| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Guffen Rutinert

|
Posted: 24.04.2007 17:21 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Du har peiling ser jeg, Romania er ingen jalla nasjon. Vinner av den rumenske ligaen kommer direkte inn i CL |
Snakker om nivået på ligaen, besserwisser, ikke nivået på beste laget. Forøvrig tror jeg du tar feil. I årets Champions League (2006/07) var Romania rangert på samme nivå som Norge, med ett lag - seriemesteren - inn i andre kvalikrunde.
http://www.uefa.com/newsf.../19071.pdf
Rett meg hvis jeg tar feil, Jokko.
Last edited by Guffen on 24.04.2007 17:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.04.2007 17:22 Post subject: |
|
|
| Jeg snakker om for neste år, dessuten er nivået på den rumenske ligaen bra. Den er ranket som den 8 beste i Europa.... |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 24.04.2007 17:34 Post subject: |
|
|
I år ble Romania ranket som nr 25 på UEFAs CL-ranking. De hopper opp til 8. plass neste år? Spennende!
Litt nysgjerrig: Hvem ranker Romania som nr 8 og hvor står det at landet har direkte plass i gruppespillet neste år? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.04.2007 17:43 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | sandnes1985 @ Kjernen-forumet wrote: | Vi ligger i øyeblikket på 22. plass i 3. runde: Champions League 07/08 prediction
Altså skal det fortsatt mye til for at vi blir seedet.
Oppdaterer Kvernbits liste litt jeg:
Spania
Nr. 3 og 4 spiller kvalik.
Sevilla og Zaragoza har plassene i øyeblikket. Begge er ranket foran oss.
Av lag som ikke ligger for langt unna er Atletico, Recreativo og Racing ranket bak oss.
England
Liverpool og Arsenal har i praksis sikret plassene. Begge er ranket foran oss.
Italia
Milan og Lazio har plassene i øyeblikket. Begge er ranket foran oss.
Av lag som ikke ligger for langt unna er Empoli og Fiorentina ranket bak oss.
Frankrike
Nr. 3 spiller kvalik.
Bordeaux har plassen i øyeblikket, og er ranket foran oss.
Av lag som ikke ligger for langt unna er Toulouse og Rennes ranket bak oss.
Tyskland
Nr. 3 spiller kvalik.
Stuttgart har plassen i øyeblikket, og er ranket foran oss.
Ingen lag som er ranket bak oss har i praksis mulighet til å ta fra dem plassen.
Portugal
Nr. 3 spiller kvalik.
Benfica har plassen i øyeblikket, og er ranket foran oss.
Ingen lag som er ranket bak oss har i praksis mulighet til å ta fra dem plassen.
Nederland
Nr. 2 spiller kvalik.
Ajax har plassen i øyeblikket, og er ranket foran oss.
Romania
Nr. 2 spiller kvalik.
Cluj har plassen i øyeblikket, og er ranket bak oss.
Rapid, Steaua og Dinamo er ranket foran oss og kan fortsatt ta andreplassen.
Skottland
Nr. 1 og 2 spiller kvalik.
Celtic og Rangers har plassene. Begge er ranket foran oss.
Belgia
Genk og Anderlecht har plassene i øyeblikket, og mest sannsynlig ender det slik. Anderlecht er ranket foran oss, Genk er bak.
Ukraina
Shakhtar og Dynamo har plassene i praksis. Begge er ranket foran oss.
Tsjekkia
Liberec og Slavia har plassene i øyeblikket. Slavia er ranket foran oss, Liberec bak.
Sparta Praha og Mlada Boleslav kan ta plassene; Sparta er ranket foran oss, Mlada bak. Her det det veldig jevnt, så mellom disse fire kan alt skje.
Tyrkia
Fenerbahçe og Besiktas har plassene i øyeblikket. Begge er ranket foran oss.
Galatasaray er ranket bak oss, og ligger fire poeng bak Besiktas med fem kamper igjen.
Sveits
Nr. 1 spiller kvalik.
Zürich har plassen i øyeblikket, og er ranket bak oss.
Basel er ranket foran oss og ligger bare tre poeng bak Zürich.
Bulgaria
Nr. 1 spiller kvalik.
Levski har plassen i øyeblikket, og er ranket foran oss.
Lokomotiv Sofia og CSKA Sofia, som begge er rangert bak oss, ligger bare tre og seks poeng bak med seks kamper igjen. |
|
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2007 17:46 Post subject: |
|
|
| Sånn føre var: Ikke diskuter CL-mulighetene våre i denne tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 25.04.2007 10:36 Post subject: |
|
|
Får bare håpe at Rosenborg ikke ansetter denne personen som ny sportsdirektør.
 _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 25.04.2007 16:27 Post subject: |
|
|
| Ikke skrem meg sånn, Thor Arild. |
|
| Back to top |
|
 |
SillyMe Junior
|
Posted: 30.04.2007 13:08 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | Tja, et VIRKELIG skrekkscenario hadde det vel vært om Morgan Andersen hadde vist seg på Værnes?  |
Eller Gud-forby-Stavrum *grøss* |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 30.04.2007 13:49 Post subject: |
|
|
| Det at Arild Stavrum tar over som sportsdirektør i Rosenborg er vel like sannsynlig som at Paven blir sett iført fletter på homseparaden i Oslo? |
|
| Back to top |
|
 |
SillyMe Junior
|
Posted: 30.04.2007 14:13 Post subject: |
|
|
| Og like usannsynlig som at Morgan eller Soler tar over...... Var det ikke skrekkscenarioer det var snakk om? Min største skrekk er Stavrum. |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.05.2007 19:26 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Den belgiske ligaen er langt bedre enn Tippeligaen... |
Hvor mye belgisk fotball har du sett?! Sesongen 2005/2006 (ja, forrige sesong) ble vårt nest beste lag den gangen (Vålerenga) slått ut av Belgias nest beste lag den gangen (Club Brügge) på straffesparkkonkurranse i Champions League! Det eneste det handler om er at Rosenborg ikke har like høy status som f.eks Anderlecht, Genk og Brügge. Ellers vil jeg si at generelt sett har ikke Belgia høyere status enn Norge. Det er bare det at Belgia henter mye spillere i Afrika og Norge mye i Skandinavia. Norge har også nå begynt å hente afrikanske spillere og det er like gunstig å gå til en norsk klubb for et afrikansk talent.
Sollied er uaktuell fordi han har trent Brügge (Belgias europeiske representant den gangen) og Olympiakos (en langt større, og bedre klubb en Rosenborg) og fordi han i fjor sommer ble kåret til den 9. beste treneren i Europa foran blandt andre Benitez, Wenger, Capello, Lippi osv... Sollied har Norges beste rykte som trener, og takket for et par år siden nei til selveste FC Bayern München! Sollied er aktuell for den franske storklubben Bordeaux, og det er like sannsynlig at Sollied går til Rosenborg som at Braaten skulle gått tilbake til Skeid. Det skjer ikke! _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 02.05.2007 21:24 Post subject: |
|
|
| Sollied takket nei til Bayern München. Tenker vi sier Stuttgart jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 02.05.2007 21:44 Post subject: |
|
|
Jeg spør igjen. Hva f... gjør bordeaux til en storklubb? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.05.2007 21:47 Post subject: |
|
|
| Husker da vi slo Bordeaux på Bislett. Der var jeg! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.05.2007 21:53 Post subject: |
|
|
| Jeg også, i forbindelse med Norway Cup... |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 03.05.2007 15:20 Post subject: |
|
|
Avslo han tilbud fra Stuttgart? Han avslo OGSÅ et tilbud fra Bayern München, den gang han bestemte seg for å forlenge med Club Brügge. Tror det var da Felix ble Bayern-trener.
Bordeaux pÃ¥ Bislett var en treningskamp, dessuten har vi jo slÃ¥tt Milan, Real Madrid, Borussia Dortmund osv og jeg tror vi alle er enig om at dette er storklubber. Bordeaux er en storklubb i fransk sammenheng. De er selvfølgelig ikke en europeisk storklubb, men nÃ¥ har det seg sÃ¥nn at fransk liga er blandt de 4-5 beste ligaene i Europa. De ligger i skrivende stund pÃ¥ 2.plass bak den EUROPEISKE storklubben Lyon, foran andre FRANSKE storklubber som Marseille, Lens og Monaco. I tillegg har de mer penger enn Rosenborg noengang har hatt. De deltok i Ã¥rets Champions League, i motsetning til Rosenborg, og de kan hente store navn. F.eks Pauleta, Ramé, Micoud og DenÃlson. Spillere som aldri ville sett pÃ¥ et kontraksforslag av Rosenborg.
Derfor er en managerjobb i Bordeaux langt mer aktuelt enn en sportsdirektørstilling i Rosenborg. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 03.05.2007 15:26 Post subject: |
|
|
Herregud da mann. Norsk tippeliga er ikke så dårlig som FM vil ha det til. Fordi om du aldri har klart å signe sollid som assistent i FM, betyr ikke det at han ikke vil bli trener i Rosenborg. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 03.05.2007 16:03 Post subject: |
|
|
Ikke vær frekk og bedrevitende, Thor Arild. Jeg har aldri sagt at jeg spiller FM - så ikke legg ut påstander om at jeg gjør det! Hva ville du valgt? Mangerjobb i Bordeaux, eller Sportsdirektørstilling i Rosenborg? For meg er det selvsagt.
Jeg lurer forresten hva lønna til en RBK-sportsdirektør ligger på - maks 5 mill i årslønn, vel? Eller er det mer?
En trenerstilling i Bordeaux vil jeg anslå ligger på cirka 10 mill+++ i årslønn. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 03.05.2007 16:05 Post subject: |
|
|
Hvor har du det fra? Du må ha noen tall å vise til når du er så bastant.
Enig i at jeg var usaklig ang. FM....
For å svare på spørsmålet ditt, ville jeg valgt Rosenborg fordi jeg har et forhold til klubben. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 03.05.2007 16:09 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Herregud da mann. Norsk tippeliga er ikke så dårlig som ... |
Her er noen europeiske ligaer jeg finner bedre enn den norske:
England - den beste for tiden
Spania - 2
Tyskland -,
Italia --disse tre er på nivå 3.
Frankrike -'
Portugal - nivå 4
Tyrkia
Hellas
Skottland - nivå 5
Nederland
Belgia
Danmark
Serbia
Norge - nivå 6
Sveits
Sverige
Østerrike - nivå 7
osv
SÅ dårlig syns jeg norsk tippeliga er _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 03.05.2007 16:13 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Hvor har du det fra? Du må ha noen tall å vise til når du er så bastant. |
Jeg har det ikke fra noe sted. Jeg anslår ut i fra at jeg regner cirka 200 000 i uka på treneren i Bordeaux (en lav lønn), sammenligner med andre klubber og tipper at treneren tjener litt mer. Helt utifra det blå egentlig. Mulig jeg bommer med flere millioner. Var et slags spørsmål
| Thor Arild wrote: | | For å svare på spørsmålet ditt, ville jeg valgt Rosenborg fordi jeg har et forhold til klubben. |
Men se på Sollied da! Jeg tror Sollied har mer karrierelyst enn klubbfølelse. Han virker usympatisk, og da kan jeg referere til episoden da Stoltidis nærmest ødela Per Ciljan.. Jeg tror Bratseth f.eks ville takket nei til trener-stillingen i Bordeaux pga klubbfølelsen, men Sollied er ikke typen tror jeg... _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 03.05.2007 16:47 Post subject: |
|
|
De få gangene jeg har prata med Sollied har ikke jeg oppfatta han som usympatisk i hvertfall. Du refererer til episoden med Stoltidis og Ciljan men hvordan vil du egentlig at Sollied skal opptre der? Det er vel ganske naturlig å ta egne spillere i forsvar uansett hva de gjør. Jeg synes i hvertfall det hadde sett ufattelig dumt ut om Sollied skulle kritisert egen spiller i media etter hendelsen med Ciljan. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 03.05.2007 22:55 Post subject: |
|
|
selvfølgelig ser ikke det dumt ut! ta deg sammen
Kan garantere at tørum hadde vært den første til å beklage seg i media om pcs hadde knekt foten til en gresk spiller.
"Jeg beklager på det sterkste, psc feilberegnet totalt, slike feil skal ikke skje, men vi er alle mennesker og kan gjøre feil. Men noen direkte forsøk på å skade en motspiller skal ikke forekomme, og om pcs gjorde dette tviler jeg sterkt på. Vi beklager på det sterkeste og håper alt kommer til å gå bra. Når det gjelder pcs er han veldig lei seg....."
noe sånt mener jeg en trener bør uttale seg |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 03.05.2007 23:02 Post subject: |
|
|
| tobias_1989 wrote: | | [Sollied er uaktuell fordi han har trent Brügge (Belgias europeiske representant den gangen) og Olympiakos (en langt større, og bedre klubb en Rosenborg)! |
En bedre klubb? Rosenborg har møtt Olympiakos 5 ganger de siste 10 årene og har ennå ikke tapt, det innkluderer 4 CL-kamper. I tillegg har Rosenborg bedre resultater å vise til gennerelt i CL de siste 10 årene, sammenlignet med Athen-laget. Skivebom 
Last edited by skjæringen on 03.05.2007 23:09; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 03.05.2007 23:06 Post subject: |
|
|
| dalla wrote: | | noe sånt mener jeg en trener bør uttale seg |
Og hvis en trener ikke uttaler seg på den måten, er treneren da et svin/usympatisk/bare ute etter penger/tenker kun på seg selv? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
|