English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Midtbanesjef
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 14:28    Post subject: Reply with quote

Brøndby og FCK sies å være interesserte. Har det vært noe snakk om det på andre siden av dammen?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 14:32    Post subject: Reply with quote

Jeg håper inderlig ikke Martin Andresen kommer til RBK.

For det første vil han være et prestisjekjøp til de grader at det blir vanskelig om ikke umulig å sette ham ut av laget til fordel for bedre spillere, hvis han da ikke skulle spille langt under middels gang på gang på gang, selv mot bunnlagene.

For det andre tror jeg ikke han er rett spiller for RBK. Han markerer seg i Tippeligaen, men mangler et internasjonalt snitt over spillet sitt. Han falt igjennom i Premier League, begge gangene han prøvde seg. I landskamper mot bra motstandere er han ikke spesielt synlig eller bra.

Han har i tillegg skadeproblemer som sikkert ikke blir lettere å hanskes med jo eldre han blir. I tillegg virker han ikke som den mest treningsivrige spilleren jeg har sett, for å si det pent.

Det positive vil være at han tar med seg vinnervilje og lederegenskaper. Her er et kapteinsemne når Strand gir seg. Men jeg føler at dette klart blir utveid av det negative.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2007 14:36    Post subject: Reply with quote

1917 wrote:
Brøndby og FCK sies å være interesserte. Har det vært noe snakk om det på andre siden av dammen?

Ja, men mest om Brøndbys interesse. Det er den som har været oppe i medierne. For FCK bliver det nok kun aktuelt hvis/når Tobias Linderoth igen drager udenlands.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 16:22    Post subject: Reply with quote

SoZo wrote:
Maradona har pussa glasskula si. Wink

Tja.. Men jeg er nok ikke så langt unna sannheten... Grunnen til at jeg tror at Gislason havner i belgia/nederland er at det er ligaer som betaler spillere langt bedre enn RBK gjør, samt at det er et bedre utstillingsvindu gjennom hele året, og ikke bare som med RBK, ved en evt. CL-deltakelse og at Gislason selv har uttalt at utlandet frister...
longns
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 16:26    Post subject: Reply with quote

De beste klubbene i Nederland og Belgia betaler mer enn RBK, ikke de "midt på tabellen" klubbene. HVERTFALL ikke i Belgia, litt usikker på Nederland.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:04    Post subject: Reply with quote

Idrettsutøvere i belgia/nederland har sikkert bedre skattemessige forhold enn hva de har i norge... Dette spiller også inn på lønn (netto)..
longns
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:06    Post subject: Reply with quote

Tynne greier Maradona, få noe fakta på bordet....
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:09    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å vente å se hvor Gislason går, så kan jeg heller si "hva var det jeg sa.." Men har sendt en mail til en fotballagent jeg kjenner.... Så får nok utfyllende svar...
longns
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:15    Post subject: Reply with quote

Så du har egentlig ikke peiling på skatteforholdene i Nederland og Belgia?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:17    Post subject: Reply with quote

vet litt, men ikke alt... Må jo vite alt for å slå en ..... som deg i en diskusjon...
longns
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:17    Post subject: Reply with quote

Hva vet du da?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:23    Post subject: Reply with quote

At de har en lav skatteprosent ...
longns
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:24    Post subject: Reply with quote

Imponerende....
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 17:36    Post subject: Reply with quote

Spesielt når det bare er bullshit:

Tabell 1.3 Skatt på arbeids- og virksomhetsinntekter i Nederland. 2003Inntekt i euro Sats

0 – 15 883 32,9 pst.
15 884 – 28 850 38,4 pst.
28 851 – 49 464 42,0 pst.
Over 49 464 52,0 pst.

Med mindre du er heldig og blir reddet av en slags kunstnerskatt som du ikke har peiling på om finnes...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.05.2007 18:23    Post subject: Reply with quote

For noen dager siden ble jeg overbevist. Overbevist om at vi godt kan velge en rimelig kortsiktig lösning som midtbaneanker nå. Kanskje en som holder i 4 eller 5 år. Dessverre vil jeg ikke nevne noe navn, alder eller andre detaljer i dette innlegget, men hvis denne karen fortsetter utviklinga i 4-5 år, spiller han minst på Rosenborg.

Jeg har sett mange talenter i mitt 16 år lange liv. Blant annet hadde vi en spiller på laget vårt som kunne drible alle motstanderne på sjuer og score. Hele tiden. Han scorte over 100 mål hver sesong. Han var helt sinnsykt god. Jeg har også sett mange andre talenter, talenter som er sykt gode på en spesiell ting, som f.eks. å drible eller å score mål. Men med denne karen er det annerledes.

Denne gutten er rett og slett best i alt. For det første har han strålende teknikk. Utrolig bra basisteknikk, rimelig stort fintereportoar, suveren førsteberøring og en umenneskelig ro med ballen. For det andre har han enorm fysikk på tross av at han oftest er banens minste spiller. Han er liten, men vinner nesten alle hodedueller. Han har vanvittig spenst, kondis, hurtighet og akselerasjon, i tillegg til at han har meget kvikke føtter som hjelper han til å gli unna taklinger. Han er også meget sterk i duellene sin størrelse tatt i betraktning.

Men det som imponerer meg aller, aller mest er ikke teknikken, pasningsfoten eller fysikken. Det er modenheten han har. Spilleforståelsen. Blikket. Jeg har aldri sett en spiller med slik spilleforståelse og slikt overblikk. Han tar bestandig de rette valgene, ALLTID. Han ser alltid det beste rommet å slå en pasning i, og slår nesten alltid millimeterpresist. Pasnings- og skuddfoten til karen er umenneskelig, han har et fantastisk tilslag på ballen. Han har alt. Klokskapen er det som imponerer mest. Og at han er så komplett. Han har ingen svakheter. Han er riktig nok ikke banens sterkeste, men han blir nok sterkere med alderen. Han kan å dekke de riktige rommene, å bryte en pasning. Utrolig god teknisk, fysisk og, ikke minst, taktisk.

Det blir kanskje vanskelig for dere å tro meg nå, men jeg har sett en av verdens største talenter. Det er jeg overbevist om. Kanskje tenker dere at jeg bare lyver, men jeg kan ikke røpe noe. Dette er ingen i slekten min, men jeg vet av han og kjenner han litt. Mer kan jeg dessverre ikke si. Men han blir tatt godt vare på, og kommer sannsynligvis inn på kretslaget i sin alder. Alle ankeralternativene til RBK; Tettey, Riseth, Strand og Sapara, har sine svakheter i rollen. Denne fyren har ikke det. Han er som Skammelsrud, bare bedre til å drible, kvikkere i føttene og hurtigere. Hvis ikke den gutten jeg har sett minst kommer til å spille på RBK, så er det noen på veien som må gå i seg selv. For talentet er det største jeg har sett. Han har potensiale til å bli en verdensstjerne.

Mange synes kanskje ikke noe om dette innlegget - hva er egentlig vitsen? Jeg sier jo bare en masse ting som for alt dere vet bare kan være sprøyt. Men det er det ikke. Jeg lover. Nå kan jo det triste og tragiske skje, at han bare braser sammen, men jeg tviler. Han elsker fotball, spiller det hele tiden og går bare på fotball. Tenker bare på fotball. Trives med fotball. Og han har alle ferdigheter. Ikke en svakhet på banen. At han er minst å banen merkes ikke. For på banen er han størst. Best. Bestandig. Ingen kan nærme seg denne karen, han er perfekt, rett og slett. Så jeg håper og tror, at denne gutten blir godt bevart, og om 4-5 år har løst Rosenborg Ballklubs sentrale midtbaneproblem for godt. Iallfall for 15 år. Nå er det bare å håpe. Håpe og tro.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 18:27    Post subject: Reply with quote

Hvis han er så god vil han aldri spille for RBK Cool
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.05.2007 18:35    Post subject: Reply with quote

Det der det jeg håper han vil gjøre. At RBK oppdager han, noe de sannsynligvis gjør gjennom kretslaget.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 18:36    Post subject: Reply with quote

Kan du bare si hvor gammel han er?
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 19:25    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Med mindre du er heldig og blir reddet av en slags kunstnerskatt som du ikke har peiling på om finnes...

He,he... det er akkurat den skatten jeg er ute etter... Derfor har jeg kontaktet en spilleragent jeg kjenner, han har erfaringer med overganger i hele europa.. Problemet med han er at han aldri forteller meg hvilke overganger han jobber med..
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 19:42    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
Hvis han er så god vil han aldri spille for RBK Cool

Beskivelsen du har ovenfor minner meg om Geir Håvard Hjelde (RBK-juniortrener), da han var 12 år, han fikk to-siders i Dagbladet, når vi var på Norway Cup i 1986.... Geir H. var usannsynelig god i mange år, men han ble bare en Adeccoliga spiller, men den spilleren som ikke var så god, men som kom lengre var John Olav Hjelde,søskenbarnet til Geir H.

Talent kan stagnere...

Last edited by Maradona on 10.05.2007 20:08; edited 1 time in total
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 19:56    Post subject: Reply with quote

Finnes mange eksempler på spillere som har hatt et ekstremt talent, men ikke fått noe spessielt ut av det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 10.05.2007 20:10    Post subject: Reply with quote

Jonas på Verdaln er er en av de som jeg synes er utrulig bra aldern tatt i betraktning, og kan bli veldig god om fem år. Men det er viktig å ta ett år av gangen, ja kanskje ikke ett år en gang. Jeg har trua på ham hvis han blir tatt godt vare på. Bør kunne funke som anker på midten selv om han spiller i mer offensive roller nå. Men det er utrulig langt fram da. Heldigvis har han en pappa som vet hva som kreves og som hjelper til med å holde beina på jorda hvis det skulle trengs...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kytas
Proff

PostPosted: 10.05.2007 21:14    Post subject: Reply with quote

Kan denne karen være noe for oss da??

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=196270
Recon
Legende

PostPosted: 10.05.2007 21:18    Post subject: Reply with quote

Hassan hadde fiksa den rollen glatt tror jeg. Eggen er jo borte nå...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 11.05.2007 00:24    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Jonas på Verdaln er er en av de som jeg synes er utrulig bra aldern tatt i betraktning, og kan bli veldig god om fem år. Men det er viktig å ta ett år av gangen, ja kanskje ikke ett år en gang. Jeg har trua på ham hvis han blir tatt godt vare på. Bør kunne funke som anker på midten selv om han spiller i mer offensive roller nå. Men det er utrulig langt fram da. Heldigvis har han en pappa som vet hva som kreves og som hjelper til med å holde beina på jorda hvis det skulle trengs...

Jonas Svensson har ikke det forspranget han hadde..

På Verdal IL har det vært mange talenter med U-landslagserfaring, som alle hadde forutsetninger til å bli bra.. Den som har gjordt det best er faktisk er tanten til Jonas.. Tina Svensson,tidl. damelandslaget og Asker.. Men av gutter så er det nok Trond Viggo Toresen (nå Odd Grenland)som kom lengst, men kan nevne andre de jeg husker... Ole Lasse Holmlimo, Bård Barli, Frode Røvik, Lars Inge Storhaug (hadde tilbud fra Anderlecht som 16.17 åring), Robert Vaslot (tidl. RBK jr.), Håkon Barli (tidl. Strindheim) Stein Ingar Pettersen (tidl. RBK jr)..... Tror jeg mangler et par spillere.. Etter det jeg vet så avslo både Toresen og Storhaug RBK, da de var juniorer..

John Olav Hjelde og Geir Håvard Hjelde kom fra Vuku, men Geir H. var innom Verdal i et år (tror jeg) før han gikk til Byåsen..

Men både John Olav og Trond Viggo har en fellesnevner, det er at de var kjent for at de trente mye, ingen av disse var "supertalenter"..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Next
Page 15 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb