| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lavik Proff

|
Posted: 16.05.2007 20:58 Post subject: |
|
|
det er mange her som klager på Iversen, og jeg lurer på hvorfor?! gjør han ikke jobben sin? Putter han nesten ikke i hver eneste kamp?! _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.05.2007 21:00 Post subject: |
|
|
Grunnen til at Konan trekker seg innover er at han ikke er en krittsnuser av en ving. Det finnes nok av de vingene som trekker innover, selv om vi ikke er vant til det i Rosenborg, ergo kan vi ikke si at han er feilplassert da det kan være en del spillestilen.
Pluss i dag går til Konan, Sapara, Stoor og Tettey.
Samtidig synes jeg det var deilig å se Basma tilbake, faktisk..
Kone skulle kommet inn før, virket frisk og rask.
Lavik, han har scoret spillemål i to kamper, og samtidig hatt noen tvilsomme opptredener, da har vi grunn til å klage samt kreve at han får vite at han har konkurranse.
Last edited by bommel on 16.05.2007 21:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.05.2007 21:00 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | Er overbevist om at Kone ville score 25 mål i løpet av sesongen hvis han fikk tillit. Tvert han får ballen i posisjon er det rett bort med to mann etterfulgt av skudd. Ekstremt hurtig, kombinert med teknikk og styrke. Komplett spiller. |
Men hvem skal ut? Iversen har ikke vært strålende, men han er fortsatt toppscorer med fem mål. Kone kunne ha fått sjansen på kanten, men da blir det fort svært mange gode kantspillere på benken. Dessuten vil det ikke bli mye til kantspill hvis Konan skal spille på motsatt side. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 16.05.2007 21:03 Post subject: |
|
|
| Iversen har 5 mål hvorav 2 på straffe. Bortsett fra det bidrar han mest til å ødelegge angrepsspillet med lite engasjement og initiativ. Virker i tillegg tung og treig. Betyr ikke et jeg synes Iversen er elendig, bare at Kone er bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 16.05.2007 21:05 Post subject: |
|
|
| Jeg er uenig. Jeg mener Iversen er en bedre avslutter enn Kone, og smartere taktisk. Derfor bør han spille, selv om han er ganske usynlig til tider. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.05.2007 21:07 Post subject: |
|
|
| Mål er mål. Også straffespark. Det bør i det minste vi som heier på Rosenborg være klar over. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.05.2007 21:10 Post subject: |
|
|
Kan ikke få straffespark i hver kamp, samtidig tror jeg Kone stimulerer til bedre angrepsspill med bedre bevegelser, initiativ og pasningsspill.
Men Iversen er jo god når han er i form. |
|
| Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 16.05.2007 21:12 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Samtidig synes jeg det var deilig å se Basma tilbake, faktisk.. |
Må si meg enig i den, det føltes nesten som en lettelse å ha han tilbake. Men han har fremdeles ikke mer enn minimumsnivået som trengs, ser frem til ny(e) stopper(e). |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.05.2007 21:14 Post subject: |
|
|
| Lavik wrote: | | det er mange her som klager på Iversen, og jeg lurer på hvorfor?! gjør han ikke jobben sin? Putter han nesten ikke i hver eneste kamp?! |
Målet i dag kom fra en keeper/forsvarstabbe. Greit nok at han var der. Men så ser man også saken i første omgang, vårt første mål. At det er en ralativt liten ving som er oppe der og skårer og ikke Iversen. Iversen skal være i det rommet, både på dødball og ellers i spillet. Iversen var egentlig liten trussel for motstanderen i dag også, sjøl om han har litt oppgang siden de siste kampene. Men det har også laget sett under ett.
Iversen er trygg på straffer, men for å si det sånn, hadde Sapara tatt straffene våre, ville han vært toppskårer, og ikke Iversen.
EDIT: for å svare på spørsmålet ditt, sier jeg tja til om han gjør jobben sin eller ikke. Han skårer litt, men hittil har nesten halvparten av målene hans kommet på straffer. Vi trenger en spiss som skårer annet enn fra 11-meteren. Tida er over for da man hadde èn oppgave til hver mann. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 16.05.2007 21:17; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 16.05.2007 21:14 Post subject: |
|
|
God kamp idag, ikke fantastisk, men spillerene slipper seg mer fri enn de har gjort tidligere i sesongen, på slutten slipper de seg kanskje litt for mye fri, men vi leder komfortabelt og da er det greit å kjøre litt fritt.
De tre beste i dag er i mine øyne Stoor, Dorsin og Sapara. Konan og Iversen viser seg frem glimtvis, Tettey gjør det greit og samme med midtforsvaret som gir oss ett nytt angrepsvåpen med Basmas oppspill.
Det samme skjer når PCS kommer inn for Strand, han er mye flinkere til å spille fri medspillere enn det Strand er. Strand åpner rom med løpene sine, men PCS klarer å gjøre det samme og mer med sine passninger.
Fortsatt mye å gå på, men veldig artig å se spillerene våge litt mer. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.05.2007 21:15 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Konesseur wrote: | Det er i slike kamper man skal gi Jamtfall 20 minutter mot slutten. Ikke i kamper som mot Vif.
|
Traore er selvfølgelig før i køen. |
Poenget er at Jamtfall og Nordvik er talenter som ikke kjemper om plass i 11ern per dags dato. Skal de slippe til i noen minutter gjennom sesongen er det i slutten av slike kamper hvor seieren er sikret. Jeg ble skikkelig forbanna da Jamtfall ble satt inn mot Vif. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.05.2007 21:23 Post subject: |
|
|
Her er vi i gang igjen:
(Nettavisen/fxt om Konan)
| Quote: | | Han svarte med å skyte Rosenborg tilbake i gullkamp. |
Dette har TV2/nettavisen/fxt drevet med siden andre serierunde. Det er spilt 7 serierunder, og bergensmediet er allerede godt i gang med å snakke om medaljene. At de gidder... _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 16.05.2007 21:24 Post subject: |
|
|
| Hehe, ja. Iversen ble jo spurt om det nå var håp om gull igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 16.05.2007 21:28 Post subject: |
|
|
Jeg er steinfornøyd. Gidder ikke være mr. reflektert-nyansert når vi vinner 4-1 på 16. mai.
Synes vi har veldig god kontroll på Start. Basma gir forsvaret et etterlengtet løft. Tettey gjør en helt godkjent jobb på midten. Konan viser seg som den han vel er, noen ekstremferdigheter - noen feilvalg (plassering, pasningen til Strand som aldri kom). Men hva gjør vel et par feilvalg når han er såpass nære hattrick. Sapara er så god at jeg lurer på om det er mulig å få betale litt mer for han? Han hadde vært et godt kjøp selv til dobbel pris, kun på grunn av forten. Defansivt er han dog ikke all verden.
Kone viser skills når han kommer inn. Er veldlig usikker på om Tørums evige tillitt til Steffen er berettiget. Braaten er slapp. Stoor er bra. Dorsa er grei. Traore bør komme inn før Jamtfall. Akkurat det irriterer meg.
Men alt i alt:  _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.05.2007 21:43 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | Men hvem skal ut? Iversen har ikke vært strålende, men han er fortsatt toppscorer med fem mål. Kone kunne ha fått sjansen på kanten, men da blir det fort svært mange gode kantspillere på benken. Dessuten vil det ikke bli mye til kantspill hvis Konan skal spille på motsatt side. |
Så da kan Tørum like godt ta den helt ut og legge om til 4-4-2. _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.05.2007 21:47 Post subject: |
|
|
| Skal vi legge om formasjonen fordi det gagner en spiller? |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 16.05.2007 21:51 Post subject: |
|
|
| Vi må ikke glemme straffemarerittet før Iversen kom til RBK. Etter han kom er jo straffespark jevngodt med mål. Iversen var bedre i dag enn på lenge, en vinner type som etthvert lag kan ønske seg |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 16.05.2007 21:59 Post subject: |
|
|
Rosenborg trenger Iversen rett og slett fordi han lager rom for andre og kommer altid til noen sjangser i løpet av en kamp. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 16.05.2007 22:03 Post subject: |
|
|
Det samme gjør strengt tatt Kone  |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 16.05.2007 22:16 Post subject: |
|
|
Det at en midtspiss lager rom for andre er et labert argument for å holde han på banen. Særlig når man spiller 4-3-3. Han må pakke.
Iversen har 5 mål. Det skal han ha for. Det som er interessant er hva Kone hadde hatt med samme spilletid. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 16.05.2007 22:48 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | Det at en midtspiss lager rom for andre er et labert argument for å holde han på banen. Særlig når man spiller 4-3-3. Han må pakke.
Iversen har 5 mål. Det skal han ha for. Det som er interessant er hva Kone hadde hatt med samme spilletid. |
Kunne ikke sagt det bedre. Tror som sagt at Kone hadde skapt en ny dimensjon for angrepsspillet vårt med sine bevegelser, rykk, gjennombruddskraft, fart, teknikk og styrke. Han har alt. Synes det er farlig hver gang han får ballen. I tillegg gjør han seg selv spillbar på en helt annen måte enn Iversen som bare suffer rundt og går opp i noen hodedueller i blant.
Iversen er ikke seriens dårligste spiss, bare så det er sagt. Tror bare Kone ville ha briljert i langt større grad. Noe han også har vist prov på i treningskampene i vår.
Uansett har vi større krav til en spiss i RBK enn at han er sikker på straffer. |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 16.05.2007 23:26 Post subject: |
|
|
for alt vi vet hadde kone ikke scoret ett eneste mål med like mye spilletid. så å komme med slike hva om hypoteser er jo bare tull. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
sic Junior
|
Posted: 16.05.2007 23:36 Post subject: |
|
|
Artig på Lerkendal i kveld!
Det slår det meg at deler av denne kampen på ingen måte var bedre enn mot godset, men når vi setter sjansene og unngår billige baklengsmål så blir det fette bra!
Jeg synes for øvrig Tettey klarte seg bra i ankerrollen, og hadde dessuten et godt skudd. Iversen var brukbar i dag med mål samt et par fine touch (bla. et medtak i 2. omgang). Dessuten er det flott at det endelig løsner for Konan!
Mange fortvilte etter godset-kampen, og mange er euforiske etter denne. Vi må imidlertid prøve å se sammenhenger på et bredere grunnlage enn én enkelt kamp: vi slet for eksempel med igangsetting fra forsvarsfireren i 1.omgangen i kveld, samtidig som vi er dødelig effektive.
PS! Skryt til kjernen i kveld for bra liv og for en vakker tifo!
PPS! Litt komisk at Kone klarer å klippe en Startspiller i siste sekund av kampen og dessuten får gult kort… |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.05.2007 23:39 Post subject: |
|
|
Det er like hypotetisk å si at Kone ville skårt mindre enn det Iversen har gjort. Det eneste vi har å forholde oss til, er det iversen har prestert. Faktum er at han har hatt èn kamp hvor han har prestert det som forventes i år. Det var mot Tromsø. I kampen mot Start var Konan vesentlig farligere og bevegde seg mye i de rommene Iversen skulle vært. Jeg kan ikke huske at Iversen hadde mer enn en avslutning mot Start. Konan hadde vel i hvertfall 5, hvorav to ble mål, og en i stanga. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.05.2007 01:07 Post subject: |
|
|
| sic wrote: |
Mange fortvilte etter godset-kampen, og mange er euforiske etter denne. Vi må imidlertid prøve å se sammenhenger på et bredere grunnlage enn én enkelt kamp: vi slet for eksempel med igangsetting fra forsvarsfireren i 1.omgangen i kveld, samtidig som vi er dødelig effektive.
|
er uenig med deg, synes vi hadde mange flere løp og trykk inn mot boksen i 1. omgang og på en helt annen måte enn i strømsgodset-kampen, samt at forsvaret var flere hakk bedre med basmas tilbakekomst. Konan vs Storflor var som natt og dag, Sapara var betraktelig mer skjerpa, Tettey spiller bedre i rolle som sentral, osv osv. 2.omgangen var så-som-så, men hva kan man forvente på 3-0?
Resultatet i strømsgodset-kampen var delvis uflaks, og delvis dårlig trenergjerning (ifht laguttak og ifht å motivere til fullt skjerpa innsats). Får håpe Tørum og co lærte en lekse fra godset-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
|