English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SPILLEFORDELER!!!!!

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 17.02.2005 23:23    Post subject: SPILLEFORDELER!!!!! Reply with quote

HVORDAN KAN ROSENBORG SI AT VI IKKE TRENGER EN DEFENSIV SPILLEFORDELER?!?!??!!?!?!??!?!?!?!?!?!?

Hjelper ikke en DRITT at vi har norges beste spissrekke, vi kan faen ha VERDENS beste spissrekke og det vil ikke ha en SKIT å å si om ingen kan gi dem noen baller å jobbe med!!

BRATSETH dra frem lommeboka NÃ…!!
Back to top
View user's profile Send private message
Luringen
Junior

PostPosted: 17.02.2005 23:26    Post subject: Reply with quote

Ja midtbanen til RBK er tragisk akkurat nå. Ingen av dem har en pasningsfot. Rolling Eyes Men dette skjønner vel ikke bratseth.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2005 23:29    Post subject: Reply with quote

Lyder ikke til at Rosenborg spillede specielt idag, udfra din kommentar. Men jeg er helt enig vi har brug for en såkaldt playmaker på midtbanen. Jeg håber MEGET på at Rosenborg køber en før starten på Tippeligaen, men de skal selvfølgelig bruge den tid det tager at finde den rette man til pladsen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Stano_11
Veteran

PostPosted: 18.02.2005 11:11    Post subject: Reply with quote

Helt enig der. Vi trenger en skikkelig defensiv midtbanespiller med internasjonalt snitt. Det sier seg selv. Bruk gjerne 15-20 mill på en slik spiller å betalt ham skikkelig med lønn. Det er den viktigste spilleren på Rosenborg. Uten en skikkelig sentral midtbane fungerer det bare ikke. Enkelt og greit.
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 18.02.2005 11:24    Post subject: Reply with quote

I Ørjan Bergs fravær er det skremmende å se Frode Johnsen i midtbanerollen. Frode er enten eller, i går var han utrolig dårlig. Men det er ikke bare på midtbanen det hakker, for at de på midtbanen skal få spilt ballen fremover må det jo være bevegelse i angrepsrekka - Braaten og Ødegaard stod og gjemte seg bak backene sine stort sett hele kampen. Det må da for svarte gå an å starte løp på eget initiativ FØR pasningen har blitt slått!! På sentral midtbaneplass MÅ vi ha en som har tekniske egenskaper som gjør ham i stand til å ta imot ballen, en mann som har blikk for spillet, som har orientert seg om hvor medspillerne er før han mottar ballen, og som ikke på liv og død må FØRE ballen 30-40 meter før han gir den fra seg. Steike, i går var Frode elendig, og Solli har rett og slett ikke forståelsen som skal til for å spille sentralt - makan til feilprosent på pasninger skal man vel lete lenge etter.

Jeg håper og tror at det går seg til, men Perry må innrømme at dette ikke er bra - RBK begynte å produsere sjanser først når de la om til Drillostil - bekymringsfullt synes jeg....
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.02.2005 12:41    Post subject: Reply with quote

jenssenc wrote:
I Ørjan Bergs fravær er det skremmende å se Frode Johnsen i midtbanerollen. Frode er enten eller, i går var han utrolig dårlig.

Det synes jeg forsåvidt ikke han var. Han var helt ok - som hengende spiss! Den rollen er ikke den samme som RBK's midtbanerolle. Vi hadde ingen sentral midtbane i går, bare to indreløpere pluss Frode som hengende spiss.

Frode skapte faktisk en del problemer for VIF, spesielt i starten, slik også Rekdal sa på tv. Før de klarte å pakke ham inn mellom Holm og Gashi.

Quote:
Men det er ikke bare på midtbanen det hakker, for at de på midtbanen skal få spilt ballen fremover må det jo være bevegelse i angrepsrekka

Jeg mener at man hverken får brukt indreløperne eller vingene skikkelig uten en sentral midtbanemann. Det, og at indreløpernes rolle blir helt forkludret, siden de liksom skal veksle på å være offensive og defensive.

Både Roar og Jan Gunnar var en kvart sentral midtbanemann og en tredjedels vanlig indreløper - til sammen litt over én spiller.

Quote:
Jeg håper og tror at det går seg til, men Perry må innrømme at dette ikke er bra - RBK begynte å produsere sjanser først når de la om til Drillostil - bekymringsfullt synes jeg....

Hrm --- jeg synes RBK først begynte å bli bra når Fredrik kom inn og vi la om til vår gode gamle 4-3-3.

Drillostil?
Back to top
foppa
Junior

PostPosted: 18.02.2005 15:51    Post subject: Reply with quote

RBK -VIF
Jeg er helt enig med de som er kritisk til RBKs midtbane. I går tapt laget på grunn av en svak midtbane, eller fraværet av en. Det å bruke F. Johnsen som en offensiv midtbane spiller er en feilslått strategi. Spesielt i kamper der motstanderen er av en viss kvalitet, og setter opp sitt spill for å demme opp for rytmen i RBKs spill, er bruken av Johnsen katastrofal. I går brukte VIF 25 minutter på å vinne midtbanene. problemet er at ved et høyt motstander press vil midtstoppere (backer) og indreløpere bli pakket inn av motstanderens spillere, og løpe ut for gode passningmuligheter. Johnsen plassering ble derfor på "feil side" av presset. F. Johnsen, er og blir en targetman.....

Midtbane
det kan argumenteres for at gårsdagens indreløper sammensetning ikke er optimal. Solli og Strand er ganske like i sin spillestil og er ikke komplementære. Berg eller winsnes er derfor kanksje bedre alternativer. Personlig synes jeg både Strand og Solli har en tendens til å løpe seg i trøbbel (blir ofte pakket inn i forsvarssekken). Dette problemet ble tidligere løst av skammelsrud evne til å løse opp flokker på midtbanen, med en smart støttepasning, eller ved å vrid spillet med en 30-40 meters pasning. Berg og winsnes har i sine beste øyeblikk en lignende egenskap, men er kanskje ikke like klare i den rollen.

Fremtiden
Jeg var forleden på en treningskampe mellom Skeid og RBK. Der fikk jeg se skjeldbreid for første gang live. Han imponerte meg voldsomt med sin arbeidskapasitet og engasjement. Jeg mener at dersom utviklingen fortsetter, så bør han få spille mye i år. han har mer kreativitet og ballfølelse enn sollie, og vil kunne fylle Bergs rolle. savnet etter strand og Berg kommer til å bli enormt dersom man ikke prøver å kjøre inn nye spillere. derfor håper jeg på at man prøver ut unge spillere.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.02.2005 15:58    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen var ikke dårligere enn andre på RBK. Det var vel bare Kvarme man kan si var bedre!
Dessuten, det er ikke enkeltspillere som gjorde at VIF vant. Det er samhandlingen - LAGET- som ikke fungerer.
Nok om det.

Hvorfor bruke 15-20mill, når man har den defensive midtbanespilleren i Norge for ca 5 mill?
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jenssenc
Senior

PostPosted: 18.02.2005 16:01    Post subject: Reply with quote

Å bruke Frode Johnsen som "hengende spiss" er jo helt meningsløst - når man spiller mot Norges kanskje beste midtbane (bestående av 4 mann) kan man jo ikke regne med at Solli og Strand kan ta hele jobben. Kanskje er det meningen at Ødegaard og Braaten skal ta mer defensivt ansvar, men de må jo få utnytte det de er gode på - å angripe. Jeg så kampen i går, og kunne ikke med den største velvilje se at Frode Johnsen hadde noen rolle i det hele tatt i går........han vimset omkring uten å få til et eneste mottak i løpet av kampen
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 18.02.2005 16:05    Post subject: Reply with quote

Rytme !!!

Det er rytmen som mangler. Rytmen som gjør at spillerne gjør hverandre gode. Rytmen som gjør at spillere søker riktige rom på riktig tidspunkt og skaper pasningsalternativer.

Uten rytmen så må en gi "millimeterpasninger" for å bryte igjennom, og det er det få i RBK som behersker. Uten rytmen så løper en i sekken uten å få avlevert ballen.

Det som dreper rytmen er manglende øving / beherskelse av spillemønster. De siste 2 sesongers eksperimentering med andre alternativer enn tradisjonell 4-3-3 har ødelagt rytmen, og det er nå spillernes individuelle ferdigheter som avgjør om de greier å avlevere ballen til medspiller, og ikke som før, den kollektive rytmen som skapte muligheter med spillere på vei inn i ledige rom som pasningsalternativer.

Back to basic !!

Tradisjonell 4-3-3 før det er for sent !!!!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.02.2005 16:21    Post subject: Reply with quote

foppa wrote:

Fremtiden
Jeg var forleden på en treningskampe mellom Skeid og RBK. Der fikk jeg se skjeldbreid for første gang live. Han imponerte meg voldsomt med sin arbeidskapasitet og engasjement. Jeg mener at dersom utviklingen fortsetter, så bør han få spille mye i år. han har mer kreativitet og ballfølelse enn sollie, og vil kunne fylle Bergs rolle. savnet etter strand og Berg kommer til å bli enormt dersom man ikke prøver å kjøre inn nye spillere. derfor håper jeg på at man prøver ut unge spillere.

Han burde ihvertfall heller fått matchinga enn Tettey etter min mening, selv om Tettey har potensiale (som stopper. han oppførte seg jaggu som en stopper som indreløper og i går), så når han ikke Per Ciljan til ankla.

Lille-Per går jo allerede, med en matchvekt på 35 kilo, han derre Solli en høy gang i alle faser av spillet. Den gutten der gjør gjør meg glad på en måte som ikke ville blitt akseptert andre steder enn antikkens Hellas! Eh...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 18.02.2005 16:45    Post subject: Reply with quote

For meg virker det først og fremst som at vi ikke har taklet det at de enkeltspillerne som sammen la grunnlaget for vår suksess på 90-tallet har falt fra, en etter en. Og vi mister ikke færre i fremtiden. Vi får ikke igjen Mini. Brandhaug og Skammelsrud kommer heller aldri tilbake. Vi kan ikke forvente at Braaten skal bli en ny Mini, og at Ørjan eller Fredrik skal være like god som Bent i den sentrale rollen.
Vi må heller prøve å la de nye spillerne finne rollene som passer dem best, med vårt tradisjonelle 4-3-3 system som utgangspunkt.
Har lenge tenkt på om Per kan fungere i den sentrale midtbanerollen. Tror han kan gjøre det bra der.
Solli er best egnet til å fylle Roars rolle. Han er først og fremst en bevegelig, løpssterk indreløpertype. Da må vi også glemme å bruke han sentralt på midten, eller i den andre indreløperrollen. Han har ikke de ferdighetene som kreves for å fylle de rollene godt nok.
Skjelbred, Tettey, Fredrik og Ørjan er alle bedre kandidater til de to rollene.
Recon
Legende

PostPosted: 18.02.2005 16:48    Post subject: Reply with quote

Mener Lille-Per også skal spille indreløper. De som så skeidmatchen så det. Han vandrer og løper overalt. Intet typisk anker i stilen sin. Var litt Ljungbergtakter i akkurat den matchen, selv om jeg tviler på at Freddiegutten noen sinne har hatt dette tekniske potensialet.
Han er Roar med Ørjan+ i teknikk.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 18.02.2005 16:51    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Lille-Per går jo allerede, med en matchvekt på 35 kilo, han derre Solli en høy gang i alle faser av spillet. Den gutten der gjør gjør meg glad på en måte som ikke ville blitt akseptert andre steder enn antikkens Hellas! Eh...

LOL Laughing Laughing Laughing Laughing
Legende

PostPosted: 22.02.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

Hm...hva med Sebastian Svärd? Ligger som defensiv sentral i BIF, og er ekstremt populær dernede. Får stadig også fornyet sin kontrakt med Arsenal, så de ser tydeligvis også muligheter i ham til tross for at ahn ikke klarer ta plassen til Vieira (rart det der...).

Ung, god, defensiv sentral midtbane, som har vært flere år i Arsenal og trent mot de spillerne, samt prestert meget bra for BIF.

Spillernr.: 06 Højde: 183 cm
Position: Midtbane Vægt: 76 kg
Født: 15-01-1983
Alder: 22 år
Nationalitet: Dansk
Tidligere klubber:
F.C.København, Arsenal, F.C.København (leje), Stoke City (leje)

Spillerbeskrivelse:
Skiftede den 31. august til Brøndby IF på en lejeaftale fra Arsenal FC gældende til den 30. juni 2005.

Teknisk stærk central midtbanespiller med et stort overblik. Løbestærk og stærk i det defensive. Godt pasningsspiller med blik for spillet.

Kan desuden dække flere pladser i forsvaret.

(fra Brøndbys sider)

Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.02.2005 01:39    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Teknisk stærk central midtbanespiller med et stort overblik.

Ja takk..
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.02.2005 10:25    Post subject: Reply with quote

....Tekninsk sterk midtbanespiller med stort overblikk.....
Hørtes nesten ut som Bernier det...., men han er jo en løpsmaskin og et rivjern i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb