|
Posted: 04.08.2007 12:56 Post subject: |
|
|
Noen som vet om kampen sendes på livesport247? Eller må man benytte seg
av Tv2 Sport? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.08.2007 13:01 Post subject: |
|
|
ser ikke ut tli at de sender nei.. da er det bare tv2sport:/ Blir adressa eller vgnett på meg selv da:( |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 04.08.2007 14:03 Post subject: |
|
|
Pøbb er evt et alternativ? Pils og fotball på skjermen. Hva mer trenger man? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 04.08.2007 14:21 Post subject: |
|
|
Jepp. Ingenting er som en projektor og storskjerm med TV2 Sport i stua og en pils på bordet. (ja, jeg flotter meg litt nå) _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.08.2007 17:26 Post subject: |
|
|
vacko wrote: | Noen som vet om kampen sendes på livesport247? Eller må man benytte seg
av Tv2 Sport? |
livesport sender !
Noe av programmet vises ikke for de som ikke er inn logget, det ligger flere kamper under "live streams" som bare inn loggede får se.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 04.08.2007 18:55 Post subject: |
|
|
Lykke til! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.08.2007 19:09 Post subject: |
|
|
stabæk ut i et horibelt tempo i starten nå.. får håpe vi kklarer å ri unna:) |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.08.2007 19:24 Post subject: |
|
|
RBK snytt for en "rødt kort-fordel"... pall sparker ned riseth!!!
DÃ¥rlig av dommer berntsen. |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 04.08.2007 19:32 Post subject: |
|
|
1-0 der. Ivers. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 04.08.2007 19:47 Post subject: |
|
|
2-0!
Nå må vi ikke legge oss bakpå!!! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.08.2007 19:49 Post subject: |
|
|
Hva faen, 2-0-ledelse etter første omgang og ikke et eneste baklengs?? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 04.08.2007 19:49 Post subject: |
|
|
Flott at Basma og Crapinen spiller en ok kamp og at sistnevnte scorer. Da vil det aldri bli kjøpt noen nye midtstoppere.
Jaja, det viktigste i dag er å vinne, men vi må kunne se lenger framover. Det samme gjelder med Riseth kontra Tettey på sentral midtbane. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 04.08.2007 19:50 Post subject: |
|
|
Enig i at det er merkelig. Det pleier jo å være 1-0 til pause og 1-2 når kampen slutter. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2007 19:54 Post subject: |
|
|
Har lidt blandede følelser om første omgang.
Først skal Tørum have lidt ros. Han har tidligere lavet nogle underlige ting taktisk, ting som så underlige ud i hvert fald, men i dag var det et skaktræk at få Riseth på banen.
Riseth er en sådan spiller som jeg ville hade hvis han spillede for f. eks Brann, han kriger konstant og har nogle lidt på grænsen tacklinger. Derudover finder han sig ikke i hvad som helst, noget nogle af de andre derude. Det virkede fint med Riseth i en dybrolle, selv om vi var lidt pressede i starten af omgangen.
Dog er det synd at det er på bekostning af Skjelbred og Tettey, som flyttes ud som indreløber. Min løsning på dette er at sætte Riseth ned som stopper.
Vi har haft nogle brugbare angreb i denne omgang, men som sædvaligt scorer vi ikke på dem, målene kommer(igen: som sædvanligt) på dødballer. Men vi viser dog lidt takter, så fortsætter vi som i første, så tror ejg vi tager denne kampen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.08.2007 19:57 Post subject: |
|
|
Tja, er enig i mye av det du sier Harald. Men jeg tror Riseth bør ha plassen som deffensivt midtbane anker resten av sesongen, jeg skal innrømme at Tettey har spilt bra der i det siste som anker( Kampen han hadde mot Viking var etter mitt hjerte) Men Tettey og Riseth har forskjellige forcer. Jeg føler at Riseth sine forcer passer best inn i den situasjonen vi er i og det som møter oss fremover.
Hadde vi hatt bedre midtstoppere, ville Tettey vært foran Riseth i mine øyne. (Som anker altså)
Last edited by longns on 04.08.2007 19:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 04.08.2007 19:58 Post subject: |
|
|
Ekke bra for helsa mi å se på
Men jeg tror dette går veien, fordi vi fikk 2-0. Den kan være avgjørende. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
|