English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SoZo
Rutinert

PostPosted: 25.04.2007 18:27    Post subject: Reply with quote

Det er litt interessant å se på hvor denne saken startet. Var det noen hos Adressa som fant på "la oss spørre TV2 om hva de synes om at Iversen ikke ville bli intervjuet", eller var det noen fra TV2 som hintet om at de hadde en uttalelse de gjerne ville komme med. Jeg tipper det siste. Det er jo ikke noen overraskelse at TV2 kommer med noe for å tirre på seg RBK i uka før kampen, det er jo tross alt Brannkanalen. Det som er mer skuffende er at Adressa hopper etter som ei villig hore, tydelig vis uten å se kritisk på det først.
Slik som det har utviklet seg i dag, med utblåsning på trening og boikott av Adressa, så må jeg si at Iversen har gjort seg til et enkelt mål. Lite profft det også
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2007 19:14    Post subject: Reply with quote

Iversen har ingen plikt til å stille opp på intervjuer osv.

Det jeg derimot mener han er forpliktet til, er å innfri avtaler han har. Eller i hvertfall gi beskjed i god tid i forveien. Det spiller ingen rolle om saken løste seg eller ikke. Men man skal holde sine avtaler! Hva Iversen har å si etter en kamp er ikke så interessant. Det kan være like bra å spørre en av de andre spillerene. Men når Iversen viser gjentatte ganger at han ikke er til å stole på, synes jeg det blir værre.
dags
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 19:25    Post subject: Reply with quote

Jeg vil da tro at Iversen ikke flyr på Assistkongen uten grunn. Hvis Iversen sier at Assistkongen ga han en albue, så er det antagelig sant. Om den var tilsiktet eller er ikke godt å si for den får albuen. Det gjør like forbanna vondt.

At Iversen blåser seg litt opp og tar tak i Assistkongen ser jeg ikke på noe stort problem, så lenge det ikke veksles slag og de er gode venner etterpå. Det er sånn som skjer i kampen hete og det skjer overalt i Norge, sikkert flere ganger i uka på alle nivåer det spilles fotball. Forskjellen er at du her har media til å sladre om det og slå det opp med store bokstaver.
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 21:45    Post subject: Reply with quote

Sveas blogg

Quote:
For et par uker siden ble jeg oppringt av en kollega i Adresseavisen. Tema var Steffen Iversen. Han holdt ikke avtaler, stilte ikke opp på intervjuer osv. Det var blitt et så stort problem at avisen ville skrive om temaet. Derfor lurte de på VGs erfaringer. Jeg fortalte om èn konkret episode fra i fjor, pluss endel smårusk ellers. Men lurte samtidig på èn ting overfor min kollega: Interesserer det vanlige lesere hvordan forholdet mellom utøverne og pressen er?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
arnt
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 23:06    Post subject: Reply with quote

Midt i ryggen burde vel være omtrent riktig svar på det spørsmålet.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2007 23:41    Post subject: Reply with quote

For litt siden var jeg lei spørsmålet "hva føler du nå?". I dag savner jeg denne litt. Før hadde man en kjapp prat med spillere/utøvere og fokuserte på positive hendelser og konkrete saker. Sånn det er i dag skal spillerene stå for åpent kamera, og sammen med såkalte eksperter analysere hva de ikke gjør riktig. Jeg skjønner at utøverene går lei av dette, og ønsker å verne seg fra sånt.

Jeg husker tilbake da man kunne se en nydusjet Roar Strand bli intervjuet kun iført håndkle gjennom en duggete kameralinse. Rosenborg har desverre blitt mindre åpne og folkelige på dette punktet, men det er media selv som sitter med det meste ansvaret her.

Media med TV2 i spissen, har tatt helt av etter den store boomen av fotballinteresse som har kommet de siste årene. Nå bruker man minst like lang tid på analyser og intervjuer før og etter kamp som kampen varer. Her skal alle aspekter analyseres, førs av disse ekspertene, så skal (de mest profilerte) spillerene og trenerene svare for analyser og småhendelser som trekkes ut til å være "et lag i oppløsning".

Som i dag, da man hadde Iversen - Storflor saken. Dette skjer titt og ofte på treninger i klubber. Det var en liten hendelse hvor to spillere blåste ut i kampens hete. Fordi Rosenborg tapte forrige kamp, kan ikke dette være annet enn dyptgående og langvarige problemer i Rosenborg. Det at media også skal dra inn gullkamp/nedrykk etter hver kamp lagene vinner eller taper, er også en uting. Jeg vil se det som skjer på banen! Hva Davy Wathne og Nils Johan Semb mener om Braatens løp for to uker siden gir jeg eff i!
Haugen
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 07:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Iversen vil verken snakke med Adresseavisen, adressa.no, TV-adressa eller RadioAdressa framover. Idea

Iversen boikotter Adressa
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.04.2007 03:43    Post subject: Reply with quote

- Steffen er umoden -Kjetil Kroksæter

Skjønner godt at Steffen er lei media. At adressa bruker store deler av avisa si på å hetse en spiller som er på laget som avisa egentlig burde støtte er rett og slett patetisk. Uinteressant hvordan forholdet mellom Steffen og media er.
Hvorfor kan de ikke ta det privat?
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 27.04.2007 09:39    Post subject: Støtte ? Reply with quote

"At adressa bruker store deler av avisa si på å hetse en spiller som er på laget som avisa egentlig burde støtte er rett og slett patetisk. "

Burde avisen støtte laget ? Hvordan da ?

Journalistikk, om det er sport eller andre nyheter, handler om å være objektive, ikke å ta parti med noen, og skrive artikkler som er farget av at han holder med den ene parten.

Jeg så innslaget på nyhetene i går og synes journalisten hadde et helt greit og avslappet forhold til hele greien... kan ikke se at de har gjort noe galt.

Det som virker heller merkelig er at Steffen Iversen stiller opp på Go dagene når han har scoret og laget har vunnet kamper, mens han ikke gidder å la seg intervjue når det har vært en dårlig dag på jobben...
-Det er en dårlig holdning.

Greit nok det, jeg synes Steffen skal få lov til å holde på sånn, men da må han også kunne tørre å si det, at han er sånn, og ikke gidder å gi intervjuer på de dårlige dagene, fordi han er pissed off grunnet tapet eller noe...
Istedet for å bake det inn, og påstå at det er andre grunner.

Vær ærlig !
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 27.04.2007 09:54    Post subject: Reply with quote

Ingen her inne som har sagt at Steffen har gode holdninger, men å påstå at media skal opptre objektivt, er tull.

Iallefall når det gjelder lokalaviser. Nasjonale TV-kanaler derimot bør iallefall prøve å være objektiv... Razz

Edit:

Skal utdype litt i stede for å bare provosere.

Alle vet hvor f.eks. TV2 og NRK står politisk. NRK står på venstresiden i norsk politikk og TV2 står på høyresiden. Så lenge vi vet hvor det enkelte medium står, trenger det ikke å opptre objektivt.

Last edited by Moltisanti on 27.04.2007 09:59; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Haugen
Veteran

PostPosted: 27.04.2007 09:56    Post subject: Reply with quote

Alsaker er et godt eksempel på hvordan man IKKE er objektiv.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 27.04.2007 10:49    Post subject: Alsker Reply with quote

Er ikke Alsker fogtball kommentator ?

En som kommenterer en fotball kamp, gir ikke en journalists syn på kampen, men kommenterer fortløpende hendelsene som skjer, hvem som gjør hva osv.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 27.04.2007 10:54    Post subject: Reply with quote

Alsaker er journalist. Ikke forskjell på det vel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.04.2007 11:00    Post subject: Reply with quote

En fotballkommentator skal forholde seg objektiv til alt som skjer på banen. Han skal rapportere og kommentere det som skjer, uten å være rausere med ordene for det ene eller andre laget. Noe annet er uprofesjonelt og respektløst mot lytterne/seerne. Unntaket kan være når norske (lands)lag spiller mot utenlandsk motstand, da de aller fleste lytterne/seerne støtter det norske laget på banen.
Snorkel
Veteran

PostPosted: 27.04.2007 11:02    Post subject: Reply with quote

Journalister kan gå fra og være subjektiv til objektiv etter vilke medier de utaler seg igjeonom.
Det er forskjell på og skrive et kåseri og en artikkel.

Der i en artikkel du skal være veldig objektiv, kan du i det kåsere være veldig subjektiv (håper ikke hodet mitt blander ordene nå)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 28.04.2007 11:28    Post subject: Reply with quote

Iversen jakter målrekord søndag:

http://fotball.aftenposte...e80033.ece
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 28.04.2007 12:08    Post subject: Reply with quote

Du e itj fra Adressa, du?

Quote:
– Men nå sitter det mange Rosenborg-supportere rundt omkring i Trøndelag og lurer på hva som skjer. Kan du gi dem en forklaring?
– La meg si det slik: Denne boikotten er ikke satt i gang på bakgrunn av bare én bestemt avisartikkel, men på grunn av noe som har pågått over tid. Det handler heller ikke bare om meg. Dette handler om Rosenborg og mange oppslag i det som er blitt en negativ Rosenborg-avis, mener Iversen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.05.2007 14:50    Post subject: Reply with quote

Iversen ødela håndleddet på bowling
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 06.06.2007 22:48    Post subject: Reply with quote

Nå fikk jeg ikke sett kampeon på tv, men oppsumeringen. Iversen skapte de første sjangsene til Norge med bra hodespill og scoret det første. Virker som Ivers begynner å finne formen for alvor
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.06.2007 22:48    Post subject: Reply with quote

Hørte noe snakk om at Ivers gikk ut med skade, noen som vet noe mer?
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 06.06.2007 22:50    Post subject: Reply with quote

Han fikk seg en trøkk i høyre ribb-bein, og sa i intervjuet etter kampen at det var "ømt".
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 06.06.2007 22:51    Post subject: Reply with quote

På NRK påsto han at han hadde bristet noen ribben, men det var ingen fare...
Back to top
Henging
Senior

Han fikk en smell i ribbeinet. Det hørtes egentlig ikke ut som noen stor skade ifølge Iversen selv.
Back to top
Balder
Proff

- Jeg har brista ribbeben før. Det er bare å bite tenna sammen og spille på søndag, sa Iversen til TV2.
Balder
Proff

PostPosted: 06.06.2007 22:53    Post subject: Reply with quote

Haha, den som spør får svar Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 214, 215, 216  Next
Page 75 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb