| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
netrom Senior
|
Posted: 14.07.2007 11:49 Post subject: |
|
|
| må bare le av nillson her.. hvis han prioriterer ett tysk 2. bundesliga lag kan han bare ryke å reise for meg. tror nok han angrer om ett halvt år, samma hva en tysk millionær driver med, selv om idar vollvik skulle tatt namsos opp i eliteserien hadde det nok ikke gått så bra... |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 14.07.2007 13:43 Post subject: |
|
|
Med ei kurrant lønn, trives de fleste de fleste steder..
Sportslig utfordring er bare en annen måte og si at jeg vil til en klubb som betaler bedre på. Når det kommer til stykket, er det størrelsen på lønningsposen som bestemmer. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.07.2007 14:05 Post subject: |
|
|
| Vi kan finne bedre enn Pelle Nilsson. 15 millioner var uansett altfor mye, jeg tviler på at vi ville fått solgt ham for mer til andre klubber. Da måtte han ha prestert som FAEN konstant, for det er ikke ofte man er så heldig og får solgt en spiller som Carew og Nilsson for over 70 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 14.07.2007 14:10 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | | en spiller som Carew og Nilsson |
Du kan vel ikkje akkurat samanlikna Carew og Nilsson. Nilsson er ein OK stoppar. Carew er trass alt tidenes beste norske fotballspelar. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2007 14:13 Post subject: |
|
|
| Hvordan i huleste kan du si det? Solskjær har i mine øyne oppnådd mye mer enn Carew. Riise setter jeg også foran Carew, og det er bare av spillere som spiller fotball i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 14.07.2007 14:41 Post subject: |
|
|
Dette må jeg si jeg ser på som totalt håpløst av Nilsson... Greit nok at han vil vise seg fram i en annen europeisk liga. Men på nest øverste nivå i hvilken som helst europeisk liga er virkelig ikke det beste utstillingsvinduet. Skal han komme seg videre fra den klubben han nå drar til må klubben nesten rykke opp til Bundesligaen slik jeg ser det. At en klubb jeg ikke har hørt om skal klare det med det første tviler jeg på. Nå skal ikke jeg akkurat utnevne meg som noen "fotballekspert".. men dette tror jeg virkelig er et steg i feil retning for karrieren hans. Kanskje bedre enn Odd, men bedre enn E-cup spill med RBK? Don't think so.
NÃ¥r det er sagt var det muligens Odd som ikke ville selge Nilsson til oss... |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 14.07.2007 14:56 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Solskjær har i mine øyne oppnådd mye mer enn Carew. |
Har ikkje skrive noko som helst om at Carew har oppnådd mest. Eg meiner berre at Carew er den klart beste fotballspelaren Norge har hatt. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 14.07.2007 15:11 Post subject: |
|
|
Totalt off topic, men: Hvis du vurderer spisser etter hvor mange mål de scorer ligger Carew håpløst etter Solskjær. Hvis det er klubbytter som avgjør blir det selvsagt en annen sak.. Må si jeg er svært usikker på om Carew vil bli noen hit i england. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2007 15:12 Post subject: |
|
|
Du har sett mye av Bratseth, Lund, Iversen osv, Sølve?
Carew scorer ikke mål i tillegg til at han ikke er mer enn brukbar teknisk både på hode og med føttene. Han har en veldig bra kombinasjon av fart og styrke. Det skal han ha. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.07.2007 16:28 Post subject: |
|
|
Jeg sammenligner ikke Nilsson og Carew på det stadiet de er på nå i sine respektive karrierer, jeg sammenligner prisen og det faktum at de ville kosta oss ca. det samme å hente dem inkl. lønn. Og jeg tror at videresalgsmuligheten er ekstremt mye mindre med Nilsson enn det var da Carew ble solgt. Vi var skitheldige, for han var ung, sterk og hadde enormt potensiale og Hector Cuper digger jo sterke og "hodesterke" spisser. Prisnivået reflekterer ikke hva Valencia fikk, er jo ikke uten grunn at han ikke ble der så lenge.
Så derfor er jeg glad for at vi ikke henta Nilsson for 15 millioner og lønna han så ekstremt som han selv skulle ønske. Tror vi er bedre tjent med enten et eget talent eller å hente den nye Pelle Nilsson og selv selge han for 15 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 14.07.2007 17:07 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Du har sett mye av Bratseth, Lund, Iversen osv, Sølve? |
Trur ikkje du heller har sett så mykje av spesielt Tom Lund og Iversen, attach, men det er heller ikkje poenget. Eg trur at fotball har utvikla seg såpass mykje at Tom Lund, Ivers, Kniksen og co ikkje er i nærheiten av dagens beste spelarar. Difor trur eg at Carew er tidenes beste norske fotballspelar, og Zinedine Zidane tidenes beste foballspelar generelt.
Carew er ingen målscorar, det er noko alle veit. Men no meiner eg at tal på mål ikkje er så viktig for alle spissar. John Carew er fullstendig uerstattelig for det norske landslaget (noko ein ikkje akkurat kan seia om Solskjær og Riise), og har på sitt beste dominert i store europeiske klubbkampar (noko ein heller ikkje akkurat kan seia om Solskjær og Riise). |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2007 17:19 Post subject: |
|
|
| Naturligvis er nivået mye høyere nå, men alle fotballspillere må selvfølgelig vurderes ut i fra hvor gode de var i forhold til nivået generelt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2007 17:20 Post subject: |
|
|
Det har jeg ikke, men det uinteressant da jeg ikke har uttalt meg om hvem som er tidenes norske fotballspiller.
Jeg ser poenget ditt, men jeg mener det blir feil. Det er essensielt å sammenligne med tida de spilte i, som knerten_10 allerede har sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 14.07.2007 17:41 Post subject: |
|
|
Hvis vurderingen skal skje i forhold til det relative nivået som var da spilleren spilte, må jo Rune Bratseth være i toppen. Dette blir selvsagt bare spekulasjoner, men Rune må da ha vært en av verdens aller beste midtstoppere. Jeg kan ikke skjønne at det kan ha vært så mange bedre enn han. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 14.07.2007 18:16 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg ser poenget ditt, men jeg mener det blir feil. Det er essensielt å sammenligne med tida de spilte i, som knerten_10 allerede har sagt. |
Kjem vel litt an på kva ein snakker om. Viss ein skal kåra tidenes norske fotballspelar, tidenes største norske fotballspelar o.l., er eg einig med deg. Men så lenge med snakker om den beste, vert det feil å ta hensyn til tida dei spelte.
For øvrig meiner eg at godeste Carew ikkje er langt bak Ivers, Lund og Bratseth når me snakker om tidenes norske fotballspelar. Fy flate til god han er når han leiker seg med Cannavaro eller vender opp og avsluttar med tre motstandarar som ryggsekk. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2007 18:23 Post subject: |
|
|
Ja, han kan være utrolig god. Det skal jeg ikke benekte. Heldigvis fikk jeg med meg den kampen han rundtspilte Cannavaro fullstendig.
Det jeg prøver å få frem, er at Carew har en kjempefordel i en slik konkurranse siden han spiller nå og de tidligere fotballspillerne har en tilsvarende ulempe siden de spilte da. Det er så klart mulig å bedømme det som du vil, men jeg synes det blir, hva skal jeg si, uinteressant. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 14.07.2007 18:30 Post subject: |
|
|
| Me er nok så godt som einige om det meste, attach. Prøver berre å forsvara min påstand om at Carew er tidenes beste norske fotballspelar. Håper du er einig med meg i at han i alle fall er betre enn Riise og Solskjær. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 14.07.2007 20:08 Post subject: |
|
|
Må bare være enig me Sølve her, Carew er nok den beste. Solskjær har bare varmet benken på et godt lag. Vil nok rangere Solskjær langt ned på den listen, men som resultat av det laget han har vært i så har han nok vunnet mest, men det gjenspeiler ikke fotballkvalitetene hans i forhold til andre.
Av spillere etter 1980, så rangerer jeg Carew,Bratseth,Thoresen,Lund,Solkjær,Riise, Berg,Sundby,Myggen og Rekdal i den rekkelfølgen. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
sic Junior
|
Posted: 14.07.2007 21:13 Post subject: |
|
|
| Hva sier en slik overgang om den norske eliteserien egentlig? Er det virkelig et langt steg opp til 2. Bundesliga? Vel, vel, vi er vel et lite land langt pokkers oppe i nord… |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.07.2007 22:11 Post subject: |
|
|
Törum sier vell at stallen er god nok uansett for gull i år også. Slik vill klubben trave seg videre uten suksess. Vi har ikke sjans i havet til noen ting når vi ikke kan konkurrere bort klubber som ligger i 2.bundesliga. Det må vi bare innse.
Nå sitter RBK med sjegget i postkassa og ingen nye spillere vill vell komme hit. Enten så vill spillere bort, signere korte kontrakter eller ha skyhöye lönninger til tross for dårlig innsats i flere kamper.... Snakk om stor fremtid....
Penger har vi heller ikke |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 14.07.2007 23:10 Post subject: |
|
|
Nå skal jo den største klovnen på brakka snart slutte da, og med KTE inntog vil vi ganske fort se en gradvis proffesjonalisering av sportslig ledelse. Det kan ihvertfall ikke bli værre  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 15.07.2007 03:06 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Vi har ikke sjans i havet til noen ting når vi ikke kan konkurrere bort klubber som ligger i 2.bundesliga. |
Nå er dette Hoffen-ett-eller-annet ikke hvilket som helst lag da. De er hartsatsenede med en ekstremt rik onkel i ryggen. Kan gjerne sammenligne de mde Randaberg, men selvfølgelig på et høyere nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.07.2007 12:03 Post subject: |
|
|
| Blir vel mer riktig å sammenligne med Wigan. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.07.2007 23:08 Post subject: |
|
|
Har Pelle signert for denne tyske klubben? Jeg har ikke sett det kommentert hverken i aviser eller tekst TV. Riktig nok er jeg mye på farten akkurat nå og kan ikke garantere at jeg har fått med meg alt , men jeg har altså ikke sett noen bekreftelse på at han har signert. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
|