View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
batigol Veteran
|
Posted: 20.07.2007 11:15 Post subject: Jimmy Dixon |
|
|
Jimmy Dixon kan vara på väg att lämna Malmö FF. Rosenborg bekräftar nämligen idag för FotbollDirekt.com sitt intresse för den liberianske stjärnan.
- Vår sjefsspeideer så han da Malmö møtte Djurgården, bekrefter RBKs pressesjef Harald Pedersen til fotbolldirekt.com.
Pedersen informerer samtidig også om at Dixon er aktuell.
- En ny midstopper er det som har høyest prioritet hos oss. Jimmy Dixon er interessant for oss, är vad som är högst prioriterad för oss. Jimmy Dixon är intressant för oss, men vi följer fler namn än Dixon också, sier Pedersen - og forteller at Dixon er sett flere ganger av RBKs sjefsspeider.
Malmös sportssjef Hasse Borg vil ikke kommentere interessen fra trønderne.
- Alt jag kan si er at det ikke går an å kommentere alle rykter. Men jeg kan vel si at vi ikke har til hensikt å slippe spillere midt i sesongen, men samtidig vet man aldri, sier Borg til fotbolldirekt.com. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 20.07.2007 11:18 Post subject: |
|
|
Ah, spennende. Kanskej vi får nok en ikke EU spiller da. Ser vell for meg at Lago forsvinner isåfall. Vi får se hva tiden viser.
Gammel er fyren ? _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 20.07.2007 11:21 Post subject: |
|
|
Foedt i 81. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 20.07.2007 11:22 Post subject: |
|
|
attach i "nye spillere tråden" wrote: | Jimmy Dixon:
Längd: 183 cm cm
Vikt: 76 kg kg
Född: 81-10-10
Moderklubb: Green Eagle, Liberia
Även spelat i: Floda BoIF, BK Häcken
Kontraktsinfo: 091231
Styrkor
Det första man kommer att tänka på är Jimmys fysiska överlägsenhet. Dixon är allsvenskans starkaste huvudspelare och ändå bara 183 cm lång. Vidare är han snabb som Elanga och hård som "Maestro". En mittback med förutsättningar att skriva in sig i MFF:s anrika historia om det vill sig riktigt väl.
Svagheter
Dixon har en tendens att dra på sig onödiga kort. Vissa brytningar kan vara vårdslösa och otajmade. Han måste också jobba med sitt passningsspel för att bli en fulländad mittback. Men om dessa bitar jobbas på kommer Jimmy troligen att bli för bra för allsvenskan
Han her virker jo grei. Regner med han går på kvota, da, så han er kanskje ikke så aktuell likevel. |
|
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 20.07.2007 12:13 Post subject: |
|
|
Dixon gikk fra BK Häcken til Malmö i desemer 2006. Jeg leser på et Malmöforum at fansen er lite lystne på å miste spilleren:
Quote: | Borg får inte skicka Dixon till Norge. Låter ju sjukt isåfall.
Det är en spelare som har varit i MFF ett halvår, som MFF har jagat i typ 2 år och som varit jävligt bra. Han bidrar i allra högsta grad till att MFF håller bra bakåt. Jag blir riktigt bedrövad om Dixon försvinner...
|
Ser ut som de vil ha en del spenn også:
Quote: | Just nu vill jag inte ens att Dixon säls för 25 miljoner. Vem ska vi ersätta honom med? |
_________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 20.07.2007 12:17 Post subject: |
|
|
Faen da. Det er nok negrer i rbk! |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 20.07.2007 12:19 Post subject: |
|
|
flere utlendinger?
Drit og dra, rbk sine tilhengere er trøndere, og vi ønsker å se trøndere knuse bergensere og sørleninger, ikke et multi kulturelt lag som spiller mot brann, lsk, start osv.
Om Rbk seriøst tenker på å skaffe seg denne dixon(sikkert en bra spiller) så bør vi iallefall selge noen utenfor eøs spillere? Kone, Konan, Traore eller Lago?
Ikke vondt ment til utlendingene, men når det blir for mange av dem i klubben sier jeg RBK for nordmenn! _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 20.07.2007 12:22 Post subject: |
|
|
Pffft! Rosenborg er sort og hvitt, ebony and ivory. Er han Dixon-fyren god nok og lar seg kjøpe så tar vi ham og er han riktig god kan vi dikte en sang om ham, på Dixie-låta. God ironi... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 20.07.2007 12:23 Post subject: |
|
|
Kan i hvertfall kvitte oss med Lago, og vi bør uansett kvitte oss med minst én pga at man ikke kan ha flere enn 3 av dem i troppen.
Fint om vi kan ha norske spillere ja, men det er for meg ikke noen forskjell på om de er fra Afrika, Sverige eller Sør-Amerika. _________________ Følg oss her:
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.07.2007 12:27 Post subject: |
|
|
micke wrote: |
Ikke vondt ment til utlendingene, men når det blir for mange av dem i klubben sier jeg RBK for nordmenn! |
Det er ikke spillerne vi heier på, men klubben.
Synes denne Dixon virker veldig spennende. Synes han ligner litt på hoftun med den karakteristikken som Erik quota. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 20.07.2007 12:32 Post subject: |
|
|
micke wrote: | flere utlendinger?
Drit og dra, rbk sine tilhengere er trøndere, og vi ønsker å se trøndere knuse bergensere og sørleninger, ikke et multi kulturelt lag som spiller mot brann, lsk, start osv. |
Haha. Har du lest sporten de siste 10 åra? _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 20.07.2007 12:33 Post subject: |
|
|
Så lenge han ikke er trønder/nordmann er det jo samme hvor han er fra ja. Svenske, Nigerianer, Polakk... har jo ingenting å si. Tviler uansett på at RBK noengang vil få så mange trønder i 11ern som i gullaldern. Fotball er annerledes nå enn da, pengene rår i en mye større betydning.
Dessuten trenger man mange år på å lage et lag med en slik stamme, noe få TL trenere får nå fortiden... _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.07.2007 12:44 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke dette jeg. Regnet det jo som sannsynlig at det var ham vi så på, men han hadde jo forrige overgang i desember. Er det ikke sånn at man kan skifte klubb og være spilleberettiget kun èn gang pr 12 mnd. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 20.07.2007 12:47 Post subject: |
|
|
tror det er noe slik at man kun ha 2 klubber per 12 månder ja =/ og siden han er såpass ny i malmø vil han jo være knalldyr. Sikkert en høyere pris en pelle ville hatt... _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 20.07.2007 12:49 Post subject: |
|
|
micke wrote: | flere utlendinger?
Drit og dra, rbk sine tilhengere er trøndere, og vi ønsker å se trøndere knuse bergensere og sørleninger, ikke et multi kulturelt lag som spiller mot brann, lsk, start osv.
Ikke vondt ment til utlendingene, men når det blir for mange av dem i klubben sier jeg RBK for nordmenn! |
Du motsier deg jo selv med det innlegget der. I det ene øyeblikket vil du ha trøndere til å banke sørleninger, mens i det neste er det godt nok med at en østlening gjør det.
Hvis du mener at vi skal bruke trønderske midtstoppere, så må vi klare oss med Riseth og Kvarme, med Nordvik som backup.
Jeg vet ikke med deg, men jeg hadde håpet på noe bedre når vi skal ut å kvalifisere oss til CL. |
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 20.07.2007 12:53 Post subject: |
|
|
Vi kan alltids stille med et lag med bare nordmenn/trøndere, tror vi har det i stallen
ALH
Beto - Nordvik - Riseth - Valø
Skjelbred - Tettey - Strand
Storflor - Ivers(Aas) - Jamtfall
Men da skal du se langt etter europacupspill de neste 10 årene  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.07.2007 12:56 Post subject: |
|
|
Tenkte å ta en prat med Torbjørsen om nettopp Dixon, men har vært opptatt tre hele kvelder på rad. Da kom FotbollDirekt meg i forkjøpet. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 20.07.2007 14:29 Post subject: |
|
|
Med tanke på media-oppstyret etter Hæstad-farsen på Viking-forumet, synes jeg det en poster i tråden her (snakker ikke om micke) som godt kan bruke to sekunder på å tenke seg om før han poster noe som skaper problemer for dette forumet. Hvis han da i det hele tatt er kapabel til å engasjere hjernecellene sine før han skriver noe.
Skal ikke se bort fra at noen mediesjakaler tråler supporterforum for å finne en sak slik at de kan henge seg på Hæstad-saken. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.07.2007 14:55 Post subject: |
|
|
Haugen,
jeg skjønte ingen ting av kommentaren din ang Dixon:
Haugen wrote:
"Synes denne Dixon virker veldig spennende. Synes han ligner litt på hoftun med den karakteristikken som Erik quota".
Erik quota bl.a følgende om Dixon:
- Vidare är han snabb som Elanga.
- Dixon har en tendens att dra på sig onödiga kort.
- Han måste också jobba med sitt passningsspel.
Ut fra det Erik quota synes ikke jeg at Dixon minner om Hoftun.
Tvert om har jeg inntrykk av at Dixon beskrives som en meget hurtig og sterk duellspiller, som har sine svakheter i pasningsspill og unødige kort. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 20.07.2007 15:37 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | Faen da. Det er nok negrer i rbk! |
Er du rasist, eller? Eg greier ikkje å finna ein anna potensiell grunn til at du ikkje vil ha fleire negerar i RBK.
Rosenborg - Svart, kvit og stilig! |
|
Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 20.07.2007 15:47 Post subject: |
|
|
stiller meg bak den ja, vil jo helst ha trøndere/nordmenn på RBK men om han kommer fra Sverige eller Liberia spiller liten rolle |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 20.07.2007 16:07 Post subject: |
|
|
Pokker nå synes jeg folk her inne begynner å bli vel rasistiske. Dere bør skjerpe dere. Rasistiske uttalelser bør/skal ikke forekomme her inne. Og nå er det nok av det. Disse bør kastes ut av forumet hvis dette fortsetter.
For meg har det ikke noe å si hvor spillerne kommer fra. Det er klubben man har i sitt hjerte. Og når den beste midtstopperen Rosenborg kan få tak i ikke er norsk, men f.eks fra Liberia, ja da må man få tak i han. Noe annet skal være uaktuelt. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 20.07.2007 16:26 Post subject: |
|
|
usmakelig rasehets i endel innlegg her inne, ja...vigrid har visstnok sine egne hjemmesider..ta det der heller. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
|