English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Martin Andresen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran

PostPosted: 14.06.2007 14:40    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg tror ikke Martin Andresen går til FCK, de sikrer sig nok Rasmus Würtz i stedet. I hvert fald det der er snak om hernede.

Etter du la ut noen linker til danske fotballsider, leser jeg også daglig om dansk fotball. Smile Og det er som du sier, i det siste har dette ryktet skytt voldsomt fart. Husker ikke hvor, men han utalte til en avis: "Jeg skal absolutt vurdere FCK. Det er en stor klubb (osv). Første prioriteringa var uansett utlandet, da."

Tror du Wurtz kommer til Brann, vet du ikke hvem han er.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran

PostPosted: 14.06.2007 14:54    Post subject: Reply with quote

Brann leder nå Tippeligaen med tre poeng, da tror de selvfølgelig at de er verdens beste og at alle spillere vil til dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2007 15:08    Post subject: Reply with quote

Det er merkelig hvis CL-spill ikke påvirker valget til Martin Andresen. Jeg vet sannelig ikke hva jeg synes om å hente han. Er verken for eller i mot. I motsetning til de aller fleste, så har jeg ingenting i mot han. Temperamentet han viser på banen bryr ikke meg, for å si det slik.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2007 15:20    Post subject: Reply with quote

Har heller ikke noe imot MA som person. Men jeg er dog usikker på om det lønner seg å hente inn en spiller som har igjen 3-4 år på toppnivå som samtidig setter et av våre største talenter på benken.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 21.06.2007 13:53    Post subject: Rasmus Reply with quote

"Rasmus Würtz har større ambisjoner enn å gå til et lag i Norge som ikke har vunnet serien siden 1963, og aldri har deltatt i CL"
-Det er akkurat det som tiltrekker ambisiøse vinnertyper, å kunne bidra til at det skjer, vil gi dem mye igjen for å velge Brann.

Hvis feks Rasmus hadde gått til Brann og løftet laget siste biten, nok til at det ble seriegull for første gang på over 40 år, ville han fått mye god PR og et godt rykte.

Å gå til et lag som vinner hele tiden, blir ikke det samme, det eneste som blir bekreftet da, er at han har høy nok kvalitet til å spille på vinnerlaget, som har et veldig godt lag.

Om Brann tar seriegull og klarer å kvalifisere seg til CL, vil det skape store overskrifter og bli godt kjent utenfor landets grenser.
Om RBK gjør det igjen, er det ikke noe bombe liksom...

Brann har også hatt de største salgene de siste årene med Olofinjana for 20 mill og Sharner for 30 mill til Engelsk Premier League begge to.
-Selv om Olofs lag rykket ned...

Rosenborg har vel ikke solgt noe stort ut av landet på lenge, og samtidig har deres kvalitet og rykte, sunket de siste årene... de er ikke lengre det de engang var, og derfor ikke så interessant for nye spillere...
Haugen
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 15:18    Post subject: Reply with quote

Tap for lag som Ã…tvidaberg fremmer heller ikke ryktet til norsk tippeliga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Socrates
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 16:09    Post subject: Reply with quote

Du er ikke særlig skarp du, Geir Brann. Men om dine håpløse antydninger og pinlige meninger får deg til å sove om natten er det vel greit.
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 21.06.2007 16:51    Post subject: Reply with quote

Geir_Brann, tror du har litt høye tanker om norsk fotball, og Brann spesielt. Tviler på om mange svenske og danske fotballspillere har særlig god oversikt over når Brann vant serien sist, eller noe om ambisjonsnivået til norske klubber flest. Tror heller ikke at tippeligaen har så høy status i Danmark og Sverige, at det å hjelpe en norsk middelmådighet til tippeligagull vil være nok til å oppfylle ambisjonsnivået til toppspillere i disse ligaene.

Ingen danske/svenske toppspillere drømmer om å vinne tippeligaen

Ingen danske/svenske toppspillere drømmer om å spille for Brann,Rosenborg, Lillestrøm etc

Det de ønsker er en karriere i utlandet, da er Champions League et glimrende utstillingsvindu. I norden er det bare to klubber som realistisk sett kan tilby det; FCK og RBK.

Det kan godt hende at vi har litt lavere status nå enn tidligere, men den har neppe sunket alt for mye. Vi har tross alt bare vært ute av Champions League 1 sesong, og jeg vil tro at man i Sverige og Danmark har registrert at vi vant serien forrige sesong, og dermed antatt at vi er "tilbake". Selv om Rosenborg-supportere flest er klar over at vi er et godt stykke unna vårt tidligere nivå så har vi i omverdens øyne bare hatt 1 dårlig sesong. 14 av de siste 15 seriegull, CL i 10 av de siste 12 sesongene er tall som gjør at bare FCK er i nærheten av å ha samme status som oss i norden.

Selvsagt, en ting kan lokke de fleste spillere, selv til Bergen; masse penger. Det har "dere" kanskje nok av til å lokke Rasmus Wurzt?
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 21.06.2007 20:57    Post subject: Springbrett Reply with quote

Jeg mener det er et godt springbrett for Rasmus Wurtz å spille i Brann.

Vi har som sagt solgt to gode midtbanespillere til England de siste årene for tilsammen 50 millioner...hvorfor skulle ikke han kunne bli den neste?

Påstår ikke at Svenske og Danske klubber vet når Brann sist vant seriegull, men på agent nivå, i forhandlinger, så får spillerne presentasjon av klubbene som er interesserte, og da blir de opplyst om status, veien videre og mål for fremtiden osv...
-Det er naturlig..

Akkurat som RBK sier de skal ut i Europa og bli blant de 30 beste. Det skjer ikke i år, eller neste år, men det kan skje innen noen år frem...det er et mål.
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

Geir_Brann har et poeng der. Brann har solgt to midtbanespillere til England, Scharner er blitt en nøkkelspiller for Wigan. Med tradisjoner for å selge videre spillere som gjør det bra, så tror jeg mange av skandinavias talenter syns Brann er et spennende tilbud. Men hvorfor krangle over hvem som er mest forlokkende? Alle vet jo at det er Viking anyway. Selv Ballack ble koblet til oss, back in the day.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 21:31    Post subject: Reply with quote

Det må ha vært sinnsykt lenge siden Wink
longns
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 22:37    Post subject: Reply with quote

Viking er mesterene i å signe benkeslitere
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 21.06.2007 23:45    Post subject: Reply with quote

Det er vel mer eller mindre tilfeldig hvilke skandinaviske klubber som selger spillere, Brann er ikke i noen særstilling. En talentfull spiller vil vekke stor interesse uansett. Jeg har ingen tro på at Brann er et bedre utstillingsvindu enn danske og svenske klubber med samme status, snarere tvert i mot. Danmark og Sverige er sterkere fotballnasjoner, og jeg vil tro det er lettere å ta spranger fra en middels dansk eller svensk klubb enn fra en middels norsk klubb. For en spiller som Wurzt vil jeg tro at en overgang til en tippeligaklubb vil gjøre ham mindre aktuell for landslagsspill, noe som kanskje er det største utstillingsvinduet for hjemlige spillere.

Tror ikke ambisjoner om tippeligagull frister Wurzt, da kan han likegjerne kjempe for superligagull i sitt eget hjemland.
Back to top
brann_copper
Senior

PostPosted: 23.06.2007 14:05    Post subject: Reply with quote

Dette er en tulledebatt. Om Wurtz kunne tenke seg Brann eller ikke er sannsynligvis bare av akademisk interesse all den tid Brann er så godt forspent med midtbanespillere at det allerede er på grensen til å bli et problem. Dessuten har ikke Brann ubegrenset med innkjøpsmidler, og de pengene man har skal brukes til en eneste spiller nå i sommervinduet og det er Pelle Nilsson i Odd.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen)
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 29.06.2007 12:55    Post subject: Reply with quote

http://www.bataljonen.no/...php?t=7511

Fra 100% sikre kilder har jeg fått opplyst at både Andresen og Sæternes forsvinner nå i sommer. Ledelsen er lei av å ha 4-5 "kapteiner og sjefer" på laget, som det ble sagt da jeg fikk disse opplysningene. De blir ikke tilbudt nye kontrakter, og vil bli solgt med det første. Dette er 100% pottetette opplysninger.

Vil ikke kalle det et "rykte" når det kommer direkte fra en sentralt plassert person i Branns administrasjon. Hvis dette ikke skjer, er det tydelig at det skurrer i ledelsen av klubben. Regner med de snakker samme språk der oppe, og at dette er avgjort allerede. Vedkommende ville ikke sagt dette uten at det er 100% riktig.

Nå dukker det opp 4 100% sikre opplysninger i uka da, men verdt å ta med seg?
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 29.06.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

Høres veldig PETO ut..
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 14.07.2007 11:23    Post subject: Reply with quote

Hmm kanskje "PETO" får rett. Sæternes er borte, og nå står det at Andresen er ferdig i Brann i de fleste aviser. Vel og bemerke etter sesongen, og litt "agurkfølelse" er det dog over denne nyheten..

Ikke det at vi vil ha ham, men tror nok RBK hadde fått ham om de hadde lagt litt på bordet om dette stemmer...
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 15.07.2007 22:31    Post subject: Reply with quote

Han havner ikke i Lillestrøm, iallfall, og da gidder ikke jeg bry meg særlig mye mer. Selv om Andresen er langt over toppen, kunne faktisk dødballfantastene fått litt ut av krigeregenskapene hans. Selv har han jo uttalt at det er utenkelig å gå til Lillestrøm, som gammel Vålerenga-supporter.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.07.2007 00:43    Post subject: Reply with quote

Stabæk kan bli Andresens neste klubb melder VG

Quote:
Stabæk-trener Jan Jönsson er heller ikke fremmed for tanken om å hente Andresen til Bekkestua.

- Lengter han hit, finnes det mange som vil ha ham i Stabæk, sier svensken - som får støtte av sin sportslige leder:

- Legger han ut små agn, får vi diskutere sportslig hva vi gjør, sier Lars Bohinen til TV 2.

blackwater
Proff

PostPosted: 05.08.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Merkelig tam Andresen i dagens kamp mot VIF. Han måtte være utrolig redd for å få det gule som ville gjort at han måtte stått over mot oss. Noe som ville vært godt for oss.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2007 22:18    Post subject: Reply with quote

Tam? Riktignok burde han scora minst en gang, men han var jo god helt til VIF scora.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 05.08.2007 22:21    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Tam? Riktignok burde han scora minst en gang, men han var jo god helt til VIF scora.

Tam i duelspillet. Ikke den aggresive Martin som har løftet Brann i år.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.08.2007 05:28    Post subject: Reply with quote

Han var vel mer synlig enn han var god. Selvsagt hadde han mange bra involveringer, men også veldig mange dårlige.

I situasjonene foran mål var han katastrofal for Brann. Enten valgte han feil løsning, eller så ble avslutningen for dårlig. Bakover hadde han flere ganger flaks ved at ikke Vålerenga fikk brudd på dårlige mottak eller feilpasninger på egen banehalvdel.
Back to top
Oslo Bohem
Junior

PostPosted: 06.08.2007 09:49    Post subject: Reply with quote

blackwater wrote:
Merkelig tam Andresen i dagens kamp mot VIF. Han måtte være utrolig redd for å få det gule som ville gjort at han måtte stått over mot oss. Noe som ville vært godt for oss.

NÃ¥ fikk han faktisk gult kort for kjefting ganske tidlig i kampen.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 06.08.2007 09:58    Post subject: Reply with quote

Hva mener du? Martin Andresen fikk ikke noe gult kort i går? Han gikk jo bare rundt å smilte. Var jo bare en kjernekar i forhold til det han pleier å være.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
Page 6 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb