English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Maradona
Veteran

PostPosted: 17.05.2007 03:48    Post subject: Reply with quote

Håper han får tillit der nå, slik at han kan få ro over seg i denne rollen, så kan Riseth være midtstopper..
Haugen
Veteran

PostPosted: 17.05.2007 14:12    Post subject: Reply with quote

SÃ¥nn generelt:

1: Tettey
2: Riseth
3: Strand

Tettey fordi han er ung og lovende. Riseth nr 2 fordi han er midtstopper, og Strand nr 3 fordi han helt klart er best som indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 17.05.2007 19:52    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Myren? Wink

Jeg var på vei mot mine iskalde Dahls på det tidspunktet, men jeg regner med at han fniser mot presseansvarlig Harald Pedersen, som ofte liker å overhøre intervjuene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.05.2007 20:01    Post subject: Reply with quote

Tetty fortsetter og imponere, akkurat slik jeg varslet.
Jeg må uansett si meg imponert, den gutten jobber iherdig. Det er herlig å se på!
Men allikevel mener jeg det ikke bør være noe tvil om at vi bør hente en ny sentral midtbanespiller, som f.eks. Stefán Gíslason.
Vi kan ikke forvente at Tettey skal tåle det internasjonalet trykke og kvaliteten. Når det gjelder Riseth så bør han etter min mening pensjoneres snarest, hvorfor ikke prøve å bytte ham mot Biger Madsen for eksempel?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 23.06.2007 10:57    Post subject: Reply with quote

Kåre Ingebrigtsen mener vi må glemme å sammenligne Tettey med Brandhaug og Skammelsrud, Tettey er for god til d.

http://www.fxt.no/tippeli...144528.ece
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2007 11:27    Post subject: Reply with quote

Kåre Ingebrigtsen er en veldig klok mann, men så spørs det om RBK-publikumet greier å vente...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.06.2007 13:17    Post subject: Reply with quote

En spiller som er så dårlig til å skyte vil aldri bli noen klassespiller
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2007 13:20    Post subject: Reply with quote

Nej, for et godt skud er det som definerer en klassespiller!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 23.06.2007 13:27    Post subject: Reply with quote

En av de tingene, når du spiller fremover på banen. Det er viktig å ha et akseptabelt bunnnivå i de fleste faser av spillet for å være en såkalt "klassespiller". Skuddfoten til Tettey er ikke på et akseptabelt bunnnivå, han har også endel andre svakheter som gjør at han er langt fra å være en klassespiller, jeg tror heller ikke han har potensiale.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2007 13:34    Post subject: Reply with quote

Nu spiller Tettey heller ikke fremover på banen. Det er tydeligt at se at han bliver brugt i en defensiv midtbane position centralt.
Det gør ingen forskel om han har et godt skud eller ikke, selv om det selvfølgelig er at foretrække, det er ikke det som definerer en klasespiller. De manglene Tettey har er allesammen nogle som ting bliver forbedret med tillid og erfaring, og at du ikke kan se potentialet er jeg, Tørum, Ingebrigtsen, Riseth osv. uenige i.

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.06.2007 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er fullt klar over at han spiller på deffensivt midtbane, men som deffensiv midtbane er man ganske høyt oppe i banen når vi angriper, å det er ikke sjeldent at Tettey får gode skuddmuligheter i returrommet rett foran 16 meteren, så SELVFØLGELIG har det noe å si om han har et godt skuddben eller ikke. Å nei, det er ikke et godt skuddben alene som tilsier om man er en klassespiller, det er endel av et stort spekter av ferdigheter. Tettey er helt ok i mange faser av spiller, elendige i en del faser og helt ubrukelig skuddteknikk. Ikke en klassespiller etter min mening, jeg ser heller ikke det helt store potensiale.

Last edited by longns on 23.06.2007 14:21; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2007 13:47    Post subject: Reply with quote

Siden du er enig i at det er en kombination af færdigheder som udgør en klassespiller synes ejg det er mærkeligt at du skriver: "En spiller som er så dårlig til å skyte vil aldri bli noen klassespiller"
At Tettey får skudmuligheter utenfor 1'meteren er åbenbart, det samme går Skjelbred og Sapara, men når Tetteys hovedopgaver er det defensive og viderefordeling af ballen spiller skuddet ikke den store rolle, selv om det skal forbedres for pr. nu er det for dårligt. Du mangler at nævne at Tettey er god i mange faser af spillet og de tingene som han manglet før, f. eks hovedspilelt arbejder han på. Prøv og se de sidste kampene i gennem og se hvor mange af hovedduellerne Tettey faktisk vandt.
Som sagt så er jeg ganske uenig om potentialet.

Medlem nr. 2477
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 23.06.2007 14:12    Post subject: Reply with quote

Tettey har vært god defensivt, ikke fullt så god offensivt. Men av det han har vist hittil er det ingen tvil om at han bør satses på i rollen.
Tommærn
Veteran

PostPosted: 23.06.2007 15:01    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Du mangler at nævne at Tettey er god i mange faser af spillet og de tingene som han manglet før, f. eks hovedspilelt arbejder han på. Prøv og se de sidste kampene i gennem og se hvor mange af hovedduellerne Tettey faktisk vandt.
Som sagt så er jeg ganske uenig om potentialet.

Det har jeg lagt godt merke til i de siste kampene faktisk! Han gikk nesten aldri i hodedueller før, men i de siste kampene vinner han de fleste han går opp i! Godt å se at han jobber med svakhetene sine! Virker som han har trent litt på teknikk i det siste også!
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 23.06.2007 15:14    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Kåre Ingebrigtsen sier: "I tillegg sliter han med å få et rent tilslag på ballen, men skuddkraften i seg selv er voldsom. Derfor bør dette være en forholdsvis enkel sak å rette på."

I tillegg påstås det at han lykkes mye bedre med skuddene på trening enn på kamp.

Jeg har tror på at dette kommer.

Jeg er dog mer bekymret for målfarligheten til Ciljan, det er en god del viktigere at indreløperne våre scorer mye enn at Tettey gjør det.

Synes Tettey fungerer veldig godt defensivt nå. Indreløperne våre gjør det ikke når det begynner å røyne på mot slutten av kampene.

Jeg har også trua på at Tetteys evne til å være frekkere på igangsetting offensivt vil komme.

Tettey er rett mann på rett plass! Jeg priser meg lykkelig over at vi har ham. Han kommer til å bli stor.
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 23.06.2007 15:22    Post subject: Reply with quote

Ikke for å gå offtopic her, men jeg må bare kommentere det puckno skriver om Per Ciljan.

I mine øyne så begynner Per å finne de riktige bevegelsene. I de siste to kampene har han kommet til flere gode avslutninger (og en skåring) som følge av at han springer i gode løp i stor fart inn i boksen. Per er i gang. Smile

Hva Tettey angår så rangerer jeg han allerede nå som en av Tippeligaens beste sentrale midtbanespillere. Han har vokst enormt det siste året og blir bare bedre og bedre. Offensivt har han fremdeles mye å lære, men slik kommer med erfaring. Han har en solid basis som han kan bygge videre på. Jeg ser frem til å følge utviklingen hans videre.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.06.2007 16:21    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Vet du hvem Jay-Jay Okocha er? Han scoret 18 mål på 145 kamper for Bolton som offensiv midtbanespiller. I 03/04-sesongen i Premier League, avfyrte han over 100 skudd mot mål, men scoret ikke ett eneste. Hvis du mener Jay-Jay Okocha ikke var en klassespiller, så har du rett og slett ikke peiling på fotball. Her har du nok en gang skutt deg selv i foten, joko. Okocha hadde, i likhet med hva Tettey har, et hardt skudd, men traff sjeldent. Men når han først traff, da ble det ofte fantastiske mål. Synd å si det joko, men dette utsagnet var rett og slett tåpelig.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.06.2007 17:25    Post subject: Reply with quote

Jeg ser også dette hos Tettey. Han har et utrolig godt tilslag når han roer seg, slapper av i kroppen og fyrer løs. Det har vi sett blant annet da han scoret i finalen i junior-NM for to år siden. Jeg tror det er snakk om at når han får mer og mer rutine, oftere kommer i gode skuddposisjoner og blir mer 'sjef' på banen, så vil vi få se noen susere fra Alex.

For øvrig mener jeg at jeg ser noe av den samme tendensen hos Stoor. Jeg ser en kvalitet på utførelsen av innsidepasningene som gjør at jeg tror han bli en ganske så god back for oss. Det handler bare om det samme som for Tettey: å få spilt masse kamper og utvikle trygghet.

Slik sett kan man også sammenligne med Okocha som du gjør, knerten. Okocha hadde noen utrolige langskudd og scoringer i Paris St. Germain, men da han kom til Bolton mistet han noe av tryggheten, og brukte et helt år på å 'finne sin posisjon/rolle' i gruppen og på banen. Da kom også knallfoten frem igjen.
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 24.06.2007 02:50    Post subject: Reply with quote

Alex blir stor i den defensive midtbanerollen, om RBK ønsker å ha en defensiv midtbane. Ingen spillere i TL går utenpå Tettey her. Svakheten hans i forhold til f.eks. Skammelsrud er presisjon på framspill og skudd. Her må det øves. Ellers er han så Trøndersk som det går an etter år i Bartehovedstaden og en kjernekar i.f.t innsats. Få spillere utenom Strand legger ned så mange meter i.l.a en kamp som Alex...
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 24.06.2007 02:54    Post subject: Reply with quote

Dersom Tettey får ned feilprosenten på pasningene og gjør som Bent - aldri mister ballen, vil han bli stor. Har hatt en veldig fin utvikling de seneste kampene. Meget gledelig å se.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.06.2007 03:01    Post subject: Reply with quote

Syns det er veldig urimelig av enkelte her inne å kreve at en 21 år gammel spiller skal prestere like godt nå som det en tidligere spiller gjorde i alderen 30 - 36 år...
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 24.06.2007 03:19    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at Tettey vil finne sin egen rolle som midtbaneanker. Det handler om tid, og dermed selvtillitt Cool
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.06.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

Jeg synes allerede jeg ser at Tettey blir bedre og bedre og tryggere og tryggere med ballen i beina. Han har av og til noen feilpasninger, men jeg synes han utviser stor ro i stressende situasjoner, og han kan heller bruke litt ekstra tid med ballen for å riste av seg hissige motspillere, enn å spille en risikabel pasning tidlig, som har stor sjanse for å bli brutt. Med tiden er jeg sikker på at Tettey vil utvikle den samme egenskapen som Bent, at han aldri mister ballen.

Pasningene er stort sett gode, men av og til, når du minst venter det, har han noen stygge feilpasninger. Men også det kommer med rutinen. Det er jeg overbevist om.

Tettey blir bedre og bedre for hver kamp. Har fortsatt mye å gå på, men utviklingen er god.
WengerKnows
Senior

PostPosted: 25.06.2007 15:56    Post subject: Reply with quote

Veldig mye skryt til Tettey fra Knut og KÃ¥re her:

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=144960

Spennende og se hvem som gjør det best av Gislason og Tettey i dag.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 16:01    Post subject: Reply with quote

"Tørum tror imidlertid ikke det går an å «kjøpe ledertyper».

- Jeg tror ikke man bare kan kjøpe en som skal gjøre oss bedre med en gang. Du må skape ledertyper som tør å ta ansvar. Det handler om å gjøre dem trygge i rollen, og å få de andre til å skjønne hvor skapet skal stå."

Tørum viser klokhet her. Det handler om å gi spillerne nok spilletid til å få trygghet.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 168, 169, 170  Next
Page 43 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb