| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 02.07.2007 22:03 Post subject: |
|
|
| syltynn wrote: | Noen som har sett kampen på tv?
Var det ikke hands på en Ålesund-import tidlig i andre omgang? Rett ved 16-meteren på høyresia til rosenborg..? |
Det så ut som ballen traff han i skulderen. |
|
| Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 02.07.2007 22:04 Post subject: |
|
|
| faen. typisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Eppe Junior
|
Posted: 02.07.2007 22:07 Post subject: |
|
|
| Etter min mening så det ut som at han ble truffet i overarmen, altså klar straffe. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 02.07.2007 22:08 Post subject: |
|
|
| Hehe, kunne nesten tro det trondern. Men vi har spilt langt dårligere kamper i år, spillet var ikke så verst. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 02.07.2007 22:08 Post subject: |
|
|
| Jeg har problemer med å se hvilke håndgrep Tørum skal ta. Det er kjøpt inn spillere som overhodet ikke har ballhode eller øye for medspillere, det mangler giftighet og avslutningskompertanse. Har Tørum skylda for feilkjøpene ? Langt ifra. Løsningen nå må være å innfinne seg med middelhavsfarerplass iligaen og få inn de yngste talentene for å begynne å bygge laget på nytt med spillere som skjønner 4-3-3 |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 02.07.2007 22:09 Post subject: |
|
|
| Gislefoss Jr. wrote: | | bommel wrote: | | Han kom inn med fart i den situasjonen, vanskelig å unngå innkast. Lago var ganske god i dag, feilen lå i dårlige avslutninger og en dårlig dommer. |
Da bør du se kampen i opptak og få med det et par "rett i dusjen" pasninger også... |
Lago skapte flere Aafk-overganger gjennom sine umotiverte ballmist. Fyren prøver vel å spille ball, men han har ikke ferdigheter til å gjennomføre det. Kampens dårligste RBK-spiller sammen med Braaten, Konan og Stoor. Han holder ikke nivået og bør selges. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Eppe Junior
|
Posted: 02.07.2007 22:09 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | Jeg har problemer med å se hvilke håndgrep Tørum skal ta. Det er kjøpt inn spillere som overhodet ikke har ballhode eller øye for medspillere, det mangler giftighet og avslutningskompertanse. Har Tørum skylda for feilkjøpene ? Langt ifra. Løsningen nå må være å innfinne seg med middelhavsfarerplass iligaen og få inn de yngste talentene for å begynne å bygge laget på nytt med spillere som skjønner 4-3-3 |
Kom med det samme forslaget selv tidligere i kveld.
Selv om jeg mener at Tørum ikke er rett mann for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 02.07.2007 22:17 Post subject: |
|
|
Jeg tipper ledelsen har tillitt til Tørum og ser at han jobber proffesjonelt. Vi trenger ikke flere trener bytter. Vi trenger en som kan bygge seg opp, og Tørum har potesiale!! Værre er det at vi som ser på får følelsen av at enkelte spillere ikke gidder å jobbe hardt nok og ikke er helt på nett. Spesielt Konan og Lago i dag. Braathen skulle putta sin største sjanse, men han jobba bra i dag. Tror Tørum og Rambo sliter litt med å finne de rette "knappene" å trykke på. For til tider ser det ut til at hele laget blir alt for lett påvirket av medspillere som er "slappere". I fjord var Ivers en viktig brikke som motiverte de andre på og utenfor banen. Men hvem inntar den posisjonen til høsten? _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 02.07.2007 22:17 Post subject: |
|
|
er ikke det målet der frispark så vet ikke jeg, ikke bare går kibebe opp i hirschfeldt men han rygger ham bakover også,
dette er ren skandale etter mitt skjønn,
i 99 av 100 tilfeller dømmer dommerne på det der, litt konsekvens hadde ikke vært å forakte,
generelt sett synes jeg det er trist at dommerne ender opp med å prege kampene såpass mye som det av og til er tilfelle, se eksempelvis straffen pelle nilsson får mot seg i går, hvordan i huleste er det mulig å dømme så elendig? |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 02.07.2007 22:28 Post subject: |
|
|
Det er tragisk at ett så dårlig lag som Aalesund tar poeng fra RBK. Aafk scoret på 2 av 2 sjanser som egentlig ikke er sjanser!
Vi taper poeng i dag som vi har gjort flere ganger i år fordi vi er for dårlig foran vårt eget og motstanderens mål. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.07.2007 22:28 Post subject: |
|
|
Da er det jo bare for NFF å annullere scoringa da. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.07.2007 22:29 Post subject: |
|
|
Vel, det er jo Terje Hauge vi snakker om, så at han ikke så det kommer overhodet ikke som noen overraskelse. Og spør man resten av fotball-Norge har jo mannen gudestatus nå. Men Hauge har aldri dømt en god kamp på Lerkendal, og det er alltid kontroversielle situasjoner når han er dommer. Og ikke bare på Lerkendal.
Internasjonalt synes jeg Hauge stort sett alltid dømmer gode kamper, nasjonalt har jeg ALDRI sett Hauge dømme en god kamp. Og spesielt ikke på Lerkendal.
Hauge har en personlig agenda mot Rosenborg. Det har vært klart i flere år. Så det er ingen overraskelser at han forærer Aalesund dette målet. Det er klart han ikke ser noe galt. Aalesund-spilleren dekker jo sikten til keeper, så det er klart han ikke ser noe galt. Han ser jo bare en Aalesund-spiller. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 02.07.2007 22:42 Post subject: |
|
|
Synes Lago var god i dag, bortsett fra en utilgivelig feilpasning og et dårlig balltap. God pasninger, bra i lufta og tøffe taklinger. Hvis man på død og liv skal fremheve dårlige forsvarsspillere synes jeg Stoor kvalifiserer bedre. Basma var heller ikke mye involvert, med unntak av et fint løp fremover, det var stort sett Lago som gjorde grovarbeidet.
Forbannet uheldig at seieren skulle ryke i dag. Var nærmere storseier enn uavgjort. Var sikker på at Konan skulle score i dag. Var ivrig med skuddene, men var uheldig. Han utgjorde uansett en stor forskjell fremover, er mye flinkere til å gå på løp og gjøre seg spillbar enn noen av sine konkurrenter. Braaten bruker enten energi med ball, eller på tunge defensive løp, mens Iversen bruker all energien på å kjefte. Eneste grunnen til at han scoret var vel at han ble sår i halsen og måtte konsentrere seg litt om spillet. Typisk at stemmen kom tilbake på overtid og kostet han et gult kort. Kunne vært positivt med en karantene på Iversen hvis Kone var tilgjengelig, men den gang ei... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.07.2007 23:27 Post subject: |
|
|
Spillervurderinger: (1-10)
Hirschfeld 5
Bra kontroll, lite å gjøre. Sjanseløs på førstemålet, blir hindret på andre, men kunne han ha gjort mer der?
Stoor 4
Grei kontroll bakover, men - for å si det mildt - svært varierende når det kommer til innleggskvalitet. Bør involvere seg mer framover.
Basma 5
Gjør det godt i dag, har god kontroll bakover, og involverer seg faktisk litt offensivt også.
Lago 4
Glipper markeringa på førstemålet, men gjør ellers en helt grei kamp. Noen småfeil.
Dorsin 4
Har en del skyld i det første målet, som skapes fra hans side. Er med en del framover på banen, men innleggene blir for upresise.
Sapara 5
Gjør en god kamp, bedre enn i det siste. Har et farlig frispark, utviser god teknikk, men er ikke helt der han var i høst.
Tettey 6
Gjør en god kamp sentralt - igjen. Kontroll defensivt, OK offensivt. Har et latterlig skuddforsøk. Er også med friskt og bidrar med løpskraft da han blir flyttet ut som indreløper.
Skjelbred 6 BB
Spiller - som en av få for tiden - med hjertet utenpå drakta. Har herlig teknikk, som han gjerne kan bruke enda mer, og spiller en god kamp. Er på vei i form.
Braaten 3
Vaksinert mot å score - og det går for tregt. Virker daff og bruker kreftene feil. Gjør noe bra, men at han trekker ned tempoet såpass og ikke kan å skyte trekker ned inntrykket.
Iversen 5
Er ikke bevegelig, og er elendig med ball i beina i første omgang. Hever seg betraktelig i andre, gjør flotte ting og scorer.
Konan 4
Fintekonge - men hva faen hjelper det? Burde scoret i dag, og viser nok en gang at han ikke er noen klassisk ving. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 02.07.2007 23:45 Post subject: |
|
|
| personlig så synes jeg lago gjør altfor mange avgjørende tabber, kan ikke skjønne hvorfor han skulle gi innkast der på slutten ... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 02.07.2007 23:58 Post subject: |
|
|
Respekt Roamer, veldig godt innlegg
Konan er alltid spillbar, og er stadig med i oppbygningen av angrep. Lago var god i dag, hadde to farlige pasninger men var ellers prikkfri defensivt. Hvem som helst kunne gitt det innkastet, ingenting å syte over.
At konan får så mye kritikk er nok mye på grunn av at han er den det lettest går an å gi det, siden han blir oppfattet så urosenborgsk av mange, er afrikaner (noe som tydeligvis er det samme som utaktisk..), og er ny. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.07.2007 23:59 Post subject: |
|
|
Angrepspillerne må ta like stor del i dette pongtapet når de ikke klarer å drepe kampen og score på åpenbare sjanser. Og da tenker jeg spesielt på Braaten i denne kampen.
Angrepsspillet i var det klasse over i andre omgang og lignet på gode gamle RBK-kontringer. Skjelbred er også endelig tilbake der han var før skaden.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 03.07.2007 00:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 02.07.2007 23:59 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: |
Tettey 6
Gjør en god kamp sentralt - igjen. Kontroll defensivt, OK offensivt. Har et latterlig skuddforsøk. Er også med friskt og bidrar med løpskraft da han blir flyttet ut som indreløper.
|
Flott med spillerbørs. Og enig i det meste. Men en ting må du forklare for meg. Når og hvordan var Tettey OK offensivt i denne kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 03.07.2007 00:17 Post subject: |
|
|
| Jeg vil si når han var et trygt oppspillspunkt for forsvarsspillerne, ikke mistet ballen og vridde spillet bra. Han holdt også godt tempo i spillet og fikk flytta ballen raskt videre. En stikk motsatt spillertype fra Jan Mølby, og takk for det. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.07.2007 00:18 Post subject: |
|
|
| Har ikke sett bedre angrepsspill av rosenborg i år, det var meget bra! |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 03.07.2007 00:27 Post subject: Sette sjanense deres ! |
|
|
Har Rosenborg et problem med å sette sjansene sine ?
Jeg har et godt forslag.... kvitt dere med den udugelige spissen, Yssouf Kone !!! Han scorer jo aldri...
 _________________ Mitt hjerte står i Brann
Last edited by Geir_Brann on 03.07.2007 00:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 03.07.2007 00:28 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: | | knerten_10 wrote: |
Tettey 6
|
Flott med spillerbørs. Og enig i det meste. Men en ting må du forklare for meg. Når og hvordan var Tettey OK offensivt i denne kampen? |
Han var på bana, for mange her inne er det mer enn nok til å si at det var en god kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 03.07.2007 00:31 Post subject: |
|
|
| micke wrote: | | Jeg tipper ledelsen har tillitt til Tørum og ser at han jobber proffesjonelt. Vi trenger ikke flere trener bytter. Vi trenger en som kan bygge seg opp, og Tørum har potesiale!! Værre er det at vi som ser på får følelsen av at enkelte spillere ikke gidder å jobbe hardt nok og ikke er helt på nett. Spesielt Konan og Lago i dag. Braathen skulle putta sin største sjanse, men han jobba bra i dag. Tror Tørum og Rambo sliter litt med å finne de rette "knappene" å trykke på. For til tider ser det ut til at hele laget blir alt for lett påvirket av medspillere som er "slappere". I fjord var Ivers en viktig brikke som motiverte de andre på og utenfor banen. Men hvem inntar den posisjonen til høsten? |
Du er nok inne på noe, "micke"; har nettopp kommet igjen i fra fest Har nok ett innlegg på lur i morra, kansje 
Last edited by skjæringen on 03.07.2007 00:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|