English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 18.06.2007 23:31    Post subject: Rosenborg - Lillestrøm Reply with quote

V

Greier vi tredje seieren på ei uke? Taim vill sjåvv...

Sånn for øvrig har jeg siden april sagt (muligens ikke bekreftet skriftlig på forumet) at returmøtet på Åråsen blir en seriefinale mellom RBK og LSK, og det tror jeg fortsatt. Altså er det viktig at vi skaffer oss et lite forsprang allerede på torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2007 23:47    Post subject: Reply with quote

Laget jeg elsker mest i verden, mot laget jeg "hater" mest i verden. Omgitt av LSK-fans med skadefryd til tusen, blir det vabskelig å holde ut et tap her.

Uansett håper jeg gutta skjerper seg skikkelig til denne kampen, og gjentar Brann-bedriften. Virker ikke som alt er som det skal på Åråsen heller, så det kan jo love bra.

VÃ¥lerenga fant i hvertfall mye av oppskrifta. Ta ut midtbanen til LSK, og veldig mye offensive krefter er borte.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2007 23:52    Post subject: Reply with quote

Det nærmeste man kommer seriefinale i år finner man på Åråsen ja. Har faktisk tro på 3 poeng i denne kampen... Hvis Aafk greier å utnytte Opdals fravær i Brann, og Viking og Stabæk holder hverande i sjakk, så kan vi innta tabelltopp.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 19.06.2007 00:56    Post subject: Reply with quote

Kanarigjengen har fire kampar utan seier no. Tait om me skulle hjelpa dei med å snu trenden. Som skrive på eit anna forum: Iversen ut (i dag var han dritdårlig) - Kone inn (skulle ha skåra i dag, men). Kan ikkje setja Skjelbred ut, ergo: Strand på høgreback. Veit lite om formen til Traore for tida, men Konan imponerte ikkje i dag. Kanskje på tide med eit elfenbeinsbytte på høgrevingen? Men så var det dette med "never change a winning team", då... Storflor og Jamtfall er iallfall så altfor, altfor dårlege.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2007 00:59    Post subject: Reply with quote

Man setter ikke ut toppscoreren selv om han ikke har scora på to kamper...
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 19.06.2007 01:19    Post subject: Reply with quote

No skal det godt gjerast å vera midtspiss i Rosenborg og ikkje toppscorar. Når han i tillegg tar straffane, så... Og Iversen var skikkeleg dårleg i dag. På 2-1 kunne han spelt både Sapara og Skjelbred(?) på blank gåll, men pirka i staden ballen bort til ein oddemann. Slapp elles òg.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 08:53    Post subject: Reply with quote

Iversen imponerte ingen i går. Men det gjorde heller ikke Kone syns jeg, på den sjansen han fikk fra Ciljan skal det skåres!

Ellers er det på tide med et bytte på vingen. Konan var helt fraværende i første omgang i går.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2007 09:11    Post subject: Reply with quote

Sapara imponerte heller ingen i går, skal vi benke han også?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2007 09:15    Post subject: Reply with quote

En av grunnene til at Konan var usynlig i førsteomgangen tror jeg henger sammen med at Strand spilte på backen. Det så ut til at taktikken var lagt opp slik at Konan oftere skulle trekke inn sentralt enn normalt. Da blir en slik spiller fort mer usynlig. Dessuten var Strand litt egoistisk. Jeg synes han bør spille mot Lillestrøm. Han er ikke så langt unna det store. Målfarlig er han også.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 09:22    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Sapara imponerte heller ingen i går, skal vi benke han også?

Dersom en annen spiller er i bedre form, ja.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 09:29    Post subject: Reply with quote

Kan ikke sette ut de spillerne som scorer de stakkars få målene vi klarer å score. Konan har avgjort de siste to kampene og starter forhåpentligvis mot Lillestrøm. Braaten var feks også usynlig og scorte ikke.
Bruttern
Proff

PostPosted: 19.06.2007 10:46    Post subject: Reply with quote

Leser et eller annet sted (VG/Dagblad?) at LSK er "skadeskutt"... Noen som bekrefte det, eller eventuelt til og med informere fellesskapet om hvem det er som er skadd og hvem det er som er skutt?
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 11:48    Post subject: Reply with quote

LSK her tatt 1 poeng på 4 kamper og tapte i tillegg mot enga hjemme i helga. Rosenborg sleit rævva av seg mot Kil/Hemne i cupen og greide seg på extra omganger og greide såhvidt å ta Odd. Jeg trur detta blir en hevn og ufin kamp med en del kort og mye press. Jeg skulle helst se at vi fikk inn en ny sentral forsvarsrekke innen LSK kampen, men veit at det er umulig.
Stoor spiller denna kampen hvis han er frisk. Her trenger vi den forsvars styrken vi kan. så håper jeg at forsvarerene våre kan holde Myklebust og Occean i sjakk matt
Back to top
Hjortefot
Junior

PostPosted: 19.06.2007 12:56    Post subject: Reply with quote

Kanskje en skulle dra frem den gamle slageren fra 80-tallet
"Lillestrøm, Lillestrøm bye bye.."
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 19.06.2007 15:18    Post subject: Reply with quote

Fysisk fotball i vente
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 15:42    Post subject: Reply with quote

synes at det lukter Riseth i startoppstillingen lag lei..
kristobal
Legende

PostPosted: 19.06.2007 15:48    Post subject: Lagene Reply with quote

LSK får vel tilbake Kippe og Occean til denne kampen, noe som klart styrker dem i forhold til VIF-kampen.

Disse to betyr mer enn andre mulige fravær hos kanarifugla.

Tipper følgende LSK-lag: Heinz Müller - Anders Rambekk, Frode Kippe, Pål Steffen Andresen, Shane Stefanutto - Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Simen Brenne - Magnus Myklebust, Arild Sundgot, Olivier Occean.

Hadde jeg vært LSK-trener ville jeg iallfall holdt meg langt unna Dan Anton Johansson i førsteellveren, og bare brukt en av Occean/Sundgot, da ingen av disse har bakrommet som sin store styrke. Jeg tror imidlertid Nordlie blir grepet av "stille med de beste"-syndromet og fortsetter å bruke dem sammen.

Det hadde i mine øyne vært en klar fordel å bruke Riise som ving og benke en av de to spissene, og evt kjørt inn Mouehli på midten. Wehrman tror jeg blir for het i en slik kamp, og han var slettes ikke god mot Enga heller.

RBK bør vel fortsette med det som har fungert, og hvis Stoor er tilbake bør han tilbake på høyrebacken. Roar er i kjempeform om dagen, og kommer til å score mot LSK hvis han får spille indreløper. Jeg skulle gjerne sett Per på banen også, men samtidig er han super å ha som innbytter i denne kampen da han ikke trenger å bevise noe som helst etter Odd-kampen. Per kan komme inn og tilføre noe uten å ville så alt for mye.

Dermed ender jeg på Lars Hirschfeldt - Fredrik Stoor, Christer Basma, Miika Koppinen, Mikael Dorsin - Roar Strand, Alexander Tettey, Marek Sapara - Didier Konan, Steffen Iversen, Daniel Braaten

Jeg synes for øvrig Daniel var friskere for noen kamper siden enn han har vært i de siste par kampene, og muligens er tiden inne for å vurdere en endring der.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 15:55    Post subject: Reply with quote

Sånn som denne sesongen har vært, så blir jeg ikke det spor overraska dersom Rosenborg rundspiller Lillestrøm fullstendig... (jfr. Brann-kampen).
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2007 23:37    Post subject: Reply with quote

Litt statestikk før kampen:

Rosenborg – Lillestrøm 21. juni 20.30

Rosenborg har en solid hjemmestatistikk mot Lillestrøm i eliteserien. 31 møter i trønderhovedstaden har endt med 18 RBK-seire, ni uavgjorte kamper, og fattige fire LSK-seire. Total målforskjell er solide 67-29 til Rosenborg.

Rosenborg pleier å finne nettmaskene mot Lillestrøm. RBK har scoret minst en gang i de siste 21 eliteseriemøtene med LSK. På hjemmebane er rekken enda mer imponerende. Hjemme har Rosenborg scoret minst en gang i de siste 24 eliteseriemøtene med kanarifuglene.

Rosenborg har scoret minst ett mål i sine siste 25 eliteseriekamper.

Rosenborg har ikke blitt tildelt ett eneste rødt kort på 41 kamper. Sist trønderne fikk rødt kort var i september 2005, da Mikael Dorsin fikk rødt kort mot Molde.

I årets serie er Rosenborg snillest i eliteserien, men kun 10 gule kort.

Lillestrøm stiller i motsatt ende av den tabellen. De har flest gule kort i årets serie med 21 advarsler.

Rosenborg har rotet bort 1-0-ledelser flere ganger i år. De har ledet 1-0 seks ganger, men tapt to av disse, og spilt en uavgjort.

Rosenborg har snudd 0-1 imot til seier to ganger denne sesongen.

Rosenborg er farlige på hodet. De har scoret syv mål med pannebrasken, noe som er flest i årets serie.

Lillestrøm-forsvaret må være varsomme, for kampens dommer, Espen Berntsen, har delt ut fire straffespark denne sesongen, alle til hjemmelaget. En av disse fire straffene kom mot Rosenborg, i deres bortemøte med Stabæk.

LSKs Bjørn Helge Riise fyller 24 år kampdagen.

Rosenborg-keeper Lars Hirschfeld har spilt 90 minutter av de siste 47 eliteseriekampene.

Lite tyder på at han får starte mot LSK, men Rosenborgs Øyvind Storflor mangler kun én kamp på å nå 150 kamper i eliteserien.

Kilde: 100% fotball
WengerKnows
Senior

PostPosted: 20.06.2007 12:37    Post subject: Reply with quote

Laget:

ROSENBORG (4-3-3):

Lars Hirschfeld

Roar Strand - Miika Koppinen - Vidar Riseth - Micke Dorsin

Marek Sapara - Alexander Tettey – Per Ciljan Skjelbred

Didier Konan - Steffen Iversen - Daniel Braaten

http://www.rbk.no/incomin...e83898.ece

Lurer på om Stoor fortsatt er småskadet eller ikke..
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 20.06.2007 12:39    Post subject: Reply with quote

Stoor blir henvist til benken av Roar ser jeg. I tillegg går Riseth inn for Basma, så jeg ser for meg en del frispark mot oss i farlig posisjon

ROSENBORG (4-3-3):

Lars Hirschfeld

Roar Strand - Miika Koppinen - Vidar Riseth - Micke Dorsin

Marek Sapara - Alexander Tettey – Per Ciljan Skjelbred

Didier Konan - Steffen Iversen - Daniel Braaten

Det snakkes om en krigekamp, så Tetty må nok trå til skikkelig.
De andre to på midten mangler en del muskler på å være skikkelig krigere.

http://www.rbk.no/incomin...e83898.ece
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 20.06.2007 12:55    Post subject: Reply with quote

Farlig mot et lag som mest sannsynlig får inn et billig frisparkmål. Basma kan da umulig ha spilt seg ut av laget.

Resultatet blir selvfølgelig 4-0 Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 20.06.2007 13:07    Post subject: Reply with quote

De trenger vel noen til å ta monsteret Occean.
SoZo
Rutinert

PostPosted: 20.06.2007 13:13    Post subject: Reply with quote

Basma sliter fortsatt med skaden etter kampen mot Odd, derfor tar Riseth plassen hans
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.06.2007 13:21    Post subject: Reply with quote

Umulig å lese ut av artikkelen på rbk.no, men jeg antar at Kvarme fortsatt er skadet, mens Traore skyver Lago ut av troppen...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb