| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erik Veteran

|
Posted: 16.05.2007 23:44 Post subject: |
|
|
| Som person virker Tørum helt topp, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 16.05.2007 23:49 Post subject: |
|
|
| Får håpe at Tørum ar unntaket fra regelen om at de beste trenerne er drittsekker da. |
|
| Back to top |
|
 |
sic Junior
|
Posted: 17.05.2007 00:01 Post subject: |
|
|
| Jeg har troen på Tørum som leder. Dette med bakgrunn i at han i mine øyne har vist resiliente karaktertrekk (spesifikt det han opplevde med sønnen sin). Slike psykologiske særtrekk synes å være fellesnevneren i mange management-tilnærminger, for eksempel ”Good to great” Collins(2001). Om en god leder og en god fotballtrener er det samme er dog en annen sak… |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.05.2007 00:06 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | | Får håpe at Tørum ar unntaket fra regelen om at de beste trenerne er drittsekker da. |
Man har i hvertfall hederlige bevis på at man ikke nødvendigvis er god trener selv om man er et rævhøl, jmf. Arild Stavrum.  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2823 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 17.05.2007 01:03 Post subject: |
|
|
| Vet ikke helt om jeg vil karakterisere hverken Eggen Sr. eller Drillo som drittsekker heller, og de hadde jo en viss suksess i sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 17.05.2007 07:26 Post subject: |
|
|
| Drillo har hatt suksess med landslaget, og det er noe helt annet enn å styre et lag hver dag. Du så jo hva som skjedde med autoriteten hans da han kom til Wimbeldon. Og hvis du tror Eggen sr. ikke var en dritsekk, så tror jeg du husker litt dårlig. Han ble rundere i kanten etter hvert, og har brukt humor godt for å avvepne. Men det var mange konflikter rundt arbeidsmetodene og fremtoningen hans til å begynne med, og sinne hans er jo viden kjent. Så jo, jeg vil karaterisere den tildige utgaven av Nils Arne som en drittsekk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 17.05.2007 08:14 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen fikk vel til og med sparken som trener tidlig på 90-tallet, for så å bli tatt inn i varmen igjen et par-tre uker seinere? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.05.2007 11:29 Post subject: |
|
|
Han sa opp... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 17.05.2007 11:41 Post subject: |
|
|
| Ja, men grunnen til at han sa opp var vel at han fikk sterk kritikk for hvordan han behandlet folk. Det var et skikkelig oppgjør det der husker jeg, men han kom tilbake og tok lærdom av saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.05.2007 11:53 Post subject: |
|
|
| Etter hva jeg har hørt så fikk han sparken, men kom tilbake dagen etterpå og sa selv at han ikke hadde sparken... |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 17.05.2007 11:57 Post subject: |
|
|
Det er den versionen jeg også har hørt kjello. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2007 12:15 Post subject: |
|
|
Jeg husker det slik at Eggen sa opp, men kom tilbake senere på dagen/neste dag og påsto at han aldri hadde sagt opp.
Tørum husker det slik Kjello gjør:
"Litt morsomt sagt så fikk jo Nils Arne Eggen også sparken, men kom tilbake dagen etter og sa han ikke skulle ha sparken. Han ville jobbe videre og fikk lov til det."
vil være sta som Nils Arne Eggen
2mas har sikkert fasiten...? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.05.2007 18:50 Post subject: |
|
|
| Gidder ærlig talt ikke å leite noe nå, men høsten 91 hadde vel spillerne overtalt styret om å sparke Eggen. Etter noen krisemøter lovte Eggen å endre litt på stilen sin; mindre kjefting osv, og fikk fortsette. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 17.05.2007 19:01 Post subject: |
|
|
| Holder i massevis det. Det var uansett en liten digresjon fra tema |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 17.05.2007 21:03 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske sikker på at det var snakk om høsten 93, ikke 91.
Slik jeg husker det uttrykte spillergruppa, med Ola By Rise i spissen, mistillit mot Eggen. Mistilliten var basert hovedsaklig på lederstilen, at en del unge spillere knapt turte å snakke med Eggen i frykt for å bli skjelt ut, Men såvidt jeg husker ble også misnøye med det sportslige opplegget(til tross for 2 strake seriegull) brukt som begrunnelse for ønsket om ny trener. NA Eggen ble deretter så sint/såret/skuffet at han trakk seg som trener, dro hjem og tenkte gjennom saken, tenkte gjennom saken og tok selvkritikk og ba om å få igjen jobben noen dager senere. |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.05.2007 22:16 Post subject: |
|
|
| I 93 trakk Eggen seg. I 91 ble han nesten sparket. Altså to forskjellige hendelser, men bakgrunnen var den samme; mistillit fra spillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 24.06.2007 01:30 Post subject: |
|
|
Et bytte av Tørum med Stabæk´s trener kunne kanskje vært noe ?
Svensken har tydeligvis lært endel fra kontinentet om hvordan man bygger et lag med individualister sammen til et lag...det hadde vært noe her hjemme i Trøndelag hvor vi "hiver penger" etter halvgode spillere ...  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 24.06.2007 09:34 Post subject: |
|
|
Tørum har jo vært i Stabæk før også... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 24.06.2007 13:02 Post subject: |
|
|
La nå Tørum få arbeidsro. Han har på ingen måte gjort seg bort som trener ennå. Han fikk et skakk-kjørt lag på vinnersporet i fjor høst og sikret oss gullet. Etter en litt variabel vårsesong iår, noe som vi ikke burde være helt ukjent med i rbk, ligger vi på 4. plass bare 5 poeng etter Brann. Altså ingen som helst grunn til å bytte Tørum med noen som helst. Selv om enkelte disposisjoner har vært litt u-rosenborgsk(spesielt de defensive byttene mot Odd) har vi spilt tildels brukbart. At laget kollektivt faller sammen i 2. omg(mot FFk og LSK) tror jeg ikke vi skal laste Tørum for. Her er det nok mer lagets frykt for å gi bort en ledelse som spiller inn. Dette vil bedre seg når laget blir enda mer samspilt og selvtillitten øker med mange seiere utover høsten.
Altså: Ikke tull med Tørum! Det er heller grunn til å stille spørsmål om en sportsdirktør på oppsigelse er motivert til å gjøre joben sin godt nok, f.eks sette alt inn på å skaffe oss en kvalitetsmidtstopper, som vi så sårt trenger. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.06.2007 14:01 Post subject: |
|
|
Enig med Ode. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 24.06.2007 14:10 Post subject: |
|
|
hør hør! _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 25.06.2007 20:25 Post subject: Re: Knut Tørum |
|
|
| Knut Kjartan Tørum wrote: | Vi kom bakpå helt unødvendig fra start, og eide banespillet resten av kampen. Men vi ble for svake i den siste tredelen, og manglet en del kreativitet der, sier RBK-trener Knut Tørum til TV2.
Han innrømmer at angrepsspillet begynnr å bli et problem for RBK.
- Vi har en del å jobbe med der. Det blir for mange halvgode skud fra 25 meter, sier Tørum. |
Har vi en del å jobbe med i angrepsspillet sier du, Tørum? Well, no shit Sherlock! Etter en tre-fire tap til kanskje du begynner å innse at vi sliter noe vilt i forsvar også... Dersom du fortsatt har en jobb da da... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.06.2007 22:20 Post subject: |
|
|
Tørum framstår bare mer og mer som et like ryggesløst null som Gahr Støre.
Jæævla klovn.
Fotball er for virveldyr! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 25.06.2007 22:27 Post subject: |
|
|
Dårlig eksempel om du mente å drite ut Tørum. Gahr Støre er vel den ministeren med størst tyngde i hele regjeringen. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
|