English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kampfiksing
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Juch
Veteran

PostPosted: 15.09.2006 15:18    Post subject: Reply with quote

Kan ikke helt skjønne hva det hjelper Brann hvis HamKam gjør selvmål mot RBK. Er jo RBK som får hjelp da.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.09.2006 15:19    Post subject: Reply with quote

Hehe, skulle akkurat til å si det samme. Merkelig at verken journalisten, Rønningen eller 2mas reagerte på det Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.09.2006 15:21    Post subject: Reply with quote

Skammelig at jeg tenkte gjennom saken. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 15.09.2006 15:21    Post subject: Reply with quote

Hehahohi, fikk en stor latter nå. Stakkars folk!! Razz
Juch
Veteran

PostPosted: 15.09.2006 17:55    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe Rønningen ikke har oppdaget feilen enda når HamKam spiller mot RBK, da, så kanskje han scorer et selvmål eller to...
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 15.09.2006 18:19    Post subject: Reply with quote

Eller kanskje han virkelig vil hjelpe RBK (tidligere RBK-spiller)?
Lite trolig! Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 06.10.2006 13:35    Post subject: Reply with quote

Flere norsk spillere med fortid i Hellas forteller om utbredt kampfiksing.

- Det skjedde flere ganger at presidenten i klubben kom inn i garderoben før kampen, og fortalte oss hvordan utfallet skulle bli, sier Bodø/Glimt-trener Kent Bergersen, som fikk to sesonger i gresk fotball på slutten av 90-tallet.

(...)

- I alle kampene som ble spilt tror jeg dommerne ble tilbudt penger fra begge de to lagene som møttes, sier den gamle driblefanten.

I slutten av sin tid i Hellas havnet Bergersen på benken. Der fikk han bekreftet sine mistanker på nært hold.

- En gang sa jeg til presidentene at jeg var litt bekymret for hvordan kampen var i ferd med å utvikle seg. Da bare smilte han og viste meg pengetegnet med fingrene: Dommeren var kjøpt og betalt, så vi kunne bare ta det helt med ro. Dette skjedde flere ganger, hevder Bergersen.

(...)

I Hellas er de norske spillere imidlertid blitt møtt med påstander om at der er naive når de tror det ikke forekommer korrupsjon i eget land.

- Der nede er de overbevist om at det fungerer på akkurat samme måte overalt. Jeg husker klubbpresidenten en gang trodde han hadde skutt gullfuglen da han kom hjem med visittkortet til Nils Skutle etter en europacuptrekning. Han mente at direktøren i en klubb som hadde fått to straffespark i samme kamp mot Juventus, måtte være en mann med stor innflytelse, mimrer Bergersen.

Les mer: Gresk fotball – herlig korrupt
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 09.10.2006 23:40    Post subject: Reply with quote

Fotballskandale??

Helt utrolig historie, viste faktisk ikke om denne saken.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.10.2006 23:53    Post subject: Reply with quote

Tapie, ja. Artig liten skrue. Driver å bygger seg opp igjen som skuespiller nå, visstnok.

Spik spenna gæern, men verden hadde vært et mye fattigere sted uten han.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 28.10.2006 02:15    Post subject: Reply with quote

Skandalelagene har fått redusert straff (utenom AC Milan) :
http://www.dagbladet.no/s...81088.html
Johnny B
Junior

PostPosted: 28.10.2006 02:35    Post subject: Reply with quote

Det er så forbanna skammelig, de slipper altfor billig unna. Skandale egentlig. Italia har et relativt patetisk system. jeg orker ikke begrunne min mening nærmere, for den er åpenbar. håper så mange som mulig er enig med meg.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.10.2006 13:56    Post subject: Reply with quote

Det er så latterlig typisk at man må nesten bare le.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 28.10.2006 14:56    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva de driver med jeg.. Må nesten mistanke om at det har vært bestikkelse inn i bildet igjen Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 28.10.2006 17:29    Post subject: Reply with quote

Italia på sitt verste.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.11.2006 16:24    Post subject: Reply with quote

HÄR ÄR SKANDALERNA SOM GÅTT TILL HISTORIEN:

BUNDESLIGASKANDALEN 1971
Tidernas härva i tysk fotboll. Ett 30-tal spelare, bland dem tre landslagsmän, stängdes av efter flera läggmatcher i Bundesliga. Flest avstängda spelare kom från Schalke 04, men även Hertha Berlin, VfB Stuttgart, Arminia Bielefeld, MSV Duisburg och Eintracht Braunschweig var indragna i skandalen.

ARGENTINA–PERU, VM 1978
Inför sista matchen i semifinalgruppspelet var hemmafavoriterna Argentina piskade att vinna med minst sex mål mot Peru. Det blev 6–0 och Argentina gick till final på Brasiliens bekostnad. Och där blev det guld...

VÄSTTYSKLAND–ÖSTERRIKE, VM 1982
Algeriet hade spelat sin sista match dagen ­före. Horst Hrubesch gjorde matchens enda mål efter tio minuter. Sedan väntade åttio långa minuters duttande fram och tillbaka kring mittplan mellan de två grannländerna som kunde spela på resultatet.

SPANIEN–MALTA, EM-KVAL 1983
Efter att Holland slagit Malta några dagar tidigare med 5–0 behöve spanjorerna vinna med elva mål över Malta i december 1983. Efter 3–0 i paus ”lossnade” det för Spanien i andra halvlek och matchen slutade 12–1 – och den spanska biljetten till EM-slutspelet var klar.

TYSKA DOMARSKANDALEN 2005
Två och ett halvt års fängelse blev straffet för tyske domaren Robert Hoyzer, sedan han erkänt att han manipulerat matcher i bland annat tyska andradivisionen och tyska cupen — däribland en match med Hamburg. Hoyzer medgav också att han själv satsat pengar på resultaten.

BRASILIANSKA MUTSKANDALEN 2005
Även den brasilianska ligan skakades av ett tiotal uppgjorda matcher 2005. Två domare erkände att de tagit emot stora pengar av några ”investerare”, som sedan satsat miljoner på de fixade matcherna. Domarna stängdes av men skandalen lamslog utfallet av säsongen 2005 och guldstriden fick avgöras i domstol.

SERIE A-SKANDALEN 2006
Avlyssnade telefonsamtal mellan klubbfunktionärer och domare ledde till avslöjandet om oegentligheter i Serie A tidigare i år. Juventus klubbdirektör Luciano Moggi var ett av toppnamnen och klubben flyttades ner i Serie B – Milan, Fiorentina, Lazio och Reggina drabbades av poängavdrag. Årets mutskandal var långt ifrån den första i Italien – bland annat flyttades Milan och Lazio ner till serie B efter ett avslöjande 1980.

Läs mera: Marseilles sköna revansch
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.11.2006 20:46    Post subject: Reply with quote

I samme klasse som Spania-Malta har vi jo en norsk historie. Steinkjer kjempa mot Brann om opprykk til den øverste divisjonen i 1982.

Før siste seriekamp måtte Brann vinne med fem mål mer enn Steinkjer hvis begge vant sine kamper for å rykke opp.

Steinkjer vant sin kamp mot Vard med 2-0 og ventet på en bekreftelse fra Bergen om at det var de som hadde rykket opp, ettersom Brann et par minutter før slutt ledet 6-1.

Varegg (som allerede var klare for nedrykk og ikke hadde noe å spille for) satte deretter inn reservekeeperen sin de siste minuttene av en eller annen grunn. Brann scorte tre mål på overtid, vant 9-1 og rykket dermed opp istedet for Steinkjer. Det andre av de tre målene var i tillegg et selvmål.

Trener for Varegg var en gammel Brann-spiller....
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.12.2006 10:16    Post subject: Reply with quote

(...) ifølge Paolo Bergamo var Inter mest aktive på telefonen i jakten på «vennlige» dommere.

- Facchetti ringte meg mer enn andre. Han var alltid misfornøyd, og jeg kan skjønne hans irritasjon – Inter slet jo med å vinne, sier Bergamo.

Les mer: Mener Inter var verst

Syns dette er en helt tullete sak av NTB/QN. Det er fullt lov for Inter å klage. Det er noe helt annet å betale for å slippe å klage.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 06.12.2006 01:19    Post subject: Reply with quote

Italia på sitt beste!
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2007 18:56    Post subject: Reply with quote

Messinas förre general manager Mariano Fabiani misstänks för att vara inblandad i uppgjorda ligamatcher 2004/2005.

Åklagare i Neapel påbörjade i går en utredning kring Fabiani, tre domare och en linjedomare. Misstankarna gäller nio matcher den aktuella säsongen. Då slutade Messina sjua.

Läs mera: Ny fotbollsskandal i Italien
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.04.2007 18:27    Post subject: Reply with quote

Four clubs in Ghana's second tier of football have been demoted to the fourth tier by the Ghana Football Association (GFA) for match-fixing.

(...)

Nania and Mariners were level on points in their group and needed to win their final matches to qualify for the country's top league, the Premiership.

Nania beat Okwawu United 31-0 while Great Mariners triumphed 28-0 over Mighty Jets in the First Division last month.

(...)

All the players who were on the pitch at the end of both games, including two late substitutes, have been banned for 12 months from all competitions organised by the GFA.

Read more: Clubs demoted in Ghanaian scandal
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 19.04.2007 20:20    Post subject: Reply with quote

Haha, komisk. Det laget som _ikke_ hadde fikset sin kamp ville vunnet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.05.2007 09:39    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Må si at jeg ble litt overrasket da jeg leste følgende:

Paderborn-kaptein Thijs Waterink har blitt utestengt resten av sesongen etter å ha innrømmet å ha mottatt 10 000 euro fra en suspekt fyr foran cupkampen mot Hamburg, som Paderborn sensasjonelt vant 4-2.

Les mer: Første spiller utestengt i kampjuks-saken

Så fremt Waterink ikke har blitt betalt for å holde kjeft om noe han hadde oppdaget, kan jeg ikke helt forstå hva han har gjort galt; han gikk jo bare utpå banen og vant kampen....

Som sagt syntes jeg ikke dette var noe galt, noe Frode Olsen og Dan Eggen også mener:

- Så lenge man ikke betaler folk for å tape, er i det i hvert fall ikke stikk i strid med etikk og moral, sier Eggen.

Les mer: Barca betaler bonus til lag som slår Real Madrid
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2007 12:45    Post subject: Reply with quote

Jeg må inrømme at jeg synes dette er litt i gråsonen etisk sett. Spillere som spiller fotball profesjonellt og lever godt av dette, bør gi alt i alle kamper, uavhengig av bonus eller ikke. Dersom dette gjør utslag synes jeg det blir litt feil. Det bør strengt tatt ikke være nødvendig.

Jeg tror ikke jeg hadde vært særlig fornøyd om Rosenborg hadde kjørt samme praksis for eksempel. Nå er det stor forskjell på norsk og spansk fotball, men grunnprinsippene er de samme. At toppklubber overfører penger til hverandre annet enn ved spilleroverganger kan i værste fall gi rom for en del lugubre saker. Denne saken i seg selv er kanskje ikke all verden skadelig, men det blir vanskeligere å sette klare grenser. Er det da for eksempel så stort skritt å gi en dommer en bonus for bra dømming, i sammenligning med å gi en spiller bonus for god innsats?
2mas
Sjef

PostPosted: 01.12.2007 19:07    Post subject: Reply with quote

Det europeiske fotballforbundet (UEFA) har gitt politiet en liste med 26 kamper som kan være fikset av asiatiske spillesyndikater, skriver ukemagasinet Der Spiegel.

Der Spiegel nevner på sitt nettsted spesielt Bulgaria, Georgia, Serbia, Kroatia og de baltiske landene, men oppgir ikke enkeltkamper.

Av kampene på lista er 12 UEFA-cupkvalifisering, 3 mesterligakvalifisering, 8 intertotocup, 2 UEFA-cup og 1 EM-kvalifisering.

Det tyske bladet hevder å ha fått tilgang til den hemmelige listen. 15 av kampene ble spilt denne sesongen, de 11 øvrige i tiden mellom juli 2005 og november 2006.

Les mer: UEFA mistenker utstrakt kampfiksing

Brann kan vel mistenkes for å ha vært innblandet i fjor... Cool
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 02.12.2007 03:08    Post subject: Reply with quote

Det var nok høye odds på Åtvidabergs FF, ja! Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Next
Page 5 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb