English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2007 20:05    Post subject: Reply with quote

Dobbeltsjekka nå, bare for moro skyld. Vi har to (2) kamper i år uten baklengs. Teller da bare med obligatoriske kamper og holder treningskamper utafor. 3-0 mot brann og 0-0 mot Skeid (som blei 0-2 til oss e.e.o.) er det vi har å skilte med.

Om jeg teller rett har vi 17 obligatoriske kamper hittil i år. To clean sheets mot lag av varierende kvalitet, hvor andre Tippeligalag er det beste vi har spilt mot. I tillegg skal det sies at vi har en meget habil keeper.

Stø kurs for Europa?
skjæringen
Veteran

PostPosted: 25.07.2007 20:20    Post subject: Reply with quote

Hvis cupe'n hadde vært prioritert så er jeg redd for at sjansene til et nytt tippeligagull, og brukbare resultater i e-cup hadde vært betydelig mindre. Vi har ikke en så god og bred stall som enkelte liker å tro. Ja, Harald, en startet med sitt antatt beste lag, men flertallet i den rutinerte spillergruppa(Iversen,Basma,Dorsin) var vel de som mest ønsket en rask exit?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 25.07.2007 20:21    Post subject: Reply with quote

Så må de bort.
Jeg ønsker ikke at firmaet mitt skal få denne kontrakten også, det blir så mye å gjøre, så jeg tror jeg driter i å gjøre oppgavene mine...

Tror du det godtas?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2007 20:26    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:
men flertallet i den rutinerte spillergruppa(Iversen,Basma,Dorsin) var vel de som mest ønsket en rask exit?

Da bør vi starte med anadre spillere. Man skal alltid fokusere mot neste kamp, uansett om det er treningskamp eller kvartfinale i CL. De forplikter seg som lag, om ikke annet enn overfor fansen, å prestere maks. Greit at man kan spille litt kynisk i cupen, og ri inn en ledelse. Men problemet for oss er at vi stort sett alltid slipper inn et mål eller to. Samtidig som det er elendig innsats hele veien. Det er det jeg og sikkert mange andre ikke godtar.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2007 20:26    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:
Ja, Harald, en startet med sitt antatt beste lag, men flertallet i den rutinerte spillergruppa(Iversen,Basma,Dorsin) var vel de som mest ønsket en rask exit?

Ja? Men den sportslige ledelsen prioriterer stadigvæk cupen når vi stiller med tilnærmelsesvis bedste lag. Dorsin lignede nu ikke en der ønskede et raskt exit. Men at der er spillere som ikke tager sådanne kampe seriøst nok har vi vidst siden Royal League. Det man kan kritisere ledelsen for er at ikke lade sådan i en indstilling få konsekvenser for deres plads i "vigtigere" kampe i TL f. eks. Men det bliver forkert at sige at ledelsen ikke prioriterer cupen, når vi stilelr i stærkeste opstilling.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2007 21:18    Post subject: Reply with quote

Det virker som vi har blitt like ustabile fra kamp til kamp som Brann og andre ofte har vært plaget med. Vi kom nå rett fra en sterk seier mot Viking, hvor samspillet og kollektivet generellt fungerte, til et flaut tap mot Odd i en kamp hvor vi hadde et kvarter godkjent Rosenborg-fotball.

Viking kjørte over Brann, etter å ha kommet fra nevnte tap mot oss hvor de ikke presterte all verden. Brann på sin side skapte veldig lite, i kampen etter en sterk, om noe flatterende 3-0 seier mot Stabæk.

Jeg kjente ikke igjen hverken Brann, Rosenborg eller Viking fra runden på søndag for å si det kort.

Nok en gang må jeg dra fram Eggens filosofier. Vi sliter veldig med å gjenskape gode prestasjoner og ha kontinuitet spillemessig.

Men det skal nå også sies at vi ofte har slitt i cupen. Under Eggen røyk vi ut mot lag som Strindheim i 2-3. runde i sesonger hvor vi ellers vant gull og gjorde det bra i Europa. Men det er selvfølgelig ingen unnskyldning for dagens innsats.

EDIT:
Quote:
- Dette gir oss utrolig mye energi foran kampen mot Lillestrøm, sa Odd-trener Arne Sandstø til TV2, mens kollega Knut Tørum marsjerte rett inn i garderoben fulgt av duknakkede spillere.

Da var det i hvertfall godt for noe.
primaten
Rutinert

PostPosted: 25.07.2007 21:46    Post subject: Reply with quote

bah. nå tror odd de er best i norge, og dermed får de svinebank av lsk. that's the name of the game.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2007 21:47    Post subject: Reply with quote

På en kveld som dette, med RBK ute og LSK videre, vær så snill å ikke ta fra meg illusjonene mine! Wink
Recon
Legende

PostPosted: 25.07.2007 21:54    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg visste vel at den over og ut'en din, kom for tidlig, Zorac. Du vil gneldre litt med oss du også. Wink

Do not go gentle into that good night,
[...]
Rage, rage against the dying of the light.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Joda!Smile Men over og ut'en min gjaldt en annen sak! Wink

Men jeg skal inrømme at jeg er forbanna i kveld. Forbanna på stort sett alle som har jobbantrekk med RBK-logo. Materialforvalter og banemester kan jeg kanskje la gå.

Likefullt håper jeg at Odd gir meg oppreisning ved å harve over LSK. Syltynt håp, men likefult en aldri så liten våt drøm..
skjæringen
Veteran

PostPosted: 25.07.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

Ønsker vi oss tippeliga-gull i år og samtidlig suksess i e-cup? Det kan virke som at enkelte forumdeltagere er helt blottet for realiteter. Greit at vi røk ut, uten å bruke alt for mye energi. Det var etter min mening bra at kampen ble avgjordt før ekstraomganger, slik at oppladningen til den uhyre (være eller ikke være) viktige kampen mot Tromsø på Lørdag blir så optimal som mulig. 2 dager senere setter man seg på flyet til Kazakhstan som blir en slitsom reise der det forventes 30-35 graders varme, og deretter kommer viktige kamper tett som hagl Cool

PS Tørum burde spart flere sentrale spillere i kveld.

Last edited by skjæringen on 25.07.2007 23:57; edited 1 time in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2007 22:33    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:

Der kan vi kanskje inngå kompromiss. Om RBK hadde starta med spillere som Valø, Traore og Aas/Kone i dag, ville vi sikkert ikke gjor det værre. Fullt skjerpa hospitanter hadde sikkert gjort en like bra jobb som late og uinteresserte spillere som Iversen og Braaten.

Så det er sagt, jeg krever ikke seier, bare innsats. Et "uheldig" 2-1 tap er mye lettere å svelge en ett som er tilnærma fortjent. Kanskje å ta i at Odd fortjente å vinne i dag, men RBK fortjente definitivt å tape.
oddrane
Veteran

PostPosted: 26.07.2007 00:03    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg advarte dere! Dette var moro Very Happy
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.07.2007 00:53    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
skjæringen wrote:

Der kan vi kanskje inngå kompromiss. Om RBK hadde starta med spillere som Valø, Traore og Aas/Kone i dag, ville vi sikkert ikke gjor det værre. Fullt skjerpa hospitanter hadde sikkert gjort en like bra jobb som late og uinteresserte spillere som Iversen og Braaten.

Så det er sagt, jeg krever ikke seier, bare innsats. Et "uheldig" 2-1 tap er mye lettere å svelge en ett som er tilnærma fortjent. Kanskje å ta i at Odd fortjente å vinne i dag, men RBK fortjente definitivt å tape.

Mye handler om psykologi, og evnen til å forstå den, i ulike sammenhenger. Her snakker vi (denne kampen) om forbilder som ikke er sultne, og mener at cupe'n er en "utenomforstyrrelse", som igjen smitter over til hele spillergruppa/trenerapparat. Når Tørum i tillegg sitter på benken og kun tenker "Tromsø", ja, da er vi der. I dette tilfelle var det kansje bra at det gikk som det gikk. Vi har nå, etter min mening en god mulighet til å frigjøre energi til det som utover høsten blir det aller viktigste.
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 26.07.2007 11:45    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Kanskje å ta i at Odd fortjente å vinne i dag, men RBK fortjente definitivt å tape.

det er godt sagt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb