View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2007 23:13 Post subject: Per Nilsson |
|
|
Ifølge NRK er interessen nå konkret, men Odd kontrer med et krav på 15 mill.
Igjen spekuleres det i om Yssouf Kone vil inngå i en byttehandel. |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 18.06.2007 23:13 Post subject: |
|
|
Overskriften på Kveldsnytt etter Odd kampen var at Pelle Nilsson kan være på vei til RBK. En byttehandel som inkluderer Kone kan være aktuelt. Og Odd forlanger 15 mill minus evt verdien av Kone.
Tenkte det samme rett etter kampen da Arne Sandstø sa noe sånt som; "Det er ikke lett når de henter alle våre beste spillere!"
I følge denne artikkelen på Nettavisen er ikke Pelle lengre like klar på at han vil utenlands lengre:
http://www.fxt.no/tippeli...130284.ece
Pelle Nilsson har alt det aller meste, men mangler litt fart. Desverre er det for mye å drømme om å finneen perfekt midtstopper. De finner vi kun i de fire store ligaene! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 18.06.2007 23:15 Post subject: |
|
|
NRK sin versjon av "Andresen saken", er bare å la det passere. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 18.06.2007 23:16 Post subject: Re: Per Nilsson |
|
|
Var det ikke også en mulighet at Kone gikk motsatt vei? Da lander vi kansje på 6-7 mill.  |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 18.06.2007 23:26 Post subject: |
|
|
Dorsin - Nilsson - Antonsson- Stoor
Hehe, fin rekke det ja, men regner med at det bare blir enten eller og ikke både og i midten.
Last edited by ballaballaballa on 18.06.2007 23:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2007 23:28 Post subject: |
|
|
Du mener Antonsson?
Tror faktisk RBK ikke sier nei til to nye stoppere, men vi skal vel være godt fornøyde om vi får en.
Sjøl er jeg litt skeptisk til hvor konkret interessen for Pelle er. Morten Skogstad har hatt en tendens til å overdrive både for VG og NRK. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 18.06.2007 23:30 Post subject: |
|
|
Sandstø har jo hevdet at Kone er eliteseriens beste spiss, så dette lukter det reelle forhandlinger av. I tillegg nevne han nettopp på NRK at Odd savner en målscorer. Spørsmålet er da, hva Pelle vil? |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 18.06.2007 23:31 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig, har rotet forferdelig med navn de siste årene.
De sier nok ikke nei takk til begge i utgangspunktet, men tror det fort blir for dyrt med en totalpakke på 20mill bare på to stoppere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.06.2007 23:32 Post subject: |
|
|
Vi har vel kommet dit også, at man ser litt på prislappen. Å kjøpe fri Per Nilsson og Mikael Antonsson, og samtidig gi dem konkurransedyktig lønn, blir fort dyrt.
Er RBK gode for det?
EDIT:
Jeg spår at dersom byttet blir et faktum, blir Kone en hit i Skien. Jeg har personlig aldri vært i tvil om at Kone er en klassespiss, med han har hele tiden blitt rangert bak Iversen i RBK. Det er tungt å måtte si hadet til Kone for min del, men vi har per i dag større behov for defensive forsterkninger, enn offensive benkeslitere. Fair trade, og vel så det i så måte. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 18.06.2007 23:36 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
Sjøl er jeg litt skeptisk til hvor konkret interessen for Pelle er. Morten Skogstad har hatt en tendens til å overdrive både for VG og NRK. |
Trur det er et par faktorer som gjør at det kan være mer konkret enn Andresen-saken:
1: Rbk skriker etter forsterkninger bak og PN er et meget godt alternativ.
2: Odd trenger desperat en spiss i Kone klassen. Brann har tross alt tre gode alternativer foran. |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 19.06.2007 00:25 Post subject: |
|
|
Jeg sier ja takk. Faktisk ikke noe krise om vi mister Pelle. Midtstoppere har vi forsåvidt bra med. Det vi ikke har bra med er en spiss som scorer mål. Hadde vi hatt det hadde vi aldri liggi nederst. Det kan vi få i Kone. Får han tillit over tid er jeg sikker på at han scorer mye. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.06.2007 00:33 Post subject: |
|
|
Yssouf Kone er viktig sosialt i Rosenborg med tanke på at han nærmest opptrer som en far til Traore og Konan. Det beste ville derfor vært om Kone blir værende i Trondheim.
På den annen side tenker nok Kone på sin egen situasjon hva gjelder spilletid og utvikling.
Uansett er Pelle Nilsson et svært interessant navn, som bare for noen måneder siden virket helt uaktuelt med tanke på utenlandsk interesse. Ingen tvekan om at han ville blitt en solid forsterkning. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 19.06.2007 01:05 Post subject: |
|
|
Kone har ikke imponert i hele tatt i Tippeligaen over 2 år. I de kampene han har startet har han ikke spilt bra, og heller ikke innhoppene har vært gode. Kun et par-tre gang hvor han har scoret. Kone har kun prestert i treningskampene. Vi trenger spillere som presterer i Tippeligaen!
RBK mister ingenting ved et salg av Kone. Gi Odd 6-7 mill + Kone for Nilsson. Det hadde vært en kjempdeal. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 19.06.2007 01:07 Post subject: |
|
|
ballaballaballa wrote: | Dorsin - Nilsson - Antonsson- Stoor |
Med tanke på kvaliteten på norske forsvarsspelarar i dag, er vel det der det nærmaste me kjem spelarar med lokal tilhørighet.
Nilsson er sjølvsagt eit mykje betre bytte enn Andresen. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 19.06.2007 07:23 Post subject: |
|
|
HoldBrillan wrote: | Kone har ikke imponert i hele tatt i Tippeligaen over 2 år. I de kampene han har startet har han ikke spilt bra, og heller ikke innhoppene har vært gode. Kun et par-tre gang hvor han har scoret. Kone har kun prestert i treningskampene. Vi trenger spillere som presterer i Tippeligaen!
RBK mister ingenting ved et salg av Kone. |
Jeg er helt uenig. Han har ikke hatt nok spilletid til at vi kan konkludere med noe som helst. I hvor mange minutter av hver kamp overbeviser Iversen?
Vi trenger en midtstopper eller to, og en byttehandel som inkluderer Kone er kanskje et nødvendig "onde" - men jeg tror vi fort kan komme til å angre også. Med spilletid i en annen klubb "frykter" jeg at Kones potensial vil blomstre fram og samtidig skal vi se at Iversen blir ute et par måneder... |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.06.2007 13:04 Post subject: |
|
|
Et bytte Nilsson - Kone er jeg for på alle punkter. Regner med at RBK må ut med en 5-7 millioner i mellomlegg..
1. En styrke av forsvaret. Selv om Nilsson ikke har den fart som muligens Champions Leauge kamper forlanger..
2. Kone , en ikke - "EU spiller" som sliter benk, og tar opp "plassen for andre "ikke EU" spillere.
3. Det finnes andre spillere som kan vikariere for Steffen Iversen, som Konan, Braaten & Aas i de få kampene han ikke spiller.
4. Et talent (Jo Sondre Aas) fra juniorlaget kommer nærmere troppen og A-laget.
5. Midtstopperne Basma og Kvarme kan trygt pensjoneres. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 19.06.2007 19:49 Post subject: |
|
|
Pelle Nilsson er en bra spiller, ingen tvil om det. Men......etter min mening har RBK allerede idag Nordvik som har langt større fart og er bedre teknisk. Nordvik kommer til å bli bedre enn Nilsson på litt sikt. Skal RBK først kjøpe en stopper, bør fart være inkludert, ellers er det tull å investere i en spiller som ikke holder internasjonalt.
Last edited by julegrisen on 19.06.2007 20:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 19.06.2007 19:58 Post subject: |
|
|
"Alle" på dette forumet roper etter at nye spillere skal holde CL-nivå, men hvor mange av de spillerne vi allerede har holder dette nivået?
Sapara i goformen: Ja
Resten: Kanskje
Jeg forventer ikke at vi kvalifiserer oss til gruppespillet i hverken CL eller UEFA-cup, til det er laget (pr. nå) for dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.06.2007 20:47 Post subject: |
|
|
Jeg vil våge den påstanden at Iversen i "goform" (den formen han hadde i fjor høst, eller sin første sesong i Vålerengen) også holder Champions' League-nivå. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 19.06.2007 20:52 Post subject: |
|
|
Dorsin - koppinen - nilsson - stoor
er den beste forsvars rekka |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.06.2007 20:59 Post subject: |
|
|
Jeg er positiv til Nilsson, men et bytte med Kone er ikke spesielt fristende. Vi trenger Kone.
Han er viktig sosialt og som tolk for Konan og Traore. Han er en meget god spiss, og viktig som backup for Steffen. Får han tillitt over lengre tid er jeg ganske sikker på at han vil vise seg minst like god som Iversen. Og det er ikke usannsynlig at Iversen blir skadet hvis vi ikke har en tilstrekkelig backup. Personlig er jeg overbevist om at Kone ikke ville hatt all verdens problem med å score fem mål på ti kamper, om han hadde fått den spilletiden Iversen har fått.
Nilsson er ikke så god at jeg godtar alt mulig rart for å få hans tjenester til klubben. Og med alt mulig rart, mener jeg et bytte med Kone. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 19.06.2007 21:04 Post subject: |
|
|
vi trenger han til og fylle benken  |
|
Back to top |