| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2823 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 18.07.2007 19:46 Post subject: |
|
|
Den beste livedekninga er jo å se kampen med egne øyne, men en liveoppdatering som på adressa.no - selv med de feil og mangler den måtte ha - er uansett langt bedre enn ingenting.
Ser ut som vi har hatt en god andre omgang. Et par avslutninger de første 10 minuttene, og forholdsvis god kontroll etter scoringen. Overraskende bra, faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 18.07.2007 19:54 Post subject: |
|
|
Læser vi samme LIVE-dækning TAF ?
| Quote: | | RBK presses bakover etter målet, som de fikk mot spillets gang. |
Man kan også registrere det som ser ud som om store chancer til Nürnberg, hvor kun en storspillende Hirschfeld redder os.
Business as usual altså. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Henging Senior
|
Posted: 18.07.2007 19:55 Post subject: |
|
|
| Hm, har ikke skjedd noe siden det 84 min på adressa. Kampen må da være ferdig nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 18.07.2007 19:56 Post subject: |
|
|
[quote="TAF"]en liveoppdatering som på adressa.no - selv med de feil og mangler den måtte ha - er uansett langt bedre enn ingenting.
[quote] |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
Henging Senior
|
Posted: 18.07.2007 19:59 Post subject: |
|
|
| Slutt der ifølge adressa. 1-0 seier er bra, men ut fra live rapporten så virker det litt ufortjent. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
|
|
Hehe Harald, det kommer vel an på hvor store forventninger man hadde på forhånd. Jeg hadde forventet at vi skulle bli mer eller mindre rundspilt nesten hele kampen gjennom. At Nürnberg ser ut til å ha hatt overtaket mye av kampen kommer bare som forventet; da er det derimot med glede at vi ser ut til ha ha hatt en del sjanser, selv om nøyaktigheten foran mål som vanlig ikke er helt på topp.
Poenget mitt er vel: hvis vi gjør slike kamper i CL-kvaliken også, skal i hvert fall ikke jeg klage. |
|
| Back to top |
|
 |
Davy Wathne Senior

|
|
|
Ble seier da  _________________ Rosenborg Ballklub <3 |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 18.07.2007 20:02 Post subject: |
|
|
Rbk er et snodig lag fortia... blir vi rundspilt vinner vi. Rundspiller vi går vi på en lei uavgjort gang etter gang  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 18.07.2007 20:02 Post subject: |
|
|
| Seier er viktig, sjølv om det sikkert ikkje var ein særleg bra kamp. Får håpa at spelarane får litt sjølvtillit av dette, noko som gjerne kan resultera i betre uttelling framfor mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 18.07.2007 20:05 Post subject: |
|
|
| Yes! Håper RBK er i flytsonen fram mot høstsesongen nå... |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 18.07.2007 20:08 Post subject: |
|
|
Uavhengig av kampforløp, et meget sterkt resultat med tanke på at dette var en veldig viktig oppkjøringskamp for Nurnberg, og ikke minst; veldig viktig med tanke på trygghet, selvtillitt med tanke på det som venter oss inn imot CL-kvalifisering og tippe-ligaen  |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 18.07.2007 20:13 Post subject: |
|
|
Flott resultat mot fjorårets tyske cupmester!
Godt at vi holdt nullen. En fin start på høsten  |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 18.07.2007 20:23 Post subject: |
|
|
| I treningskamper er det vel strengt tatt viktigere å spille bra enn å vinne, men vi får håpe dette gir mer selvtillit når serien starter, i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

|
Posted: 18.07.2007 20:27 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det kan ha like positiv effekt å vinne som å spille bra i en kamp som denne. VI har en del nye fjes i stallen i forhold til tidligere europaårganger - de kan ha godt av å føle litt på motstanden, og får sikkert selvtillit av denne kampen frem mot kvaliken. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.07.2007 20:42 Post subject: |
|
|
| Godt at vi holder nullen mot Nurnberg. HÃ¥per den defensive treningen har gidd resultater |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.07.2007 20:54 Post subject: |
|
|
FCN verliert gegen Trondheim
Der erste Härtetest schlug fehl: DFB-Pokalsieger 1. FC Nürnberg musste gegen den norwegischen Rekordmeister Rosenborg Trondheim eine 0:1-Niederlage eÃnstecken. Zwar gefielen die Nürnberger, die im fünften Testspiel ihre erste Niederlage hinnehmen mussten, im ersten Abschnitt mit Tempo-Fußball und gelungenen Kombinationen, konnten dies aber nicht in den Führungstreffer ummünzen. Nach der Pause ließ der Spielfluss beim Team von Trainer Hans Meyer nach, was auch an den zahlreichen Spielerwechseln lag. Das Siegtor für den mehrmaligen Champions-League-Teilnehmer erzielte vor rund 2200 Zuschauern in Feucht bei Nürnberg der Slowake Sapara, der den neuen Club-Torhüter Jaromir Blazek per Foulelfmeter überwand (71.). Trotz stürmischer Schlussphase sollte den Franken das Ausgleichstor nicht gelingen.
( Quelle: kicker ) |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.07.2007 21:03 Post subject: |
|
|
| Et 0-1 tap for RBK blir vel fremdeles sett på som et godt resultat i Tyskland... |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 18.07.2007 21:47 Post subject: |
|
|
| Nano wrote: | Flott resultat mot fjorårets tyske cupmester!
Godt at vi holdt nullen. En fin start på høsten  |
Og det blir mere imponerende (ettersom cupen ikke betyr så alt for mye i Tyskland) når en også nevner at FC Nürnberg tok en imponerende 6.plass og UEFA-cup-plass i BL i fjor, foran bl.a. Hamburg, Hertha og Dortmund. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.07.2007 21:52 Post subject: |
|
|
| Quote: | - Dette var en meget solid defensiv kamp for oss mot et toppet Nürnberg, sier keepertrener Jørn Jamtfall til Nettavisen.
- Målet med denne kampen var at vi skulle ligge kompakt med de fem bak og holde nullen. Det er jeg veldig fornøyd med at vi klarte. Vi ønsket også å satse på kontringer, og det lyktes vi med ved flere anledninger, sier Jamtfall.
- Vi hadde trøkket mot oss, men de skapte ikke så mye farligheter foran mål. Vi hadde også en keeper bakerst (Lars Hirschfeld) som var outstanding. |
Godt å høre at det var positivt defansivt i dag. Dette er vel første gang vi holdt nullen siden Brann-kampen for flere måneder siden. I tillegg bra når vi spilte med Kvarme som midtstopper, som egentlig ikke har gjort noe særlig positiv figur før i år.
Deilig med en "ufortjent" seier for en gnangs skyld. Så får vi håpe at det er beinhard defansiv satsing som er grunnen, og ikke bare rein flaks.
EDIT: Hentet fra Nettavisen _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 18.07.2007 22:19 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Poenget mitt er vel: hvis vi gjør slike kamper i CL-kvaliken også, skal i hvert fall ikke jeg klage. |
Ok, da er jeg med, og er vel ganske enig også. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.07.2007 23:09 Post subject: |
|
|
| Jeg registrerer at Roar er med på mange av bildene. Han må ha vært både høyt og lavt som vanlig, da. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 18.07.2007 23:14 Post subject: |
|
|
KTE :
– I angrep stemte det mye bedre. Bevegelsene var langt flere uten ball, og pasningsspillet langt mer presist, sier han, og har rett i det. Anført av Alexander Tettey og Per Ciljan Skjelbred vartet bortelaget opp med en rekke presise overganger, og det var ikke helt ufortjent da Marek Sapara banket inn vinnermÃ¥let pÃ¥ straffe 19 minutter før full tid. I hvert fall ikke med tanke pÃ¥ at Nürnberg omtrent ikke skapte noe som helst mot slutten av oppgjøret. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 18.07.2007 23:44 Post subject: |
|
|
| glimrende resultat. jeg har liksom forventet meg dette, at laget vårt passer bedre i europa enn i hjemlig serie akkurat nå. vi får ikke uttelling mot feige norske lag som kan knepene, men selve banespillet er så bra at vi kan henge med mot rimelig gode lag. |
|
| Back to top |
|
 |
|