View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 16.05.2007 16:13 Post subject: |
|
|
"Dessuten vet jeg ikke hvordan nivået er på nivå fire i England. Jeg tror Eliteserien er bedre, sier Madsen til Aften."
Jeg tror.....
hehe |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.05.2007 02:01 Post subject: |
|
|
Synes Atle Roar Håland var bra for Start i dag, rask, flink til å lese spillet, flink til å sette i gang. Virker som en som kunne fungert bra for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.05.2007 02:02 Post subject: |
|
|
NÃ¥ har jo sagt nei en gang... |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.05.2007 03:47 Post subject: |
|
|
1.
Legg merke til at Madsen tror at nivå 4 i England er dårligere enn Tippeligaen...... Det forteller litt om nivået i Norge..
2.
Håland er god, men takket nei til RBK og fikk en veldig god kontrakt i Start, etterpå... Hans fødselsattest ble vel skrevet med skrivemaskin, og ikke PC... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 17.05.2007 08:15 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | 1.
Legg merke til at Madsen tror at nivå 4 i England er dårligere enn Tippeligaen...... Det forteller litt om nivået i Norge.. |
Nei, det forteller om Madsens virkelighetsoppfatning. Eller så er det en dårlig spøk. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 17.05.2007 09:05 Post subject: |
|
|
Eller det er en talemåte. Hvis han sier i et intvju at " jeg tror ikke nivå 4 er noe bedre enn Tippeligaen", så kan jo det være en understatement som kommer man lett forstår når man snakker med en person, men som ikke blir det samme når det kommer på trykk.
Jeg må si at jeg synes det er ganske utrolig hvordan enkelte her inne henger seg opp i enkelte uttalelser og vrir og vender på dem, når man vet at de har vært innom en journalist først. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 17.05.2007 13:16 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | 1.
Legg merke til at Madsen tror at nivå 4 i England er dårligere enn Tippeligaen...... Det forteller litt om nivået i Norge..
. |
Ja, det har jo veldig mye med nivået i Norge å gjøre.... |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 17.05.2007 17:47 Post subject: |
|
|
Har fulgt Madsen siden SF hentet han fra Skeid i fjor. Kan konkludere med at han bare har blitt bedre og bedre siden den gang, men noen Hoftun er han ikke.
NÃ¥r det kommer tll duellstyrke og luftspill er han helt RÃ….
Han er også meget rask som nevnt tidligere i tråden.
Det som gjør at han ikke er noen komplett stopper (eller en Hoftun), er at han ikke eier teknikk eller ballkontroll. Han har dog blitt litt bedre på det siden han kom til SF, men tviler på at han bli en god igangsetter.
Men for all del, han er meget god og utrolig viktig for oss! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 18.05.2007 00:42 Post subject: |
|
|
Høres for meg ut som en god mann å kunne hatt ved siden av Koppinen. Jeg synes Koppinen har vokst i år mhp igangsetting og initiativ fremover, og har vært relativt bra. Det som er Koppinens største svakhet er fart, som han har blitt avslørt på noen ganger. Og det som har vært forsvarets største svakhetet totalt sett hittil i år er fart, markeringer og tapte dueller i feltet. Et tospann Koppinen-Madsen tror jeg kunne komplettert hverandre bra (forutsatt at Koppinen fortsetter utviklingen). Jeg tror ikke vi kan vente på to stk nye Hoftun, de kommer ikke så ofte. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 18.05.2007 02:05 Post subject: |
|
|
Puckno, han prøver kanskje mer å sette i gang, men han treffer så og si aldri medspiller med disse pasningene sine. Ser det gang på gang, han tar med seg ballen mot midtbanen og litt mot venstre før han sleiver den opp til motstanderens midtstoppere eller keeper. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 18.05.2007 09:29 Post subject: |
|
|
Dette er tull bommel. Selvfølgelig blir det noen feilpasninger mot en aggressiv midtbane. Noe annet hadde vært merkelig. Koppinen er blitt bedre på å sette i gang spillet. Derfor han er vår beste på de fleste børser i år. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 18.05.2007 09:56 Post subject: |
|
|
Jeg må si at jeg ikke synes dette er tull fra bommels side. Den siste setningen hans gir en meget presis beskrivelse av Koppinens prestasjoner i angrepsfasen av spillet. Spesielt når han fører den opp litt ute mot venstre, slik at han må benytte venstrefoten i oppspillet sitt, går det ofte galt. Han har muligens siden seriestarten blitt litt bedre til dette, men det er trygt at si at denne delen av spillet ikke er hans sterkeste side. Det er derimot den defensive delen, han er kompromissløs og vinner de fleste dueller 1 vs. 1. Han er med andre ord ikke spesielt imponerende i den skapende delen av spillet, men meget god i den destruktive delen. Men mange gode stoppere har hatt de samme egenskapene! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 18.05.2007 10:00 Post subject: |
|
|
Slutt å motsi deg selv. Snakker selvfølgelig ikke om hvordan Koppinen spilte i fjor. Snakker om hvordan han spiller i dag. Han er blitt bedre på igangsettelse av spillet. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 18.05.2007 10:17 Post subject: |
|
|
Motsi meg selv, hvor gjør jeg det? Hvorfor begynner du plutselig å snakke om i fjor? Verken bommel eller jeg har sagt at det er en sammenligning mellom i fjor og i år vi snakker om her. Jeg skriver tvertom at jeg snakker om hans prestasjoner i denne delen av spillet siden før og etter seriestarten i år. Jeg skriver også at jeg kan si meg enig i at han kan ha blitt noe bedre til dette i år. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å feiltolke mitt innlegg, når jeg skrev det så presist som jeg gjorde. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.05.2007 16:45 Post subject: |
|
|
Nisse Ericsson fikk 6 mill. SEK i signonfee. Det er dyrt å hente forsvarsspillere til Skandinavia for tida... |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.05.2007 14:06 Post subject: |
|
|
Koppinen er dårlig til å igangsette spillet. Han er ikke nærheten av hverken Bamsa eller Hoftun. De fleste pasningene hans går til en motspiller, spesielt når han slår langt.
Forskjellen er faktisk at han prøver å igangsette spillet mer enn før. Det var han tvungen til når han hadde en like dårlig teknisk stopper ved siden av seg(Kvarme).
Vi så at med en gang Basma kom inn i midtforsvaret ble alle straks tryggere bak der. Vi kunne faktisk se enkelte kombinasjoner uten at det ble en feilpasing eller et langsprak fremover.
Basma er gammel. Vi må skaffe en som er minst like god teknisk og rask. Helst bedre. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.05.2007 15:04 Post subject: |
|
|
Basma begynner å dra på årene ja, men han holder fremdeles et høyt nivå, så jeg ser det ikke som noen krise at Basma og Koppinen er stopperparet vårt. Men vi må selvsagt ha inn en spiller som over tid kan erstatte Basma, og som kan steppe inn for Basma dersom han skulle bli skadet, uten at det svekker oss noe ferdighetsmessig. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 22.05.2007 18:30 Post subject: |
|
|
Nå er det rykter om at Pelle Nilsson er solgt til FCK. Fryktelig irriterende, han burde helt klart ha vært i Rosenborg. Jeg skjønner ikke hvorfor FCK og Dansk serie skal være mer attraktivt enn RBK og Tippeligaen...
- Nilsson solgt til FCK _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 22.05.2007 18:46 Post subject: |
|
|
FCK er stormaktenn i Skandinavisk fotball, roamer. Innse at det kommer til å ta lang tid før RBK er foran FCK igjen. Dessuten snakker vi om det landet der arbeidere får winers og bayer til lunsj! _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.05.2007 19:14 Post subject: |
|
|
Synes det er helt greit at Pelle Nilsson ikke kommer til Rosenborg. Han er for treg til å spille i forsvaret i Rosenborg. Et midtstopperpar med han og Koppinen ville vært katastrofalt. Motstanderen kunne bare sprunget rett igjennom (slik de til tider allerede gjør).
Vi må ha en midtstopper som er bedre en Nilsson. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.05.2007 20:14 Post subject: |
|
|
Pelle Nilsson benekter i kveld at det er noe i påstandene:
Quote: | Odd-stopperen skjønner ikke hvor opplysningene kommer fra - og avkrefter at han er klar for den danske storklubben.
- Absolut fel! Jeg er definitivt ikke klar for FCK, sier svensken til Dagbladet.no.
[..]
- Har du hørt noe fra FCK siden januar?
- Hørt og hørt. Det vil jeg ikke kommentere, men jeg kan garantere at ingenting er klart, sier han. |
Mer her. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.05.2007 20:58 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Synes det er helt greit at Pelle Nilsson ikke kommer til Rosenborg. Han er for treg til å spille i forsvaret i Rosenborg. Et midtstopperpar med han og Koppinen ville vært katastrofalt. Motstanderen kunne bare sprunget rett igjennom (slik de til tider allerede gjør).
Vi må ha en midtstopper som er bedre en Nilsson. |
Jeg syns det er merkelig at Hangeland var rask og god nok for mange, men ikke Nilsson. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.05.2007 21:01 Post subject: |
|
|
Hangeland er heller ikke noe hurtigtog. Men rangerer han forran Nilsson.
Det jeg lurer på er hva med han som nå spiller sammens med Hangeland? Er det han eller Hangeland som må slite benken? FCK solgte en midtstopper til Vålerenga som kommer til sommeren. Grunnet at han ikke klarte å spille seg fast på laget. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.05.2007 22:30 Post subject: |
|
|
Hadde vi skaffet Hangeland så hadde det bare blitt en ny koppinen. Dårlig teknisk feiekost. Vi ser jo hvor katastrofalt det var når Norge tapte mot Bosnia. De sprang gjennom midtforsvaret som ingenting.
Nilson er god, men ikke riktig type. Vi mangler fart, ikke taklingsstyrke og innsats. Er det så vanskelig å forstå? |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 23.05.2007 00:01 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | Jeg skjønner ikke hvorfor FCK og Dansk serie skal være mer attraktivt enn RBK og Tippeligaen... |
Artist skatt... Noe som er sykt gunstig... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
|